Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tähän virheitä laulujen sanoissa

Vierailija
06.11.2014 |

Aloita Anssi Kelan Puistossa kappaleella...

"...valot siniset välähtää vaatien pysähtymään.." 

Eihän sininen vaadi pysähtymää, vaan punainen.

Kommentit (261)

Vierailija
1/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei varmaan puhuta poliisin valoista?

Vierailija
2/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai puhutaan, nehän ajaa pakoon moottoripyörällä ja luulee selvinneensä, kunnes valot siniset välähtää vaatien pysähtymään.... Kenen valot ne on jollei poliisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:09"]No tottakai puhutaan, nehän ajaa pakoon moottoripyörällä ja luulee selvinneensä, kunnes valot siniset välähtää vaatien pysähtymään.... Kenen valot ne on jollei poliisin?
[/quote]

No se on Jeesuksen Kristuksen valo.

Vierailija
4/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pukeutuu hän preussinpunaiseen" tuollasta väriä ei oo edes olemassa, preussinsininen on.

Vierailija
5/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysäittämismerkkinä poliiseilla on kylläkin punainen valo

Vierailija
6/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Helsingin biiseissä on vaikka kuinka. Esim. " ...päivät valoa loistaa ikkunoiden raoista". Mistä ikkunoiden raoista? Karmien väleistä vai? Vai tarkoitetaanko verhojen raoista?

Vierailija
7/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi käyttää pysäyttäessä SEKÄ sinistä ETTÄ punaista. Pelkkä sininen valo tarkoittaa hätätilannetta, antakaa tilaa.

Vierailija
8/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarin Spektaakkelin biisissä lauletaan"laittaa silmäkulmaan maskaraa". Eihän sitä kulmiin laiteta vaan ripsiin.

Vierailija
9/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuli kirkkoon mies ja lapsi"-laulussa:

He lähtivät kesken saarnan, minä loppuun asti jäin...

Ja myöhemmin:

Soi kirkossa kiitosvirsi, oli ulkona vihreää.

Oikeasti kiitosvirsi tulee järjestyksessä jo ennen saarnaa. Varmistin tosin asiaa vielä googlettamalla ennen pätemistä, ja selkiytyi että ennen loppua tulee vielä kiitosrukous, josta sanotaan: "Kiitosrukouksena voidaan käyttää myös virttä." Eli ei tässä oikeastaan sittenkään ole välttämättä virhettä. :)

Vierailija
10/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dingon Levoton Tuhkimo: "Salaa vilkaiset itseäsi peiliin"

Vierailija
11/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitusta on alapeukutettu?

Vierailija
12/261 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää häiritsee mua ihan hirveesti:

"Ei kaltaistasi suudelmaa

löydä päältä järven, maan"

Vierailija
13/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:30"]Mä en voi sietää kun Haloo henlsingin biisissä lauletaan,
"Kun elämässä kaiken menettää, silloin vapaus on ainut mitä käteen jää"
Jumalauta jos menetät kaiken ei sulle jää sitä vapauttakaan. Siihenhän ne vankila tuomiotkin perustuu.
[/quote]

Samaa mieltä! HH:n biiseissä on tosi paljon tällaisia muka-taiteellisia kohtia jotka eivät loppujen lopuksi tarkoita mitään. Kai se "kaiken menettäminen" tässä tarkoittaa jotain sellaista, että poikaystävä jätti. Ehkä noin nuoret ihmiset voivat ajatella että se on se "kaikki".

Vierailija
14/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:55"]Arttu Wiskarin Sirpa -kappaleesta:  kun lokakuussa öisin pakastaa   [/quote] kyllä noin olen kuullut sanottavan. ' taitaa pakastaa' kun tulossa pakkanen

[/quote]

Se ei ole pakastaa, vaan pakkastaa

Vierailija
15/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:35"]

"Ja mä mietin miten mä ratsastin, miten autossa jo liikkuvassa sua halusin" (Erin - Vanha nainen hunningolla)

Ajatus tulee selväksi, mutta "autossa jo liikkuvassa" on kyllä tosi kömpelösti ilmaistu se, ettei auto ollut ehtinyt vielä edes pysähtyä, kun himotus iski päälle. "Autossa viel liikkuvassa" ois ollu hitusen parempi tai sitten olisi pitänyt rakentaa koko kertsi vähän eri tavalla. 

[/quote]

Minusta tuossa haetaan jo-sanalla sitä, että tämä haluaminen alkoi jo matkalla sen miehen luo eikä vasta siellä perillä ollessa :). Eli "liikkuva auto"-ilmaus korvaa sanan "matkalla". Näin minä tämän olen ymmärtänyt.

Sen sijaan olen ihmetellyt tuota hunningolla-sanaa, koska ainakin omassa sanastossani hunningolla oleminen tarkoittaa olla retuperällä, huonosti hoidettu. Esimerkiksi jonkun pihamaa voi olla täysin hunningolla = kasvaa rikkaruohoja. Tai lapset ovat hunningolla = kukaan ei katso perään eikä laita puhtaita vaatteita, harjaa hiuksia... Mutta voi olla, että käsitän hunninko-sanan jotenkin kovin kapeasti.

Vierailija
16/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin, nyt.

(pojat ovat siis lomailemassa parhaillaan)

Onneks vaimo pakkas ruisleivät messiin. Me ollaan lomal eikä naisist oo stressii

(naisia ei ole mukana)

Torimyyjä huus: "Good price for you". Nyt vaimo kantaa kaulas feikkikoruu.

(mistä tämä vaimo nyt sinne yhtäkkiä tuli korua kantamaan? vai onko toinen vaimo kyseessä? koko laulun ajan ollaan kuitenkin kohteessa.)

Lähin tänne vaimolt salaa.

(miten se teki ne leivät, jos lähdit sinne salaa?)

Vierailija
17/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:55"]Arttu Wiskarin Sirpa -kappaleesta:  kun lokakuussa öisin pakastaa   [/quote] kyllä noin olen kuullut sanottavan. ' taitaa pakastaa' kun tulossa pakkanen

[/quote]

Se ei ole pakastaa, vaan pakkastaa
[/quote]
No ei ole =)
http://m.suomisanakirja.fi/pakastaa

Vierailija
18/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruislinnusta vielä, onhan kuikan huutokin nähtävästi "suomalaisten sielussa" (itselleni outo lintu, en ole kuullut livenä), mutta eihän sekään mikään laulaja ole. Niin ja kurjen, joutsenen.. Täällä mitään satakieliä tartteta, perkele.

Vierailija
19/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikanaan hyvin vanha iskelmä,sota-ajalle sijoittuva.Se kuului mennä:Muistosi on mulle kallis,muuta kun jäljel ei oo.Kansa kuuli sen radiosta ja levyiltä väärin ja pian orkesterien solistit ja levyttäjätkin lauloivat:Muistosi on mulle kallis,mutta kun jäljet ei oo.....Osattiin sitä siis sekoilla ennenkin.Vieläkin kun tätä levyä välillä kuulee niin raivostuttaa tuo järjetön lause.

Vierailija
20/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ajatellut tuon Ultra Bran siten, että pensaissa on laulavia lintuja. Siis se "laulavat" ei ole verbi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme