Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsestani tehdään päiväkodissa väkisin erityislasta!

Vierailija
16.04.2008 |

4,5-vuotias poikani on temperamenttinen ja kärsimätön luonne (näissä luonteenpiirteissä hän on tullut äitiinsä) ja hänen kanssaan on saatu taistella vauvasta lähtien. Ensimmäiset kaksi vuotta menivät päiväkodissa ilman soraääniä, mutta nyt isompien ryhmän LTO on keksinyt ottaa poikani silmätikuksi. Hän kuulemma häiritsee muita lapsia satutunneilla, ei osallistu kaikkiin leikkeihin eikä aina kuuntele, mitä hänelle sanotaan. Kasvatuskeskustelussa kaksi hoitajaa löysi pojastani vain pelkkiä vikoja, mikä nosti minulla karvat pystyyn.

LTO on vakaasti sitä mieltä, että poikani kehitys on häiriintynyt. Olen yrittänyt selittää, että hän on ihan kiva ja kiltti poika kotona, ja että esim. tuo kuuntelemattomuus on täysin luonteenpiirre. Isänsä on kuulemma ollut lapsena samanlainen ja ihan normaali aikuinen hänestä on tullut... Se liittyy pojan ujouteen ja kykyyn keskittyä sen hetkiseen tekemiseensä, eikä sillä ole tekemistä kuulovajeen tai ymmärryksen kanssa.

Nyt päiväkodin johtajatar soitti ja ehdotti yhteistä moniammatillista palaveria poikani tähden, jotta voitaisiin keskustella mahdollisesta avustajasta... En yhtään tiedä, että miksi tällaista palaveria täytyy järjestää, kun pojassani ei ole todettu mitään vikaa. No, menenpä kuuntelemaan, mitä heillä on sanottavaa. Minusta vain tuntuu siltä, että tässä on nyt tehty kärpäsestä härkänen, kun lapseni ei käyttäydy normien mukaisesti.

Minulla on muitakin lapsia, joten ainokaisesta ei ole kyse.

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on itsekin todennut, että lapsi on ollut vaikea aina.

Hän kertoo, että hänellä on ollut vuosi aikaa reagoida, eikä hän ole tehnyt mitään.

Suomessa ei muuten lapselle todellakaan heppoisin perustein saa henk. koht. avustajaa tai sellaista ehdotella. Jo se kertoo, että ap värittää totuutta aika rankasti!

174

Vierailija
162/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatuksen ammattilaiset (tai sellaiseksi itseään kutsuvat) eli lastentarhanopettajat ja lähihoitajat eivät kestä minkäänlaista arvostelua. Vanhemmat on aina syyllisiä, ja niiden vanhempien lapset. Teidän alallehan hakeutuu vain ihmisten helmiä, oikeita besserwissereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa kurkkaamaan, että vieläkö sinä jaksat täällä jauhaa... Ja jaksathan sinä.

On se hienoa, että sinä tunnet poikani paremmin kuin minä. Nostan hattua siitä sinulle.

Terveisin hymyilevä ja kohta nukkumaan menevä Ap.

Vierailija
164/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, se vielä... Missä kohtaa minä puhuinkaan henkilökohtaisesta avustajasta? Kyse on ryhmäavustajasta, ei muusta. Opettele lukemaan.

Ap.

Vierailija
165/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on täynnä jankkaajia. He lukevat viestejä punaiset laput silmillä ja poimivat viesteistä vain ne tiedot, jotka haluavat nähdä. Heiltä puuttuu - sanoisinko sen näin - kokonaiskuvan ymmärrys.

Vierailija
166/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi kummalliselta, että päiväkodissa alettaisiin ehdottamaan avustajaa lapselle ilman mitään syytä! Kyllä jonkunlaisia ongelmia lapsen kanssa on pakko olla, en usko että kukaan lto tai päiväkodin johtaja huvikseen alkaisi tekemään kenestäkään ongelmatapausta. Miksi et mene päiväkotiin katsomaan, miten lapsesi siellä käyttäytyy?? Saat itse asiasta realistisen kuvan.

Vierailija
167/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaja on keino saada lisättyä henkilökuntaa, jota on vähän. Sekin voi olla siis syynä tähän " avustajan tarpeeseen" , eikä välttämättä todellinen lapsen tarve.

Vierailija
168/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että jostain lapsesta tehdään ongelmatapaus, nuo painavat todella paljon päiväkodin tilanteessa..

Vierailija
169/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nyt päiväkodin johtajatar soitti ja ehdotti yhteistä moniammatillista palaveria poikani tähden, jotta voitaisiin keskustella mahdollisesta avustajasta..."

Ja eikös sinulla ollut kovasti muuta tekemistä? Nyt minä lopetan jankkaamisen kanssasi, koska olet provo. Edes kusipäisimmällä häiriköllä ei voi olla noin tärähtänyttä äitiä.

Vierailija
170/170 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin jotkut tapaukset menee läpi sormien, erityisvaikeuksia ei aina huomata ennen kouluun menoa.