Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jehovantodistajia paikalla?

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian monista 'uskonnollisista' ihmisistä tulee uskonnollisia nimenomaan siksi, ettei heidän tarvitsisi ajatella (lainaan suoraan erään teologin sanoja mut oon aivan samaa mieltä!!)

Jehovan todistajien usko vaatii ajattelua,ei vain uskoa.

Ja tää eräs tässä ketjussa joka sanoi,et tutkia pelkkää raamattua,siihen kehotan itsekkin,me tutkimme ihmisten kanssa mielellämme pelkkää raamattua käyttäen ja kyllä,voimme tutkia hyvinkin vaikka kunongas jaakon käännöksen mukaan ;)

Vierailija
102/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kun ei noin vain eroteta vain koska epäilee,he todella saavat tukea ja apua tilanteeseensa,jotkut eivät tosin huoli apua... olen siis itsekkin ollut vastaavassa epäileväisessä tilanteessa ja saanut rakkaudellista apua.. jota pidin silloin häirintänä ;D koska mielentilani ei ollut vastaanottavainen,olin varma et he haluavat vain painostaa minua eroamaan poikaystävästäni... asia ei kyllä edes ollut näin,mutta ITSE otin sen niin silloin...

no,menemättä omiin yksityiskohtiini niin minusta on kuitenkin parempi erottaa väärintekijä kuin muiden uskontojen tekemä "kaiken hyväksyminen",kaikkea tuetaan ja hyväksytään? Sekö sitten on hyväksi moraaalille,yhteisölle ja uskolle/uskonnolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäisi lukea koko tekstiyhteys jotta ymmärtäisit ja rinnakkaiset jakeet,koska yksi lause/muutama irrallinen lause ei kerro paljon mitään..

lyhyesti kun jeesus saapuu (täydellinen),kielillä puhuminen lakkaa,näin mä sen käsittäisin enempää raamattua lukeneena,siis vastaan ihan näin ateisti pohjalta...

Vierailija
104/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. 9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, 10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

Vierailija
105/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla alemmassa etjussa sanottiin, että ei-jehovantodistajien kanssa ei pitäisi hengata. Minä uskon evoluutioon, en ole mitenkään erityisen siveä, asun avioliitossa, kannatan homoavoliittoa ja minusta pappi saa kaikin mokomin muuttaa sukupuolensa jos niin kerran tahtoo. Olen ateisti.

Paras ystäväni on jt, ollut nyt n. 10 vuotta. Olemme edelleen yhtä hyviä ystäviä kuin ennenkin. Usein keskustelemme kyllä maailmankuvistamme mutta emme koskaan tuomitseaan sävyyn. Hän on minulle rakas ja hän selvästi on onnellinen jt. Hän ei koskaan yritä käännyttää minua koska tietää että en ole laisinkaan kiinnostunut ja että ystävyyteen tulisi hyvin vaivautunut sävy.

Tekeekö ystäväni teistä väärin ollessaan yhä läheinen ystävä tällaisen maallisen kanssa? =)

Vierailija
106/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on luotu elämään maanpäällä

ainakin minä haluaisin elää paratiisssimaisessa maassa josta sodat sairaudet kaikki pahuus kuolemakin on poistettu kokonaan

kyllä raamataussa sanotaan että nöyrät perivät maan ja asuvat siinä ikuisesti

raamattu puhuu suuresta joukosta joka säilyy suuresta ahdistuksesta ilm 7:9,14

Vierailija
107/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan 144 000 käsittävä pieni lauma menee taivaaseen ja hallitsee Kristuksen kanssa

(Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3; 1. Kor. 15:40-53; Ilm. 5:9, 10)'

Nuo 144 000 ovat syntyneet uudelleen Jumalan hengellisiksi pojiksi (1. Piet. 1:23; Joh. 3:3; Ilm. 7:3, 4 )

Ja kummassa sinä haluaisit elää,taivaassa vai maanpäällä? Jos sinulla olisi mahdollisuus elää maanpäällä ikuisesti rakkaittesi kanssa täydellisenä valitsisitko sen?

Joskus eräs 144 000 kuuluva on sanonut,että se kuinka hän tunsi kuuluvansa taivaalliseen joukkoon tuntui hänestä yhtä luonnolliselta kuin se jos joku sanoisi "olen tummaihoinen" ja olisi tummaihoinen,eli sitä ei voi feikata eikä "tuntea" väärin... niimpä ne jotka eivät tunne noin,eivät kaipaa taivaaseen...

Miksi Jumala olisi asettanut ihmiset tänne maanpäälle,miksei suoraa taivaaseen jos kerta meidän kaikkien olisi sinne päädyttävä joka tapauksessa....??

Vierailija
108/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaustauksesta.

Vierailija
109/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen 144 000 joukoissa.Etkö sinä ole tosissasi uskossasi? Siinä jäisi verisukulainen toiseksi jos valita pitäisi (jos todella uskoisin). Ja näinhän on usein käynytkin. Joukkoharha on verta sakeamapaa. Valitettavasti.

Vierailija
110/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä tarkoittavat nuo jotka epäselvästi jotain vastaavaa kirjoittavat ja ovat Jt et ei pidä olla "niin läheisesti" tekemisissä just sellaisten kanssa jotka kokoajan yrittävät kääntää sun mieltä... ymmärsitkö? Mä ainakin ymmärsin et sä et tee niin ystävällesi :)

Siis oli kyse sitten uskonkäsityksistä tai muusta niin ei muutenkaan tee kenellekkään hyvää olla kokoajan "väärässä seurassa" siinä suhteessa,et jos toisella on aivan vastakkaiset käsitykset/teot ja kokoajan puhuu siitä,yrittää kääntää mieltä jne niin kohta sitä huomaa ajattelevansa samoin vaikka vahingossa...

Aivan kuten eräs narkomaanin vaimo sanoi,aluksi sitä oli aivan vastaan huumeiden käyttöä,mutta vähitellen sitä turtuu ja lopulta huomaa jopa hiljaisesti hyväksyvänsä...

Jos tähän rinnastaa jonkun tekemisen tmv mitä Jehovan todistajan tuttava/ystävä vastavaasti (kuten tuo narkomaanimies) tekisi/puhuisi niin sellainen ystävyys ei olisi moraalille ja hengellisyydelle hyväksi...

Normaali kaveruus on ihan ok :D

Menikö liian sekavaksi... ajatukset menee tossa lasten mukana joka toisen sanan jälkeen... :D

Vierailija
111/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin. Eli siis vaikka näkemyksemme eroavat toisistaan radikaalisti, niin suvaitsevaisuus ja toisen näkemysten kunnioittaminen (siis just se, että en yritä tosiaankaan tehdä hänestä ei-jehovantodistajaa) tekevät ystävyydestämme salltun myös muiden jehovantodistajien silmissä.

Kiva kuulla! Ja tajuan kyllä. En itsekään tahtoisi olla ihmisten kanssa jotka yrittävät pakottaa minua hylkäämään omat mielipiteeni ja arvoni...

Vierailija
112/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy lopuille raukoille jotka eivät ehtineet jaolle? Uskoitteko moiseen roskaan turhaan?

Kammottava kohtalo ihmiselle. Ja ihan turhaan.

Ja muillahan on paratiisitoivo! Ainakin mulle se on kutsuvampikin kuin taivastoivo (eli niiden 144000:n saama taivaallinen ylösnousemus).

33

Vierailija
113/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi uskoomme kuuluu se elämä maan päällä,VAIN 144 000 tuntee sen halun elää taivaassa,muut tuntevat halun elää maan päällä...

Se on Jehovan todistajille TODELLISTA.

Vierailija
114/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki kielillä puhuminen ensimmäisen vuosisadan jälkeen on ollut demonista. Tässä puhutaan rakkaudesta.

sun pitäisi lukea koko tekstiyhteys jotta ymmärtäisit ja rinnakkaiset jakeet,koska yksi lause/muutama irrallinen lause ei kerro paljon mitään..

lyhyesti kun jeesus saapuu (täydellinen),kielillä puhuminen lakkaa,näin mä sen käsittäisin enempää raamattua lukeneena,siis vastaan ihan näin ateisti pohjalta...

Vierailija
115/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaus ei katoa ---- mutta kielillä puhuminen lakkaa. Aika selvää suomea mun mielestä?

Ja mistä ne kielillä puhumisen "lahjat" sitten tulee jso jumalilta tulevat lakkaavat?

Itse en usko demoneihin tmv mutta toisaalta,ehkä tommoiset onkin sitten ihmisen omaa itsesuggestiota? Koska JOS uskoisin,et raamattu on totuus niin kyllä tuossa aika selvää kieltä on. Rakkaus pysyy -> kielillä puhuminen ei. Jos mä lukisin ton ja luulisin puhuvani kielillä vielä niin alkaisin kyllä miettiin et mistäs ne mun puhelahjat oikein tulee..

Oletko sä muuten se sama joka tuolla aiemmin kirjoitti,et on vastikään saanut kielillä puhumisen lahjan? Ihan uteliaisuudesta,ymmärrtäkö itse mitä puhut vai kuka sen ymmärtää?? Kuka sua tulkkaa muille? Vai siis itsekkö sit kerrot muille mitä puhuit kielillä? Mitä kieltä alat puhua?

Vierailija
116/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi "Jehova" on virheellinen käännös heprean kielen konsonanteista JHWH. Kaikista oikein käännös on Adonai tai Herra. N. 1700-luvulle asti oli käytössä virheellinen Jehova, ja tämä nimi on saatu aikaan niin, että vokaalit ovat sen ajan kielentutkimuksen mukaan sijoitettu konsonanttien väliin. Sittemmin asia siis korjattu.

Voin kertoa, että jehovalaisten Raamatun kirjoittajilla KELLÄÄN ei ollut yliopistollisia tai muitakaan heprean kielen opintoja takanaan. Mitään näytteitä he eivät osanneet antaa osaamisestaan. Myökään nykyisissä jehovien Raamatussa ei ole tekijöiden nimiä. Jehovat selittävät, että kyse on siitä, ettei kirjoittajat halua kunniaa itselleen. Hah! Mikä emävale!

Tosiasia on, että nämä Raamattua törkeästi omiin tarkoituksiinsa raiskaavat ukot ovat alkukieltä taitamattomia pölvästejä. Eivät halua joutua vastuuseen tuosta roskasta. Eli, jehovien käsissä oleva pseudoraamattu on oppimattomien miesten kääntämä opus hyväuskoisille reppanoille.

Juu, yksi selitys on että tämä jehova lähettää "pyhää henkeään" näille ukkeleille, jota myös "ymmärtäväiseksi orjaksi" kutsutaan. Heillä siis on yliluonnollinen kyky mukamas kirjoittaa Raamattua mieleisekseen! Ja kukaan muuhan ei näitä viestejä osaa tulkita. Huh, mitä uskomatonta puppua.

Terveisin, Teologian ylioppilas, ei kristinuskossa tai muussakaan uskossa

Ps. Jehovat, mitäs se Jeesus varoittikaan vääristä profeetoista, vrt. maailmanlopun valheelliset ennustukset?

Ja jos kerran Jumalan nimi on teille tärkeä, niin MIKSI IHMEESSÄ levitätte "vanhaa valoa"?

Vierailija
117/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jehovat ovat uususkonto muiden joukossa. Tai toisinsanoen sekti, eli kristinuskosta eronnut lahko. Tutustukaa jehovat omaan historiaanne. Miltä kuulostaa, että nuori pastori Russel oli kiinnostunut mm. Egyptin mystiikasta ja teki maailmanlopun laskelmia Gizan pyramidin pohjalta? Russel sai vaikutteensa adventismista ja perusti Raamatuntutkijoiden ryhmän, joka on muuten edelleen olemassa. Russel ei siis ollut jehovien perustaja, vaan hänen seuraajansa, joka myös keksi jehovantodistaja-lahkon.

Vierailija
118/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olet edes lähtenyt lukemaan teologiaa kun et kerran mihinkään usko

tässä sitä nyt nähdään evlut kirkon todellinen tila siellä sitä pappeeraa jos jonkinlaiset ei uskovat tekopyhät ihmiset

huh huh aika kauheeta että opppia saarnaa joku joka ei itse edes usko koko jumalaan tai raamattuun

voi voi missä surkessa jamassa teidän seurakuntanne on ja täällä te parjaatte jehovantodistajia

tosin tämäkin on ennustettu raamtatussa että näin käy

et silleeee

Vierailija
119/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten useaan otteeseen kirjoitellut täällä aikaisemminkin.

Vierailija
120/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista materiaalia. Saisinko kysyä uudestaan, mitä tykkäätte, jehovan todistajat? Tiedättekö edes, mikä on silentlambs.org vai kiinnostaako lainkaan?