Kuinkahan monella yh:lla pyyhkii yhtä hyvin taloudellisesti
kuin mun työkaverilla?!
Pähkäilin pienessä päässäni sen juttuja kuunnellessani että ei helvata, sillähän jää enemmän rahaa kuussa käteen kuin meillä miehen kanssa yhteensä. Itse asiassa sillä taitaa jäädä enemmän käyttöön kuin mitä itse saan kuussa edes palkkaa (olen vain osa-aikaisena) joten ihmetyttää vaan ne jutut " kun on välillä niin tiukkaa" mutta silti pystyy laittamaan säästöönkin rahaa ja lapsen lapsilisät omalle tilille säästöön.
Huoh, ehkä meilläkin joskus koittaa rahakkaat päivät *veronpalautuksia odotellessa*
ps. en siis ihmettele kateuttani, kunhan vaan..ihmettelen =/
Kommentit (6)
kuin työkaverillasi niin hänen palkkatasollaan sitten varmaan aika monella yh:lla.
Yleisesti vaan ajatellaan, että ainoastaan alemman sosiaaliluokan naiset voivat olla yksinhuoltajia....
Ja joillakin se ex-puolisokin maksaa enemmän kuin minimi elatuksen ja osallistuu muutenkin lasten hankintoihin, niin rahaa saa säästöön. Täällä meillä kyllä menee joka sentti elämiseen ja veronpalautuksetkin lasten joululahjoihin.
tämän naisen taloutta sillä palkka ei mikään kummoinen ole (ravintola-ala, sieltä alimmasta päästä) mutta exän maksama elatusapu (joka on yhdestä lapsesta musta melkoisen paljon) nostaa tuloja. Ja tietty onhan hänellä pienempi vuokra kuin meillä joten silloinhan sitä jää rahaa enemmän.
Huoh, arvasin että tästä tulee sota mutta en vähättele ketään yksinhuoltajaa ja tiedän ettei kaikilla ole sama tilanne kuin työkaverillani, saa kai sitä ihmetellä. -ap-
Veikkaanpa kyllä, että ystäväsi olisi paljon paremmin toimeen tuleva, jos saman katon alla olisi toinen palkkatyössä oleva! Yksin kun maksaa, niin saa maksaa yksin vuokran, hesarin, tv-lupamaksun, kotivakuutuksen jne ja kun niitä on jakamassa kaksi, niin kyllä se vaan on huisin paljon halvempaa. Nimimerkillä kokemusta on. Vaikka perheasunto olisi vuokraltaan vaikka 800 euroa ja yksinhuoltajan 600, niin kyllä siinä ei kovin kummoista matikkapäätä tarvita, kun laskee, että kumpi on halvempi, että on kaksi maksamassa tuota 800 euroa + yksiä siihen liittyviä kuluja vai yksi tuota 600 euroa ja siihen liittyviä yksiä kuluja ja toinen yksinäin toista 600 euroa ja siihen liittyviät toisia kuluja.
Niin ja enpä minäkään mikään huono-osainen mielestäni yksinhuoltajana ollut. Mulla oli kaksi omaa asuntoa ja auto. Toki kulutkin oli sen mukaan ja rahaa ei ollut kuin roskaa, mutta aika naurettavalta olisi tuntunut väittää itseäni köyhäksi. Ja yhteiskunnan tukia sain sen 36 euroa (lapsilisän yksinhuoltajakorotus) ja samaan aikaan maksoin täydet 200 euroa lapsen hoidosta.
Mielenkiintoista, perin mielenkiintoista. Ehkä jossain päin Suomea syydetään rahaa yksinhuoltajille? Kerrohan paikkakunta niin harkitsen muuttoa sinne.