Teille on tiedoksianto käräjäoikeudessa
Asia on mahdollista hoitaa puhelimitse.
Mitä ihmettä? Onko teille tullut koskaan tälläista kirjettä haastemieheltä ja jos on, niin mitä asia on koskenut?
Kommentit (71)
Löysin tämän vanhan ketjun. Itselle tuli tuommoinen paperi perjantaina, eikä enää mahdollisuutta soittaa. Mukava ollut viikonloppu miettiä, että onko siellä haaste odottamassa vai mikä. Velkoja minulla ei ole maksamatta .
Pari kertaa on käräjille tullut kutsu tai siis on pitänyt ensin antaa vastine. Yhden kerran olin itse asianomistaja. Joka kerran nämä paperit on tulleet postissa ja mukana lappu, joka piti palauttaa.
Kyllä vaivaa, että mikä kumma tämä oikein on.
Vierailija kirjoitti:
En omista asuntoakaan, jossa olisi vuokralaisia, joten ei voi olla siitäkään kyse...
Ainoa mikä tulee mieleen, niin minulla on ollut vuosikausia yksi lähisukulainen stalkkerina, jonka kanssa en ole missään väleissä, mutta joka tekee kaikkensa saadakseen jotain asiaa minkä pohjalta voisi olla minuun yhteyksissä.
Se on ilmoitus lähestymiskiellosta.
Kieroilevat virkailijat kirjoitti:
Oli mitä oli, kun sisältöä ei sitten voi siinä kirjeessä ilmoittaa niin noutamatta jää.
Luultavasti jotain negatiivista jos tiedoite on todisteellinen, välttelen viimeiseen asti.
Ei kannata. Jos jätät noutamatta, seuraavaksi tulee haastemies ovelle tuomaan viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Joku lasku mennyt ulosottoon!
Tätä minäkin veikkaisin. Tai sitten olet asianomistajana jossakin rikosasiassa, tai ehkä joku sellainen on hakenut velkajärjestelyä, joka on velkaa sinulle tai sinä olet hänen kanssavelallinen tai takaaja.
Minulla ei ainakaan ole mitään maksamattomat laskua. Se on ihan varma se. Enkä ole takaajana.
Lastensuojelu haastaa käräjille elatusmaksuista. Lopetin työnteon, koska huosta on lapsille haitallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kieroilevat virkailijat kirjoitti:
Oli mitä oli, kun sisältöä ei sitten voi siinä kirjeessä ilmoittaa niin noutamatta jää.
Luultavasti jotain negatiivista jos tiedoite on todisteellinen, välttelen viimeiseen asti.
Ei kannata. Jos jätät noutamatta, seuraavaksi tulee haastemies ovelle tuomaan viestiä.
Mutta sehän on haastemiehen tehtävä. Miksi minun pitäisi hoitaa heidän hommansa ja käydä hakemassa haaste paikan päältä jonottaen? Haastemiestä kannattaa pakoilla viimeiseen saakka. Hyvällä tuurilla asia ehtii vanheta.
Jos tuota lappua ei käy hakemassa, mitä sitten tapahtuu? Tällä hetkellä nimittäin itsellä on vähän haasteellista sitä hakea.
Haastemies soitti maksamattoman parkkipate laskun takia.
Tiedoksianto tuttavalle: Vuodelta 2009 oli lasku joka menossa ulosottoon. Haastenainen sanoi että lasku on vanhentunut ja homma kaatuu laskun mennessä ulosottoon. Jotku saa palkkaa näistä paperinpyörityksistä. Tuo asia olisi kyllä ihan kirjeellä selvinnyt mutta ihmisiä pitää ahdistella näillä mysteerikirjeillä.
Puhelimitse haaste voidaan antaa tiedoksi vain hyvin poikkeuksellisesti, rajatuissa asioissa. Tällainen asia on esimerkiksi tietyn määräistä saamista koskeva, (oletetusti riidaton asia).
Kyseessä ei siis ole haaste.