Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiselta tyypillinen suomalainen näyttää?

Vierailija
18.10.2014 |

Ja minkämaalaiseksi sinua on luultu? Etelä-Euroopan maissa minua luullaan aina saksalaiseksi, tanskalaiseksi, ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi ja olen miettinyt mistä se johtuu

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan tällä sitä, että ulkomailla tehdään enemmän leikkauksia ja yleensä kauneusleikkaukset kaunistaa.

Saat vapaasti ymmärtää miten haluat.

t: Rasisti

Vierailija
2/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:23"]

Mä bongasin kerran Brooklyn Bridgellä suomalaisen jo kaukaa. Se oli vaalean väritön, pikkuisen punakka ja tanakka nainen. Silmät olivat pienet ja nenä nökerö. Muistutti vähän Anneli Saaristoa nuorena.

[/quote]

Nimenomaan näin..

Suomalaiset ovat kalpeita.. taisi olla ruotsin euroviisuedustaja joskus, joka ehdotti suomalaisille itseruskettavaa.
Suomessa ei oll myöskään kovin pinnallisia joten naiset leviää viimeistään 25 ikävuoden jälkeen ja 30-vuotiaana leikataan ittelleen MIESTEN KAMPAUS ELI LYHYT TUKKA.

ÄLKÄÄ NAISET LEIKATKO TUKKAA LYHYEKSI - HALONENKIN NÄYTTÄÄ IHAN MIEHELTÄ.

t: RASISTI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:30"]

Kirjoitin tuohon linkkiin finnish tilalle swedish ja sain keskimääräisen ruotsalaisen naisen kuvan. Ei ihme jos suomalaisia luullaan ruotsalaisiksi sillä paljon on samaa näköä. Tosin mun mielestä suomalainen nainen näyttää paremmalta. Tässä siis keskiverto ruotsalainen nainen:

http://pmsol3.files.wordpress.com/2009/10/averageswedishfemale.jpg

[/quote]

Niin näyttää, suomalainen kauniimmalta ja jokseenkin "naisellisemmalta". Ruotsalainen taas näyttää nuoremmalta lyhyemmän nenännykerönsä vuoksi ehkä. Siinä suomalaisessa on enemmän itäisiä piirteitä.

Vierailija
4/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:30"]

Kirjoitin tuohon linkkiin finnish tilalle swedish ja sain keskimääräisen ruotsalaisen naisen kuvan. Ei ihme jos suomalaisia luullaan ruotsalaisiksi sillä paljon on samaa näköä. Tosin mun mielestä suomalainen nainen näyttää paremmalta. Tässä siis keskiverto ruotsalainen nainen:

http://pmsol3.files.wordpress.com/2009/10/averageswedishfemale.jpg

[/quote]

Näyttää kyllä enemmän suomalaiselta kuin se varsinainen suomalainen :)

Vierailija
5/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ihailevat ulkomaalaisten kauneutta (esim. ranskattaria), eivät ole tainneet käydä näissä maissa kunnolla..? Tai jos ovat, niin jossakin hienostoalueilla ihastelemassa sitä yläluokkaa kalliiden käsilaukkujen ja hiusjatkeiden kanssa. Itse asuin nuorempana italialaisessa perheessä vaihto-ohjelman kautta ja kävin italialaista koulua Milanossa, eikä siellä todellakaan ollut näitä av-palstan ihanteita täyttäviä italiattaria. Ihan samaten sinne mahtui ohuthiuksista, lihavaa, laihaa, perunanenää, lyhyttä, pitkää... Sama homma Ranskassa, jossa olin muutaman viikon paikallisessa perheessä. 

Mutta mun silmään perus suomalainen nainen on kaunis. Itseäni miellyttää vaalea iho ja vaaleat hiukset, semmoinen hmm... eleettömyys, mikä suomalaisella naisella usein on. :) Laittautumiskulttuuri Italiassa oli jotakin ihan kamalaa ainakin nuorien keskuudessa ja siellä vietiin se itsensä esitteleminen ihan uusille asteille, vaikka luulin nähneeni kaiken suomalaisissa yökerhoissa...

Vierailija
6/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:11"]

Tältähän se näyttää.

Minua luullaan usein slaaviksi, mutta en ole tyypillisen suomalaisen näköinen (niin sanotaan).

[/quote]

Hämmennyn aina tästä kuvasta, sillä tuo on kuin ilmetty äitini (nuorena toki)! Näytän itsekin tuolta aika paljon, mutten ole yhtä kaunis tai virheetön :) Yleensä minulta ulkomailla kysytään suoraan, että mistä olen kotoisin, eikä heitetä oletuksia. 

Suomalaisilla naisilla tyypillisesti on minun mielestäni kauniit silmät, mutta raskaat kulmat / ei erottuvia silmäluomia, hiusvärit luonnostaan hiukan harmahtavia ja tyypillisin lienee se kuuluisa maantienharmaa, ruumiinrakenteeltaan usein päärynöitä (erikokoisia sellaisia) eli yläkroppa sirompi kuin alakroppa, ihonväri kalpeahko ja helposti punertava, valitettavan monilla huono ryhti ja perusilme usein sellainen tyypillinen passikuvailme.

Kuulostaa ehkä kovin negatiiviselta, mutta moni myös osaa minusta kivasti korostaa hyviä puoliaan ja häivyttää noita huonompia. Maaseudulla en paljon liiku niin en osaa sanoa, onko siellä oikeasti sitten todella tyylittömiä ihmisiä, mutta ainakin kaupungeissa näkee tosi paljon nättejä, sopivasti huoliteltuja ja kivasti pukeutuvia eri ikäisiä naisia.

Miehistä minulla ei ole ihan yhtä hyvä kuva...

[/quote]

Kyllä tämän miehenkin jotenkin tunnistaa aivan suomalaiseksi:

http://pmsol3.files.wordpress.com/2011/02/averagefinnman.jpg

Sitä jää tuijottamaan hämmentyneenä, koska siinä oon jotain niin tuttua..

Mielesestäni kumpikaan noistata kuvista, ei nainen eikä mies, vastaa ehkä sitä kliseistä kuvaa, joka muka edustaisi tyypillistä suomalaista. Ei mitään eloveenoja tai harjatukkaisia seitsämän veljeksen miehiä. Eikä semmoisiakaan, joita huonoitsetuntoiset katkeroituneet haukkujat väittävät "tyypillisiksi suomalaisksi" (näitä on tässäkin ketjussa).

Mutta nuo kuvat ovat kiehtoviaa,  koska jotain niin tuttua niissä on. Niistä vain näkee "omansa".

Vierailija
7/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten silmiinpistävin rotupiirre on lapionmallinen naama, jossa lapsellista pyöreyttä. Tyylillisesti silmiinpistävin piirre on, se että naisten tukat on värjätty kaikkiin revontulten väreihin, mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä todennäköisemmin. Nuorilla suomalaisilla miehillä on pitkät vaaleat kutrit ja hennot piirteet, näyttävät naisilta, vastaavasti vanhemmat suomalaiset naiset ovat lyhyttukkaisia ja jätkämäisiä.
Ulkomailla luullaan joksikin muuksi, kun ei ole opittu tunnistamaan pientä kansaa, mutta Suomessa asunut ulkomaalainen kyllä oppii tunnistamaan.
Minua on luullaan yleensä hollantilaiseksi, koska olen ulospäinsuuntautunut punakka rupinen pottunaama, ja silmänikin verestävät usein niin kuin olisin poltellut jotain mallua vahvempaa. Ranskassa luultiin tosin puolalaiseksi ja venäläiseksi, ilmeisesti aksentin vuoksi.
Suomessakin luultiin kerran venäläiseksi, ilmeisesti kun oli hieman parempi pitkä päällystakki, ja luulija aika aggressiivisessa kännissä...

Vierailija
8/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan ranskalaiseksi/italialaiseksi. Sekä Suomessa että ulkomailla. Suomessa joskus venäläiseksi. En sitten kai ole "tyypillinen suomalainen".

Vierailija
9/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea, siro, sini- tai vihreäsilmäinen, suuret rinnat, leveä lantio, vaalea iho, korkeat poskipäÄt, pyöreät kasvot, siro nenä, suorat ja ohuehkot hiukset.

Vierailija
10/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältähän se näyttää.

Minua luullaan usein slaaviksi, mutta en ole tyypillisen suomalaisen näköinen (niin sanotaan).

Vierailija
11/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan ruotsalaiseksi aina. Varmaan kun olen pitkä ja vaalea. Suomalaiset ei oo yhtä tunnettuja maailmalla.

Vierailija
12/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Huonosti leikattu tukka (mieeht ja naiset)
- savolainen pottunokka
- 5 vuotta muodista jäljessä olevat vaatteet
- Ei ole tehty kauneusleikkauksia, joten hieman rumia
- lihavia/isokokoisia ja lyhyttukkaisia naisia
- naisilla harvoin hyvä meikki
- kalpeita

Vierailija
13/65 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi tiistaina klo 20 tulee ykköseltä Prisma Studio, jossa tutkitaan, millainen on keskiverto suomalainen tilastollisesti. Ehkä siinä saadaan vastaus tähänkin kysymykseen.

Vierailija
14/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:23"]

- Huonosti leikattu tukka (mieeht ja naiset) - savolainen pottunokka - 5 vuotta muodista jäljessä olevat vaatteet - Ei ole tehty kauneusleikkauksia, joten hieman rumia - lihavia/isokokoisia ja lyhyttukkaisia naisia - naisilla harvoin hyvä meikki - kalpeita

[/quote]

"Ei ole tehty kauneusleikkauksia, joten hieman rumia..."  Mitä tarkoitat? Sitäkö, että suomalainen ei voi ilman leikkauksia olla kaunis vaiko sitä, että muualla ollaan kauniita kauneusleikkausten avulla vai mitä?

Vierailija
15/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaoppaat-ohjelma, siinä suomalaiset turistit. Jos nyt aletaan yleistämään.

Vierailija
16/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:28"]Matkaoppaat-ohjelma, siinä suomalaiset turistit. Jos nyt aletaan yleistämään.
[/quote]
Ei tarvii edes yleistää,karu totuus se on.

Vierailija
17/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:28"]Matkaoppaat-ohjelma, siinä suomalaiset turistit. Jos nyt aletaan yleistämään.
[/quote]
Ei tarvii edes yleistää,karu totuus se on.
[/quote]
Riippuu tietysti matkakohteesta

Vierailija
18/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisikohan siitä, että Suomi nyt ei tule ihan ensimmäiseksi mieleen ihmisillä. Jos olet vaalea, kaikki veikkaa aina ruotsalaista, koska Ruotsi on tiedetympi maailmalla.

Vierailija
19/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä kuva. Kyllä tuota panis.

Vierailija
20/65 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ollaan luultu usein venäläiseksi. Suvussa on kyllä ollut venäläisiä mutta hekin eläneet joskus 1800-luvulla. Ei kait silti liene mahdotonta, että jotain piirteitä olisi periytynyt minulle. 

Miestäni taasen luullaan usein ulkomaalaiseksi (ns. rättipääksi). Hänellä on kyllä mustat hiukset ja ruskeat silmät sekä astetta tummempi iho mutta hän on silti ihan suomalainen. Ulkomaalaisia ei ole löytynyt edes sukututkimuksessa.

Noin muutoin en ole koskaan miettinyt, miltä suomalainen näyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi