Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä säälin lapsia, jotka ovat joka päivä hoidossa 9-10 h päivässä :(

Vierailija
11.04.2008 |

ja lomaa ei pidetä koskaan! kesällä ehkä muutama hassu viikko. Moni ei tunnu käsittävän, että päivähoito on lapselle TYÖTÄ. Kuka voi hyvällä omallatunnolla teettää lapsillaan noin pitkiä työpäiviä? Käsi pystyyn!

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpäiviä voi limittää ja lapsen hoitopäivä jää vähän lyhyemmäksi. Ajattelin, että olen vastaajan kanssa samaa mieltä. (Limittäminen silloin tällöin onnistuu meillä ja silloin hoitopäivä jää lyhyemmäksi). No, eikös joku autoketjussa sitten vähän alempana vastannut, että täysin tekosyy tuollainen syy kahden auton pitämiseen! Että ei lapsi siitä kärsi, jos päivä on vähän pidempi, mutta ympäristö kärsii, jos kahdella autolla ajetaan 100 km päivä. Että teet niin tai näin, aina teet jonkun mielestä väärin...

Aika hassua muuten, että duunarit hehkuttaa lyhennetyn työpäivän puolesta eikä tajua, että jos vastuullisemmassa työssä oleva tekisi lyhennettyä työpäivää, hän käytännössä joutuisi tekemään samat työt (eli huhkimaan kotona illat) ja saisi silti vähemmän palkkaa. Erittäin motivoivaa. Varsinkin kun se lyhennys tarkoittaisi sitten sitä, että hakisin lapsen klo 15 enkä klo 16.30. Eli ulkoilu jäisi kotipihaan, eikä siellä lapsella ole edes kavereita. Silloin tällöin limitysten onnistuessa ok, mutta pääasiassa lapsi kyllä hyvillä ilmoilla urputtaa, jos ei saa kavereiden kanssa olla pihalla päiväkodissa

Vierailija
82/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mieheni tai moni ystäväni eivät voi tehdä lyhennettyä työviikkoa. Minä voin, mutta silloin työstä karsitaan myös etenemisen mahdollisuus. 6h ajalla ei voi tehdä kaikkia töitä, mitä ainakin meidän työpaikassa esimiestasolla on.

Itsekin olen miettinyt viime aikoina että mitä järkeä tässsä lyhennetyssä työpäivässä on, sillä se on aika lailla sama kenen kanssa se lapsi niitä hiekkakuoppia tuolla pihalla kaivaa! (ollaan aina ulkona suoraan hoitopäivän jälkeen ellei sitten ihan vaakasuoraan sada) Todennäköisesti jatkan silti tätä lyhennettyä vielä jonkun aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika hassua muuten, että duunarit hehkuttaa lyhennetyn työpäivän puolesta eikä tajua, että jos vastuullisemmassa työssä oleva tekisi lyhennettyä työpäivää, hän käytännössä joutuisi tekemään samat työt (eli huhkimaan kotona illat) ja saisi silti vähemmän palkkaa.

Vierailija
84/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielummin lapselle pidempi päivä koska tarhassa on kavereita!!!

Kuinka tyhmä saa olla sikiäkseen?

Vierailija
85/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotatko sinä siis lapsesi sisälle kanssasi heti kun tulette lyhennetyn päiväsi(?) jälkeen kotiin? Tai vahdit mustasukkaisesti hiekkiksella, että lapsi nauttii vain äidin seurasta, ei kavereiden?

Tyhmä olen sitten vissiin, mutta minun lapseni pitää ikätovereiden seurasta ulkoillessaan.

Vierailija
86/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivään), ei ehkä todellakaan ole ketään henkilö B:tä, joka nämä työt sitten tekisi. Eli perusduunari kaupan kassalla ei joudu ottamaan seuraavana aamuna edellisiltapäivästä jääneitä asiakkaita ensitöikseen vastaan jne.

Vierailija
87/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omasi ei ole niin pitäisikö sun/teidän miettiä miksi lapsi ei viihdy teidän kanssa tai kotona?

Vierailija
88/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain on kotona silloin pahasti pielessä.

Vierailija
89/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi tehdä itsestäni kuusivuotiasta pikkupoikaa, joka peuhaa hiekkiksella kaverina, en liioin voi vaihtaa pikkusiskon sukupuolta tai kiinnostuksen kohteita (erilaiset ulkoleikit kiinnostavat sisaruksia, eli vaikka sisäleikeissä heistä on seuraa toisilleen, ulkona ei niin paljon.)

Mitäs tässä voisi siis tehdä, ettei teidän tarvitsisi sääliä lastani joka viihtyy päiväkodin iltapäiväulkoilussa?

Vierailija
90/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tunnin hoitopäivän jälkeen.

Mutta jos vuorovaikutussuhde on jäänyt kehittymättä vanhempiin ja lapsi on kokenut päiväkodin läheisemmäksi jo pienestä asti niin on se ymmärrettävää tietenkin.

Vierailija
91/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta, jos käsite on uppo-outo!

Vierailija
92/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jo reilusti aiemmin päästä kotiin, jotta voisi olla onnellinen!

t.102

Vierailija
93/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään hoidossa vai haluaako kotiin aiemmin.

Ja ennen kuin kivitätte niin kyse on eskarilaisesta, kenellä on vuorotyöstäni johtuen 10 hoitopäivää kuussa.

Olen joskus kysynyt, haluaako hän olla silti klo 16 saakka hoidossa, vaikka pääsisin aiemmin hakemaan. Lapsi on sanonut, että haluaa jo kotiin, sillä onhan hän jo ehtinyt kavereiden kanssa päivällä leikkiä.

Vierailija
94/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyemmästäkään. Siitähän tässä ketjussa oli kyse.

Vierailija
95/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyit.

Joko googletit? Kannattaa tutustua äitiys-aiheeseen, jos se on vielä noin outo.

Vierailija
96/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamme limittää loppukevään miehen kanssa töitä siten, että iltapäiväulkoilut jää pois ja sen sijaan sitten kiireesti kotiin. Saattaa mennä työjärjestelyt stressin puolelle, mutta sehän ei toki haittaa, kunhan vain lapset eivät joudu päiväkodin pihalla leikkimään kahta kertaa päivässä. Ehkä heistä myös kasvaa näin parempia koululaisia, kun ovat enemmän akateemisten vanhempiensa seurassa eivätkä hengaile duunaritaustaisten päiväkotiystäviensä kanssa enää niin paljon :)

Ja ap, työvoitto sinulle! Meidän lapsia ei tarvitse enää sääliä! Päiväkodin iltapäiväulkoilut jäävät pois, päivä lyhenee kriittisen rajasi alle.

terveisin 102 (olinkohan 102?) herneenpalot tursottaen menossa nukkumaan

Vierailija
97/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsilla hoitopäivät 6-7h mutta pahimmillaan 9h, eron huomaa heti lapsista. yhdeksän tunnin hoitopäivä tarkoittaa aikaista aamuherätystä, ainakin meillä.

Vierailija
98/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo unohtanut, miten yksitotisia suomalaiset ovat. Onneksi kaymme vain lomilla siellapain, ja taalla UKn puolella on enemman " ela ja anna toisten elaa" asenne! Hengittakaa valilla :)

Vierailija
99/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät saaneet pph-paikkaa, vaan rymikseen, siellä on 16 lasta 4 hoitajalla, miten tuo muka eroaa normaalista päiväkodista?

Nyt ovat kuukauden olleet ja pikkuhiljaa ovat itkut jääneet pois, vanhempi itkeskeli 3 viikkoa viedesä ja haettaessa. Nyt on ko " kotiutunut" . Nuorempi on sopeutunut helpommin, oppi kävelemään siellä. Huonoa on tuo räkätautien, ripulien ja kuumetautien määrä, koko ajan vähintään toisella nenä vuotaa tai on vatsa sekaisin. Ihme juttu kun antavat normaalisuolaista ruokaa myös 11kk ikäiselle.

Onneksi olen ope ja kohta alkaa kesäloma, saa tytöt kesäksi kotiin tervehtymään. Mies yrittäjänä on kotona miten sattuu eikä lomia juuri jouda pitämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi