**** Leijonanpennut ****
Mä nyt sitten rohkeena plikkana aloitan Leijonanpennuille uuden pinon. Eli tähän pinoon siirtyvät Elokuun palleroisissa kirjoittaneet. Tervetuloa myös uusille odottajille, joilla laskettu aika sopii tuonne elokuun tietämille. Ei kai me niin tarkkoja olla tuosta, että osuuko LA just leijona-merkin päivien sisään, koska kukaan ei voi oikeesti tietää, milloin vauveli syntyy...
Itselläni ei kummoisiakaan oireita edelleenkään. Pahoinvointia ei ole havaittavissa. Koville ottaa nyt pitää itsensä kurissa syömisten suhteen, kun tulee joulu. Ja mulla on heti joulun jälkeen eka neuvola!!! Järkyttävää mennä vaa'alle heti kinkkujen ja laatikoiden jälkeen...
Varhaisultra siis varattu 18.12. Mies tahtoo mukaan. :) Sitten viimeistään nähdään, että onko siellä Joku vai ei.
Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa!
Kommentit (89)
Plussasin tuossa ennen joulua kerran ja nyt jouluna tein toisen plussa testin :)
Viikko pitäisi olla 4+4 tänään. Laskurin mukaan. :D Ja la 31.8
Että just ja just pääsin tähän :) Yleensä kyllä kun tuolla laskurilla oon laskenut, niin on päivällä heittänyt. Että tuokin menis 30.8 päivään sitten neuvolassa.
Ennestään mulla on -07v syntynyt poika. Yksi keskenmeno oli lokakuussa. Toivon mukaan tämä nyt ei mene kesken :(
Odotan kuudetta lasta. Meillä on tytöt 10, 8 ja 2 v, sekä pojat 6 v ja enkeli-poika (s.k. vuonna 2005 rv 33+3). Heinäkuussa oli keskenmeno rv6, ei paha; nyt rv 8 tasan, la on 7.8.2009. Tämä raskaus on yhtä kamala, kun kuolleen pojan raskaus oli, hirveä pahoivointi, olen puolikuollut....Nyt jopa oman miehen tuoksu sai minut oksentamaan, tekee mieli vain olla sängyssä peiton alla ja nukkua... En jaksa tehdä yhtään mitään, WC:ssa pitää juosta joka 30 min, en tiedä, onko tässä raskaudessa taas jotain huonosti. Mikään raskaus, josta syntyi elävä lapsi ei ollut niin kamala!
Sofia
Epämilellyttäviä ennemerkkejä, jotka ei sitten kuitenkaan ole välttämättä minkään laisia ennemerkkejä. Niin se kannattaa asennoitua, sillä totuushan on se että joskus pahoinvonti vain tulee rajuna ja joskus se puuttuu kokonaan. Keksisivätkin vain mistä se johtuu ja kuinka siitä voisi päästä eroon.
Saanko udella mihin poikasi kuoli,selvisikö syy, syntyi kuitenkin elävänä? Tuollainen kokemus on varmasti raskas. Otan osaa pienen poikasi menetyksestä.
Jeela ja manteli 5+3
Olin aatonaattona ultrassa ja sykkeet näkyivät molemmilla. Ja molemmat olivat tämän mittauksen tuloksina ihan saman kokoiset, mutta silti jäi vähän mietityttämään kun lääkäri ihmetteli sikiöpussien erikokoisuutta. Sanoi kyllä että voi olla ettei ultra vain nyt oikein näyttänyt oikein sitä taaimmaista. Itse ajattelin että tärkeintä on se että sykkeet näkyivät ja koko oli sama. Ensin tätä taaimmaista ei meinattu edes saada näkyviin ollenkaan. Siellä oli kuitenkin. Onko kellään tällaista kokemusta?
Minä menen seuraavaksi np-ultraan, jos mitään erityistä ei ole sitä ennen. Espoossahan nyt pääsee jo viikolla 10 Jorviin. Menen varmaan jo melkein silloin. Saa uuden ajan tarvittaessa myöhemmäksi, mutta lääkäri oli nyt sitä mieltä että kannattaa mennä heti kun vain ottavat.
Nyt ollut muuten se JÄRKYTTÄVÄ väsymys seurana melkein viikon. Tai se on hiippaillut hiiren hiljaa taas kuvioihin mukaan. EN edes muistanut, miten kamalaa se on. Onneksi voin tehdä töitä omaan tahtiin, kun olen yrittäjä eikä ole virallisia työaikoja muuten kuin tapaamisten ja palaverien merkeissä. Pahaa oloa ei ollut paljon ollenkaan jouluaatosta tapaninpäivään, mutta tänään se tuli sitten taas ryminällä.
