Teille on tiedoksianto käräjäoikeudessa
Asia on mahdollista hoitaa puhelimitse.
Mitä ihmettä? Onko teille tullut koskaan tälläista kirjettä haastemieheltä ja jos on, niin mitä asia on koskenut?
Kommentit (71)
Varmaan eropaperit. Hyvää joulua
...tai sitten ei. soita sinne huomenna :)
Avioerosta taitaisi tulla ihan kirjeposti, johon pitäisi vastata. Häätöä ei voi omasta talosta tulla. Mutta mitä sanotte arvon av-tietäjät, jos on perintöasia niin pitääkö silloin olla jonkun kuollut, vai voiko joku ilmoitella testamenttihaluistaan jo ennen lähtöä haastemiehen välityksellä?
Joo, pitää huomenna soittaa ja kysyä. Mutta kyllä silti jännittää, mistä ihmeestä voi olla kyse.
omistatko asuntoa joka on vuokralla? Voi olla kyse siitä, että vuokralaiset ovat saaneet jo liian monta varoitusta esim meluamisesta, ja voit ojutua häätämään heidät, ainakin antamaan virallisen varoituksen heille.
En omista asuntoakaan, jossa olisi vuokralaisia, joten ei voi olla siitäkään kyse...
Ainoa mikä tulee mieleen, niin minulla on ollut vuosikausia yksi lähisukulainen stalkkerina, jonka kanssa en ole missään väleissä, mutta joka tekee kaikkensa saadakseen jotain asiaa minkä pohjalta voisi olla minuun yhteyksissä.
sut on kutsuttu todistajaksi oikeuteen.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:36"]
sut on kutsuttu todistajaksi oikeuteen.
[/quote]
Luulisi, että siitäkin olisi joku ottanut jossain vaiheessa aikaisemmin yhteyttä...?
Ap
"Avioerosta taitaisi tulla ihan kirjeposti, johon pitäisi vastata. Häätöä ei voi omasta talosta tulla. Mutta mitä sanotte arvon av-tietäjät, jos on perintöasia niin pitääkö silloin olla jonkun kuollut, vai voiko joku ilmoitella testamenttihaluistaan jo ennen lähtöä haastemiehen välityksellä?
Joo, pitää huomenna soittaa ja kysyä. Mutta kyllä silti jännittää, mistä ihmeestä voi olla kyse."
Perinnöt ja testamentit käsitellään perunkirjoitustilaisuudessa, joka järjestään vainajan kuoltua, eikä sillä ole mitään tekemistä keräjäoikeuden kanssa. Ja joka tapauksessa sinut olisi kutsuttu perunkirjoitustilaisuuteen ja olisit saanut tiedot verottajalta, omasta osuudestasi.
Jos kysymys ei ole ulosoton käsittelystä, niin saatat olla jossakin asiassa asianomainen tai todistaja, mutta usein sitä ennen on liittynyt poliisikuullustelu tai jokin asiakirjasi jonka käräjäoikeus joutunut vahvistamaan.
Mulle tais tulla tollanen kun jouduin todistajaksi oikeuteen. Mutta olin kyllä kuultavana käynyt sitä ennen
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:48"]
"Avioerosta taitaisi tulla ihan kirjeposti, johon pitäisi vastata. Häätöä ei voi omasta talosta tulla. Mutta mitä sanotte arvon av-tietäjät, jos on perintöasia niin pitääkö silloin olla jonkun kuollut, vai voiko joku ilmoitella testamenttihaluistaan jo ennen lähtöä haastemiehen välityksellä?
Joo, pitää huomenna soittaa ja kysyä. Mutta kyllä silti jännittää, mistä ihmeestä voi olla kyse."
Perinnöt ja testamentit käsitellään perunkirjoitustilaisuudessa, joka järjestään vainajan kuoltua, eikä sillä ole mitään tekemistä keräjäoikeuden kanssa. Ja joka tapauksessa sinut olisi kutsuttu perunkirjoitustilaisuuteen ja olisit saanut tiedot verottajalta, omasta osuudestasi.
Jos kysymys ei ole ulosoton käsittelystä, niin saatat olla jossakin asiassa asianomainen tai todistaja, mutta usein sitä ennen on liittynyt poliisikuullustelu tai jokin asiakirjasi jonka käräjäoikeus joutunut vahvistamaan.
[/quote]
No joo, juuri noin olen itsekin miettinyt. Jostain olisi pitänyt kuulua jotakin, jos asia olisi viranomaisiin liittyvä.
Luin äsken netistä, että haastemiestä voivat käyttää myös yksityiset omien tiedoksiantojensa toimittamiseen. Sattuuko joku tietämään, minkälaista asiaa haastemies lähtee toimittamaan, onko siinä jotain rajoituksia? Epäilen, että stalkkeri/ahdistelija-sukulaiseni on keksinyt taas tikusta asiaa saadakseen jonkun syyn ottaa yhteyttä. Ja jonkun ulkopuolisen tahon ajamaan sitä, kun tietää etten hänen normiyhteydenottoihinsa mitään vastaa...
No soititko? Mikä se oli?
Ja minä tarkoitin "perintöjä" sanalla siis velkojen perintöjä, siis välillä tulee haastemiehen kautta ennen kun menee ulosottoon. Hah, olen niin syvällä suossa etten edes osannut ajatella miten ton voi käsittää ihan eri tavalla!
5
Olen ollut todistajana oikeudessa ensin käräjä- ja nyt syksyllä hovioikeudessa, kutsut ovat tulleet molemmilla kerroilla kotiin kirjeitse joihin on vielä pitänyt aika nopeasti vielä vastata.
Juoksisin karkuun ja lujaa, kolmannella luokalla juoksin 100 metriä aikaan 30 sekuntia.
Minulla ne ovat koskeneet velkoja.
Avioero, häätö tai todistajaksi kutsuminen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:34"]
Joku lasku mennyt ulosottoon!
[/quote]
Luulisi, että siinä tapauksessa olisi ensin tullut yhteydenotto vaikkapa perintätoimistolta?
[/quote]
jos on julkiselta tullut lasku niin tuo vaihe jää välistä, menee suoraan ulosottoon. Outoa tosin ettei ole yritetty edes soittaa ennen kovempia perintätoimia.
On. Takuuvarmasti velka-asia.
Kun soitat, niin sen jälkeen sinulla on vielä 14 pv aikaa maksaa velka. Muuten menee oikeuden käsittelyyn ja samalla menee luottotiedot. Lisäksi se velka siirtyy sitten ulosottoon.
Kannattaa siis maksaa heti. Eli siis yhteys velkojaan maksusta sopiakseen ja sitten kannattaa vielä varmistaa haastemieheltä, että velkojalta on tullut kuittaus velan maksusta. Muuten olet lirissä tai siis luottotiedot napsahtaa.
Jos koskee velkoja/laskuja, tulee käräjäoikeuden tiedoksianto ja siinä laskun tiedot ja mahdollisuus vielä maksaa velka pois.
Joku on hankkinut sulle lähestymiskiellon.
Kaikki eivät laita perintään ensin. Esim
kela, sairaalat ja jotkut muut tahot saavat laittaa suoraa oikeudelliseen perintään.