Meillä 3-henkinen perhe ja ruokaan menee kuussa rahaa noin 900 euroa!
Taitaa olla aika paljon... Paljonko muilla samankokoisilla perheillä menee rahaa ruokaan?
Kommentit (55)
Me syödään noin 2 krt/vko lihaa ja siis kokolihaa, ei jauhelihaa. Muuten kanaa, kalaa, välillä äyriäisiä ja paljon kasviksia ja hedelmiä. Kaikki ruoat tehdään itse eli eineksiä ei meillä näy.
ap
Meillä on viisi hlöä ja kuussa menee noin 700 about. Vaimolla on kallis maku.
Ja meitä on kaksi!
Mies syö aina lounaan töissä (6-8 euroa), mulla eväät.
Syödään kuten ap, ei koskaan eineksiä. Paljon hyvälaatuista proteiinia (tuoretta kalaa jne).
Paaljon kasviksia, myös tuoreyrttejä.
Katson ihan kaikessa hintaa ja tänäänkin kävin Lidlssä ostamassa rutkasti hedelmiä.
Perunaa, riisiä ja pastaa ei juurikaan syödä. Vihannekset korvaa ne.
Vierailija:
Taitaa olla aika paljon... Paljonko muilla samankokoisilla perheillä menee rahaa ruokaan?
Isoista ruokakaupoistahan voi tulla ostettua vaippaa, vaatetta, pesutarvikkeita, astioita jne.
Meitä on 6 henkilöä, 2 aikuista ja 4 lasta. Perheen ruokamenot, sis. paperit, pesuaineet, ihan kaikki, niin ovat yhteensä 800-900 ¿/kk. Meillä syödään myös paljon hedelmiä ja kasviksia, mutta myös perunaa, pastaa, riisiä jne. Katsotaan hinnat tarkkaan. Syödään kanaa, kalaa, koko lihaa, myös jauhelihaa, joka on aika paistijauhelihaa..
ostamme paljon luomua emmekä nuukaile ruuan laadussa. En silti ikinä saa menemään yli 500 euroa ja tuohon hintaan sisältyy viikonloppuruokaviinitkin!!
Ei meillä osteta vaatteita, astioita tms. mistään citymarketista, mutta ruoat kylläkin.
Nähtävästi terveellinen ja tuore ruoka on todellakin noin kallista, koska joku toinenkin totesi ruokalaskun nousevan samoihin lukemiin. Halvalla saa kai vaan sitten jauhelihaa, makaronia ja eineksiä..
ap pohdiskelee
Vierailija:
Meitä on 6 henkilöä, 2 aikuista ja 4 lasta. Perheen ruokamenot, sis. paperit, pesuaineet, ihan kaikki, niin ovat yhteensä 800-900 ¿/kk. Meillä syödään myös paljon hedelmiä ja kasviksia, mutta myös perunaa, pastaa, riisiä jne. Katsotaan hinnat tarkkaan. Syödään kanaa, kalaa, koko lihaa, myös jauhelihaa, joka on aika paistijauhelihaa..
Ja tosiaan myös astioita, esim viime kuussa 2 uutta muumimukia..
Vaatteita lapsille ostetaan jonkun verran myös. =)
Ja mekin syödään kokolihaa, poroa paljon, lohta, äyriäisiä. Hedelmiä ja kotimaisia vihanneksia paljon hintoja katsomatta. Ei eineksiä syödä meilläkään.
Mutta me ei juuri juoda limuja eikä esim. olutta tai siideriä ollenkaan.
Rahaa menee n.800 euroa kuukaudessa kauppaan, sisältäen shampoot, vaipat ja vessapaperit sun muut ruoan lisäksi.
Meidän O-verisinä pitäisi syödä juuri lihaa ja kasviksia, minä tosin keitettynä kun en voi raakana syödä.
Saalaattia taas kun pojalle ostin laitoin muutamalle leivälle itsellenikin ja jopas alkoi ahdistaa ja nokka tukossa.
Olen tällä hetkellä työtön ja muutenkin pienipalkkainen että eipä riitä varat niin syödä kuin kuuluisi.
Pelkkään ruokaan tuo määrä, tosin kolmen kissan ruuat ovat tuossa summassa mukana. Ostetaan paperit ja pesuaineet muualta kuin ruokakaupasta, olutta ja siideriä ostetaan ehkä 10e:lla eikä polteta. Lapset 6 ja 14 vuotiaita. Mikä toi 0-verijuttu oikein on? Siis pitäiskö mun syödä jotain erityista kun on Veriryhmä A?
Siinä on koko kauppalasku ja miehen saunaoluita. Ei osteta yhtään einesruokaa, koska ne on niiiiin kalliita. Itse syödään pottua ja kanalihaa. Salaattia ei ole usein. Karkkia ostetaan silloin tällöin, samoin tacoja yms. ylimääräistä. Keksejä ja pullia ei osteta.
Ollaan kaikki laihoja.
Käyn yleensä lähi S-marketissa ja tein sitten poikkeuksen ja menin kerran citymarkettiin.
Voi hitto että on kallista!! Ei auta vaikka ostaisi pirkkaa tai euroshopperia, kallista on nekin kun vertaan s-marketin hintoihin.
Summa sisältää kyllä paperit, shampoot ja satunnaiset oluet/siiderit myös. Meillä on 5-henkinen perhe.
Ruokapöydässä on viikonloppuisin usein myös kahden vanhimman pojan tyttöystävät. Lihaa, kalaa tms. pitää siis olla min. 1 kg per ateria.
Itse tehdään ruuat, harvoin valmisruokia! Kasviksia ja hedelmiä syödään paljon!
ruokakauppaan (sis. vaipat, pesuaineet yms. ) menee n. 500 eur/kk, jos ei satu joulu, juhannus, lomat tms. kohdalle.
2+2 ja samalla rahalla syödään kaksi kuukautta.