Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** Leijonanpennut ****

03.12.2008 |

Mä nyt sitten rohkeena plikkana aloitan Leijonanpennuille uuden pinon. Eli tähän pinoon siirtyvät Elokuun palleroisissa kirjoittaneet. Tervetuloa myös uusille odottajille, joilla laskettu aika sopii tuonne elokuun tietämille. Ei kai me niin tarkkoja olla tuosta, että osuuko LA just leijona-merkin päivien sisään, koska kukaan ei voi oikeesti tietää, milloin vauveli syntyy...

Itselläni ei kummoisiakaan oireita edelleenkään. Pahoinvointia ei ole havaittavissa. Koville ottaa nyt pitää itsensä kurissa syömisten suhteen, kun tulee joulu. Ja mulla on heti joulun jälkeen eka neuvola!!! Järkyttävää mennä vaa'alle heti kinkkujen ja laatikoiden jälkeen...

Varhaisultra siis varattu 18.12. Mies tahtoo mukaan. :) Sitten viimeistään nähdään, että onko siellä Joku vai ei.

Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa!

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manteli, otan osaa keskenmenon johdosta. Itselläni oli heinäkuussa keskenmeno juuri samoilla viikoilla ja rankoillehan se otti, huomasin että vielä viikkoja tapahtuman jälkeen laskin viikkoja joilla sillähetkellä olisin ollut.

minullaöklöttävä olo jatkuu, mutta ei onneksi ole oksenteluksi asti yltynyt! Piti käydä kirjoittelemaan tänne kun näin niin hauskan ja todellisen tuntuisen unen viime yönä: olin synnyttämässä ja vauva syntyi tooosi helposti ja oli muuten vaaleatukkainen poika (meidän kaikki kolme aikaisempaa ovat kyllä syntyneet tummalla tukalla)! Synnytyksen jälkeen kävelin käytävässä ja selitin miehelleni kuinka ekan kerran tuntuu että oikeasti voisi vanhaan malliin siirtyä suoraan synnytyksestä heinäpellolle. Synnytyksen osalta kyllä toivoisin että kyseessä todella on enneuni :) Saa nähdä ennustaisiko uni kolmatta poikaa, pahoinvoinnin perusteella veikkaisin kyllä itse tyttöä esikoisen mukaan. Mitään varsinaista tyttö/poikatunnetta minulla ei kyllä ole, ei ole ollut yhdestäkään raskaudesta. Vauvan sukupuolikin sitten selviää varmaan vasta synnytyksessä, ainakaan aiemmista emme ole halunneet etukäteen tietää.

Miten teillä muilla, onko jo tunnettava vauvan sukupuolesta tai onko teillä raskaus tullut uniin? Jotenkin itselleni tuli tuon unen jälkeen luottavaisempi olo raskauden jatkumiseen, vaikka eihän se tietysti oikeasti mitään tarkoita...

Eleonora 6+3

Vierailija
42/89 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto täältäkin keskenmenon kokeneelle. Itselläkin on vähän epävarma olo vielä, välillä on pahoinvointia kovasti ja välillä taas ei tunnu mitään. Pitäis varmaan varata se neuvola-aika...

Mulla alkoi ensimmäinen raskaus näkyä vasta joskus kuudennella kuukaudella, olen ruumiinrakenteeltani pitkä ja hoikka. Mitäs te, jotka olette jo useamman saaneet, alkaako toinen ja myöhemmät raskaudet näkyä aikaisemmin? Näin on mulle väitetty.

En ole jaksanut valmistella mitään joulua, lepään kaikki ne ajat jolloin esikoinen nukkuu. Joulu tulee kuitenkin joka tapauksessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusille, Paalan ja efvan nyt ainakin muistan tulleen!

Liisasa kyseli milloin vatsa näkyy... Ekassa odotuksessa mun kaikki opiskelukaverit ei huomannu ku vasta kuukautta ennen synnytystä! Mut mä käytin silloin löysiä vaatteita enkä ollenkaan osannu nauttia odottamisesta ja vatsasta. Nyt mä oon kai rv 7+1 ja toistaiseksi on vyötärö vain pienentynyt. Oon koittanu pitää syömiset kurissa, että kehtaa mennä neuvolan puntarille ja tosiaan on paino pikemminkin lasku- kuin noususuunnassa. Samaten vyötä oon saanu viime viikkoina kiristää. En mä vielä välittäis näin alkuvaiheessa näyttää raskauttani muutenkaan.

Kuvottava olo on astunut pysyvänä olotilana kuvioihin mukaan. Aamusta iltaan on semmonen pala kurkussa ja yököttää jonkin verran. Yritän syödä niin, ettei koskaan ehtis liian kova nälkä ja toisaalta etten syö ähkyyn. Ei se silti auta.

Milloin aiotte kertoa työnantajalle/pomolle, että olette raskaana? Mä en oo vielä ajatellut vähään aikaan, ellen sitten muutoin paljastu. Periaatteessa pitäis kyllä antaa pomolle aikaa miettiä, hankkiiko äitiyslomasijaisen vai jääkö mun paikka tyhjäksi siksi ajaksi.... olis aika reilua kertoa ehkä jo tammikuussa... vai mitä mieltä olette muut?

Ritu rv7+1

Vierailija
44/89 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kopsattu tuolta keskustelu akuperäiseltä keskustelu otsikoista, kun vahingossa sen sinne laitoin. Täällä ois ilmoittautumassa yksi jolla myös on laskettuaika 10.8.2009 Ennestään minulla on yksi tyttö joka myös elokuussa syntynyt 6v sitten. Pienellä epävarmuudella olen liikkeellä, raskaudessani, kun kesällä oli keskenmeno. Epäuskoisena raksauden toteamisessa olin, kun testi näytti ensin 4.12 vähän himmeää plussaa. Sitten viikkoa myöhemmin en voinut enää hillitä itseäni ja tein uuden testin, jossa nyt näkyi ihan selkeät plussat :) Eka neuvola on nyt tulevana torstaina. Hiukkasen jännittää. Kaikki jutut pitää taas palauttaa mieleen.

Vierailija
45/89 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!! Mahtuuko mukaan? Täällä olisi yksi elokuun odottaja.Omien laskujen mukaan tänään alkoi 5+0 ja LA kutakuinkin 17.8..Varmistuu sitten ekassa ultrassa.Toivotaan täällä kovasti että kaikki menee hyvin..Toista vauvelia siis odotan.Esikoinen on syntynyt 12/07,elikkäs 1v8kk ikäeroa tulee sisaruksille.

Ekasta yrityskierrosta tulin raskaaksi mikä oli kyllä tooosiiii ISO ylläri :x .

Ekaa kertaa täällä keskustelupalstalla vierailen.Ekassa raskaudessa kirjoittelin toisella palstalla ja vieläkin siellä jutustellaan 1-vuotiaitten metkuista.

Kertokaas miten pystyy tässä samalla kun kirjoittelee lukemaan edellisiä kirjoituksi?Vai pystyykö?Nyt näkyy vain yksi kirjoitus tässä sivulla.Mä olen kyllä ihan peukalo keskellä kämmentä näitten koneitten kanssa ;) .

RITU: Mä mietein tota samaa ekassa raskaudessa että koska kerron päällikölle..Taisin sitten kertoa kun eka ultraus lähestyi.Ja pakkohan ei ole kertoa kuin vasta 2kk ennen vanhempainvapaan alkua..Mä en kyllä olisi niin kauaa pystynyt pitämään suutani kiinni :p .Tällä hetkellä tietää mun 2 ystävää ja äiti.

Mutta nyt muihin hommiin ennekuin neiti heräilee uniltaan. :x

Emmi+Tytteli07+Murunen5+0

Vierailija
46/89 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa uusi odottaja. Edellisestä kerrasta aikaa kulunut reilu 3 vuotta, minulla on siis poika synt 07/05. Nyt laskurin mukaan menossa 5+0, mutta tarkat viikot sitten tosiaan ekassa ultrassa kai saadaan selville.

Olen kyllä tosi innoissani tästä asiasta. Koko syksy on väkerretty tämän asian kimpussa ja vihdoin tärppäsi. Toivottavasti mukana on ihka oikea vauvanpoikanen eikä tuulimuna.

Ajattelin kertoa töissä vasta tammikuun lopulla, mikäli kaikki on OK neuvolakäyntien perusteella. Ystävillenikään en ole vielä kertonut, kun haluaisin sen ensimmäisen neuvolakerran ensin. Vielä tämä tuntuu aikasten epätodelliselta. Pientä kuvotusta oli tänä aamuna ja rinnat on olleet jo pari viikkoa törkeen kipeinä. Oikein inhottaa illalla ottaa rintsikat pois.

No, onnellista odotusta meille kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa! :)

Vierailija
47/89 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Olen 34v jo kahden pojan äiti - meillä lapset 4 ja 6 vuotiaat.

Tein plussatestin viikolla 4+2 ja siitä sitten jaksoin odotella pari viikkoa, että menin ultraan: TULOS = 2 vaavia omissa pusseissaan.

