**** Leijonanpennut ****
Mä nyt sitten rohkeena plikkana aloitan Leijonanpennuille uuden pinon. Eli tähän pinoon siirtyvät Elokuun palleroisissa kirjoittaneet. Tervetuloa myös uusille odottajille, joilla laskettu aika sopii tuonne elokuun tietämille. Ei kai me niin tarkkoja olla tuosta, että osuuko LA just leijona-merkin päivien sisään, koska kukaan ei voi oikeesti tietää, milloin vauveli syntyy...
Itselläni ei kummoisiakaan oireita edelleenkään. Pahoinvointia ei ole havaittavissa. Koville ottaa nyt pitää itsensä kurissa syömisten suhteen, kun tulee joulu. Ja mulla on heti joulun jälkeen eka neuvola!!! Järkyttävää mennä vaa'alle heti kinkkujen ja laatikoiden jälkeen...
Varhaisultra siis varattu 18.12. Mies tahtoo mukaan. :) Sitten viimeistään nähdään, että onko siellä Joku vai ei.
Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa!
Kommentit (89)
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta:)
Mulla oli viikonloppuna aivan järkyttäviä kipuja, mutta niin oli ekassa raskaudessaki alkuvaiheessa. En pystyny suorassa seisomaan silloin ja muutaman kerran jouduin lähtemään töistä pois kipujen takia. Neuvolassa sanottiin viimeeks et johtuu kohdun kasvusta nuo kivut ja toisilla vaan tulee tosi voimakkaina kun toisilla ei tunnu missään...
Nyt on tässä raskaudessa kaikki oireet kyllä tullu pari viikkoa aikasemmin ku ekassa. Tosin viime viikon 2 päivän pahoinvointi on kokonaan poissa, mut eiköhän se sieltä tuu takas jossain vaiheessa. Heti ku kaikki oireet katoaa ni rupean miettimään et onko kaikki kunnossa...Aiheuttaako teillä muilla ns. oireettomuus huolta?
Eipä kai muuta tällä kertaa. Hyvää vointia kaikille leijonanpennun kantajille:)
Neppe rv 5+1
Plussasin viime sunnuntaina ja uudelleen manantaina. olin hyvin hämmästynyt koska minkäänlaisia tuntemuksia ei minulla plussan puolesta ollut. Eli esikoista odotellaan. Tärppi kävi yk 5:sta.
Olen täysin oireeton ja se todella rassaa mieltä. Jotenkin ei tunnu yhtään todelliselta, koska kropassa kaikki on kuin ennenkin. Mulla on myös ollut nyt parina päivänä jotain tiputtelua, joka on ollut hiukan vaalean ruskeaksi sävyttynyttä valkovuotoa. Mites teillä muilla? Tiedättekö te muut onko tämä ihan normaalia tai onko jollain kokemuksia vastaavanlaisesta vuodosta heti plussaamisen jälkeen.
Täytyy kyllä myöntää, että olen nyt enemmän hermoraunio, kuin kertaakaan piinaillessani. Hassua, koska nyt se plussa on kuitenkin jo saatu.
Tsemppiä kaikille odotukseen:)
Kaisa rv 5+1
Hei kaikki!
Yllätysraskaus täällä, laskettu aika ilmeisesti 9.8.mutta en luota siihen, koska kierto on todellakin heittänyt häränpyllyä jos kerran raskaana olen. Ennestään meillä on 11 kk ikäinen poika, jota vielä imetän... Ja kiirettä tulee pitämään jos raskaus on todellinen ja päätyy loppuun asti.
Soitin neuvolaan, mutta lähinnä puhuttiin vaan siitä, että sain antibiootit äkilliseen virtsatulehdukseen. Mukavasti alkaa...Ei siis vielä mitään aikoja sovittuna neuvolaan.
Ekaa odottaessa voin pahoin aamupäivät, nyt kuvotus tulee alkuillasta. Lisäksi naamaan on jo ilmestynyt eka paise. Viimeksi tuli ihan hirveä akne, joka parani vasta monta kuukautta synnytyksen jälkeen. Väsymys on myös ihan kamalaa. Mutta rennommasti osaa nyt ottaa kun ekan kanssa. Käy miten käy.
Tsemppiä muille!
Kaisa-81:lle sanoisin, että ihan sama tilanne oli minullakin plussan aikoihin. Vuosin ihan vähän rusehtavaa valkovuotoa eikä ollut lainkaan oireita. Olin ihan hurjan huolissani, ja sitten vielä alkoi ihan hirveet vatsakivut. Koko alavatsa oli niin kipeä, että lähdin lopulta päivystykseen josta lähettivät ultraan. Pelotti paljon. Ultrassa sitten näkyi raskauden alku ihan oikeassa paikassa ja kaikki hyvin. Vatsakivutkin loppuivat, ja saman tien alkoi sitten tämä saakutin pahoinvointi. En enää epäile ollenkaan ettenkö olisikaan raskaana tai ettei kaikki olisi hyvin... Kyllä ne oireet ehtii sieltä tulla kunhan annat hetken aikaa, ja toki on mahdollista ettei sinulle vain yksinkertaisesti tule missään vaiheessa kummempia raskausoireita ja kaikki on silti niinkuin pitääkin :)
Onko muilla ollut pahoinvointia jo? Minä oksennan aamusta iltaan ja voin niin huonosti etten pysty menemään töihinkään... Ei ollu kyllä ensimmäisessä raskaudessa näin paha olo missään vaiheessa, vaikka silloinkin äklötti jatkuvasti ensimmäiset pari kuukautta. Toivottavasti tämä ei kestä iäisyyksiä.
-Nala rv6+0 ja p03
juuri kun pääsin eilen sanomasta että ei ole kummempia oireita, niin tänään on ällötys vaivannut, ei onneksi vielä okseta, mutta kuitenkin. Samaan aikaan paleltaa ja väsyttää ihan armottomasti.
Tuosta vuodosta kun muutamat kyseli, niin itselläni ei ollut ekassa raskaudessa mitään, eikä juuri muitakaan oireita. Tässä alkusyksynä keskenmenneessä raskaudessa minulla oli pientä tiputteluvuotoa aina muutama päivä kerrallaan. Sen takia kävin viikolla 8 ultrassa - kaikki oli hyvin, sydän sykki yms. ainoa mikä jäi mietityttämään oli että vastasi viikkoja 7 (mikä ei voinut pitää paikkansa). No sitten 10+1 tuli keskenmeno ja sikiö vastasi edelleen viikkoja 7 eli kehitys oli pysähtynyt jo ultran aikoihin, mutta eihän se siinä näkynyt.. MUTTA.. ei se vuoto silti välttämättä tarkoita että kaikki ei olisi hyvin, tuollainen ruskehtava on ok, mutta jos muuttuu kuukautisvuodon tapaiseksi kirkkaaksi vuodoksi, niin sitten on syytä huoleen (näin mulle kerrottiin). Itselläni keskenmeno ei edes aiheuttanut mitään kipuja eli siitä ei voinut mitään päätellä.
Toivotaan kuitenkin kaikille onnea matkaan, täytyy myöntää että itse tarkkailen vuotoa aikas neuroottisena, vaikkei se mitään autakkaan eikä estä. Nää kun ei ole meidän käsissä.
viikkoja kasassa 6+1 ja vielä yhtä monta viikkoa ennenkuin voi hengähtää
Luckygirl ehdotteli Yahoo-listaa, minustakin sellainen olisi kiva. Jos nyt sitten saan jatkaa tässä porukassa, maanantaista lähtien on nimittäin ollut uhkaavia merkkejä ilmassa. Maanantaina ja tiistaina oli oikein klassiset alkavan keskenmenon merkit, nyt tilanne on palannut tänään normaaliin. Että ota tästä sitten selvä... Mieli on kuitenkin melko matalalla, ja aika 22.12. ultraan tuntuu ihan toivottoman pitkältä. Vaan eipä tässä auta kuin odotella ja yrittää ylläpitää toiveikasta mutta realistista asennetta!
Itselläkin ollut pahoinvointia, se alkaa päivällä ja kestää aina sinne asti kunnes nukkumaan menen. Hirmu väsynyt olen ollut, Mulla ois huomenna neuvolaan eka aika, sit siellä varaamaan ultraan aikaan :) jänskättää kyllä vähän kun takana on keskenmeno. Mutta jospa kaikki menisi hyvin tällä kertaa :) Ja eka siis on nyt tulossa, toivottavasti tämä väsymys helpottaisi, kun tuntuu ettei mitään jaksa tehdä. Mut kaipa se kuuluu asiaan
Eli tein vkl testin, plussaa oli ja laskurin mukaan la olisi 12.8.2009. Toinen lapsi tulossa, eli minut löytää myös tuolta vauva-puolta helmikuisista, ikäeroa tulee siis "vain" 1,5v...:) Luvassa siis aikamoista vilinää ja vilskettä! Onkos täällä muita pienen ikäeron äitejä?
Minulla myös tuo pahoinvoinnin uupuminen on vähän huolenaiheena, ja nyt kun näin sanoin, se alkaa heti huomenaamulla se oksentaminen ja sitten kiroan sanoneeni mitään tämänsuuntaista...:D Mutta viime raskaudessa pahoinvointi alkoi viikolla 7+0, eli onhan tässä vielä aikaa...
Jaahas, täällä kaipaillaan iltapuuroa, palailen astialle paremmalla ajalla!
Valentine ja asukki 5+0
Täällä kanssa ihmettelen oireettomuutta, tai paremminkin murehdin. Tuntuu etten olisi edes raskaana, vielä kun nuo viivat oli niin haaleita testeillä, nyt en kyllä ole enää testannutkaan kun terveyskeskuksen testi oli positiivinen. No eipä minulla esikoista odottaessakaan ollut juuri oireita, en oksentanut kertaakaan ja kuvotuskin tuli vain hampaita pestessä ja kun yritin urheilla. Nyt on muutamana päivänä ollut todella hentoa kuvotusta, mutta sekin meni jo ohi. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta olisin niin mielelläni pää pöntössä oksentamassa, se tekisi tämän todeksi eikä minun tarvitsisi murehtia ja tuskailla ultraan asti. Kilpirauhasen vajiksessa kun on murehdittavaa riittämiin...
Äsken oikein pelästyin kun käytiin veljeni luona kylässä ja kun mentiin ovesta sisään, niin veljeni kertoi olevansa sairaslomalla...enterorokosta luultavasti. Muistin, että joku kumma rokko se oli joka oli todella vaarallinen vauvanalulle, mutten muistanut sitä varmasti, niin mietin vain koko ajan hysteerisenä mihin voin koskea ja pesin käsiäni. Kun ei todellakaan olla vielä tästä helmestä kenellekään kerrottu, eikä kerrota ainakaan ennen ultraa, sillä tuo kilpparikin kasvattaa keskenmenon riskiä...
Nikäs tuollaine yahoo-lista on ja miten se toimii? Meitä leijonanpentuja tuntuu olevan aikamoisen paljon yhtäkkiä, vaikka tuolla kuumeilupuolella ei ensin lainkaan tahtonut plussia tulla. Voisi olla hyvä kerätä meidän tietoja listaankin kun minä en ainakaan muista teitä kaikkia kanssasisaria!
Manteli ja Helmi 6+3
Vihurirokko on se pahin rokko, ja muistaakseni vesirokosta voi myös olla haittaa jos äiti sen raskausaikana sairastaa. Vihurirokkoa vastaan käsittääkseni rokotetaan kaikki nuoret naiset, jotka eivät sitä ole sairastaneet, joten siitä ei pitäisi olla huolta (silloin muinoin kun minä koulussa oli, rokotuksen sai 9. luokalla).
Yahoo-lista toimii siten, että viestit kirjoitetaan joko listan webbisivulla tai lähetetään omasta sähköpostista, ja ne voi myös lukea sivuilta tai tilata omaan sähköpostiinsa. Listan moderaattorit voivat määrittää (yleensä tietysti yhteisellä päätöksellä) kuinka julkinen lista on - saavatko kaikki netissä liikkujat lukea viestejä, vai vain jäsenet. Esimerkiksi molempien meidän lasten "kuukausilla" on oma Yahoo-lista, ja sinne pääsee jäseneksi vain moderaattorille lähetetyn hakemuksen kautta. Viestejä pääsevät lukemaan vain jäsenet, joten vähän yksityisemmistäkin asioista voi kirjoittaa, ja omia nimiä käytetään. Esikoisen odotusaikana perustettu lista on vielä olemassa yli 7 vuoden jälkeen, ja joka vuosi synttäreiden aikaan järjestetään yhteissynttärit eli livetapaaminen!
Eilen tuli verikokeen tulos ja hcg-arvo oli vain 25. :/ Ens ma uudestaan verikokeeseen ja toivotaan että olis noussu kunnolla. Terkka meinas et joko raskaus on vasta tosi, tosi alussa tai sit tuulimuna tai kohdunulkonen. Mitään oireita ei oo vieläkään. :/ Mä oon ihan hermoraunio... :( Toisaalta jotenkin tuntuu että kyllä siellä pieni on mutta olis se kiva varmaksi tietää. Molemmissa aikasemmissa raskauksissa oon saanu plussa jo vkolla 3 jos ultraan on uskominen. Kummastakin lapsesta siirty la moneen kertaan. Aina ultrassa oli ekoilla kerroilla vähemmän vkoja ku ois pitäny olla...
Miia rv 4+4 (?)
Moi!
Minä plussasin lauantaina, jee :) Ensimmäinen odotus ikinä, toivottavasti kaikki menee hyvin!! Olen tällä hetkellä kirjastossa ja pitäisi lukea tenttiin, mutta jostain kumman syystä ajatukset harhailevat ja löysinkin itseni täältä, heh.. :S (Kirjaston webselain ei ole nähnyt apdeittiä vuosiin joten tää sivu näyttää aika oudolta).
Olen voinut ihan ookoo lukuunottamatta kamalaa, voimatvievää väsymystä. Keskittyminen työhön tai lukemiseen ei onnistu ja tunnen itseni aika huonoksi työntekijäksi/opiskelijaksi :( Samalla olen maailman onnellisin!!! Sitten halaan avomiestäni ja muistutus siitä, että rinnat ovat aika kipeät, tulee saman tien.. :)
Mulla sen kun jatkuu huonovointisuus...alkaa kun aamulla silmät avaa ja loppuu kun nukahtaa :( Aika outo ja uutta mulle kun kahdesta edellisestä en ollut lainkaan huonovointinen.
Ultraan pääseen 19.12 eli viikon päästä heti aamulla 7.45 sen jälkeen varmaan pakko kertoa töissä kun varmaan jo ihmettelevät omituista käyttäytymistäni.. kuvotuksesta johtuen.
että jokohan uskaltaisi ilmoittutua! Neljättä odottelen ja laskettu aika olisi 6.8, tosin aikaisempien kokemuksien perusteella yli menee ja reilusti :) Kauheasti en uskalla vielä asiaa "juhlia" kun heinäkuussa meni juuri näillä viikoilla kesken, toivottavasti nyt pysyy. Oireet on kyllä voimakkaammat kuin silloin, väsymyskin alkoi jo ennen plussausta. Samoin rinnoissa tuntuu miehen tai lapsien halailu, kuten joku kirjoittikin! Varsinaista oksentelua ei ole ainakaan vielä ollut, mutta etova olo koko ajan eikä mitään tee mieli. Epäreilua, ekassa ja kolmannessa raskaudessa oksentelin kunnolla 16.viikolle asti ja tokassa en lainkaan, joten tämän vuoro oli olla oireeton! Toisaalta etova olo on nyt ollut helpotuskin, ehkä tämä raskaus jatkuu, kun on oikeita oireitakin... Neuvolaan en ole vielä uskaltanut soitella, päätin, että soitan vasta kun on vähintään 7. viikkoa täynnä.
Onnea kaikille muillekin elokuun päivänsädettä odottaville!
Eleonora 6+0
Kaikkihan tässä mennään henkeä pidätellen vielä monta viikkoa..
Mulla omituinen olo jatkuu.. heti kun syö, niin vatsa on tosi turvoksissa ja närästystä ilmassa, sitten kun turvotus alkaa hellittää, niin on jo nälkä ja huono olo - että yritä tässä nyt sitten olla niinkuin ei mitään.
Se hyvä puoli tässä joulunalusajassa on että aika tuntuu menevän aika nopeasti ja joulun jälkeen on raskauskin sitten, toivottavasti, aika pitkällä. Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa tehdä noita jouluvalmisteluja, mutta kun väsyttää koko ajan...
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Luckygirl 6+3
Tai Helmi putosi ja minä romahdin :´(
Sitä ne haaleat plussat tiesi, lääkärin mukaan aikainen km, tai tuulimuna, tyhjenee nyt....
Toivottavasti palataan asiaan muutaman kuukauden kuluttua...
Parempaa onnea ja iloista odotusta teille kaikille Leijonanpennuille
Manteli
Otan osaa suruusi, Manteli.... Kyllä tuo viestisi pamahti täysillä tajuntaan kun tajusin, että suunnilleen samoilla viikolla mennään, tai sun osalta mentiin. Ja mullakin vaan niitä haaleita plussia... Tuli oikein semmonen vahva fiilis, ettei meilläkään siellä mitään kasvamassa ole. Ens viikon torstaina on varhaisultra ja odotan sitä tosi paljon. Ja samalla pelkään, että jos kaikki romahtaakin sitten. Oon jo laskenut, että saan pitää kesäloman kesäkuussa ja sit jäädä äitiyslomalle.. olis vanhemmallekin lapselle mukavaa, ettei tarttis taas haahuilla kesäkuuta yksikseen kotona...
Kamalaa on tuo kun unelmat ja suunnitelmat romahtaa. Yhden kerran oon tuulimunaraskauden kokenut ja muistan miten siitä toipuminen vei aikaa pari kuukautta ja se varsinainen toipuminen tapahtui vasta uuden raskauden alettua ja onnistuttua loppuun asti.
Voimia Manteli....
Ritu rv6+5
Uusi elomassu esittäytyy.
Ensimmäinen olisi ja kova jännitys päällä, että kaikki menee hyvin.
Öklöoloa, rintojen arkuutta ja palelua ollut tässä...
Ensi viikolla jo eka neuvola ja vkolla 1 ultraan. LA laskurinmukaan 17.8.
Hviä Vointeja Kaikille :)
Paula rv 4+6 :)
eli kolmatta odotellaan, (-01 ja -04 aikaisesemmat lapset) nykyisen miehen kanssa,eka yhteinen :). Ekasta kierrosta Nuvaringin poistamisen jälkeen tärppäsi, mikä oli aikamoinen ihme... Oireina on ollut flunssainen olo,viluisuus ja nyt pari päivää rinnat on olleet arat ja kasvaneet vauhdilla :).Testejä tehtin 6 kpl viime viikon aikana, ennenkuin uskoin todeksi!Eka neuvola on 9.1.09, toivottavasti kaikki menee hyvin sinne asti ja sen jälkeenkin...
Laskurin mukaan la 17.8,rv 4+6 tänään.
Joulunodotusta ja hyviä vointeja :D
Eilen plussasin ja tänään vielä kävin verikokeessa ja huomenna selviää tulos.. Mut jos viime kierron mukaan laskee ni ois 4+2. Kotoa löytyy tyttö 4,5v ja poika 2v, et saapi tulla kumpi vaan. Tällä kertaa ajattelinki malttaa mieleni ja olla ultrassa kysymättä kumpi tulee x) ja la siis viime kierron mukaan 16.8 <3 eikä oo mitään oloja..vähä masu kipee välillä mut ei muuta..