En ole uskaltanut hurjastikaan iloita tästä raskaudesta, kun jotenkin se tuntuu niin epätodelliselta vielä. Yhtään keskenmenoa ei ole takana. En edes sitä niin pelkää, mutta pelkään että toisella joku pahempi juttu ja sen takia menetän molemmat. Pelot vain ovat koko ajan läsnä, en tiedä miksi. Voi, kun pääsisi vähän taas eteenpäin näissä viikoissa, niin auttaisi asiaa. TOsin yksi ystävä jaksaa jauhaa lähes päivittäin, kuinka hänen ystävä sai viikolla 22 kaksosten keskenmenon... Se ei hurjasti auta mun fiiliksiä. En tiedä miksi kertoilee aina siitä, mutta voi että siksi kun hänellä epäonnistuneita raskauksia myös niin paljon itsellään. Jotenkin sitä vain saa negatiiviset fiilikset näin omaankin päähänsä vaikka ei olisi mitään syytä. Mistähän sitä piristyisi :-)
Terkuin
Hanna74
plus salamatkustajat x2 viikolla 7+8
Meillä la 8.8. Aamuisin on todella etova olo, rinnat on melko arat ja väsymystä on riittänyt. Tuntuu välillä, että tekisi vain mieli nukkua. Meillä on poika 1v 9kk. Joten tämä on toinen raskauteni. Ensimmäisessä raskaudessa jouduin olemaan selän takia kuukauden sairaslomalla. Muuten kaikki meni hyvin. Toivotaan että menee nytkin ja ilman selkäkipuja!
Ja mukavaa joulun jälkeistä oleilua.
Olen ehtinyt monen muun tavoin panikoida oireiden puuttumista, mutta nyt niitä on sitten alkanut tulla.. Jatkuvan palelemisen, ärtyneisyyden ja väsymyksen lisäksi on iskenyt ihan karsea vellova paha olo, varsinkin aamuisin, mutta melkein millon vaan, jos ei ole syönyt tasaisin väliajoin. Tämän lisäksi on koko ajan nälkä!! Tänä aamuna kävin jo halaamassa wc-pönttöä, mutta ei sitten tarvinnutkaan oksentaa. Aamuyöstä oli pakko käydä jääkaapilla etsimässä ruokaa, kamala suolaisen tarve kun oli paha olo..
Onko täällä muita odottajia, jotka imettävät vielä edellistä vauvaa/taaperoa? Minä imetän 2-3 x päivä, ja imetys on alkanut tuntua tosi epämiellyttävälle. Johtuu varmaan raskaudesta? Tarkoituksena olisi lopettaa imetys nyt mahdollisimman pian, kunhan esikoinen vaan alkaisi juomaan paremmin maitoa. Täyttää kohta vuoden. Toivottavasti tuosta imetyksestä ei vaan ole mitään haittaa raskaudelle, ei kai? Joskus olen jostain kuullut, että lapsi saattaa itsekin hylätä rinnan, jos äiti tulee raskaaksi. Meillä näin ei ole ainakaan vielä käynyt..
Vielä viikko alkuraskauden ultraan, jännittää ihan kamalasti että onko siellä oikeasti mitään ja oikeassa paikassa. Enpä juuri ole osannut iloita raskaudesta vielä millään lailla, aika epäluuloinen olo.
Hannalle tsemppiä kaksosten odotukseen! Aikamoinen kaveri sulla, kun hokee tollasta ikävää asiaa sinulle. Yritä jättää se omaan arvoonsa, vaikka varmasti vaikeata onkin.
Mitäs muille jellonanpentujen odottajille kuuluu?
Penne rv 6+ jotakin..
Huomenna olisi siis alkuraskauden ultra, ihan julkisella puolella, kun takana on yksi kohdunulkoinen, niin laittavat täällä automaattisesti sitten ultraan näillä viikoilla. Aika jännää mennä "taas" ultraan, meillähän tuo esikoinen on vasta 10kk. Eli ikäeroksi tulee se 1,5v, täällä taisi olla muitakin joille tulossa sama ikäero?
Ja kyllä, se painostava oireettomuus on vaihtunut kamalaan ykäilyoloon, väsymykseen ja voimattomuuteen. Kääk, miksi meninkään kaipailemaan tätä oloa...:x
Jaahas, meidän pikkuneiti vaatii päivällistä, gotta go!
Valentine rv 7+4
Valentinelle tiedoksi, että meillä on noilla pojilla just 1.6v ikäero, mutta ovat siis jo nyt 4 ja toinen juuri 6 täyttänyt. Minusta ei ollut yhtään hankalaa..
Itse pääsen ultraan vasta 23.1.09, joulut ja uudet vuodet tässä jonkin verran sotki ultraan pääsyä, ja kun eri paikkakunnalle joudun menemään ultraan niin sekin vielä hidastaa sinne pääsyä. kyllä se on niin väärin että kaikessa nykyään säästetään, asutaan pienellä paikkakunnalla, jossa ei kuulemma resurssit riitä juuri mihinkään, kyllä vähän ärsyttää, kun on kummiski kohdunulkoinen raskaus takana ja noin pitkän ajan päästä vasta ultraan.
Mutta tosiaan oireita löytyy, hirmu väsynyt olen, ja se koko aikainen kuvotus, tuntuu tosiaan sille että vain silloin on hyvä olla kun syö, ja ei varmaan tuntiakaan syönnistä niin taas se paha olo alkaa, no mutta jospa se helpottaisi vielä tästä :)
Oikein innolla meillä odotetaan pientä itselle vaavi olisi ensimmäinen. Miehelläni on kaksi poikaa edellisestä liitosta 6 ja 5 vuotiaat pojat, hieman pelottaa miten pojille kertoa asiasta, kun on sen aika, ja miten he ottavat sen, mun mielikuvitus kyllä pääsee aina valloilleen ja mietin vaikka mitä kamalaa mitä pojat voisi sanoa tai tehdä kun pieni syntyy. Eli siis omien laskujen mukaan 8+0 menossa