Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut kassalla, kun asiakkaan pankkikortti ei ole käynytkään? -ei kateta

Vierailija
08.04.2008 |

Eli tilillä ei ole esim ollut katetta? Mitä asiakas yleensä tässä tilanteessa sanoo? Mitä sinä itse ajattelet siinä tilanteenssa ja tuleeko näitä tilanteita usein?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon aina suoraan, että " Laitapa sitten luotolta. Ei siellä varmaan ole tarpeeksi - en ole hetkeen tarkistanut tilin tilannetta" ... Ja tämä on totuus. Mä olen vähän laiska käyttämään verkkopankkia tarkistaakseni mikä tilanne on, mutta en ollenkaan yhtä laista shoppaamaan. ;o)))

Itse taas myyjänä ollessa, olen aniharvoin tavannut asiakaan joka suoraan sanoo, ettei varmaan ole rahaa. Yleensä sitä nolona selitellään, miten siellä aivan varmasti ON RAHAA... Juu-u. Varmasti joskus koneet oikeasti takkuaa, mutta yleensä tilanne lienee se päinvastainen. ;o)

Ja se joka ketjussa meuhkasi siitä että hyvin voi tiliä pankkikortilla ylitellä, niin pian karusti tulet huomaamaan että ei voi. Jos kaupassa joudut näpyttelemään pin-koodisi (ja nämä siru-laitteet yleistyvät koko ajan ja KAIKKI vanhat laitteet poistuvat lopullisesti käytöstä 1/2010), et voi ostaa tyhjällä tilillä. Et vaikka summa olisi 2 euroa. Monet uudet koneet tekevät myös jo nyt pistokokeita pienillekin summille. Tiedän esim. että meidän kone tekee pistokokeen joka kymmenennen kortin kohdalla + soittaa automaattisesti pankkiin ostoksen ylittäessä 120 euroa.

Vierailija
22/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä kassajärjestelmään tuli viesti, josta tiesimme, että tarkoitti ettei tilillä ollut katetta. Sanoimme tietenkin aina vain, että " kortti ei nyt jostain syystä kelpaa, olisiko joku muu maksuväline?" ja USEIMMITEN asiakkaat rupesivat selittelemään ihan puuta heinää. Harvemmin joku suoraan myönsi, ettei tlillä varmaankaan ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on VE ja tilillä on AINA ollut katettu tarpeeksi. Mutta kassa on väittänyt, ettei ole. Onneksi kaupan nurkalla on automaatti, josta olen sitten käynyt hakemassa käteistä.

Vierailija
24/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirulaitteilla VOI, hyvällä tuurilla - etkä voi koskaan etukäteen tietää, onnistuuko vai ei. Riippuu nimittäin kaupan " asetuksista" . Isommissa kaupoissa on usein matalammat tarkistusrajat, koska siellä on isommat " piuhat" , eli tieto tulee pankista nopeasti eikä merkittävästi hidasta kassatapahtumaa. Olen alalla ja tiedän, että osa marketeista on ottanut " nollalinjan" , eli sirukortti tarkistuu aina. Osalla on taas käytössä yleinen 50-60e raja.

Kun taas pienemmissä liikkeissä, joissa tarkistupyyntö siirtyy pankkiin hitaasti yhtä puhelinlinjaa pitkin, raja on korkeampi. Usein 100-160 euroa (160e on maksimi). Ihan vain sen vuoksi, ettei maksamiseen mene tuhottomasti aikaa.

On kuitenkin ollut yleisesti lehdissäkin, että uutta järjestelmään rakennetaan sen perusteella että tilin ylittäminen loppuu. Eli tulevaisuudessa et enää tiliäsi ylitä.

Vierailija
25/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina olen saanut ostettua vaikka tili olisikin ollut viikon miinuksella. ja ja jopa yli 100¿ ostoksia myös.

meidän pankissa kun ei tule edes tilinylitys korkoa :)

Vierailija
26/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kerran pankkikortti herjannut ettei ole myyntioikeutta. Olin omalla työpaikallani joten alettiin selvittämään että missä vika kun olin sata varma että tilillä on rahaa (tarkistin nettipankistakin). Lopulta selvisi että herjauksen syy oli se että pankin järjestelmän mukaan kortti oli viellä konttorissa noutumatta!! Ja kortti oli ollut käytössä kuukausia ja aina ennen oli toiminut kunnolla...

Vierailija
27/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa myy ja pankki ottaa omansa tilinylitysmaksuina.

Vierailija
28/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä enää käykkään siinä kaupassa, älyttömän noloa.

Vierailija
29/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa tosi nolon vanhan pariskunnan kun kortti ei toiminutkaan. Rahaa ei ollut yhtään eikä pankin konttoria lähellä (yli 40km.) Olivat tulleet kaukaa ostoksille. Kummankin pankkikortit olivat vanhenneet edellisenä päivänä.

Vierailija
30/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut Sampolle asiasta palautetta. Eräs kassa sanoi, että tätä samaa on sattunut muillakin Sampolaisilla, että Sampo kuulemma tilaa korttinsa jostain ties mistä ja laatu on surkeata. Ja sitä se otta vieköön onkin! V*tuttaa ihan sumeasti!

Olin vuosia OKOn asiakas ja en kertaakaan joutunut vaihtamaan korttiani.

Vierailija
31/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ulkomailla ja Visalla joudutaan ostamaan kaikki ja kone sanoi, että ei toimi.

Tosi kivaa!

Onneksi oli käteistä maksaa lasku, mutta kyllä tuli pelko, ettei toimi enää olenkaan.

Ja että pystytään alkamaan selvittämään missä vika, niin me joudutaan odottamaan että kello 22 paikallista aikaa (silloin kello on Suomessa 8 aamulla).

No oli taas vaan jonkunlainen solmu Sampossa ja tänään tuntuu toimivan jo ihan ok.

Mutta kyllä sapetti.

Vierailija
32/50 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ei näe tietenkään kenenkään tilitietoja, mutta automaattivarmennus ilmottaa kyllä, jos kortilla ei ole myyntilupaa = eli kauniimmin ilmaistuna sen, ettei tilillä ole katetta.

t. Kassa

Vierailija
33/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain kerran käynyt niin että kassa on sanonut että kortti ei käy. Silloin tosiaan luulin, että tilillä oli rahaa, mutta ei ollutkaan kun olin unohtanut yhden suoraveloituslaskun:(. Oli se vähän noloa, onneksi oli kaveri mukana joka maksoi ruoat!

Mulla siis sirullinen pankkikortti...

Vierailija
34/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kassatäti kyi että visalla vai pankkikortilla? :O

ensinnäkään mun kortissa ei ole muuta ominaisuutta kuin se visa electron ja ottomahdollisuus.

mitä jos olisin sanonut että visalla?

eiköhän ne visa ja pankkikorttomaksu oloe aivan eri juttu kuin visa electron?

Vierailija
35/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi nimittäin niin, että oli loppukuu ja rahaa aika vähän, kävin sitten ennen kauppaan menoa nostamassa tilin tyhjäksi, että pystyn tarkkaan seurata, paljonko mulla rahaa on jäljellä. Ajatuksissani annoin sitten kassalle kortin enkä käteistä ja kassa punasteli, että " tää kortti ei käy."

Mikäs siinä, sanoin, että " ai niin ehän siellä olekaan rahaa" ja maksoin käteisellä.

Vierailija
36/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin itselleni Visa Electronin syksyllä, siihen saa itse nettipankissa määritellä päiväkohtaisen saldorajan. Olin kaupassa, maksoin ostoksia ja kassa ilmoitti:ei myyntilupaa...Ihmettelin, sillä oletettavasti tilillä olisi ollut rahaa..Menin nettipankkiin ja siellä oli syy, olin epähuomiossa laittanut käyttörajaksi 40e enkä 400e, kuten olin ajatellut..

Vierailija
37/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä jotkut electron kortit näyttävät maksupäätteen ruudussa visa ja pankki,vaikka visaa ei tietysti ole. Vaikka painan visaa niin maksu tulee tietysti normaalisti.

Vierailija
38/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tarkka raha-asioistani ja maksan lähes aina Visa Electronilla. Tililläni on aina rahaa, en muista, että se olisi koskaan ollut lähelläkään nollaa. Noh, kuitenkin pari kertaa on käynyt niin, ettei kortilla ole voinut ostaa ja kyllä on kismittänyt kun jotkut myyjät on katsonut kun halpaa makkaraa samalla kun yrität selittää, että " on siellä rahaa" .

Noh, joka kerta vika on ollut yhteyksissä ja olen aina sanonut, että " käyn nostamassa sitten rahaa viereiseltä automaatilta ja palaan sitten maksamaan käteisellä" Ja joka kerta olen palannut todistaakseni etten ole mikään tilinylittäjä ;-)

Vierailija
39/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan tullen sieltä maksetaan lainat ja laskut, pannaan säästöön ja kuukausi ostetaan ruokaa, ennen seuraavaa tiliä rahat ovat tietysti vähissä.

Eivätkö kaikki tee niin. MItä häpeällistä on omien rahojen käyttämisessä tai tilin saldon väärin muistamisessa. En ihan tajuu.

Sitä paitsi korttilaitteetkin reistaavat.

Vierailija
40/50 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut ostettua, " ei myyntilupaa" , vaikka tilillä oli pari tuhatta euroa. Vähän ketutti ja nolotti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän