Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jehovantodistajia paikalla?

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lääkärit ovat tiedostaneet verettömän hoidon, koska moni on saanut verensiirroista esim hepatiitin, hiv, yms sairauksia tai reaktioita

nykyään voidaan monia hoitaa onnistuneesti ilman verensiirtoja

ongelma tilanteita ovat esim onnettomuudet jossa ihminen vuotaa suihkuna valtimoista, tai esim synnytys jolloin voi myös vuotaa kuin seula

silloin ei auta verettömäthoidot jos ihmisestä miltein kaikki tai jopa kaikki veri on mennyt

mutta suunnitelluissa leikkauksissa kyllä voidaaaan hoitaa verettömästi ja onnistuukin hienosti ja samoja tekniikooita lääkärit käyttävät ei jehovantodistajillakin kun ovat ne hyviksi havainneet

eli verensiirto ei ole koskaan riskitön

Vierailija
82/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy lopuille raukoille jotka eivät ehtineet jaolle? Uskoitteko moiseen roskaan turhaan?

Kammottava kohtalo ihmiselle. Ja ihan turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ihan totta, että erotettujen/eronneiden kanssa ei saa olla tekemisissä, heitä ei saa edes tervehtiä. Tämän olen kuullut ihan todistajalta, kun kerran sitä kysyin. Peruste minkä hän antoi oli juurikin se, että erotetut/eronneet eivät ole tosi uskossa, minkä vuoksi heiltä saa huonoja vaikutteita.

Ja tosi jt:t eivät käy millään luopiosivuilla (veljesseurat yms), joten en mainostaisi moista, jos haluaisin kasteelle.

Vierailija
84/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kohdin Raamattua niin sanotaan että esim.kieleilläpuhuminen on demonista lähtöisin? t.elävässä uskossa oleva ja juuri ko.armolahjan saanut

Sanotaan ihan suoraan, että mikäli on kieliä, ne tulevat lakkaamaan. Tässä puhutaan siis Jumalalta lähtöisin olevasta, Pyhän Hengen antamasta kielillä puhumisen lahjasta.

Vierailija
85/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tää maanpäällinen paratiisi tarjolla. Taivaspaikat tosiaan meni jo.

Vierailija
86/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat syntyneet ihmisen tarpeesta yksinkertaistaa asioita ja toisaalta hallitsijat huomasivat että suuria ihmismassoja on helppo hallita uskontojen varjolla. Yhteiskuntarauha säilyy kun joku "yli-inhimillinen" kertoo kuinka pitää elää.

Vierailija
87/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta voiko Jt seurustella tai olla edes ystävä toista uskontoa olevan kanssa?

Tekeekö kaikki jehovat sitä ovelta ovelle kiertämistä? Ja vainko naiset kiertää?

Onko jehovilla jotain estoa työskennellä esim. baarissa tai ravintolassa?

Nää on jostain tarttunu päähän sellasena ennakkoluulona, mut oon aina miettiny, et mikä on tosielämän laita..

Kiitos niille jotka vaivautuu vastaamaan! =)

Kun oon aina ajatellu et jehovat ei saa tehdä mitään, naiset ei saa käydä töissä, vaan pitää tehdä kenttätyötä. Ja ei saa olla muiden kun jehovien kanssa jne, mut käsittääkseni nykyään ainakin on asiat vähän eri...???????????

Vierailija
88/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kielletty ei siis ole, tiedän useammankin joka mennyt naimisiin toiseen uskontokuntaan kuuluvan kanssa

ystävä voi olla kenen tervehenkisen kanssa tahansa, mutta sama juttu et helpompaa jos paras ystväv uskoo ja tekee samoja asioita

kaikki tekevät saarnaamsityötä, myös miehet lapset, kaikki jpotka kynnelle kykenevät ja ovat todistajia

nekin jotka ovat sairaita tekevät kykyjensä mukaan, esi puhelimitse, kirjeitse tai täällä av:lla he he

siveellisissä paikoissa voi olla työssä ,kunhan ei siis riko raamatun periaatteita, eli ruokapaikoissa voi olla mutta ei strippariklubeilla tms

Vierailija
89/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ymmärtänyt vääsin

taivaaseen menee 144000 kyllä, mutta he ovat ne jotka tulevat hallitsemaan maata jeesuksen kanssa sitten

kaikki loput asuvat maassa siis täällä maapallolla joka tehdään ihanaksi paratiisiksi ja heidän jotka sinne pääsevät lukumäärää ei ole rajattu mitenkään

eli toiveena on saada elää ikuisesti paratiisissa

Vierailija
90/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta jehovantodistajia kehoitetaan pysymään erossa luopioiden sivuilta ja lkirajllisuudesta ja seurasta ylipäätään

koska se vaarantaa omaa hengellisyyttä

ja koska on turhaa luopioiden kanssa ryhtyä kinaamaan sioista koska he aivan suoraan tahallaan provsoivat todistajia

Vierailija
91/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minälkään ole vielä jehovantodistaja mutta olen vuosi kaudet about 19v ollut todistajien parissa

siis tutkinut ja käynyt kokuksisa jne välillä poissa vuosia ja taas yhteydessä eli olen asioihin perehtynyt monelta kantilta

haluaisn todistajaksi kyllä ja aiojon vielä edistyä

Vierailija
92/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saa olla tekemisissä muidenkanssa jotka ei usko, koska saa huonoja vaikutteita... Tietty joo jos ihminen on niin heikko että kopioi käyttäytymistä muilta!!

Mua kiinnostais et millä perusteilla ihminen voidaan erottaa jehovista, vai voidaanko erottaa?

Vierailija
93/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai elää ei raamatullisesti

eli esin harrastaa seksiä jonkun muun kuin aviomiehensä tai vaimonsa kanssa

tai seksiä ennen avioliittoa

tupakoi ja on juoppo ja ei halua edes yrittää niistä eroon

tappaa jonkun toisen ihmisen

yms

Vierailija
94/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sukulaisten ja elatusvelvollisten kanssa saa,tietysti,johan se olisi mahdotonta esim avioparin olla ja elää yhdessä muuten jos toinen eroaisi/erotettaisiin!! Ajattelitko tällaista ollenkaan? Tai jos alaikäinen lapsi olis (ja muutenkin on lehdissä ollut esimerkkejä myös yli 18v lapsista jotka asuvat kotona,ovat vielä vanhempiensa elätettävinä ns)... myös esim iäkkäistä erotetuista/eronneista vanhemmistaan PITÄÄ pitää huoli... MUTTA kanssakäymisessä vältetään sitten tällaista hyväksyvää asennetta,ei siis kuitenkaan anneta ymmärtää et KAIKKI jatkuu niinkuin ennenkin... mutta perheen sisällä tää todennäköisesti on selvääkin koska onhan se luonollista,et oli kysymys uskonto-erimielisyydestä tai muusta (radikaalista?) erosta perheen välillä niin tottakai se saattaa hiertää välejä..

ITSE oon huomannut sellaisen ilmiön,et todella usein erotetut/eronneet ITSE alkavat pälyillä ja mulkoilla ja näyttä vihaisilta... siis tervehtiä ei tosiaan kehoteta,mutta syy ei oo se mitä sä sanoit vaan lähinnä se,et on itse valinnut tietoisesti sen ettei kadu tekoaan niin miksi se pitäisi hyväksyä?? Pitäiskö vetää "luterialaista" linjaa ja hyväksyä kaikki ja sanoa,et miehen sukupuolenvaihdosleikkauskin (PAPIN!!) on aivan "rakkauden teko" (kuten lehdissä sanottiin....) jne

Siis minusta tässä meidän uskonnossamme on tosiaan hyvä,ettei kaikkea suvaita,koska moraalikäsitykset ne pitää olla!! Mistä tahansa ei eroteta,eikä edes vääristä teoista!! Siitä erotetaan jos tekee väärin EIKÄ KADU ja sit on niitä jotka itse alkavat parjata ja levittää juoruja jne ja eroavat lopulta itse... enpä olisi moisten ihmisten kaveri muutenkaan...

-Eräs JT-

ps. olen ollut erotettuna ja olen pyrkinyt takaisin,oikaissut tekoni ja olen jälleen Jehovan todistaja

Vierailija
95/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs mieltä olette silentlambs -sivuista????

Vierailija
96/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

144 000:lle, jotka saa olla Jeesuksen kanssa hallitsemassa? Kummassa porukassa itse haluaisit olla?

Onhan tuo nyt ihan älytöntä höpinää. Oikeasti aluksi ajateltiin, että hyvä jos saadaan tuo 144 000 huiputettua mukaan ja nyt on kekistty että joo... meitä onkin yli 144 000... loput saa ellellä sitten maan päällä Paratiisissa. Missä kohtaa noin lukee? Ja kuka sen kohdan on kirjoittanut? Jotain järkee nyt näihin juttuihin vaikka av:llä ollaankin.

Vierailija
97/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun mielestä kaikkien todistajaksi aikovien kannattaisi oikeasti lueskella kaikenlaista uskonnollista materiaalia ennen kuin ryhtyvät todistajiksi. Ja kriittisyyttä peliin. Jehovan todistajat kyllä vastailevat yleensä myös kriittisempiin kysymyksiin, mutta mitään syytä ei ole ilkeillä heille siltikään.

Mikäli haluaa tutkistella todistajien kanssa Raamattua, niin kannattaisi pitäytyä aluksi vain Raamatussa (esim. Kirkoraamattu 33/38 on hyvä käännös, käännöksille saa varmistuksia vaikkapa blueletterbiblesta, netistä siis), eikä ottaa tueksi seuran kirjallisuutta. Pelkkä Raamattu kyllä riittää mainiosti -näin sanotaan myös siellä Isossa Kirjassa itsessään. Jos myöhemmin haluaa ottaa tutkisteluun mukaan VT-seuran kirjallisuutta, niin sehän passaa -kunhan ensin on oppinut tuntemaan Raamattua siten, kun sitä on tarkoitettu ymmärrettävän.

Vierailija
98/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkälässä ei varmaan ois hyvä juttu,en oo ikinä kuullut et kukaan oiskaan :D

Mutta ruoka ja viiniravintolassa voi hyvinkin olla,hyvä ystäväni on jopa ravintolapäälikkönä.

Kaikki tekevät saarnaamistyötä (jotka vain pystyvät) oman kykynsä mukaan,mitään määrää ei ole mikä PITÄÄ tehdä,jokainen siis käyttää omien voimiensa ja aikojensa mukaan tähän työhön omaa vapaa-aikaansa,

Naiset todellakin käyvät töissä :D Yhteiskunnan tukia ei saa käyttää väärin,Jehovan todistajat kunnioittavat lakeja korkealle (siis myös maallisia,heh...) ja työssä käyminen,perheen elättäminen "rehellisellä työllä" on ihan kunnia-asia.

Se,et miksi usein on naisia ovella johtuu taas siitä,että meillä on niin sanotut tienraivaajat joista aika moni on nainen (on myös miehiä silti).

Tällainen ihminen sitoutuu tekemään kenttätyötä enemmän per kuukausi ja pyrkii tekemään sitä ns kokopäiväisesti,tavoittamaan useampia ihmisiä!!

Usein tähän työhön (palkatonta työtä!!) alkaa naiset joilla ei ole "muita tehtäviä" (esim lapsia kasvatettavana) ja joiden miehillä on mahdollisuus maksaa elämiskustannukset... ja usein nää naiset saattaa lisäksi olla osa-aikatyössä silti.

Olikos muita kysymyksiä en muista enää :) Toivottavasta vastasin järkevästi ja selvästi edes johonkin.

Vierailija
99/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain kovin vaikeaa katua jotain, jota pitää oikeana. Näinhän monelle eronneelle on käynyt; asiat on alettu nähdä toisella tapaa.

Mielestäni ei ole kauhean rakkaudellista erottaa jäseniä sen vuoksi, että he eivät usko mihin tahansa opetukseen (esimerkkinä vaikkapa nämä kuuluisat maailmanloppuennustelut, joita jt-kirjallisuudesta löytyy). Jos joku epäröi ja horjuu uskossaan, niin eikö häntä pitäisi tukea ja rakastaa, ei erottaa? Erottaminen on mielestäni julmaa kiristystä, joka ei useinkaan perustu katumiseen vaan siihen, että ihminen ahdistuu, kun kaikki läheiset hylkäävät.

Ja minä muuten tervehdin jehovan todistajia, ortodokseja, luterilaisia, jne. aivan samalla tavalla. Miksi tervehditte tuntemianne luterilaisia, eiväthän hekään kadu sitä, että uskovat niinkuin uskovat? ;)

Vierailija
100/152 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskotko muutenkin kaiken mitä netissä lukee?? ;)

Mutta taas toisaalta,vastaappas sä sit minulle et miten pedofiilit esim katolilaisuus katsoo pedofiilipappejaan ihan sormien läpi?? ja luterialaisuus antaa murhat anteeksi rukoilulla,ai niin,katolilaisuushan antaa myös ja miten se nyt menikään protestanteilla? mormoonit naittavat alaikäisiään vanhoille miehille kakkosvaimoiksi jne jne

En mä silti usko et KAIKKI noiden uskontojen edustajat tekee niin.,.. tai et KAIKKI niissä uskonnoissa ois väärää...

enkä oo ees Jt mut tiedänpä vaan et kyl he pedofiilit erottaa.