Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä säälin lapsia, jotka ovat joka päivä hoidossa 9-10 h päivässä :(

Vierailija
11.04.2008 |

ja lomaa ei pidetä koskaan! kesällä ehkä muutama hassu viikko. Moni ei tunnu käsittävän, että päivähoito on lapselle TYÖTÄ. Kuka voi hyvällä omallatunnolla teettää lapsillaan noin pitkiä työpäiviä? Käsi pystyyn!

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita tätä vanhempien syyllistämisenä, tuollaisiahan hoitopäivistä tulee normityöpäivillä.

Yhteiskunnalta toivoisin tukea siinä että pienten lasten vanhemmat pystyisivät tekemään lyhennettyä työaikaa. 6h työpäivät tai yksi vapaapäivä viikossa antaisivat jo lapselle paljon kaivattua aikaa äidin tai isän kannssa.

Me ollaan vajaan työajan ja vuorotyön ansiosta saatu hoitopäivät ihan hyvän mittaisiksi. 3-4 päivää viikossa 6-7h/pvä.

Vierailija
2/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On aina hoitopäivät 9-10 tuntia

2. Ovat 5 päivää viikossa hoidossa

3. Eivät ole ikinä lomalla, kesän " paria hassua viikkoa" lukuunottamatta

Meillä lasten hoitopäivät on 9 tuntia. Eli eka ehto täyttyy, lapsiani siis täytyy sääliä?

No, he ovat vain 4 päivää viikossa hoidossa, eli olen osittaisella hoitovapaalla.

Heillä on viikon talviloma (kuten mulla ja miehellä), he ovat 4-5 viikkoa kesällä lomalla, he ovat joulun välipäivät kotona jne. jne.

En oikeasti usko, että on kovinkaan monta sellaista perhettä, joissa lapsilla olisi aina pitkät hoitopäivät, täydet hoitoviikot ja ei lomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jokaisen, joka väittää 9 tunnin hoitopäivän olevan hyväksi alle

kolme vuotiaalle lapselle, pitäisi itse seurata ainakin viikon verran jonkun peili-ikkunan takaa oman lapsensa hoitopäivää.

Kyllahan tarhassa sattuu ja tapahtuu, niinkuin kotonakin. Meilla 2v lapsi sanoo mieluummin olevansa tarhassa kavereiden kanssa kuin kotona tylsistymassa (= tyohon keskittyvan vanhemman kanssa). Yhdeksan tuntia menee hujauksessa kun siina on kolme ruokataukoa, kahdet ulkoilut ja kahden tunnin paivaunet. Yleensa leikit jaavat viela kesken kun pitaisi lahtea kotiin.

Vierailija
4/99 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta varajärjestelmää, että lapsen ei TOISTUVASTI tarvii olla yli 9 h hoidossa? Eikö kellään " pekkasia" tai vastaavia? Minun tuttavapiirissä on asiat niin, että toinen vanhemmista vie ja toinen hakee. Näin lapsen päivä lyhenee joko aamusta tai iltapäivästä. En siis ymmärrä, miten normaalin 2 aikuisen perheessä ei minkäänlaista joustoa ole näissä lasten hoitopäivien pituudessa :/ Ja lomiakin voi " limittää" ja taata lapslle pidempi loma.

Vierailija
5/99 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ja mulla molemmilla työpäivä PAKKO tehdä klo 8-17 välillä, eli sitten minä teen 8-16 ja mies 9-17. Sen enempää joustoa ei voida tehdä. Lapsi hoitoon ysiksi (mies) ja pois neljältä (minä).

Tunti vaan saadaan päivää lyhemmäksi, mutta on katsottu että tärkeää se tuntikin on, vaikka kahta autoa tämän takia joudutaan käyttämäänkin.

Matkoineen päivineen 1v:n " työpäivälle" tulee pituutta 8h. Mummolassa hoidossa tosin, mutta kodin ulkopuolella kuitenkin.

Vierailija
6/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on hoidossa 4-6h päivä ja 10-12pv/kk, joskus tuntuu hänen puolestaan pahalta tämäkin.

Vierailija
7/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos tietoinen, ettei vanhemmat varmaan ihan lapsen kiusaksi näin toimi?

ITse teen 8 h työpäiviä ja päiväkotiin matkaan menee tällä hetkellä töistä n. 50 min työpaikalta, koska kunta EI pysty tarjoamaan lähempää tarhapaikkaa (lähempää kotia siis johon olisi lyhyt matka) ja tästä syystä päivät venyvät helposti 9 tuntisiksi... ylikin!

Ja lomaa minulla ei ole vielä työelämässä kertynyt joten minkäs teet kun et voi pitää lomaa!

Isällä onneksi täydet kesälomat niin voi ottaa tytön silloin pois päiväkodista!

Vierailija
8/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa tapauksessa tämä 9-10 tunnin puurtaja on alle 3v. lapsi :(

t. pph

Vierailija
9/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella menee julkisilla kulkuneuvoilla helposti ruuhka-aikaan työmatkaan 40-60 minuuttia suuntaansa.

Kieltämättä niin lapsia kuin vanhempiakin väsyttää iltaisin, mutta otammekin sitten viikonloppuisin mahdollisimman rennosti. Ja kesällä lomailemme pitkään ja hartaasti.

Vierailija
10/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi tätä koskaan ääneen, mutta en aivan oikeasti ymmärrä, mitä järkeä on tehdä lapsi ja laittaa tämä aivan pienenä 8-10 tunniksi hoitoon vieraalle?

Ottaisiko kukaan esim. koiraa kotieläimeksi antaakseen sen hoitoon koko päiväksi vieraalle?

Vierailija
11/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp-hoidossa päivä on niiiiiiin kevyt lapselle, että kevyesti voi pitää vähintään tuon 9h päivässä... Työtä se on silti: taistelua hoitajan huomiosta, leluista, ruoasta, kaveruudesta.... Ja kaiken lisäksi ikävä äitiä ja isää :( Hoitotäti voi olla kiva ja usein onkin, mutta ei korvaa omaa äitiä! Minullakin tällä hetkellä 3 alle 3v. lasta ja nyt ne tuolla nukkuvat ja odottavat kotiinpääsyä klo 18 mennessä :( Suurimmalla osalla päivät siis 9-10 tuntia. Ovat iltaisin sitten jo tosi väsyneitä ja kiukkuisia.

Vierailija
12/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on 8 tuntia töissä, ja työpaikka sen verran pitkällä ettei päiväkotiin ehdi minuutissa, niin kyllähän se hoitopäivän pituudeksi tulee se 9-10 tuntia...

Vierailija
13/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nuorena raskaaksi vahingossa paskalle miehelle, päätin kuitenkin pitää lapsen ja jäädä yksinhuoltajaksi. Olisin toki voinut tehdä abortin, mutta sehän on kiellettyä. Kävin lukion loppuun aikuispuolella ja samalla olin lapseni kanssa kotona. Pääsin sitten yliopistolle sisään ja nyt opintojen takia lapsen hoitopäivät ovat melko pitkiä, mutta yritän parastani. Olen yrittänyt tehdä kaikkeni lapseni parhaaksi, mutta mikään ei ilmeisesti riitä :-(

Palstan mukaan abortti on väärin ja myös pitkät hoitopäivät, mitä minun sitten olisi pitänyt tehdä? Jäädä vaan kotiin makaamaan ja juosta sossun luukulle? Onko minulla lupaa ylipäänsä kouluttautua? Vai pitääkö mennä suoraan kaupan kassalle?

Säälikää vaan rauhassa. Itse uskon, että lapseni saa vielä olla ylpeä äidistään.

Vierailija
14/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa tuossa nyt on?

Vierailija
15/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme vuotiaalle lapselle, pitäisi itse seurata ainakin viikon verran jonkun peili-ikkunan takaa oman lapsensa hoitopäivää.

t. lto

Vierailija
16/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse oli vain siitä että pitkät hoitoäivät ovat lapselle rankkoja-sitä et kai kiellä sinäkään- ja kyllä ne pienet vaan siellä hoidossa säälittää.

Vierailija
17/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten asia on kuitenkin näin:

Jos jäät osittaiselle hoitovapaalle palkkasi tippuu siihen oliko se nyt 60%, mutta työmäärä ei tipu. Eli siis hyvässä lykyssä teet saman määrän töitä joten jatkat työpäivää vaikka sitten kotona.

Vierailija
18/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämän palstan mukaan, mikään valinta ei ole oikea. Et saa tehdä aborttia. (noh, en todella ollut tekemässäkään) Et saa viedä lastasi hoitoon, muttet saa juosta sossussakaan. Eihän minulle sitten ole mitään vaihtoehtoa, kun rahaa ei yksinkertaisesta ole. Eikä koulutusta. Eikä työpaikkaa.

On se rankkaa lapsille, mutta on se rankkaa vanhemmillekin. Ja elämässä joutuu kestämään ikäviäkin asioista, ei se päiväkoti kuitenkaan mikään keskitysleiri ole. Ja itselleni on tärkeätä myös se, että voin tarjota lapselleni paremman tulevaisuuden.

-11

Vierailija
19/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva, että olisi itse syntynyt kultalusikka suussa. Miellummin sitä lastensa kanssa olisi vain kotona ja matkustelisi.

Vierailija:

ja lomaa ei pidetä koskaan! kesällä ehkä muutama hassu viikko. Moni ei tunnu käsittävän, että päivähoito on lapselle TYÖTÄ. Kuka voi hyvällä omallatunnolla teettää lapsillaan noin pitkiä työpäiviä? Käsi pystyyn!

Vierailija
20/99 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä itse ainakaan siitä sinua syyllistäisi vaikka silti minua säälittää pieni lapsi joka joutuu olemaan hoidossa pitkää päivää.

Tajuan että joskus se vaan menee niin, silti se tuntuu pahalta lapsen puolesta, sitä minä tarkoitin.

Minun oma lapsenikin on hoidossa (olin myös nro 2) olin vain sen verran onnekas että sain junailtua hänelle aika siedettävät hoito-ajat, mutta tiedän että joidenkin tilanteessa se on yksinkertaisti mahdotonta.

14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan