Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jään hoitovapaalle 1kk:ksi ja irtisanon päiväkotipaikan, saanko sen helposti takaisin?

Vierailija
16.04.2008 |

Eli lapseni ovat päiväkodissa ja minä töissä. Aikeeni on jäädä kuukaudeksi kesällä hoitovapaalle, jolloin lasten hoitopaikka päiväkodissa on irtisanottava. Ja sitten kun haluan lapset taas hoitoon, eli tässä tapauksessa elokuun alussa niin päiväkotipaikkaa on haettava uudestaan.



Paikkakunnallamme on pulaa hoitopaikoista, mutta lain mukaanhan kunnan on osoitettava lapselle hoitopaikka.



Tuleekohan hoitovapaasta ongelmia, vai olisiko järkevämpää pitää kuukausi palkatonta vapaata, säilyttäen lasten hoitopaikka ja sitten vain olla viemättä niitä sinne.



Sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti joku ymmärsi yskän.



Toivon saavani täältä puolueetonta neuvoa miten toimia tai kokemusta vastaavasta.



Marja-Terttu

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edelliseen kirjoitukseen kommenttina..

Vierailija
22/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin osa päiväkodeista on kiinni kesällä pari kuukautta eli ei siellä niin olekaan, että esim. 22 lapsen ryhmä toimisi kesän normaalisti esim. vaan 16 lapsella jne...

Se on sitten eri juttu miten homma sovitaan työnantajan kanssa, mutta jos siis ajatellaan vaan kela-päiväkoti.



24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin vantaalla.



siis jos pointtina oli rahansäästö?



eli ilmoitat etukäteen paperilla, että lapset on poissa koko kuukauden, niin maksua ei mene sentin senttiä, ja paikka säilyy.

Vierailija
24/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut kiitti tästä pilkun viilauksesta :-) Siis joo, kelalta ei saa mitään tukia, niin ei saa sanoa. Pitää sanoa, että kelalta haetaan tukia.

Vierailija
25/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö YHTÄÄN ajattele lapsiasi??



ilman noita kikkailujasi ahneuden takia, heillä olisi sama, tuttu ja turvallinen hoitopaikka odottamassa syksyllä.



ja sinä, haluat nyhtää yhteiskunnalta muutaman satasen, ja sen vuoksi laittaisit lapsesi mahdollisesti aivan uuteen, ventovieraaseen tarhaan, sinne, josta satut paikan saamaan??

aloittamaan tutustumisen uusiin hoitotäteihin, ja rakentamaan luottamusta, itkemään ikäväänsä?

kaverit jää entiseen tarhaan..



pääasia, että iti saa muutaman satkun????



mene itseesi äläkä tule ulos.!!

Vierailija
26/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ajattelen lapsiani! Mutta hoitopaikka heillä vaihtuu kunnan uusien hoitojärjestelyiden vuoksi kaikesta huolimatta syksyllä sille en voi mitään.



Marja-Terttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle on VARATTU hoitopaikka kesän ajaksi, ei silloin voi saada Kelalta kotihoidontukea. Näin se vain on.



Kotihoidontuki myönnetään vain, jos lapsella ei ole kunnallista päivähoitopaikkaa. Jos lapsi on kesän poissa hoidosta, eikä paikkaa irtisanota, silloin ei ole myöskään oikeutta kotihoidontukeen, KOSKA SE HOITOPAIKKA SÄILYY LAPSELLE VARATTUNA!!!

Vierailija
28/28 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos lapselle on VARATTU hoitopaikka kesän ajaksi, ei silloin voi saada Kelalta kotihoidontukea. Näin se vain on.

Kotihoidontuki myönnetään vain, jos lapsella ei ole kunnallista päivähoitopaikkaa. Jos lapsi on kesän poissa hoidosta, eikä paikkaa irtisanota, silloin ei ole myöskään oikeutta kotihoidontukeen, KOSKA SE HOITOPAIKKA SÄILYY LAPSELLE VARATTUNA!!!

Mä saan kelalta kotihoidontukea kesällä 2kk. Näin se vaan on, ei auta huutaminen. Kannattaa sopia etukäteen niin kuin sanoin, voi olla mahdollista. Jos lukee tätä av-palstaa ja uskoo kaiken mitä kateelliset kirjoittelee ei varmaan saakaan ikinä mitään. Mutta mitään ei menetä jos itse selvittää asiaa ja saa homman sujumaan. Koska kyllä, jopa päiväkotipaikka-asiat voivat joskus jopa joustaa. Mun lapsille ei ole kesäksi hoitopaikkaa, ovat kotona. Mutta syksyksi heille on ja ylläri vaan ihan samoista ryhmistä mistä tämäkin vuosi. Sun logiikalla jos mä aloitan työt syyskuun alusta ja haen hoitopaikkaa 4kk ennen niin en voi saada siltä 4kk ennen kotihoidontukea, koska HOITOPAIKKA ON LAPSELLE VARATTUNA? Juu ei, ei se niin mene vaikka huutaisi kuinka lujaa.