Mä säälin lapsia, jotka ovat joka päivä hoidossa 9-10 h päivässä :(
ja lomaa ei pidetä koskaan! kesällä ehkä muutama hassu viikko. Moni ei tunnu käsittävän, että päivähoito on lapselle TYÖTÄ. Kuka voi hyvällä omallatunnolla teettää lapsillaan noin pitkiä työpäiviä? Käsi pystyyn!
Kommentit (99)
Vierailija:
Fiksu ihminen ei tee kehnopalkkaista työtä, eikä valitse puolisoa, joka ei pääse elämässä moisesta suosta ylös.Ette te edusta muuta kuin laiskaa ja saamatonta ihmistyyppiä.
Kaikki meistä eivät valitse puolisoa rahan vaan rakkauden mukaan.
niin saan lapselle " vain" 8 h hoitopäivän, ei tarvitse kiikuttaa lasta toiselle puolelle kaupunkia.
Sen ymmärrän, että koulu on lapsen työtä, mutta miten hoito? Siellähän on kavereita, kenen kanssa leikkiä, saa ruokaa, päikkärit, ulkoilut jne. Ihan samaa kauraahan se kotona oleminenkin on, eikä sitäkään sanota työksi.
Lapsia " kannattaa" tehdä vasta siinä vaiheessa kun on vara hoitaa heidät kotona. No, puolipäivähoidon " hyväksyn" n. 2-vuotiaasta ylöspäin. Anteeksi vain,mutta näin MINÄ ajattelen (loukkaa varmaan monia)!
Ja kumma muka ettei oo varaa tehdä lyhennettyä työpäivää. Meillä mies töissä, minä OPISKELEN, talolaina on, kaks autoa...EIKÄ SILTI TEE TIUKKAA!!
Mutta kuten sanottua,nämä ovat valintakysymyksiä siitä, mitä todella arvostaa (ja kaikki eivät tietenkään arvosta samoja asioita).
Kannattais opiskella vielä paaaaljon lisää niin ymmärtäisit lukemasi kerralla.
ivätkoti ei ole mikään helvetin esikartano, joten tuskin mun lapsi sun sääliäsi kaipaa.
Ettekö te saatanan kotiäitikulttuurin ihannoijat tajua, kuka ne teidän kotihoidon tuet maksaa? Me työssäkäyvät, joiden lapsia te säälitte!
Vierailija:
En sanoisi tätä koskaan ääneen, mutta en aivan oikeasti ymmärrä, mitä järkeä on tehdä lapsi ja laittaa tämä aivan pienenä 8-10 tunniksi hoitoon vieraalle?Ottaisiko kukaan esim. koiraa kotieläimeksi antaakseen sen hoitoon koko päiväksi vieraalle?
joten en todellakaan tarvitse kenenkään hyväksyntää ratkaisuilleni. Ja mä en halua kituuttaa monta vuotta jollain onnettomalla kotihoidontuella miehen ja yhteiskunnan elätettävänä.
Siksi myin asuntoni ja menin vuokralle ja sitten sanoin itseni irti töistä. Nyt opiskelen joten lapsilla hoitopäivät paljon lyhyemmät...
että lapsen pitää olla hoidossa 9 - 10 tuntia päivässä. Se on ihan saamattomuutta se.
Vierailija:
että lapsen pitää olla hoidossa 9 - 10 tuntia päivässä. Se on ihan saamattomuutta se.
t. " saamaton" työn raskaan raataja, 8 h päivässä, 5 päivää viikossa.
Jospas heti huomenna alkaisit tehdä asialle jotain. Jospa se sinunkin lapsesi elämä siitä vähitellen kirkastuisi vanhempien valistuessa!
(näin nautakarjafraaseissa pysyäksemme) ja todella tekisit ongelmallesi jotain?
Joskus tuntuu että viihtyy enempi tarhassa mitä kotona. Miten semmoista lasta voi sääliä.
mun tyttö on pph:lla klo 7.40-15.30/16.20. Syksyllä alkaa mulla opiskelut, joten on aika pitkälti kaikki kesätkin hoidossa, mutta rahaa pitää jostain takoa. Olisipa siis se mies, isä, joka voisi auttaa tässä(kin) järjettömyydessä, päivähoitopäivien lyhentämisessä. Kuolema kun ei kysele.. :(
Koen kuitenkin, että lapseni saa paljon äitiaikaa, kaiken vapaa-aikani vietän tyttöni kanssa ellei hän toisin halua (katsoa yksin lastenohjelmia tai leikkiä yksin). Joskus tyttö on mummoloissa hoidossa, yleensä omasta tai mummon halusta, välillä on ollut pakko viedä hoitoon, kun on sattunut olemaan lauantaina töitä.
Itkettää jo valmiiksi monet kesät, jotka joudun olemaan töissä ja tyttö hoidossa. Tyttö nyt 3,5v, meni viime syksynä hoitoon.
en koskaan enkä missään tilanteessa pitäisi lapsia hoidossa noin pitkää päivää
4h/päivä, siinäkin on ihan tarpeeksi
en koskaan enkä missään tilanteessa pitäisi lapsia hoidossa noin pitkää päivää
4h/päivä, siinäkin on ihan tarpeeksi
Tällä palstalla on kyllä hupaisia mielipiteitä :)
Joskus haukutaan lyhennettyä viikkoa tekevät äidit edustusvaimoiksi, jotka käyvät töissä vaan kääntymässä. Ja tämän tyyppisissä ketjuissa yhtäkkiä oletetaan että kaikki ovat töissä vaan joskus. Herätkää tosielämään.
ei se vaikuta palkkatasoon...
Ja jos lapsen psyyke kärsii, sitä ei taloilla ja autoilla paikata. Hän hassa ne tienestisi terapiaan.