Millaiselta tyypillinen suomalainen näyttää?
Ja minkämaalaiseksi sinua on luultu? Etelä-Euroopan maissa minua luullaan aina saksalaiseksi, tanskalaiseksi, ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi ja olen miettinyt mistä se johtuu
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:39"]
Minua ollaan luultu usein venäläiseksi. Suvussa on kyllä ollut venäläisiä mutta hekin eläneet joskus 1800-luvulla. Ei kait silti liene mahdotonta, että jotain piirteitä olisi periytynyt minulle.
Miestäni taasen luullaan usein ulkomaalaiseksi (ns. rättipääksi). Hänellä on kyllä mustat hiukset ja ruskeat silmät sekä astetta tummempi iho mutta hän on silti ihan suomalainen. Ulkomaalaisia ei ole löytynyt edes sukututkimuksessa.
Noin muutoin en ole koskaan miettinyt, miltä suomalainen näyttää.
[/quote]Mitä sukututkimusta olette tehneet jos nuo sukusi venäläiset eivät tulleet vastaan?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:11"]
Minua luullaan usein slaaviksi, mutta en ole tyypillisen suomalaisen näköinen (niin sanotaan).
[/quote]
Tosi kaunis tuo average. Jotenkin todella on.
Tyypillisellä suomalaisella on leveät poskipäät. Leuka ei yleensä ole kärjestä kovin "pitkä" vaan pienehkö. Leukaperät ovat leveähköt. Nenä on verrattain pieni.
Silmät useimmiten siniset/harmaat. Hiukset tummanvaaleat, eli ns. maantienharmaat.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:43"]
Minua ollaan luultu usein venäläiseksi. Suvussa on kyllä ollut venäläisiä mutta hekin eläneet joskus 1800-luvulla. Ei kait silti liene mahdotonta, että jotain piirteitä olisi periytynyt minulle.
Miestäni taasen luullaan usein ulkomaalaiseksi (ns. rättipääksi). Hänellä on kyllä mustat hiukset ja ruskeat silmät sekä astetta tummempi iho mutta hän on silti ihan suomalainen. Ulkomaalaisia ei ole löytynyt edes sukututkimuksessa.
[/quote]Mitä sukututkimusta olette tehneet jos nuo sukusi venäläiset eivät tulleet vastaan?
[/quote]
Siis nimenomaan minun sukuni sukututkimuksissa tuli nuo venäläiset vastaan. Olettaisin, että olen tosiaan perinyt sieltä asti nämä piirteet, joiden takia minua luullaan aika usein venäläiseksi. Muutaman kerran muuten kyselijänä on ollut paljasjalkainen venäläinen.
Mieheni sukututkimuksissa ei vastaan ole tullut yhtäkään ulkomaalaista vaikka usein häntäkin luullaan ulkomaalaiseksi koska on keskivertoa tummempi. Minusta hänen kasvonpiirteensä eivät vain ole sellaiset kuin esim. turkkilaisella vaikka onkin yhtä tumma.
kepun puheenjohtajat, ja muutkin kepun johtohenkilöt, on olleet aika hyvä kuvaus "perussuomalaisesta".
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:44"]
Minua luullaan usein slaaviksi, mutta en ole tyypillisen suomalaisen näköinen (niin sanotaan).
[/quote]
[/quote]
Niin on. Suomalaiset ovat oikeasti varsin kauniita kaikkien muiden paitsi katkerien huonoitsetuntoisten lassukoiden mielestä. Lihavuudessa myöskin (josta nämä lassukat haukkuvat) eurooppalaista keskitasoa, eli siis ei mistään lihavasta päästä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:43"]
[/quote]
Siis nimenomaan minun sukuni sukututkimuksissa tuli nuo venäläiset vastaan. Olettaisin, että olen tosiaan perinyt sieltä asti nämä piirteet, joiden takia minua luullaan aika usein venäläiseksi. Muutaman kerran muuten kyselijänä on ollut paljasjalkainen venäläinen.
Mieheni sukututkimuksissa ei vastaan ole tullut yhtäkään ulkomaalaista vaikka usein häntäkin luullaan ulkomaalaiseksi koska on keskivertoa tummempi. Minusta hänen kasvonpiirteensä eivät vain ole sellaiset kuin esim. turkkilaisella vaikka onkin yhtä tumma.
[/quote]
Onko miehellä juuret Lapissa? Siellä väki on tummempaa kuin eteläisemmässä Suomessa.
No olen ihan suomalainen tosin taitaa jolu puolalainen olla sukupuussa 1700 -luvulla. Tukkani on tumma, silmät tumman vihreät ja piirteet voimakkaat. Jalat on pitkät. Tälläisiä tummia on Savossa paljon, joten enpä osaa sanoa miltä suomalainen näyttää.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:44"]
[/quote]
[/quote]
Niin on. Suomalaiset ovat oikeasti varsin kauniita kaikkien muiden paitsi katkerien huonoitsetuntoisten lassukoiden mielestä. Lihavuudessa myöskin (josta nämä lassukat haukkuvat) eurooppalaista keskitasoa, eli siis ei mistään lihavasta päästä.
[/quote]
Tuo kuvan nainen on hämmästyttävän paljon mun serkun näköinen ja kauniina sitä pidetään.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:21"]
Luullaan ruotsalaiseksi aina. Varmaan kun olen pitkä ja vaalea. Suomalaiset ei oo yhtä tunnettuja maailmalla.
[/quote]
:)
Minua on usein luultu venäläiseksi. Tiedä sitten. En koe olevani mitenkään kaunis tai muutenkaan ihmeellisen näköinen.
-siniset/harmaat/vihreät silmät
-pyöreän muotoiset kasvot, en siis tarkoita pulleita kasvoja
-pienehkö nenä
-vaalea iho
-vähän karvoja (hennot ripset, kulmat jne.)
-pyöreät silmät
-vaaleat/vaaleahkot hiukset
Tietysti ihmiset poikkeavat näistä piirteistä. Nämä on sellaisia yleisimpiä piirteitä, joita monella on katukuvassa.
Ulkosuomalaisena olen alkanut näkemään "suomalaisia" piirteitä.
Nenä on pieni, kasvot litteät ja leveät, ystävällisen näköiset. Väritys on vaalea, tukka usein ohut.
Pukeutuminen on huomiota herättämätöntä, kaikilla on aina farkut. (Vertauksena, saksalaisilla on aina Järkevät Kengät ja italialaisilla naisilla käsilaukku).
Näitä juttuja olen huomaillut ja naureskellut niille, olemmeko me tosiaan näin stereotyyppejä jo pelkästään ulkonäön puolesta? Minulla on oma taksonomiasysteemini esim. lomille, bongaan kansalaisuuksia ja joskus mietin, miltä itse vaikutan ulkonäköni, pukeutumiseni ja käytökseni vuoksi.
Joka tapauksessa, minusta suomalaisuuden paras piirre ulkonäössä on se, että näyttää kiltiltä ja ystävälliseltä, ei ollenkaan pelottavalta.
Mä bongasin kerran Brooklyn Bridgellä suomalaisen jo kaukaa. Se oli vaalean väritön, pikkuisen punakka ja tanakka nainen. Silmät olivat pienet ja nenä nökerö. Muistutti vähän Anneli Saaristoa nuorena.
Tuo matkaopas sarjan vertaus oli aika osuva, en kyllä haluaisi luulla että se on kuvausta keskiverto suomalaisista. Mutta voihan se niinkin olla, siinä on kai aika paljon maaseudun ihmisiä ja enemmän kielitaidottomia ja vähän matkustelleita. Minusta suomalaiset eivät vedä vertoja kauneudessa vaikkapa ihanille italiattarille tai latinoille jos puhutaan nuoremmista. Kun suomalainen on usein jo syntyessään niin valju ja harmaa, ohuthiuksinen pulloposki jonka ripsetkin on hailut ja mitättömät. Jos laittaa vierekkäin perisuomalaisen vauvan vaikkapa mixin viereen niin kyllä se yleensä on se mixi joka vie voiton kauneudessa, niin se vaan on. Kyllä suomalaiset tunnistaa maailmalla, jos ei muuten niin naiset hirveistä tatuoinneista ja vähän peittävistä vaatteista.
Mua luullaan usein irlantilaiseksi. Suomessakin baareissa yms tulee ihmiset jutteleen englanniksi. Mulla on punertavat hiukset, siniset silmät ja vaalea iho, joten näytän kyllä irkulta. Irlannissa mun äidin suvun juuret on, mutta sekin puoli suomalaistui jo viisi sukupolvea sitten.
Kirjoitin tuohon linkkiin finnish tilalle swedish ja sain keskimääräisen ruotsalaisen naisen kuvan. Ei ihme jos suomalaisia luullaan ruotsalaisiksi sillä paljon on samaa näköä. Tosin mun mielestä suomalainen nainen näyttää paremmalta. Tässä siis keskiverto ruotsalainen nainen:
http://pmsol3.files.wordpress.com/2009/10/averageswedishfemale.jpg
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:43"] [quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:39"] Minua ollaan luultu usein venäläiseksi. Suvussa on kyllä ollut venäläisiä mutta hekin eläneet joskus 1800-luvulla. Ei kait silti liene mahdotonta, että jotain piirteitä olisi periytynyt minulle. Miestäni taasen luullaan usein ulkomaalaiseksi (ns. rättipääksi). Hänellä on kyllä mustat hiukset ja ruskeat silmät sekä astetta tummempi iho mutta hän on silti ihan suomalainen. Ulkomaalaisia ei ole löytynyt edes sukututkimuksessa. Noin muutoin en ole koskaan miettinyt, miltä suomalainen näyttää. [/quote]Mitä sukututkimusta olette tehneet jos nuo sukusi venäläiset eivät tulleet vastaan? [/quote] Siis nimenomaan minun sukuni sukututkimuksissa tuli nuo venäläiset vastaan. Olettaisin, että olen tosiaan perinyt sieltä asti nämä piirteet, joiden takia minua luullaan aika usein venäläiseksi. Muutaman kerran muuten kyselijänä on ollut paljasjalkainen venäläinen. Mieheni sukututkimuksissa ei vastaan ole tullut yhtäkään ulkomaalaista vaikka usein häntäkin luullaan ulkomaalaiseksi koska on keskivertoa tummempi. Minusta hänen kasvonpiirteensä eivät vain ole sellaiset kuin esim. turkkilaisella vaikka onkin yhtä tumma. [/quote] Onko miehellä juuret Lapissa? Siellä väki on tummempaa kuin eteläisemmässä Suomessa.
[/quote]
Tietääkseni ei ole vaan Pohjanmaalla. Tietysti voi olla että joku lappilainen on sukuun eksynyt ja sitä ei historiankirjat tiedä. Mies on valitettavasti osaltaan joutunut kärsimään ulkonäöstään, jonkun verran kuullut rasistista huutelua kaduilla =/
Minua luullaan usein venäläiseksi tai jenkiksi. Useimmat reissuni ovat suuntautuneet kaakkois aasiaan.