♥ Ensikot viikkoihin 16 ja 17 ♥
[color=Maroon][size=3]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=Plum][size=5]♥ Ensikot ♥
[color=Maroon][size=2]Aqua80
Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]baulie
Ikä: Kummatkin vm. -85
Kotipaikka: Jyväskylän mlk
Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Vaivana parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. Miestä ei ole tutkittu. Yritetään luomuna, tutkimuksiin lähdetään sitten kun kummastakin hyvältä tuntuu.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]-Diina-
Ikä: minä 27, mies 28
Yritys aloitettu: 10/05
- takana 1 IVF negatuloksella (10/07)
- 5 alkiota jäi pakkaseen
- PAS:ia aloitettiin valmistelemaan helmikuussa, mutta lääkäri näki " varjoja" ultrassa ja määräsi laparoskopiaan
- maaliskuussa 2008 laparoskopia, todettiin endometrioosia ja vaurioituneet munatorvet, jotka toimenpiteessä poistettiin
- toukokuuussa 2008 vuorossa ensimmäinen PAS
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]Kathy@
Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]Killa
Ikä: molemmat 32v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Tutkimukset: Virallisesti ollaan selittämättömästi lapsettomia, mutta mulla ilmeisesti pco-taipumusta ja toisessa munasarjassa anatominen poikkeavuus, joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa.
Hoidot: aloitettiin huhtikuussa -07. Tehty 4 inssiä, joista saaliina kemiallinen ja kohdunulkoinen raskaus. 4/08 edessä ensimmäinen IVF.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]Koulunäkki
Olen 29-v (vm. 1979) ja mieheni vm. 1978, asutaan Espoossa. Naimisiin me mentiin viime huhtikuussa ja siitä asti on ollut jälkikasvu toiveissa. Alusta saakka on ollut pienehkö epäilys luomuvauvan mahdollisuudesta, koska mun kierrot on olleet sekaisin hamasta menneisyydestä lähtien. Oon syönyt Terolutia kp. 17-26 nyt elokuusta asti ja sillä menkat tulee ihan säännöllisesti. Mun gyne on tuon yks.vastaanoton lisäksi Väestöliitossa duunissa eli on hyvinkin asiantuntija tällä saralla (which is nice...)
Multa on otettu perusverikokeet (kaikki ok) ja kävin lisäks Jorvissa sellaisissa lisäverikokeissa, jotka nekin oli ok. Jorvin lääkäri myös vahvisti tuon oman gynen diagnoosin eli PCO on mun riesa. Nyt sitten homma etenee niin, että meen gynelle maaliskuussa ja silloin kai alkaa noi ovulaation induktio ¿hoidot.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]leijona85
ikä: 22 mies 27
asuinpaikka: turun seutu
yritys aloitettu: 07/06
alkututkimukset yksityisellä jossa selvisi ettei miehen näytteessä ollut yhtään siittiötä, lisäverikokeiden jälkeen tiedossa ettei kyse ainakaan tukoksesta eikä kromosomihäiriöstä....siirryttiin jonottamaan tyksiin kunnalliselle jossa aika 10.1.08. edessä miehellä kivesbiopsia ja ainoa hoitomuoto meillä icsi....varmuutta ei vielä ole onko miehellä minkäänlaista siittiötoimintaa....
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]MetteMari
Ikää meillä: minä 31, mies 33
Yritystä: ehkäisy jätetty pois 05/02, varsinainen yritys alkoi 09/02
Tutkimukset/hoidot: -04-05 tehty perustutkimukset. Munatorvet mulla auki, pieni endopesäke löytyi, mutta lääkärin mielestä ei vaikutusta. Pesäke kuitenkin poistettu 03/05. Miehen simpat ok. Normaalimuotoisten määrä alentunut, mutta määrä korvaa laatua, joten lekuri määritteli hedelmöittämismahdollisuudet normaaliksi. Kesällä -05 yhdessä kierrossa clomit mukana tuloksetta. Hoidot jäi tuolloin vaiheeseen, sillä aloitin opinnot, eikä ollut aikaa, energia, rahaa hoitoihin. Nyt hoidot alkamassa todenteolla. Eka aika polille maaliskuun alussa, jolloin päätetään jatkot. Meissä molemmissa siis pientä ongelmaa, mutta lääkärin mielestä ei selitä lapsettomuutta, joten kai olemme kategoriaa selittämättömiä... Plussan plussaa ei ole tiellemme osunut. Jospa hoidoilla jotain saataisiin aikaseksi:)!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]nellamaija
Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]Nuutti77
Ikä: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehellä jonkin verran epänormaaleja uimareita, mutta ei pitäisi olla esteenä raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tähän mennessä kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]Oon@77
Ikä: 30 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]Sannamary
Ikä: Minä vm -79 ja mies vm -80
Yritys aloitettu: 8/05
Hoidot: Viimeisin hoito femar+menopur+pregnyl ja inssi. Takana nyt siis kolme inssiä ja neljänteen vielä olisi tarkoitus mennä. Sen jälkeen kuulemma pitäisi ajatella jo IVF-hoitoa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]s-k-
Ikä: mie -83, mies -84
Kotipaikka: Oulu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]Sonnai
Espoolainen pariskunta, mä vm. -84 ja mies -83. PCO-diagnoosin sain syksyllä 2005 rutiinitarkastuksen yhteydessä. Sinällään en diagnoosista yllättynyt, tiesin kyllä että jotain on pielessä... Kai oon sen jollain tasolla tiennyt " aina" . Tuolloin söin vielä pillereitä, mutta jätettiin ne sitten helmikuussa 2006 pois ja viimesetkin ehkäsyn rippeet jäi pois nyt loppukesästä. Kierto heitteleen ihan miten sattuu, kuluneen parin vuoden aikana on ollu käytössä niin terot, primolut kun metutkin, eikä mistään ole ollut kuin hetkellistä apua. Loppuvuodesta mulla todettiin lisäksi vielä kilpirauhasen liikatoiminta.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]@sunshine
ikää 31, miehellä 26
Ikiomaa vauvelia toivottu 5 vuotta, ainakin..
Tutkimuksissa ei mitään vikaa kummassakaan, joten monta vuotta ilman tärpin tärppiä on suuri mysteeri kaikille. Mun kierto täydellinen (lähes minuutilleen) ja miehellä kaikki " excellent" . Ensimmäinen inssi tehtiin 10 päivää sitten (luonnolliseen kiertoon), eli nyt kattellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]Vehnis
Ikä: mina 35 helmikuussa 08 ja mies 29
Mistä: Kanta-Häme
Yritystä: 12/05 alkaen
Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.
Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.
Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.
Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk.
[color=Maroon][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥
[color=Black][size=2]milka1
Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
EmmaEmilia eli lyhyesti EE
Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Bianco
Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuittu78
Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
trixie2
Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
kille75
Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuiskutiusku
Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-piggeliina
Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Vannis
Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Juliaana-82
Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-ninnuli1-
Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
YksityinenAsia
Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
käärö
Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Afternoon
Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
tuutimari
Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hellikki
Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2008.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hapö2
Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
desejo, yleensä vaan dese
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-marge-
Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
VihervaaranAnna
Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu. Eka IVF kesällä 2007, nega. PAS 10/07, PLUSSA!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Buumi73
Ikä: kumpikin 33v.
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!
[color=Plum][size=2]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Naksu
Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :(
Plussa2/2008!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]Jessica
Vm: Minä -75, mies -72
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa,
2. Ivf 01/08+.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Plum][size=2]Mushu
Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: Kokeiltu Clomeja kaks kiertoo, Proveraa,Lugestronea ja primolutteja kiertoja tasaileen. Labrat ok,siittiöt ensiluokkaisia. Pco todettiin 02/07, painoa pudoteltu n.33kg ja käytössä Glucophage. Arimidex +Pregnyl inssit 1/08->nega, ja 2/08->plussa
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Maroon][size=2]tatjuska79
ikä: molemmat 28 v
asustellaan savon mualla
taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia
tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08.
Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!
Kommentit (58)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=56&m=12701736&p=1&tmo…
Tuossa linkki pitkäksi venähtäneeseen edelliseen pinoon (josta löytyy myös MetteMarin maanantai-aamuinen kirjoitus ;))!
-baulie-
..olette ihania!
Kiitos baulie uudesta pinosta, ihanat uutukaiset värit ja kaikki! Jospa se toisi meille monta yhtä ihanaa plussaa tähän pinoon! Missä tunnelmissa olet?
Leijona: Onnea ekan inssin johdosta. Nyt sitten nokka kohti plussajunaa bdbdbd!
MetteM: Tsemppiä piikkien kanssa ja lykkyä tulevaan inssiin! On sulla rohkea mies kun pistää, meillä mies ei voinut olla edes samassa huoneessa, kun tökin piikkejä itseeni.;)
Vehnis: Kiva kun piipahdit palstalle pitkästä aikaa! Tuntuu hyvältä, että olet jo suunnittelemassa uusia tuulia ja jatkoja! Toivottavasti saatte selvyyttä niihin testituloksiin, joita julkisella ei osattu kommentoida. Hyviä vointeja sinne!
ON: Piinaa ja välillä ihan tuskaa tämä epätietoisuus. :P Hain tänään kaksin kappalein r-testejä apoteekista. Mies ihmetteli, että mihin niitä kahta tarvitaan. Ilmoitin että jos eka on negatiivinen, en suostu uskomaan kerta laakista ja jos eka on positiivinen, se on kiva nähdä uudelleen. Tosi vakuuttavaa logiikkaa, mutta jatkoin vielä, että molemmille pakkasvauvoille omansa;)
Tunnelmat ei ole mitenkään hilpeät. Oireista ei voi päätellä mitään, sillä nuo estrogeenit ja luget pitää huolen siitä, että olotila on kaikkea muuta kuin normaali. Väsymys on mahdoton, mutta toisaalta takana on hurja työviikko ja toinen hurja edessä. Ja muistanpa saman väsymyksen viime syksyltä, ennen kuin endoa oli hoidettu mitenkään. Siis ehkäpä väsymys onkin vain endon villiintymistä näistä lääkkeistä¿
Virallinen testipäivä on torstaina mutta lähden silloin työmatkalle, joten otan vähän ennakkoa ja testailen keskiviikkona, ehtii sitten itkeä itkut kotona miehen kainalossa¿
Kiitos ihanasta kannustuksesta tämän keskellä! Voikaahan hyvin!
nella
MetteMari: Tosiaan, hieno juttu että miehesi pistää sinulle lääkkeet. Se on varmasti hyvä ja konkreettinen tapa viedä asiaa yhdessä eteenpäin. Meilläkin mies lupautui pistämään, mutta loppujen lopuksi koin helpoimmaksi pistää itse. Tosin miehen piti seistä vieressä kannustamassa ;) Ja olin niin epävarma niiden aineiden sekoittamisen kanssa, että pelkäsin pudottavani pullon tai sählääväni muuten¿ Kerrohan miten lääkärissä menee ja miten teillä homma etenee?!
Baulie: Kiitos paljon pinon ja esittelytekstini päivittämisestä! Mitä sinulle kuuluu?
NellaMaija: Voi hurjaa, sulla testipäivä lähestyy! Se on ihan tavallista, että tunnelmat ei ole siinä vaiheessa hilpeät. Muistan itse IVF:n jälkeen testaaminen pelotti kamalasti, kun se nega pelotti. Mutta kyllähän se totuus pitää vastaan ottaa, toivottavasti teille se on enemmän positiivinen juttu! Hyvä idea on testata rauhassa kotona miehen kanssa, uskon että se on parasta molemmissa tuloksissa. Vaikka mulla on kyllä luja usko teidän onnistumiseen!
(.) Olen ollut ihan hermokimppu pari päivää. Väsyttää ja tekee koko ajan mieli kaikkia herkkuja. Miehelle kiukkuilin ja möksöilin koko eilisen yhteisen vapaapäivän, tyhmä minä. Jos en odottaisi menkkoja vasta ensi viikolle, niin voisin väittää että kyse on tavallista ärhäkkäämmistä PMS-oireista, mutta mitäs nyt sitten syyttää kuin ei kerran voi hormoneja syyttää ;) Koska syyllinen löytyy aina jostain muualta kuin peilistä *virn*. Onneksi eilen miehen kanssa juteltiin kunnolla ja sain kaipaamaani hellyyshoitoa. Toivottavasti fiilikset tasoittuvat ennen alkavaa hormonikuuria, muuten mua ei kestä kukaan, kaikkeen vähiten minä itse.
Sanokaa nyt joku muukin, että mielialat heittelevät, niin en tunne oloani ihan niin yksinäiseksi hormonikummajaiseksi ;)
Missäs muut enskat luuraavat?
-Diina-
Baulielle kiitos listan päivittämisestä! :) Ja mä kommentoisin kanssa tuota " haluttomuutta" , että vaikka täällä on kohta 3 vuotta vauvaa ihan tosiassaan yritetty alulle saada ja vuoden verran oltu hoidoissakin, niin aina joskus iskee sellainen epävarmuus, että mitä sitä oikeastaan haluaa. Varsinkin rankkojen hoitojen keskellä on tullut sellainen olo, että onko tätä pakko jaksaa ja pitäisikö vaan luovuttaa. Ja eilen juuri mietin, että oltaisiinko me sitten niin onnettomat, jos ei lasta saataisikaan. Kuitenkin olen ihan varma, että kyllä mä sen lapsen haluan! Kaikista vaikeuksista ja pettymyksistä huolimatta haluan viedä nämä hoidot loppuun asti ja miettiä sitten mitä tehdään, jos lasta ei kumminkaan saada.
Luulen, että noissa epävarmuuksissa voi (ainakin itselläni) olla sitäkin, että alitajuisesti koittaa itseään suojella ja uskotella ettei tämä nyt niin iso asia ole. Vaikka se onkin maailman suurin! Varsinkin kun hoitoja aloiteltiin pelotti, että jospa tulosta ei tulekaan. Ja tietty kun me ollaan jo niin vanhojakin, että ollaan totuttu kahdestaan olemaan ja elämänmuutos tulee olemaan siksi todella suuri jos/kun lapsi joskus saadaan. Hyvä ainakin, että pystyt näitä asioita miettimään ja lähdette hoitoihin sitten, kun teistä siltä tuntuu. Tai jos ei sitten tunnukaan, niin päätyyhän toisen siihenkin ratkaisuun, etteivät hoitoihin halua.
Nella: hitsi kun siellä on jännät paikat! Koitahan saada juna pysähtymään ja otetaan samanlainen ryntäys sinne, kuin viime sysksynä oli! :) Toivon tosi paljon, että sä saisit olla näyttämässä mulle tietä tuonne o-puolelle!
Diina: mä en valitettavasti voi helpottaa sun oloa sanomalla, että täältä löytyisi samanlainen hormoneissaan mielialaa vaihtava nainen, kun ihmeellisen tasainen on mieli ollut hirveistä hormonimääristä huolimatta! :) Ihan ihmettelin, kun niin vähillä sivuvaikutuksilla olen päässyt eikä ole ollut edes mitään korvienväli-vaikutuksia... ;) Toivotaan, että sielläkin heilahtelut pian helpottaa!
Mette: onnea inssiin! Jännät paikat sielläkin, kun eka inssi kyseessä. Vaan hyvin se menee ja toivottavasti ette toiseen joudukaan! :)
Leijona: on se vaan piinailijan aika pitkä! Mutta toivottavasti sitten sen kaiken jännäämisen arvoinen lopputulos piirtyy tikkuun! *bd*
ON: viidettä päivää pistelen Puregonia menemään 150IU annoksella ja tänään on alkanut nippailu ja paineen tunne alamahalla. Arvelen, että se voisi johtua munisten kasvusta, mutta voihan se olla toiveajatteluakin... Huomenna menen verikokeeseen, jonka perusteella tarvittaessa rukataan tuota annostusta ja perjantaina ultraan, jossa päätetään punktion ajankohta. Aika jännää, mutta vielä ei ihan hirveesti jännitä! :)
Huiskutukset kaikille muillekin, jotka jäivät nyt erikseen mainitsematta! o/
Killa
kiitos baulille uudesta pinosta! toivotaan sen piristävän kaikkia enskoja ja antamaan mahdollisuuden siirtää meidät kaikki pian tuonne plussanneiden puolelle!
pikaiset kuulumiset tähän vaan, itsellä aika kuluu niin hitaasti ettei välillä kestä ollenkaan....miettii mahdollisia oireita ja tuntuuhan mulla tietenkin joka päivä jollain tapaa masussa....mies jo pitää kättä masulla ja sanoo että tartu tartu... =)
palailen myöhemmin paremmalla ajalla....
leijona pp4
Kai tässä saa vähän tuulettaa, sillä ultrassa tilanne näytti kuta kuinkin siltä milta pitää tässä vaiheessa kiertoa:DDD!
Eli tänään kp9 ja vasemmalta löytyi peräti kaksi 10mm follikkelia ja limis 5,5mm, mikä sekin lääkärin mielestä hyvää luokkaa näille kiertopäiville! Jipii, jipii, jipii! Vähänkö olen onessani! Jännitin niin paljon tätä ekaa käyntiä, että oli ihan paha olo ja oksetti klinikalle mennessä... Silloin kolmisen vuotta sitten, kun perustutkimuksia tehtiin, niin yhdessä kierrossa ultrattiin myös oviksen tienoilla ja jäi mieleen, kun lääkäri totesi tylysti, että ei täällä mitään kasva! Oli kuin iskenyt märän rätin kasvoille. Onneks samainen lääkäri ei ole ollut nyt ollenkaan kuvioissa, kun päästiin uudelleen aloittelemaan näitä hoitoja...
Mutta olen nyt yhtä hymyä, kun yksi etappi monista on ainakin saavutettu! Tähän asti kaikki niinkuin pitääkin...:))) Seuraava ultra torstaina ja nyt pidetään peukkuja, et follikkelit ja limis jatkavat kasvuaan... Lääkitys jatkuu sinne asti entisellään eli mulla menee Menopur 75IU/vrk. Torstaina sit päätetään mahdollinen inssin ajankohta, jos homma edennyt odotetusti. Varjonsa inssin onnistumiselle langettaa kyllä ensi viikonloppu, sillä voi olla että ovis sattuu juurikin viikonlopulle. Mutta toivotaan, että tilanne kehittyisi sen verran hyvin, että inssiin päästäisiin jo jopa perjantaina tai kestäs vielä maanantaille... Pääsisin piinailee leijona85 kanssa:)!
Oma havainto vielä vatsanippailuihin. Mulla ollut nimenomaan selkeää tuntumaan tuolla oikealla puolella ja ajattelin, et siellä varmaan munikset kasvaa, mutta tilanne olikin aivan päinvastoin. Oikealla ei näkynyt johtofollikkelia ollenkaan ja vasemmalla puolella, joka ollut aivan hiljaa ja rauhallinen, niin siellä olikin noi kaksi. Eli nippailut ei ainakaan mulla kerron missä tapahtuu..
Ja kommentti siihen, et mies pistää meillä piikit: Opiskelee parhaillaan ensihoitajaksi, joten harjoittelee mielellään pistämistä. Aiemmin tuskin olisi tullut kuuloonkaan, suorastaan piikkikammoinen heebo ja silti hakeutui hoitoalalle... No, nyt siis voittanut pelkonsa ja homma sujuu jo aivan rutiinilla:)!
Huiskutuksia kaikille ja ajan kulumista kaikille piinailijoille ja tietysti niitä plussasäteitä~~~~!
Tää nyt vain on-tilitys, kun oon niin omaa napaa nyt. Sorry!
Mette Jalat_puoli_metriä_ilmassa...
MetteMarille piti tulla sanomaan, että ihan samoin kävi mulle: yhdessä inssissä oli sellaisia jänniä nippailuja monena päivänä vasemmalla alvatsalla -munasarjan kohdalla, ajattelin. No ultrassa selvisi, että munis kasvoi kyllä oikealla, joten mitä lie tuntemuksia nuo sitten olivat! :D Hienoa kyllä, että siellä on noin hyvä tilanne! :)
No nyt tässä IVF:ssä mä kyllä luulen, että näiden nykyisten tuntemusten on ainakin suurimmaksi osaksi pakko olla hoitoon liittyviä. Sen verran painaa tuolla mahassa, että ei ole pelkkää jännityksen aiheuttamaa!
Huiskut taas muillekin!
Killa
Vaikka aamu on vasta alkamassa paistaa ulkona jo täysillä aurinko ja on niin ihanan valoisaa =) toivottavasti näin on koko suomessa sillä minut se saa ainakin paljon pirteämmäksi.....
nellamaija: mites piinailut? joko olet/meinaat testata? mahtaa jännittää...itsellä sama edessä ensi perjantaina....miten muuten, jos perjantai testipäivä onko mitään järkeä testailla jo torstaina?? pitää varmaan munkin mennä ostaa vino pino testejä ;)
diina: kuule noita mielialavaihteluita meillä lienee kaikilla...välillä ihan kauheita, välillä vähemmän...se kuuluu tähän naisen elämään, valitettavasti! silloin kannattaa vaan purkaa kaikki ettei sitten myöhemmin tule vielä voimakkaammin...ja vaikka mies vähän ottaisi nokkiinsa niin kyllä se jossain vaiheessa tajuaa mistä moinen johtuu...toivottavasti sulla tänään taas parempi olo, koita keksiä itsellesi jotain mieluisaa puuhaa! =)
killa: voimia sullekin hoitojen keskelle! uskon, että teillä varmaan rankkoja aikoja takana...jotenkin vaan vissin pitäis jaksaa, ja jos ei niin pitää pieni tauko. tsemppiä tähän yritykseen!
mettemari: ihana kuulla että ultrassa näytti kaikki hyvältä! muistan kun mullakin ekassa ultrassa kaikki näytti niin hyvältä, kyllä se sai aika hyvälle tuulelle...toivotaan nyt että kasvaa vielä ja pääset pian inssiin!!! mullahan oli oviksen kanssa myös niin että meinas mennä viikonlopulle ja irrotuspiikkiä meinattiin pe aamuun ja päivälle inssi, mut sit pe aamulla ovistesti plussasi eikä piikkiä tarvittu =) kerro sitten heti kun tiedät koska pääset inssiin, pääsisit kanssa tähän piinaavaan odottamisvaiheeseen ;)
ON: tänään ja eilen ei oikein minkäänlaisia tuntemuksia, kiire töissä, stressaa vähän työt ja tuleva muutto, lauantaina edessä kuntokartoitus talolla....mies haluaisi lähteä ensi viikolla reissuun kavereita kattoo, mun pitäis siis testailla siellä, mut en oikein tiedä kun sit jos plussa niin haluais nauttia ja jos miinus haluais omas rauhas itkeä....siksi mietin et voisiko jo torstaina testailla (pe vast pitäis) kun torstaina lähdetään....mietityttää et onko hedelmöittynyt ja kiinnittyykö, pelottaa ettei onnistu, jännittää odotus...ei oikein teidä miten olla...voi vitsi, nostan kyllä teille hattua jotka olette tämän moneen kertaan joutuneet kestämään!!! mahtaako musta siihen ollakaan.....toivottavasti ei tarvitse....
aurinkoista päivää enskakamut!
leijona pp5
Ihan pikapikaa työpöydän äärestä kommentoin juttuja.. Jaa, minäkö palstalla työaikana, en ikinä ;)
Killa: Kyllä ne nippailut varmasti liittyvät niihin huimasti kasvaviin muniksiin!
Leijona: Kunpa se pieni huurunokka nyt uskoisi isäänsä ja tarraisi oikein kunnolla kiinni. Mitkäs on tän hetken fiilikset? Siitä testaamisesta, itse kyllä mieluummin ottaisin sen riskin, että testaisin päivää liian aikaisin, kun että vieraassa paikassa alkaisin testata. Kuten sanoit, kummankin tuloksen jälkeen kaipaa rauhaa ajatella ja olla vaan. Tietysti riippuu, kuinka tuttuja kavereita he ovat, että voitko jakaa plussariemun tai negasurun heidän kanssaan? Itsellä ei kyllä varmasti onnistuisi tunteiden piilottaminen kummassakaan tapauksessa¿ Vaikka liian aikaisin testaamisessa on se huono puoli, että testi ei välttämättä näytä oikeaa tulosta ja negaa jää jossittelemaan¿ Teit niin tai näin, niin se on hyvä päätös!
Mette: Jiihaa, mahtavia uutisia! Upealta vaikuttaa sun tilanne, hienoa että nyt näyttää tulevan parhaat mahdolliset olosuhteet raskaudelle. Onko teillä aikataulu inssin suhteen tarkentunut?
(.) Tänään menen 22 kiertopäivässä, viimeksi kierto oli 30 päivää. Vielä viikon verran pitää odotella tätiä kylään ja sitten päästään tositoimiin vihdoin ja viimein! Tosin nyt pelkään, että kun odotan menkkoja näin innolla, että ne myöhästyykin oikein big time! No, yritän olla stressaamatta. Tehän kaikki tiedätte, että se on just niin helppoa kun sen sanominenkin.
Jo on mieli täällä rauhoittunut ja kiukkuilut kiukkuiltu. Edelleen vaan on kova makeanhimo, jonka hillitsemisessä en näköjään ole tällä kertaa kovin hyvä. No, koitan ostaa vaan jotain ihan pientä, olen huomannut että Pätkiksellä pääsee suklaanhimosta samalla tavalla kuin suklaalevylläkin. Tosin morkkis on huomattavasti pienempi ;)
-Diina-
Hei Enskat!
Tänään oli sitten testipäivä!
Ja negatiivisen tuloksen sitten tikutin. Sen jälkeen päivästä tuli itkunsiirtopäivä. Pakko jaksaa töissä ja niellä itkua. Nyt on hyvä itkeä koko ilta ja olla taas huomenna reipas. Toisaalta kai hyvä lähteä ulos maailmaan ja kohdata muita ihmisiä.
Kyllä tämä suru on sanoin kuvaamaton näiden negatikkujen kanssa. Sitä on kuin lapsi, joka odottaa joulua ja jolta viedään koko joulu pois aatto aamuna, kaikki tuoksutkin ja kaikki, ihan kaikki...
Pelottaa, että tässä rikkoo itsensä, eikä lähemmäs onnellista lopputulosta pääsekään.
En tiedä vielä jatkoista, yritän miettiä mitä kysellä klinikasta huomenna. Kesäsuluista ja muista yksityisellä ja julkisella.
Täytyy ainakin varata julkiselle endolääkärin aika, että selviän kesästä kivuitta. Pelottaa valtavasti tulevat kuukautiset ja kivut niiden myötä, onneksi tässä menee vielä muutama päivä ennen lääkkeiden vaikutuksen päättymistä, ehtii valmistautua henkisesti.
Muille piinistelijöille toivotan paljon plussasäteitä ja kevättuulia, jotka vievät teidät pikana tuonne o-puolelle. Minä odottelen ensi syksyn plussajunan aikatauluja... Roikun varmaan seurananne palstalla, ehkä harvakseltaan, kun ei meidän hoitorintamalla taida juuri mikään liikahtaa ennen syksyä...
Haleja!
T: nella- vailla voimia
Nella-kulta...ma olen niin pahoillani, niin kovasti toivoin teille plussaa.
Koita jaksaa!
Haleja kilokaupalla!
Diinalle ja Killalle myos erityisesti jaksuja hoitoihin!
Muillekin paljon plussasateita!
nuutti
usein käyn lukemassa teidän kuulumisia.
Nyt oli pakko kirjoittaa kun tuli niin paha mieli nellamaijan kirjoituksesta. Minäkin täällä salaa jännäsin ja toivoin teille plussaa. Olen niin pahoillani teidän puolesta =(
Voimia teille kaikille enskoille, toivottavasti jossain vaiheessa kaikille teille suotaisiin se niin toivottu ja hartaasti odotettu lapsi.
En muuta osaa sanoa,
hermione.
Ei ole totta, uskoin ja toivoin niin teidän onnistuvan! Nyt tuntuu taas niin epäreilulta, että! Jaksamista sinulle ja miehellesi.
Kunpa voisin sanoa, että tällä kaikella on joku tarkoitus ja onni vielä teille suodaan. Ne ovat vaan sellaisia lupausia, joita ei kukaan voi toisella antaa. Yritä jaksaa töissä, tiedän että se on varmasti ihan kamalan vaikeaa. Toisaalta tässä kaikessa on pakko rankentaa itselleen kunnon suojamuuri, joka toivottavasti auttaa sinua yli muutaman seuraavan vaikean päivän.
Ota oma aikasi, mutta ethän kokonaan katoa. Haluan olla iloitsemassa kanssasi teidänkin onnistumisesta, kun se aikanaan koittaa. Sillä siihen on ihan pakko uskoa.
Halauksia, Nella -pieni!
Valtava halaus sulle ja pahoittelut negasta! Näihin hoitoihin lataa niin paljon toiveita, että pettymys on aivan valtava! :( Omasta kokemuksesta tietää, että ei sitä oikein mitään lohduttavia sanoja ole, mutta ainakin tiedän että moni olisi teille sen plussaonnen jo suonut! Nyt ei auta muu kuin surra ja kerätä voimia nousta aallonpohjalta taas uuteen yritykseen!
Killa
Iiks¿ meinattiin pudota jo toiselle sivulle¿
Kiitos ihanista lohtusanoista!
Kyllä se niin on, kuten totesitte, että näihin harvoihin onnistumisen mahdollisuuksiin lataa niin paljon omia voimavaroja ja toiveita, että epäonnistuminen tuntuu pieneltä kriisiltä. Minulla meni 3-4 päivää päästä asian kanssa sinuiksi. Ensin kieltäytyy uskomasta, että näin kävi (tässä kohtaa tarvitaan se toinen r-testi..:), sitten kiukuttelee että miksi meille kävi taas näin ja lopulta saa järjestettyä asiat uuteen uskoon ja mieli rauhoittuu ajattelemaan tulevaa. (ja tämä oli vasta eka ivf ja sen pas)
Sain järjestettyä itselleni endolääkärin vastaanottoajan ensi tiistaille, soitettuani julkiselle ja 3 eri lääkäriasemalle! Julkisen ajat olisivat menneet toukokuun lopulle ja aikaisintaan toukokuun ekalla viikolla olisi saanut soittoajan. Päätin kuitenkin yrittää saada ajan jo tämän kierron alkuun, että saisin kesäksi jarruhoidon päälle mahdollisimman pian. Kp1 lienee huomenna, tänään on taas tyhjennetty apteekki särkylääkkeistä¿
Yksityisellä olisivat voineet alkaa jo uuden ivf-hoidon heti tähän alkavaan kiertoon. Eivät kuulemma käytä jarrusumuja vaan lähtevät jo kp 2 tai 3 hormonistimulaation liikkeelle. Kuulosti houkuttelevalta mutta ajattelin, että nyt tarvitsee pää ja kroppa sekä lompakko lepoa¿ Oletteko muut kuulleet tällaisista vaihtoehdoista? Minulle tuo suora stimulaatio oli ihan uutta.
Nyt odotan kovasti kesää, ihanaa päästä huilaamaan tästä kaikesta ja nauttimaan kivuttomuudesta edes muutamaksi kuukaudeksi. Syksymmällä sitten uusin voimin kohti uusia haasteita. Nuutiin kanssa jänskätään sitten yhdessä.
Mitenkäs muut piinailijat? Täällä jännätään kovasti teidän tilanteita! Näyttäkäähän vanhalle mallia, miten se plussa napataan!!
Killa: Onneksi siellä on kaikki hyvin. Luin tuon kiertymälinkkisi¿ Ihan totta, että ekakertalaisena ei tiedä miltä mikäkin tuntuu ja miten oma kroppa reagoi hoitoihin. Ja huoli on kova, että kaikki sujuisi mahdollisimman hyvin. Hyvältä kuulostaa sinun munissaalis! Nyt sitten se plussa teille. bdbdbd !!
nella viikonloppufiiliksissä!
Ihan pakko vaan vähän hehkuttaa, että tyttöjen ilta kuohuviineineen ja herkkuineen takana ja teki NIIN hyvää! Tanssiminen ja se huoleton ilmapiiri, ihanaa!
Ihan täydellistä irtiottoa lapsettomuusasiaan ilta ei kuitenkaan tuonut, sillä kerroin tilanteestamme yhdelle ystävälleni. Olin jo aikaisemmin päättänyt, että haluan jakaa asian hänen kanssaan. Kerron asian heti alkuillasta ennen kuin oli kuplivaa nautittu. Olen kuitenkin ylpeä itsestäni, selvisin parilla kyyneleellä. Ja koska illan fokus oli hauskanpito, niin asia puhuttiin aika nopeasti läpi ja sitten keskityttiin mukavampiin juttuihin. Ystäväni otti asian ihanasti vastaan ja mieli on taas kevyempi.
Ja nyt paistaa aurinko, eikun ylös, ulos ja lenkille! Mikähän reippauskohtaus muhun on iskenyt ;)
Kertokaahan kuulumisia enskat! Siis vaikka ei lapsettomuusrintamalle mitään kuuluisikaan, niin silti :) Kyllä elämässä on niin paljon muutakin.
-Diina- (ihan fiiliksissä)
Ihanaa, että positiivisuus paistaa viestistäsi. Onneksi on kesä tulossa, se tuo mukanaan mukavia asioita. Ja välillä kaipaa sitä taukoa; kropalle, pääkopalle ja pankkitilille.
Jaksamista ja nautihan auringonsäteistä!
-Diina
olen näköjään tippunut pois koko ensikoiden listasta, mutta eipä tuo haitanne kun en vielä tiedä, jatkuuko meidän hoidot edes. Lisään itseni takaisin sitten, jos päätetään jatkaa.
Mulla siis todettiin keskeytynyt keskenmeno np-ultrassa pari viikkoa sitten, ja pari päivää myöhemmin tehtiin kaavinta. Kaikki sujui hyvin ja nyt olen varmaankin fyysisesti toipunut tapahtumasta. Henkisesti toipuminen kestaa sitten varmaan paljon kauemmin. Heti keskenmenon jälkeen olin sitä mieltä, että tämä homma loppui nyt tähän! Mutta nyt kun olen vähän rauhoittunut ja jutellut miehen kanssa asioista, niin en olekaan enää niin varma. Mies tuntuisi olevan aika halukas jatkamaan hoitoja ja hänellä kai sitten olisi siihen rahaakin, mulla ei enää olis ainakaan yksityiseen varaa...
Onhan se kuitenkin positiivista, että yleensä tulin raskaaksi. Pelottaa vaan jo ihan hirveästi, että tämä toistuisi sitten seuraavassakin raskaudessa jos sellainen joskus alkaisi. Se alkaisi olla jo liikaa. Olin jo tässäkin raskaudessa ihan hirveän huolissani koko ajan (ja siis ihan syystäkin) - miten huolissaan sitä sitten seuraavalla kerralla olisikaan..?
Ensi kuussa mulla on jälkitarkastus, ja ehkä meitä tutkitaan sitten vielä lisää. Se sikiö tutkitaan myös, mutta ei niistä kuulemma useimmiten mitään syytä löydy. Tutkimustulosten jälkeen vasta tehdään sitten lopullinen päätös, jatketaanko vai ei.
Suuret pahoittelut NELLAMAIJAlle negasta. :( Tiedän tasan tarkkaan, miltä susta tuntuu. Onneksi tunnuit itse olevan jo toipumaan päin.
Paljon tsemppiä kaikille joilla on hoidot ja piinailut meneillään, ihan erityisesti vanhalle kamulle KILLAlle!
Brooke
piti lisätä, että lyhyen kaavan hoidot tosiaan tehdään niin että ei tule sumutuksia ensin, vaan aloitetaan kierron alusta kp 2 tai 3 suunnilleen yhtä aikaa piikitykset ja sumutukset. Tai joillakin taitaa niiden sumutusten tilalla olla jotain piikkejä. Mulla on ollut Synarela. Mun kaksi ekää ICSIä tehtiin lyhyellä kaavalla, mutta niistä ei tullut plussaa. Kolmas hoito tehtiin pitkällä kaavalla, ja sitä plussasin. Enhän toki tiedä, oliko tuolla kaavalla vaikutusta vai oliko ihan sattumaa vaan.
Vaikka ei enempiä juttuja tähän ollutkaan, kun kerkesin turinat laittaa tälle päivälle vielä tonne vanhaan pinoon...:) Mutta siis tarkoitus oli kiittää tässä baulieta päivtyksestä:)!
Aktivoitukaahan nyt rakkaat enskakamut vaikka tän uuden upea pinon myötä:)!
Toivottavasti pääsisi itsekin päivittymään vaikka jo seuravassa pinossa noihin plussanneisiin, kun nää hoidot pääsi meilläkin todenteolla alkamaan...;)
MM