Vielä ei näkynyt sykettä tai muutakaan erityistä, mutta tuon hetken tilannearviona kaikki juuri niin kuin pitääkin. Nyt menen uudelleen ennen joulua ultraan, jos ne sydämetkin jo sykkisivät. Sen jälkeen odottelen kunnallisia palveluja, kun täällä Espoossahan pääsee np-ultraan jo alkaen viikolta 10.

Olen TOSI skeptinen tästä kaikesta, en oikein usko koko juttuun! Tuntuu niin uskomattomalta, kun tässä on useamman vuoden odotus ollut, mutta ei ole onnistunut raskaaksi tuleminen. Nyt sitten kaksinkertainen plussa.

Ei auta kuin elää toivossa ja päivä kerrallaan!

Välillä on ollut jo vähän huonovointisuutta, mutta ei paljoakaan. En ole tosin voinut ollenkaan pahoin kahden entisenkään kanssa, mutta olen silloin ollut tosi tosi väsynyt. Väsymisoireita on nytkin. Lisäksi ihmettelen jatkuvaa paleluani.

terkuin Hanna74

Vierailija
48/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei edelleenkään mitään tuntemuksia raskauden suuntaan, vaikka menkat ovat pysyneet poissa jo pari viikkoa. Ei öklöä oloa, ei vatsakipuja, ei omituisia hajuja, ei mitään samanlaista kun viime raskaudessa oli jo näillä viikoilla. Eka ultra on jo 29.12., johtuen vanhasta kohdunulkoisesta, haluavat tarkistaa että kaikki on siellä missä pitääkin. Ärsyttää toden teolla tämä oireettomuus. Kertokaa nyt että muillakin on tällaista ja silti kaikki on hyvin...:/

Anteeksi omanapainen tilitys. On vaan niin outo olo verrattuna edelliseen raskauteen.:(

Valentine rv 5+6

Vierailija
49/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookkaan pitkään aikaan päässy koneelle ja paljon oli tullu uusia mukaan eli tervetuloa teille kaikille:)!!!

Mantelille osanottoni keskenmenosta ja paljon voimia jatkoon!!!

Ollaan oltu miehen kanssa molemmat aivan älyttömän kipeenä...Poitsu on vielä säästyny toistaseks taudilta, mut ihme on jos terveenä pysyy. Sain eilen antibioottikuurin kun oli poskionteloissa alkavaa tulehdusta...Mietin tosi pitkään alotanko kuurin vai en, mut päätin sit alottaa kun olo vaan paheni ja tänään onki sit jo ihan toisenlainen olo. Lääkäri kyllä vakuutteli et tosta lääkkeestä ei oo haittaa raskaudelle, mut silti arveluttaa ottaa mitä tahansa lääkkeitä.

Oireettomuus jatkuu...Ekassa raskaudessa olin jo tässä vaiheessa tosi huonovointinen enkä juonu enää kahvia ollenkaan. Nyt on ollu ihan normaali olo ja kahviki maistuu edelleen:) Toisaalta on ihanaa ku ei oo paha olo mut toisaalta huolettaa kun ei oo minkäänlaisia oireita. Ei malttais kyllä millään odottaa ekaan ultraan. Toivottavasti tuolla masussa joku asustelee ja voi hyvin:)

Hanna74: sullahan oli upea ultrareissu:) Tuplasti onnea ja tarrasukkia matkaan mukaan!!!

Neppe rv 6+0

Vierailija
50/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi leijonanpentu tulossa lisää:)

pistän vielä tännekkin tietoja meistä vaikka elokuun palleroihinkin jo kirjottelin.. eli 4,5v tytön äiti satakunnasta. pikkusen LA laskurin mukaan 10.8. kovasti odotettu vaikka ei kierukan poiston jälkeen jouduttu odottamaan kun 2 kiertoa ennen kun nappas:) ensimmäinen neuvola varattu 8.1 jollon viikkoja siis 9+3.

ennen plussausta jo tiesin että nyt palero vattassa kun tissit rupes vuotamaan heti, ja on kasvanu jo yhden kuppikoon heti alkuun:) nyt muutaman päivän ollut tosi ällöttävä olo. tekee koko ajan jotain mieli mutta mitään ei pysty syömään kun tuntuu et se tulis heti ylös. ja tää väsymys on kauheeta!

onnea vaan kaikille muillekkin! on tää kaikesta yökötyksestä huolimatta kuitenki niin ihanaa!! <3

t.anwi rv 6+1

Vierailija
51/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain unohtuu koko ajan..

sitä piti vielä kirjotella että nyt luulen että poika olis tulossa koska mitään tällästä ei ollu tyttöä odottaessa. lisäilen taas jotain kun muistuu mieleen:)

anwi

Vierailija
52/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli kyllä huonovointi suutta olen tuntenut jo ennen ku tein testin. Oksentamiseen ei ole tarvinut rueta mutta kyllä sellasenen kuvottava olo iskee aina 7 aikaan aamulla. Sitten taas iltapv.llä ilmaantuu takasin johonkin aikaa. Myös alaselkä ja lonkat tuntuu vähän kipeiltä, mut se kai on normallia? Muistaakseni edellisellä kerralla kun tyttöäni odotin -02, en tuntenut näin aikaisin kuvotusta, tai en vaan osannut yhdistää 1+1=2 ennen kuin hoksin olevani oikeasti raskaana. Työskentelen lähihoitajana terveyskeskuksessa ja siellä on ihan mahdottomasti eri tartunta tauteja kantavia potilaita. Yritän olla hirveen varovainen ettei tulis tartuntaa itseeni. Pomolle enkä työkavereille ole kertonut asiasta vielä mitään. Viikkoja vasta 6+1 joten niin aluillaan ollaan vielä, että mitä tahansa voi vielä tapahtua. Millä viikoilla te kaikki muut olette käyneet siinä varhais ultrassa?

Vierailija
53/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko 7 menossa ja kerkesin jo mainostaa ettei mitän oireita ole...huh....väsymys on aamupäivällä aika tolkuton...nukkuisin puolillepäiville asti jos saisin...pahoinvointia ei ole pahemmin ollut edellenkään...jääkaapissa on joku ihme haju joka ottaa nenääni... toisten mielessä siellä ei haise mikään :) eli hajuaisti on herkkä... vatsakumpu on jo kasvamassa...alamasu on sellainen kova...kaippa siellä jotain on...lähihoitajana minäkin työskentelen ja eniten askaruttaa asukkaiden siirrot ja nostelut sekä väkivaltainen käytös...esim potkut ja lyönnit joita sillointällöin satelee :)

Hauskaa viikkoa kaikille! Ultra-aika olisi minullakin 29.12 maanantaina...sitä odotan :)

Vierailija
54/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, muistaakseni (??) en ole tänne vielä kirjoitellutkaan. Eilen kerkesin aika pitkästi kirjoittaa kunnes meidän 10,5kk tyttö tuli ja painoi koneen Reset-nappia :D että se siitä.

Juu eli täälläkin odotetaan nyt sitten elokuulle pientä nyyttiä, la on 15.8.09 ja rv tällä hetkellä siis jotain 5+3? Eilen tilasin ekan neuvola-ajan, meni vasta tammikuulle 15. päivä eli olisko sillon sitten rv 9+5? kai... nää laskut on mulle ihan liian vaikeita :D

Niin ja esikoinen on tosiaan syntynyt tänävuonna helmikuun alussa, joten lapsosille tulee ikäeroa vain 1,5 vuotta. Jos vain tämä asukki malttaa masussa lähemmäs LA pysyä :)

Vauvakuumetta oon potenut laitokselta asti ja tämä onkin aiiiivan ihanaa kun pääsee odottamaan näin pian uutta vauvelia. Viime raskaudessa voin mitä mainioimmin koko odotusajan, toivottavasti olo on yhtä hyvä nytkin. Vielä ei oo raskausoireita paljoa ilmestynyt, niitä odotellessa...

Ja sitten tytsy hakemaan ulkoa päikkäreiltä. Ei muuta kuin mukavaa joulun odotusta kaikille!

Tolleroinen rv 5+3

Vierailija
55/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kummempaa täällä, sama väsymys ja vilu jatkuu, muuten olo ok.

Joku kyseli kertomisista töissä. Mä kerroin mun lähimmälle pomolle heti, koska tää tila vaikuttaa mun työhön, loput työkaverit saavat odottaa, toivottavasti ekaan ultraan saakka (täällä Tre:lla vko:lla 13, eli tammikuun loppulla). Riippuu siitä pysyykö maha piilossa, koska olen liikunnanohjaaja eli joka päivä ohjaan suht tiukoissa vaatteissa ja käyn suihkussa työkavereitten silmien alla että sitä ei paljon piilotella, jos päättää ruveta pyöristymään aikaisemmin.

Mä tuossa laittelin meille esittelypinon, kun musta olisi kiva saada jokaisesta joku yhteenveto, mutta kattokaa ja laittakaan sinne teitoja jos siltä tuntuu.

Mukavaa loppupäivää!

Luckygirl 7+1

Vierailija
56/89 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas,

rv 5+2 (omien laskujeni mukaan) ja huomenna gynekologille, halusin mennä omalle tutulle gynelle... ehkä se katsoo onko siellä ruskuaispussia näkyvissä, eihän tästä kaverista vielä varmaan mitään näy. Mutta sekin riittäisi! En meinaa uskoa että tämä on totta edelleenkään :D Perjantaina mennään A:n (avomiehen) kanssa neuvolaan ekaa kertaa. Ehkä se sitten alkaa tuntua todemmalta.... :x

Vierailija
57/89 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritu-74 kyselit työnantajalle kertomista. Minä kerroin jo eilen. Vähän pakollisista syistä. Oli kyllä tyytyväinen ja onnellinen puolestamme. Sanoi, että hyvä että kerroit jo niin tiedän, jos tulee "kummallisia" poissaoloja yms.

Minulla on päivittäin lähes aamusta iltaan huono olo. Yritän syödä säännöllisesti ja aina vähän. Hiukka lieventää. Kertaakaan en ole oksentanut. Rinnat on todella arat ja pinkeät.

Ihanaa ja jännittävää aikaahan tämä on ja vielä, kun odotan esikoista.

Huomenna olisi jo neuvola :)

Paula, rv 5+2

Vierailija
58/89 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin tänne... eli laskettu aika olisi 10.8 ja eka neovola on tilattu 30.12 ja Minulla on 6kk poika, eli aika pian halusin tämän toisen... Mulla oli aika rankka tuo ensimmäinen odotus eli nyt vähän jännittelen että miten käy tämän toisen kanssa...

T:KOHVELI ja masuasukki ( Ehkä) viikolla 6

Vierailija
59/89 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne ikinä ennen kirjoitellut mutta lueskelemassa olen käynyt.

Esikoinen täytti juuri 10kk ja viikko sitten pärähti plussa testiin! Päivää ennen mensuja. No oli sitten neidin korvakontrolli sopivasti tänään ja sain hoidettua noi kilpirauhasen lääkityksen heti kohillee näin alkuraskaudesta!

Pahaa oloa on ollut parina päivänä... eli ei mitään niin järkkyä kuin esikosta. No viikkoja on vasta 6+0 ja la olisi 20.8. Olen itse syntynyt 6.8 että saas nähdä saako äippä iki-ihanan synttärilahjan!

Lääkärillekin sanoin että en kai ole enää raskaana kun ei muita oireit enää ole kuin KAMALAAKIN KAMALEMPI väsymys!

Eka neuvola on vasta 8.1.-09 :8}

Vierailija
60/89 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 30-vuotias 2 v 1 kk ikäisen tytön äiti ilmoittautuu varovasti mukaan. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 18.8.09. Plussatestin tein viime maanantaina, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Oireettomuus huolettaa, tolkuton väsy ja palelu ovat ehkä tuntuvimmat oireet, rinnat hieman oudot ja täyttyneet mutta eivät varsinaisesti vielä kipeet. Muistelen esikoisesta kuitenkin jo olleen tässä vaiheessa enemmän oireita, vaikka varsinainen kuvotus alkoikin rv 7 jatkuen aina rv 10 asti.Alavatsatuntemuksia ei ole juurikaan. Jos oikein nopeita käännöksiä esim. makuulla tekee, saattaa repäisykipua tuntua, mutta muuten ei juuri mitään..

Eniten ehkä kuitenkin huolestuttaa sellainen asia, että olin leikkauksessa joulukuun alussa ja leikkaus tehtiin nukutuksella (tuossa vaiheessa ei raskautta olisi vielä mikään testi siis voinut näyttää) ja siitä viikon söin kipulääkkeitä, jotka eivät raskaana olevalle käy.. Eli pahin mahdollinen alku raskaudelle. Neuvolassakaan ei osattu muuta sanoa, kuin että aika näyttää mutta aika piinaavaa tämä odotus tässä alkuvaiheessa on.

Tätä kakkosta on toivottu käytännössä aina ykkösen syntymästä lähtien, enemmän yritetty nyt vuosi, joten kauhean suurena todennäköisyytenä en pitänyt raskautumismahdollisuuksiani juuri tästä kierrosta, johon leikkaus osui.

Anteeksi heti tämä valtaisa omanapaisuus, on vaan niin isona asiana mielessä nämä jutut huuri tällä hetkellä.

Onnea vielä kaikille leijonanpentujen odottajille!

Malla rv 5+2