Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulutähtiä -08***

07.04.2008 |

Heippa kaikille!

Ultrassa kävin eilen ja kaikki oli hyvin, sydän sykki kovasti. Laskettu aika tarkentui 21.12., joulun tienoosta on tulossa erityinen, jos ei mene kahta viikkoa yli kuten esikoisella...

Pahoinvointi on ollut aivan kamalaa taas, töissä on kyllä sellaista nieleskelyä. Ja illalla kun pääsee kotiin kaatuu vain sohvalle ja käy oksentelemassa. Väsymys on aivan mieletöntä, energiat on aivan lopussa.

Miten muuten onko muilla maha näyttänyt jo kasvamisen merkkejä? Musta tuntuu että maha on jo kasvanut, ylävatsasta on tullut sellainen kumpu. Luulis ettei paljoa ole lihonnut, kun ruoka ei maistu. Tuntuu vain niin kummalta, ei varmaan pysty kauaa pitämään salassa raskautta. Pomo ja paras kaveri tietää hoidoista johtuen raskaudesta, mutta muille ei olla vielä kerrottu.

Parin viikon päästä menen taas ultraan ja neuvolaankin pitäisi tilata ensimmäinen käynti.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t.Rebekka 7+4

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ultrattu on täälläkin. Ja asiat ihan hyvin. Sydän sykki tasaiseen ja kaveri oli oikeassa paikassa ja ihan hyvän kokoinen.

Mulla kanssa toi raskauden kesto ja LA vähän muuttui, mutta en myöskään ota niihin sen enempää kantaa, kun ei näistä koeputkivauvoista aina tiedä.

Nyt pitää lähteä pojan kanssa kerhoon. Toisella kertaa paremalla ajalla.

Juuso Petteri ja siskoveikka rv:t ?

Vierailija
62/84 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle puolelle... Ja lähinnä teidän muiden plussanneiden kokemuksia tulin kyselemään.

Meistä sen verran, että kolme vuotta on esikoista yritetty ja ekasta ivf:stä nyt plussa, mutta melko alhaisella hcg:llä eli pp12 73,5. Olo on tosi epävarma ja sitä korostaa se, että mulla ei juurikaan ole mitään oireita. Rinnat on kipeät, mutta muita oireita ei ole. Jos hedelmöityksestä lasketaan, niin tänään mulla olis 5+1. Vuotoa ei ole, mutta eipä se varmaan lopulta mitään kerro. Kyselenkin nyt teiltä, jotka olette pitemmälle onnellisesti päässeet, että missä vaiheessa teillä nuo oireet ovat alkaneet (useampikin on kirjoittanut esim. pahoinvoinnista ja vatsakivuista jne.). Mulla olis eka ultra vasta 14.5. (silloin olisi 8+0) jos sinne asti päästään, mutta voi olla, että joudun menemään yksityiselle tässä välissä. En kestä tätä epätietoisuutta!

Onnittelut vielä kaikille ja tietysti erityisesti niille, jotka ovat jo ekassa ultrassa käyneet ja sykkeen todenneet :) Minä varmaan taustailen vielä hetken, ja katselen miten meidän tilanne kehittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saisin kirjoitettua vähän enemmän. Poikakin nukkuu päiväunia anoppi kaverinaan :)

Russus, olin alunperin laskenut omaksi LA:ksi 5.12. Tuon tuloksen sain, kun käytin hedelmöityspäivää (14.3.) RV:t nyt sen mukaan 7+6. Tänään lääkäri sitten ultrasi ja taisi käyttää laskupäivänä alkionsiirtopäivää (17.3.) Sen mukaan viikot olisivat nyt 7+3. Ultrassa koko oli 9 mm ja se vastaa viikkoja 7+0 ja laskettuaika sen mukaan olisi 10.12. Neuvolaan soittaessani en sitten voinut ihan varmalla sanoa, että mikä on oikein päivä. Mikä sulla on ollut hedelmöittymispäivä ja alkionsiirtopäivä? Ajattelin vaan, että pitääkö sulla nuo Rv:t niihin suhteutettuna kuin hyvin paikkansa.

Oma olo on vaihteleva. Välillä palelee ihan kamalasti ja joinain öinä on niin hiki, että yöpaita on ihan märkä. Välillä on vähän yökkö-olo, mutta oksentamaan en ole vielä joutunut. Rinnat on arat välillä ja toisinaan taas ei lainkaan. Oireet siis menee ja tulee.

Soffiosta ei ole kuulunut aikoihin mitään. Huhuu, mitä sulle kuuluu?

Uusiakin on taas tullut joukkoon; mukavaa. Toivottavasti kaikilla menee hyvin. Moni on kysellyt niistä oireista. Toiset oireilee tosi vahvasti jo testipäivänä ja toiset ei lainkaan. Edellisessä raskaudessa olin alussa vain vähän normaalia väsyneempi ei juuri muuta. Oksentamisen aloitin vasta rv:lla 14 eli varsin myöhään. Mutta sitten se alkoikin sen verran rajuna, että jouduin sairalaan.

Koitetaan kestää kaiken jännityksen keskellä.

Juuso Petteri ja siskoveikka rv 7+0 tai 7+3 tai 7+6 (jokainen saa valita itse :)

Vierailija
64/84 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli mullakin alkuraskauden h-hetki eli ensimmäinen ultra. Kaikki vaikutti olevan niinkuin pitääkin ja pikkuinen sydän läpätti niin, että mekin se nähtiin.

Viikkoja on laskennallisesti (menkoista laskien) 7+3, mutta ultrannut lääkäri totesi sikiön vastaavan kooltaan viikkoja 8+2 eli oli oikein komean kokoinen: 16 mm pää-peppu mitta. Ilmankos tässä onkin ollut niin kamala nälkä koko ajan...

Pienet kädet ja jalat erottuivat sekä selkaranka. Ruskuaispussia luulin hetken aikaa kaksoseksi, mutta onneksi se oli vain pussukka ;) Kyllä se teki koko homman niin paljon todellisemmaksi ja varmemmaksi, kun näki pikkuisen omin silmin. Isikin oli ihan kierroksilla! ;)

Jätimme siis jäähyväiset klinikalle ja siirrymme nyt sitten paikallisen neuvolan hoitoon, jonne on tosin aika vasta 15.5. Lääkäri käskikin sitä neuvolakäyntiä aikaistamaan, koska johan silloin pitäisi piakkoin olla vko 12 ultrakin. Täytyy soitella huomenna uudestaan neuvolaan ja pyytää tarkistamaan asia.

Eilisen jännityksen ja pirujen maalailun jälkeen tämä päivä tuntuu oikein hyvältä ja keväinen auringonpaiste sitä vielä valaisee. Voi tätä onnea!

Onnea myös kaikille muille ultrassa käyneille sekä uusille plussanneille!

Jouluihme 7+3/8+2

Vierailija
65/84 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensimmäinen ultra vasta 12.5 ja tuntuu, että sinne on vielä ikuisuus! Oireita on ollut vaihtelevasti, pahoinvointia ja väsymystä. Nukkua voisi suurimman osan päivistä, jos siihen olisi mahdollisuus.

Mukavaa, että meidän joukkoon tulee uusiakin. Varmaan jokainen on aika varuillaan vielä näin alussa, mutta toivotaan, että kaikilla menee asiat hyvin.

Oletteko muuten kertoneet läheisille raskaudesta?

onniemilia 5+4

Vierailija
66/84 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusopetteri: Onnea ultrauksesta! Mullakin oli vähän hankaluuksia hahmottaa miten tuota pitäisi laskea, mutta lääkäri sen laski (ja siis merkitsi myös äitiyskorttiin) hedelmöitysajankohdasta, joka on 18.3 (punktiopäivä). Siirtopäivä mulla oli 20.3, jolloin alkio oli pari päivää ehtinyt jakautua eli tuostahan voisi siis hauskasti ajatella, että silloin jo oli raskaana ;) Pää-perämitalla pituutta kaverilla oli 10,6mm joka lääkärin mukaan vastasi tuota 7+1 viikkoa. Täytyy kattella, luulen että ensi viikolla neuvolassa saatetaan olla kovastikin erimieltä siitä missä vaiheessa raskautta mennään. Ja kuten sanottu, tuo LA ei näissä tapauksissa varmaankaan tule olemaan paikkaansa pitävä¿

Onnea myös Jouluihmeelle! Siellähän onkin jo valtava kyytiläinen ;)

Saga ainakin kyseli oireista ja yhdyn edellisiin vastauksiin, että ne lienee todella yksilöllisiä. Omalla kohdallani oireita oli jo pari päivää ennen pissatestiä: rinnat oli arat ja turpeat, kuvotti, väsytti, vatsaa väänsi menkkakipumaisesti jne. Noita vaivoja kyllä aiheutti varmaan myös piikitetyt hormonit ja keltarauhashormonipuikot. Mulla oli vähän epänormaalin korkealla tuo hcg (pp14 >700), vaikka kyseessä olikin vain yhden alkion siirto, että saattoi sekin jotain vaikuttaa. Nyt oireita on vaihtelevasti, lähinnä pyörryttää (josta aiheutuu kuvotusta) ja väsyttää.

Entäs muut listalla alussa pyörähtäneet? Tai lisää uusia? Mukavaa viikonloppua!

Russus 7+3

Vierailija
67/84 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Olen täällä potenut elämäni hirveintä flunssaa, joka johti sitten jälkitauteihin ja antibioottikuuriin etc. etc. :( Olo oli kuin raadolla, mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa taas.

Onnea kaikille uusille plussanneille ja ultrassa käyneille! On se vaan nii-in liikkis-näky siellä ruudulla... ja meitä onkin täällä mukavan paljon. Vielä kun joku meistä jaksaisi väsätä sellaisen esittelypinon *vihjailee* ;)

Täällä oli ollut puhetta tuosta lasketun ajan määrittämisestä. Mulle on sanottu sekä julkisella että privaatissa, että hedelmöittymispäivä on PUNKTIOTA seuraava päivä. Tällä kaavalla on myös molemmat lasketut ajat mulle laitettu ja kummallakin kerralla sikiön koko on vastannut viikkoja. Näin ollen JuusoPetteri luottaisen enemmän siihen sun omaan arvioon, kuin tuohon myöhäisimpään aikaan. Meidän lasketuissa ajoissa ei voi olla niin iso ero, kun punktiot oli niin lähekkäin :)

Joku kyseli siitä veritestistä. Mulla se otettiin aina julkisen hoidoissa, privaatti ei tunnu harrastavan. Nyt hcg tosin katsottiin muiden kokeiden yhteydessä, joskin vasta pp18. Olikin tuolloin about 12 000. Aina on myös sanottu, ettei hcg:stä voi määrittää sitä, kuinka moni alkio on kiinnittynyt. Antaa ainoastaan viitettä siitä, onko kyseessä normaali raskaus oikeassa paikassa.

ON; oireet on selkeästi vähentyneet. Väsymys kyllä vaivaa, unta riittäisi loputtomiin. Kuvotus loppui lähes kokonaan, kun tajusin viimein lopettaa kahvin juonnin. Aamulla on kyllä kupillinen saatava, muuten iskee heti hirveä päänsärky. Edellisessä raskaudessa oli alkuun karmeita migreenikohtauksia, nyt on onneksi ollut vain yksi. Ei auta kuin uskoa, että kyllä siellä kaikki silti on kohdallaan...

Rentouttavaa ja aurinkoista viikonvaihdetta kaikille!

soffio ja stara 8+4 (2.12.)

Vierailija
68/84 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga kyseli noista oireista. Omiani taisin kirjoitellankin tuonne pinon alkuun ja sinne lapsettomuuspuolellekin meidän pinoon. Sen hoksasin vain mysö, että kuvotukseen vaikutti varmasti myös luget. Kun aloin ultran jälkeen niitä vähennellä, helpotti huimaus ja tosiaan se kuvotuskin. Ultraan saakka käytin 600mg/vrk ja sitten vähentelin pikkuhiljaa niin, että pari päivää sitten lopetin kokonaan. Olisin voinut lopettaa kokonaan heti ultran jälkeen, mutten uskaltanut lopettaa kuin seinään...

Vierailija
69/84 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi uusi ilmoittautuu varovasti mukaan. Raskaustesti näytti pulssaa 16.4. Alkionsiirto oli 3.4., onnellisesti raskaana ollaan. Ensimmäinen ultra on tulossa 8.5., silloin selviää laskettua aikakin. Jollain laskurilla laskin viimeisistä menkoista, että laskettu aika olisi 15.12. Mutta eiköhän tuo muutu kun tarkka hedelmöityspäivä tiedetään.

Meillä on ennestään poika synt. 0705, ja toivottu pikkukakkonen on nyt tulossa. Toiveissa on vain että kaikki menisi hyvin. Ensimmäisessä raskaudessa oli todella pitkä pahoinvointi jakso, kesti monta kuukautta. Tässä raskaudessa on ollut ajoittaista kuvotusta, mutta vielä ei ole tarvinnut käydä yökkimässä. Saisikin pysyä näin, töissä en ole vielä ilmoittanut asiasta, yritän siirtää vielä kertomista. Väsymys on aivan järkyttävä, töiden jälkeen haluaisi vain kaatua sänkyyn.

Mutta tällaisiä tuntemuksia täällä.

t. rebekka

Vierailija
70/84 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei taas kaikille,

Onnea uusille tulokkaille, ihanaa kun lisää virtaa tänne toiselta puolelta.

Tässä on ollu jos jonkin laista laksenta tapaa ja mä sain linkin(alla) neuvolantädiltä kun soittelin ja kyselin asiasta. Tuon ohjelman mukaan voi laskea menkoista, hedelmöittymispäivästä jne. myös kierron saa valittua omaksi.

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Mulle se lyö punktiopäivän mukaan 24.12 kun punkitopäivän illalla munasolu on kuulemma jo hedelmöittynyt. Pääasia kai on se että pienokainen tulee noin oikealla ajallaan, päivä sinne tai tänne ei siinävaiheessa tunnu missään. Kyllä sitä on odoteltu.

Mulla ei enään niin etovaakaan oloa ole kunhan muistaa syödä parintunnin välein. Lämminruoka ei kyllä maistu yhtään, se on pakonsanelema juttu vetää edes yksi lämmin ateria päivässä. Omenoita menis kyl sit vaikka muille jakaa.

Tuossa kaivelin kesävaatteet komeron uumenista ja testasin piruuttaan mahdunko enään vanhoihin kapreihin jne.... Ei sit toivoakaan. Mulle tuli jo hoitojen aikana pistoskohtaan rasvavanne ja 8kiloa lisää. Liikuntaa lisäsin ja ruokavalio ei muuttunut ollenkaan niin silti se on ja pysyy. Nyt ei voi revittää joka jumpassa ja kiipeilyn voi unohtaa. Köyteen kun tipahtaa niin se tuntuu kyllä lantiossa aika kovasti. Sääli mutta teen sen mielelläni jos tämä raskaus tästä loppuunasti menee onnellisesti.

aurinkoisia odotushetkiä kaikille

kiipeilijä rv 5+5

Vierailija
71/84 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tänne tulee uusiakin :) Mullakin etova olo on vähän helpottanut, mutta väsymys on jatkuvaa. Odotan ensimmäistä ultraani kovasti ja sinne on piiitkä aika...12.5 vasta.

onniemilia 5+6

Vierailija
72/84 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta tulossa ihan sekopääksi. Olen pohtinut tuota raskauden kestoa nyt tortaista lähtien. Minustakin olisi loogista uskoa keston suhteen siihen punktiosta laskettuun, mutta kun se ultra väitti koon perusteella sikiön niin pieneksi, että viikkoja olisi melkein yksi vähemmän. (7+6->7+0). Olen täällä ihan suru puserossa, että eikö kaveri jaksa kasvaa ja loppuuko kasvu jossain vaiheessa kokonaan vai mittasiko lääkäri väärin vai mistä on kysymys. Mulla on neuvola 7.5., mutta siellä ei ole ultra mahdollisuutta, joten asiaa ei voida tarkistaa. Ja sitten taas NP-ultraan on vielä aikaa. Mietinkin jo, että pitäisikö varata aika yksityiseltä ja mennä tsekkaamaan vai mitä tekisin.

Että sellaista omaa napaa. Täällä oli kesävaatteita soviteltu. Mulla on vähän sama tilanne edessä. Eli laihdutin esikoisen jälkeen raskauskilot ja vielä siihen päälle - 10 kg ja uusin koko vaatekaappini viime keväänä. No ne oli silloin ihania ja istuvia, mutta nyt armotta kireitä. Kaiken kukkuraksi aloitan sen työharjoittelun vielä 5.5. eli pitäisi olla sellaisia asiallisia työvaatteitakin eikä pelkkiä verkkareita. Onneksi nyt on kaikki mekot ja tunikat muodissa taidan hommat pari sellaista ja legginssejä niin eiköhän niillä pärjää. Mä kyllä olen luonteeltani sellainen, että sitten kun maha alkaa näkyä niin se saa kanssa näkyä. En edes yritä piilotella sitä. Kaikista edellisen raskauden vaikeuksista huolimatta rakastin sitä vatsakasta aikaa yli kaiken.

Joko te muut olette kertoneet sukulaisille tai ystäville joulusalaisuudesta. Me on kerrottu molempien vanhemmille. Tai no ne nyt tiesti hoidoistakin ja muutamille mun ystäville, jotka myös tiesi hoidoista. Vappuna mies haluaa kertoa omille isovanhemmilleen. Oikeestaan kyllä ajateltiin, että saa tuo meidän esikoinen näyttää sitä varhasiultra kuvaa ja kertoa, että hänestä tulee isoveli. Katsotaan kauanko isoukilta ja isomummilta menee aikaa hoksaamiseen. Voi kyllä olla, että kestää, kun ovat jo yli 80 v ;)

No nyt vielä opintojen pariin. Jaksuja kaikille omiin tilanteisiin

Juuso Petteri ja siskoveikka rv:t sekaisin

Vierailija
73/84 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja tervetuloa mukaan kaikki uudet joulukuiset! Kiva, kun porukka kasvaa.

Täällä on kyselty oireista ja niiden muuttumisesta. Itellä vaikuttaisi kuvotus aika hyvin hellittäneen, tosin eipä se voimakasta ollutkaan. Ei tarvi enää syödä ihan koko ajan ja silti vointi pysyy hyvänä. Myös makeannälkä alkaa pikku hiljaa palautua; viikonloppuna oli ihan pakko saada tötteröjätski! Onneksi karkkia ja suklaata ei vielä tee mieli...

Väsymys vaihtelee, eikä ole enää niin ylitse vyöryvää kuin aikaisemmin. Uni kyllä maittoi viikonloppuna varsin hyvin myös päiväsaikaan. Nukun päivällä yhtä sikeästi kuin yöllä ja näen ihan uniakin.

Myös läheisille kertomista on täällä pohdiskeltu. Meidän oli " pakko" kertoa heti plussasta, koska teimme aikanaan sen päätöksen, että kerromme hoidoista ja niiden vaiheista. Läheiset siis osasivat odottaa ja kysellä, että jokos ne menkat alkaa että pääsette piikittämään. Olis siis aivan mahdottumuus salailla asiaa 12 viikolle ja toisaalta en olisi kyllä malttanut suurta uutista pitääkään sisälläni!

Olipas ihanan lämmin ja keväinen viikonloppu. Tällaisia säitä lisää! Mulla oli viikonloppuna synttärit ja mies toi aamupalan sänkyyn. Poruhan siinä pääsi, kuten niin monesta asiasta tällä hetkellä. Ihanaa.

Mukavaa viikkoa kaikille ja tulevaa vappua! Ultrannut lääkäri sanoi, että pikkuisella on ikäänkuin vappupallo kädessä, kun napanuoran päässä oli pallomainen ruskuaispussi. Söpöä!

Jouluihme, 7+7 tai 8+6

Vierailija
74/84 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä tosi huonosti perillä teidän muiden tilanteesta, joten en osaa paljon kommentoida, pahoittelut siitä.

Juusopetterille piti mainita, että olisko mahdollista, että pieni olisi kiinnittynyt vähän myöhässä ja siitä johtuisi se laskennallista pienempi koko? En ole siis alusta asti seurannut tilannettasi, tuon viimeisimmän viestin perusteella vaan mietin. Ymmärrän kyllä miettimisesi, olen itse sellainen kontrollifriikki, että en voi sietää epävarmuutta. Varmasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Soffiolle erityishuiskutus :)

Ja kommenttia, kun kysyttiin: me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Muutamat tiesi hoidosta (esim. töissä), mutta heillekin olen tosi epämääräisesti yrittänyt vastailla. Mun vanhemmat tiesi myös hoidosta, mutta äitille ehdin jo sanoa, että ei onnistunut, kun olin siitä aivan varma, eikä hän ole enää siitä mitään kysellyt, enkä minä kertonut. Ei aiotakaan kertoa pitkään aikaan.

Jos tämä siis vielä jatkuu. Jotta saisin edes jonkinlaisen mielenrauhan edes hetkeksi, teetätin uuden hcg-testin eilen. Tuloksen sain tänään, 4358. Matalahan se on edelleen, mutta se on kehittynyt juuri niin kuin pitäisikin. Sain varmuutta siihen, että mun vaihtelevat ja lievät oireet, jotka tulee ja menee, ei välttämättä merkitse mitään huonoa. Edelleen ultraan on tosi pitkä aika, yli kaksi viikkoa.

Ja munkin raskausviikot laskivat polilla punktiopäivän mukaan. Ja sen mukaan tänään mulla 5+6, ja la olisi muuten 24.12.

Tsemppiä ja aurinkoista mieltä toivottelee

Saga

Vierailija
75/84 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jekselette? Oon koko ajan väsynyt ja nyt muutaman päivän ollu aika itkunen ilman sen järkevämpää syytä. Kuuluukohan se tähän raskauden alkuun vai mikä on..? Kun osaisikin vaan nauttia tästä eikä koko ajan tarkkailisi oloaan ja tuntemuksiaan, Toivon vaan niin kovasti, että pikkuisella masuasukilla olisi kaikki hyvin.

Me on kerrottu molempien vanhemmille tulevasta maailman parhaasta joululahjasta ja muutama läheisin ystävä tietää myös. Aika hissukseen olen yrittänyt vielä tämän salaisuuden kanssa olla.

onniemilia 6+2

Vierailija
76/84 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille vanhoille ja uusille tervetuloa!

Täällä on viikko vietetty vaihtelevissa merkeissä voiden sekä huonosti että todella huonosti. Kuvotus on aika kokonaisvaltaista eikä keskity vain johonkin tiettyyn aikaan/hetkeen vaan on ihan ympärivuorokautinen riesa. Ei auta, että syö koko ajan... Ei auta rannekkeet (tai voi ne lievittää sitä vähän?), ei Rennie... Nyt on kokeilussa Nux vomicat ja seuraavaksi inkivääri - ei lopu konstit kesken ;)

Meillä ei ole kertoiltu kun toisille isovanhemmille. Klinikan lääkäri kyllä sanoi, ettei mitään estettä kertoilulle ole (nyt kun UÄ on tehty ei tarvitse kuulemma odotella maagista rv12:sta, keskenmenoriski on nyt n. 0,5%), mutta jotenkin sitä haluaa vielä nauttia itsekseen pienestä salaisuudesta ja mietiskellä asioita. Kertoillaan sitten kun sellaisia tilanteita tulee ja silloin varmaan saa kuulla laidasta laitaan kaikkia synnytyskauhuja ja toisten ihmisten odotus-stooreja. Niitä odotellen ;)

Käytiin muuten siellä ensimmäisellä neuvolakäynnillä maanantaina. Ihan rento tilaisuus. Parin viikon päästä on neuvolalääkärin tutkinta ja siittä parin viikon päästä np. Muistaakseni. Hirveästi informaatiota ja päivämääriä kun tuli niin ei enää ole varmaa mitä milloinkin oli ;)

Aurinkoista Vappua!

Toivottelee Russus 8+1

Vierailija
77/84 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoista vappua kaikille,

onneksi monella ollut iloinen ja onnistunut ultra. Vaikka alkoi onkin vielä pieni niin ei pidä vielä huolestua, se voi olla ns. myöhäisempi kiinnittyminen. tai mittaus virhe. Ja jos oikeasti olet huolissasi niin mene ihmeessä ottamaan vaikka yksityiselle uusi ultra ja kysele tilanteesta niin se ainakin rauhoittaa hermoja ja se taas edesauttaa matkustajaa kasvamaan normaalisti, mehän emme nyt sais kauheammin hermoilla...niin ne väittävät mutta siltä kun ei voi välttyä;-)

Itsellä ultra vasta 8 pvä...siihen on vielä piitkä aika.

Onneksi se pienikin kuvotus on jäänyt pois ja olo on kun ei raskkana olisikaan. Outoa.

Mekään ei olla kerrottu kuin niille jotka hoidoista tiesi. odtellaan ainakin ultraan ja ehkä vielä viikolle 12 ennenkun siitä enempiä mainitaan.

onnellista odotusta kaikille

Vierailija
78/84 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen ilma, piipahdin sisälle syömään ja kurkkaamaan tänne :)

JuusoPetteri, mun käsitykseni mukaan alkion koko on normaali, ellei tässä vaiheessa heitä yli viikolla arvioituun laskettuun aikaan. Sitä paitsi noilla mitoilla ultraaminenkaan ei ole ihan helpoin homma eli pientä heittoa voi tulla siitäkin.

Saga, kuulostaa lupaavalta, että hcg nousee kuten kuuluukin. Pidetään peukkuja, että kaikki jatkuu hyvissä merkeissä ja pääset yllättämään äitisikin uusilla uutisilla :)

Pahoinvoiville suuret tsempit! Edellisellä kerralla mulla sitä riemua kesti noin viikolle 16, nyt on paljon lievempää, ei edes jokapäiväistä. Itselläni auttaa, kun hörppään pahimman kuvotuksen hetkellä jotain hiilihapollista pari kulausta.

ON, ensi viikolla olisi vuorossa eka neuvola. Ajattelin kysäistä, joko silloin kokeiltaisi, kuuluvatko sydänäänet :) Sen ainakin tiedä, että oma neuvolatäti on järki-ihmisiä ja kaikinpuolin mukava. Mulla alkaa tuo maha jo jkv. näkyä - tai sitten olen vain turvoksissa. Moni on kyllä sanonut, että tokalla kertaa näkyy paljon nopeammin; viimeksi pääsin melkein puoliväliin ennen kuin kukaan huomasi mitään. No, vaatteet ei vielä kiristä. Vain lähiystävät ja jokunen " palstakaveri" tietää raskaudesta, eikä aiotakaan vielä kertoa. Katsotaan sitten np-ultran jälkeen :)

Mukavaa vapun jatkoa ja hyviä vointeja!

soffio ja stara 9+3

Vierailija
79/84 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille tasapuolisesti!

Täällä on jännät pari viikkoa takana kun epäsäännölliset menkkani venyivät entistä pidemmiksi ja lopulta oli pakko mennä terkalle teettämään raskaustesti. Ja hitsit, sehän olikin plussa! Mut ultrattiin kaksi päivää myöhemmin mutta mitään ei näkynyt.

Viime perjantaina oli sitten uusi ultra ja kas, siellä köllötteli 1,5cm mittainen sintti ja sydän löi vinhasti. Viikoiksi saatiin 7+5 ja lasketuksi ajaksi 14.12.

Olen ollut aivan täysin pyörällä päästäni ja sopeutuminen ajatukseen on ollut aikas vaikeaa. Meillä on kaksi ihanaa poikaa ennestään, kumpikin clomiavusteisesti saatuja. Ikää veijareilla 3v3kk ja 1v1kk. Menkkoja ei kuopuksen imetyksen jälkeen näkynyt kuin yhdet, joten aikas ihmeissään tässä ollaan. Mulla kun on isoa ongelmaa ollut aina ja vahvasti tuossa ovulointipuolessa :o)!

Mutta mutta, tässä sitä ollaan ja olo on sen mukainen. Oksettaa enemmän kuin kahdessa aiemmassa yhteensä ja olen todella, todella väsynyt. Nukun vain herätäkseni aivan väsyneenä odottamaan seuraavaa mahdollisuutta nukkua.

Edellinen raskaus oli vaikea etisen istukan takia eikä tästäkään taida ihan normi tulla koska joudun pistämään klexanea kerran päivässä koko raskauden ajan. Eli tulee sekä kalliiksi että kipeäksi. Mutta kun kerran luomuyllätyksellä paiskataan niin kestetään kestetään. Seuraava ultra on 6.6 (np) ja rakenteet katsotaan klexanesta johtuen heinäkuussa TAYS:ssa.

Onkos jo jokin esittelypino olemassa?

Niin ja hei, jos koette, että ole luomusinttini kanssa epäsopiva tähän odottajien porukkaan niin potkaiskaa pois. Mieluiten palstailisin täällä kun tuo odotuspuolen touhu ei ole koskaan oikein sopinut mulle taustastani johtuen.

Jos joku tunnistaa mut niin huiskutuksia vaan. On tää elämä ihanata!

Terkuin jepuli rv8+1

Vierailija
80/84 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan joukkoon mukaan :) Ihana kuulla, et ultrasi meni hyvin ja siellä lopulta näkyi pikkuinen.

Itselläni on ultra viikon päästä ja jännittää jo nyt, että joko tässä vaiheessa siellä näkyisi jotain. Väsymys on tuttua täälläkin! Nukkua voisi aina kun se vain on mahdollista. Pahoinvointi on vaihtelevaa, joinakin päivinä sitä on ja joinakin taas ei sitten minkäänlaista tunnetta siitä että on raskaana. Itku on kerkässä ja tulee ihan hassuista asioista.

Tänään on vapaapäivä töistä ja aamupäivä meni ihan vaan nukkumiseen. Nyt voisin harkita jo tekeväni jotain :) Mukavaa alkacaa viikkoa kaikille!

onniemilia 7+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä