Mielipiteitä: 2-osainen sukunimi avioliiton jälkeen vai miehen nimi?
Ja nyt siis en halua säilyttää omaa nimeäni sellaisenaan.
Oma tyttönimeni on siirtokarjalainen nimi, josta pidän kovasti. Minulla on jo yksi lapsi, joka kantaa sukunimeäni.
Miehen sukunimi on ulkomaalainen. Suomeksi sitä ei kukaan osaa lausua oikein, mutta väärin se menee ihan kohtuullisesti. Sanotaan nyt, että tyyliltään se olisi vähän kuin vaikka De Dijk (tosiaan olematta tuo nimi ;).
Meille on tulossa perheenlisäystä, ja yhteisiä lapsia, joille tulee sitten miehen sukunimi.
Ajattelin, että käytännöllisistä syistä voisin joissakin (epä)yhteyksissä käyttää vain tätä tyttönimeä ja säästää pitkän 2-osaisen nimen virallisiin asiakirjoihin (15 kirjainta tulee yhteensä).
Kommentit (23)
Vierailija:
Mä en myöskään haluaisi olla tulevien lasten kanssa eriniminen... tunnekysymys. t. ap
Mutta sinähän harkitset myös miehesi nimen ottamista. Eli olisit valmis olemaan sun olemassa olevan lapsesi kanssa eri niminen? Miksi se ei ole sulle samanlainen tunnekysymys? Huomioit nimivalinnassa syntymättömät lapsesi, mutta et jo syntynyttä? Outoa...
Vierailija:
Vierailija:Mä en myöskään haluaisi olla tulevien lasten kanssa eriniminen... tunnekysymys. t. ap
Mutta sinähän harkitset myös miehesi nimen ottamista. Eli olisit valmis olemaan sun olemassa olevan lapsesi kanssa eri niminen? Miksi se ei ole sulle samanlainen tunnekysymys? Huomioit nimivalinnassa syntymättömät lapsesi, mutta et jo syntynyttä? Outoa...
Vierailija: