Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Joulutähtiä -08***

07.04.2008 |

Heippa kaikille!

Ultrassa kävin eilen ja kaikki oli hyvin, sydän sykki kovasti. Laskettu aika tarkentui 21.12., joulun tienoosta on tulossa erityinen, jos ei mene kahta viikkoa yli kuten esikoisella...

Pahoinvointi on ollut aivan kamalaa taas, töissä on kyllä sellaista nieleskelyä. Ja illalla kun pääsee kotiin kaatuu vain sohvalle ja käy oksentelemassa. Väsymys on aivan mieletöntä, energiat on aivan lopussa.

Miten muuten onko muilla maha näyttänyt jo kasvamisen merkkejä? Musta tuntuu että maha on jo kasvanut, ylävatsasta on tullut sellainen kumpu. Luulis ettei paljoa ole lihonnut, kun ruoka ei maistu. Tuntuu vain niin kummalta, ei varmaan pysty kauaa pitämään salassa raskautta. Pomo ja paras kaveri tietää hoidoista johtuen raskaudesta, mutta muille ei olla vielä kerrottu.

Parin viikon päästä menen taas ultraan ja neuvolaankin pitäisi tilata ensimmäinen käynti.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t.Rebekka 7+4

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Hiljaista on ollut pinossa viime aikoina, enkä kyllä itsekään ole kovin aktiivinen ollut... Olen ollut sekä epävarma raskauden suhteen että mielettömän väsynyt ja jotenkin saamaton, kaikin tavoin. Saa nähdä kuinka saan työt hoidettua kunnialla loppuun ennen loman alkua. Enää viisi päivää töitä!

russukselle tsemppiä odottamiseen, toivotaan että kaikki on hyvin!

Katzi, onnea teille odotukseen :) Mullakin on tuota tiputtelua ollut, niin kuin monella muullakin joulutähteä odottavalla. Jostain luin, että jopa 1/3:lla sitä esiintyy (vaikka ihan normaalisti etenevä raskaus). Mutta kyllähän se aina pitää varpaillaan ja pelottaa, jos muutaman vuodottoman päivän jälkeen taas alkaa tiputella. Kyselit noista yrittämisajoista ja hoidoista. Tällä plussanneet lapsettomat -puolella varmaan suurimmalla osalla on jotain hoitoja takana eli yritystäkin on yleensä aika kauan. Meillä kolme vuotta. Tuolla odotuspalstalla taas suurin osa lienee heitä, jotka ovat välttyneet hoidoilta.

[.] Mulla siis taustalla se tuulimunaepäily, joka osoittautuikin vääräksi. Eilen olin vielä kontrolliultrassa ja vastoin vahvaa tunnetta kaikki olikin hyvin :) Pakko kai se on nyt yrittää ottaa rennommin ja alkaa jo uskoa, että kaikki voisi vaikka mennäkin ihan hyvin... Vaikka lääkäri kyllä vakuutti minut siitä, että hermoilemalla en saa raskautta kesken menemään ;) Näitten pelkojen kanssa vaan tuntuu siltä, että se vähäinenkin järki katoaa päästä.

Muitten kuulumisia olisi kiva lukea!

Vierailija
22/84 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, vanhoille ja uusille!

Jouluihmeelle, Soffiolle ja Saga77lle paljon kiitoksia tsempityksistä, tulivat tarpeeseen. Täällä mennään positiivisin mielin eteenpäin (ainakin tänään ;). Jos jotain positiivista koko tapahtumasta pitää löytää niin se on ehdottomasti se, että kaikki tapahtuu nopeasti. Torstaina saatiin masentavat tulokset ja jo eilen aamulla oltiin itse istukkanäytteellä. Nyt odotetaan 1-3 viikkoa tuloksia ja toivotaan parasta. Jouluihme panikoi NP-ultraa, mutta voin sanoa ettei sitä kannata mitenkään stressata. Mäkään en edes ajatellut, että siitä voisi jotain huonoa seurata, joten saipa ainakin siihen asti olla huolettomana :) Se on kuitenkin niin pientä prosenttipeliä, jotka loppuen lopuksi seulaan jää, että voidaan vaikka sopia, että tästä porukasta se nyt olin minä ja muut menevät kirkkaasti läpi :)

Istukkanäytteenotosta mulla ei ole oikein mitään hyvää sanottavaa. Toivon todella, että kaikki muut selviävät pelkällä NP-ultralla. Mulla alkoi luultavasti supistukset noin puolituntia näytteen otosta, koska rakko täyttyi ja painoi kohtua enkä voinut pyörtyilyn takia mennä vessaan. Ja suppareista sitten seurasi oksentelu... Eri mukavaa. Lääkärit otti heti uudestaan ultraan varmistaakseen oliko istukka kunnossa ja etenkin pikku-kaveri. Oli se helpottavaa kuulla kun huudahtelivat, että vauva voi hyvin, kaikki niin kunnossa kuin nyt vain voi olla. Eilinen päivä ja ilta olin lepopotilaana ja nyt taas ihan elämäni kunnossa, ettei sitä kuitenkaan kauaa jatkunut, onneksi.

Katzi kyseli miten NP-ultra tehdään. Mulla se tehtiin sekä sisältä että päältä, mutta luulen että normaalissa tapauksessa vain jommastakummasta (miten pikkuinen sitten itseään tarjoaa näytille, eli mistä parhaimmat mitat saa). Mun käsittääkseni normaalisti se toimitus on aika nopea, itselleni oli ainakin vain vartin aika varattuna, joka sitten venähti 45 minuuttiseksi kun lääkäri mittaili useampaan kertaan. Vinkkinä semmoinen juttu, että kannattaa täysillä keskittyä siihen ruutuun ja ihastella omaa pienokaista. Ei kannata noteerata lääkärin ähinöitä ja puhinoita, koska hätäpäissä niistä voi tulkita vaikka mitä. Meilläkin lääkäri pahoitteli moneen otteeseen, että kun se mittailu on melko hankalaa ja milleistä kuitenkin kyse niin se voi olla kaikille osapuolille vähän turhauttavaa. Eli katse ruutuun, siellä se kaikkein tärkein on :)

Aurinkoista päivää kaikille, toivottavasti huonovointisuus hellittää niillä joita se vielä vaivaa (kuten itseäni)!

Russus rv tasan 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Russus: huh, mitä olet saanut kestää. Kuulostaa kurjalle. Laitettiinko sut siis suoraan ultran jälkeen istukkanäytteeseen? Luulin, että ottavat siinä välissä ns. seerumiseulan, jos ultrassa näyttää olevan turvotusta. Mutta hyvä, että kaikki eteni nopeasti eikä tarvi älyttömiä aikoja odotella toimenpiteiden välillä. Tietysti on pitkä aika odottaa istukkanäytteen tulosta. Tiedätkö - tai tietääkö joku muu - milloin otetaan istukkanäyte ja milloin lapsivesinäyte? Tsemppiä jatkoon ja peukkuja, että kaikki on hyvin.

Itellä vastaava ultra torstaina ja koitan olla ajattelematta synkkiä ajatuksia. En ymmärrä, miksi mulla on sellainen kutina, että kaikki ei ole hyvin. Ehkä sitä on vaan näissä(kin) asioissa tottunut, ettei asiat mene niinkuin toivoo ja suunnittelee, vaan yleensä rankimman kautta. Tai ehkä sitä valmistaa itseään alitajuisesti huonoihin uutisiin, etteivät ne sitten olisi ihan niin kova isku. Vaikka olisihan se kuitenkin.

Yritän keskittyä nauttimaan siitä, että näen pienen taas pitkästä aikaa ja tukkia korvat lääkärin puhinoilta. Siitä on kuitenkin jo 5 viikkoa, kun viimeksi pikkuisen näin.

Oletteko nähneet synnytysunia? Minä synnytin alkuviikosta ja se oli helpompaa kuin olin kuvitellut. Tunsin kaiken tosi selkeästi. Vauvaa en tosin nähnyt missään vaiheessa, unessa oli vain pätkä ponnistusvaihetta. Viime yönä mulla oli unessa jo iso maha, olin ehkä 5 kuulla tai jotain. Vauvaunien näkeminen sen sijaan loppui kuin seinään, kun sain tietää olevani raskaana.

On se jännä, miten sitä unohtaa/työntää taka-alalle kurjat vaiheet. Lueskelin eilen päiväkirjamerkintöjä ja runoja viime syksyltä ja talvelta, kun lapsettomuus oli kipeimmillään. En enää muistanutkaan, miten surullinen ja itseeni käpertynyt olen ollut, mutta nuo merkinnät sen todistavat. Pitäisi muistaa kirjoittaa myös hyvistä vaiheista, mutta silloin sitä harvoin on aikaa tai tarvetta kirjoittaa. Tältä keväältä on vain pari lyhyttä merkintää tyyliin "testi positiivinen" ja "eka neuvola".

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Jouluihme 13+1 (kai)

Vierailija
24/84 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katzi, onnittelut raskaudesta. tässä pinossa kaikilla on tosiaan enmmän tai vähemmän pitkä taival lapsettomuutta ja hoitoja takana. Tästä syystä juttujen sävy on varmasti jkv. toinen, kuin tuolla odotus-puolella.

Saga77, HIENOA että kaikki on kuten pitääkin! Oli sulla tosiaan oikein piinojen piina tuossa alussa :( Nyt toivotaan ja uskotaan, että kaikki etenee just kuten pitääkin ja saat nauttia mahdollisimman huolettomasta loppuraskaudesta - täysin huoletonta kun ei taida olla koskaan.

Russus, tuo istukkabiopsia on tosiaan kurjaa hommaa. Kaverini kävi siinä myös ja koki hurjan kivuliaana plus sai vielä jälkivuotoakin. Heillä lopputulos oli kuitenkin terve ja täysiaikainen vauva :) Odottaminen on varmaan se pahin vaihe, tsemppiä edelleen!

Jouluihme, joo varmaan kaikilla tämän taustan omaavilla on jotenkin skeptinen asenne siihen, että kaikki on hyvin, pysyy hyvin ja menee hyvin... Sille ei vain voi mitään, kyllä tämä taistelu omat jälkensä jättää. Itse olen huomannut ottavani PALJON rennommin nyt tämän toisen raskauden kohdalla, vaikka silti se sama epävarmuus jossain tuolla takaraivossa jyllääkin. En tiedä, on vaan jotenkin nii-in uskomatonta, että kaikki voisi todellakin mennä hyvin.

ON: Takana jo toinen neuvola. Oma pulssi alkoi jo kohota, kun pikkuisen sydänääniä ei meinannut ruveta löytymään, mutta lopulta saatiin taas parin sekunnin häivähdys niistä kuulla ja kone kuulemma rekisteröi pari muutakin pätkää. Nyt saakin sitten seuraavaa neuvolaa odotella melkein kuukauden.

Pahoinvointi on helpottanut lähes olemattomiin, väsymys vaivaa edelleen. Ja ruokahalu on olemattomissa. Painoa on tullut huimat 240g :)

Hei, pitäisikö kuitenkin aloittaa uusi pino, vaikkei sitä esittelyä kukaan nyt osaisikaan tehdä?! Jos jokainen laittaisi ekan viestinsä perään myös sitten lasketun ajan, niin olisi helpompi pysyä kartalla? Tämä kun alkaa olla jo niin pitkä ja mulla ainakin kone tökkii joskus viestien avaamisessa.

Soffio ja stara 13+0

Vierailija
25/84 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun aika vierii, en ole kirjoittanut piiitkään aikaan. Ja pahoittelen heti kärkeen, etten muista puoliakaan mitä ootte kirjoitelleet mutta jotain...

Soffio, mulla oli tosiaan tuossa edellisessä raskaudessa totaalietinen istukka, joka havaittiin jo np-ultrassa. Sen piti kuulemma siirtyä moneen kertaan mutta eipä hievahtanutkaan. Lopulta se alkoi vuotaa rv35+ ja rv36+5 koettiin, ettei enää voi odotella ettei mitään satu ja sektio tehtiin rv36+6. Oli hyvä kokemus. Pelotti etukäteen, että jos istukka irtoaa tms mut hyvin meni kaikki. Kerron mielelläni joskus lisää jos haluat.

Mulla on ollut ihan kipeä olo. Siis flunssa, kurkkukipu ja nuha riesana ja lisäksi pahoinvointia edelleen. Ja väsymystä ihan kauheasti. Eli ei hehkeyttä tällä rintamalla... ?:|

Pariin otteeseen on ollut sellaistakin, että olen juhlissa valvonut puolille öin ja jostain syystä kärsinyt seuraavana päivänä kuin olisin tuhannen krapulassa! Olenkin manannut, että ei ole tämä reilua missään mittakaavassa kun olen ollut juhlissa ainoa joka ei juo ja silti sitten koko seuraavan päivän oksentanut. Tai kuten viime viikonloppuna häiden jälkeen, aloin oksentaa jo puolen yön aikaan ja koko sunnuntain makasin ja oksensin... Tosi raivostuttavaa.

Mutta josko tämä pian helpottaisi...?

Huomenna lähden ystävieni kanssa Riikaan liki viikoksi ja se on kyllä piristysruiske jos mikä! Np-ultra siirtyi täällä viikolla eteenpäin ja nyt se on mielestäni tosi myöhään, vasta rv14. Mutta kuulemma ihan hyvään aikaan silti, olenhan jo kerran ultrassa käynyt ja tiedetään, että oikeassa paikassa ja oikein pikkuinen kasvaa. Mutta vielä pitää siis pari viikkoa odotella sitä. Ja samana päivänä on myös lääkärineuvola.

Jokos te olette mahaa kasvattaneet? Täällä pömpöttää jo kiitettävästi ja sainkin lauantaina häissä vastailla useisiin koska?-kysymyksiin. Oli monella vaikea uskoa kun sanoin että VASTA joulukuussa... Mutta kaipa kolmannella kerralla on nuo vatsan alueen paikat niin helposti myötäävät jo, että nopsaan näkyy. Eikä mulla ole ollut peitteitä ollenkaan, hoikka kun olen niin hetihän se näkyy. Äitiysvaatetta siis kehiin!

No niin, tervetuloa uudelle ja vointeja ihan kaikille! Palaan taas sitten lomareissun jälkeen linjoille!

Jepuli rv12

Vierailija
26/84 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun niin piti Jouluihmeen seerumiseula-kyselyyn vastata jo viime viestissä vaan kas, näinpä ne asiat unohtuu :)

Mutta siis, mulle ei moisesta vaihtoehdosta puhuttukaan. Torstainen lääkäri joka teki NP-ultran laittoi lähetteen heti istukkanäytteelle. Vasta maanantaina sairaalassa kun ensin oli toisen lääkärin keskustelutilaisuus, jossa asiaa käytiin läpi, meidän piti tehdä valinta, että tutkitaanko ja jos niin otetaanko istukkanäyte vaiko lapsivesi. Me oltiin asennoitu kun ei muusta tiedetty niin istukkanäytteeseen. Lapsivesipunktion hyvä (?) puoli oli se, että siinä on 0,5% pienempi keskenmenoriski. Toisaalta toimenpidettä olisi joutunut odottamaan rv 15 taikka sen yli, sitä ei ennemmin suoriteta(?). Istukkanäyte otetaan yleensä rv 11-12, mutta siinäkin istukan tarvii olla hyvässä paikassa ja tarpeeksi suuri. Meillekin ennen toimen pidettä moneen kertaan kerrottiin, että näyte otetaan vain jos neula saadaan suoraan kohteeseen ja jos istukka ei ole vielä kasvanut tarpeeksi pitää tulla viikon päästä uudestaan. Huh. On se niin ihmeellistä. Mulla oli istukka takaseinässä (pistokohta vatsassa on reilusti 3cm navan alapuolella vasemmalla). Kuten Soffikin tiesi kertoa niin se tosiaan oli melko kurja toimenpide. Mä olen niin onnellinen, että googlatessani asiaa netistä ennen näytettä löysin artikkelin, jossa sitä verrattiin verikokeeseen. Sillä mielin oli hyvä siinä maaskennella kun luuli ettei se paljoa voi sattua :D No, kolme näytettä siis otettiin, joista kuulemma keskimmäinen oli hyvä. Mikäli jakautuvia soluja löytyy tulokset voi tulla viikossa. Jos niitä taas täytyy viljellä niin aikaa voi mennä vaikka kuinka. Hölmöä musta on se, että mikäli uutiset on hyviä lähetetään se kirjeellä (en ollenkaan luota Suomen Postiin ;) ja jos huonoja niin niistä soitetaan. Mä en ainakaan halua vastata. Ja toisaata jos tulokset tulisi perjantaina olisi kiva, että ne soitetaan kuin että laitetaan postiin odottelemaan... Nooh, siksi kait tätä aikaa kutsutaan "odottamiseksi" :)

Unista oli puhetta niin mä olen raskauden aikana nähnyt noin neljä synnytysunta. Aina on kaikki tapahtunut ilman, että on oikein mitään joutunut tekemään. Mikälie imetysfetissi sitten onkaan niin mulla enemmänkin on noissa unissa huoli imettämisestä ja oonkin niissä tisseineni aina pyörimässä kun en oikein tiedä mitä niillä pitäisi tehdä :D Viime unesta (näkyi pari viikkoa sitten) muistan myös elävästi kuinka suoraan synnytyssalista lähdettiin kotiin. Laitettiin lapsi auton takalootaan (unessa se oli turvallisin paikka autossa) ja siinä ajellessa alettiin miettiä, että muistaako meistä siipan kanssa kumpikaan oliko kyseessä tyttö vaiko poika. Ei muistettu. Tarkistin takalootasta, että lapsella oli päällä röyhelöä, joten ajateltiin että kaipa se on tyttö :D Täysin sekavaa.

Lykkyä Jouluihmeelle ultraan, hyvin se menee! Ja voi miten siellä on varmaan kasvettu porskutettu. Meillä oli venähdetty torstai-iltapäivän ja maanatai-aamun välillä 48mm 55milliin!

Onko muilla (= JI ja Jepulilla onkin tulossa - mulla ja Soffiolla jo mennyt) tulossa NP-ultraa tai muuta ultraa taikka uusia neuvolakäyntejä? Kertoilkaahan älkääkä antako mun juttujen masentaa, hyvä kait näistäkin on puhella ;)

Vierailija
27/84 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko vierähti ja ulkomailla tuli käytyä. Oli mukavaa olla ystävien seurassa kiireettömästi monta päivää. Muuten siis loistava reissu, mutta lauantaina alkoi kovat vatsakivut ja vuoto... :(

Eilen kotiuduin reissusta jossa oli kyllä ikävät fiilikset ja tänään päivällä vietin sitten päivystyksessä neljä tylsää tuntia. Tulos reissusta oli hyvää ja huonoa. Hyvää se, että vaavilla kaikki on todella hyvin. On kasvanut hienosti, vastaa päivälleen viikkoja, liikkui ja potkiskeli ja sydän löi tasaisesti. Myös virtaukset kunnossa ja lapsivettä normaalisti.

Mutta huonona uutisena se, että mulla on istukan alla kohdun seinämässä verenpurkauma, joka nyt sitten vuotaa. Vuodon ja verenpurkauman paikan takia keskenmenoriski on todella suuri ja pelko on persiissä. Mitään ei voida tehdä, joten odotamme vain miten tämä päättyy... Kontrolliultra on ensi maanantaina jolloin nähdään, että mihin suuntaan purkauma kehittyy, pieneneekö vai suurentuuko kenties. Ellei sitä ennen jo ala vuotaa tositosi pahasti...

Klexanepiikit lopetettiin koska riski uudelle tulpalle on nyt paljon pienempi kuin km-riski ja ylilääkäri oli sitä mieltä, että on raskauden jatkon kannalta parempi pienentää verenohennuslääkkeiden lopetuksella vuotoriskiä.

Nyt vaan elämme sormet ja varpaat ristissä, että elämä kohdussani saisi jatkua ja pikkuinen saisi mahdollisuuden. Pienessähän ei mitään vikaa ole, joten kamalaa olisi jos kesken menisi sen takia, että kohtuni pettää.

Vähän ynseät fiilikset täällä siis. Toivottavasti muilla menee mukavammin. En pistäisi pahaksi jos vähän vaikka heittelisitte peukkuja tännepäin ja jos joku harrastaa rukouksia- meitä voisi nyt muistaa :)

Mietteliäin terkuin jepulu rv12+1

Vierailija
28/84 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Jepuli: voi kurjuus tuota verenpurkaumaa. Kaikkea sitä pitäkin olla! Toivotaan, että kontrolliultrassa tilanne on hallinnassa. Kovasti peukkuja ja voimia!

Mulla on nyt tosiaan pullahtanut maha esiin ja joudun hommaamaan mammahousut. En pärjää enää tavallisilla. Tänään olen menossa töiden jälkeen kaupoille.

Eilen mies halusi ottaa ekan kuvan mahasta, kun on jo kuulemma tarpeeksi kuvauksellinen! ;) Meillä sitten olis tarkoitus ottaa uusi kuva viikottain ja seurata mahan kasvua. Katsotaan...

Eilen illalla olin tuntevinani liikkeitä, mutta luulen se olevan kuvittelua. Se, että näki viime viikolla ultrassa vauvan liikkuvan, loi tunteen, että täytyyhän sellainen nyt tuntua äidillekin. Eihän se pitäisi vielä tässä vaiheessa tuntua. Olen vaan hyvä kuvittelemaan kaikkea!

Töissä en ole vieläkään kertonut raskaudesta omalle osastolle enkä esimiehelle. Oletteko muut? Ensi viikolla on osastopalaveri, jossa on myös saunomista ym., joten asia tulee varmasti silloin ilmi ainakin naisväelle. Enkä kyllä kauaa pysty tätä kumpua piilottelemaan, vaikka tunikoita olenkin hankkinut. Tuntuu jo nyt, että osa katselee jotenkin merkitsevästi mun mahaa...

Mulla on vointi ollut edelleen tosi hyvä ja tuntuu, että viime päivinä on jopa energiatasot viimein nousseet. Ei tarvi enää käydä joka ilta klo 21 nukkumaan! Ehkä tästä alkaa se odotettu energinen keskiraskaus.

Ihon kanssa on vaan edelleen ongelmia, kun tämä atopia taisi ärtyä raskaudesta. Aiemmin ollut käsi-ihottuma on nyt levinnyt muuallekin vartaloon ja kutisee niin pirusti. Onneksi löysin hyvän perusvoiteen kutinaa helpottamaan. Mutta eihän se ihottumaa poista. Toisinaan raavin itseni yöllä verille. Yksi tuttu suositteli jotain luontaistuote pihkasalvaa, jota meinaan kokeilla. Auringosta iho tuntuu ärtyvän lisää, vaikka yleensä aurinko auttaa mun ihottumiin.

Ensi viikon lääkärineuvolaa odotellen,

Jouluihme 13+0

Vierailija
29/84 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lisää kommenttia tuolla Jp:n aloittamassa kesäpinossa :)

Vierailija
30/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ajattelin ruveta kampeamaan meille omaa pinoa pystyyn, vaikka täällä onkin näyttänyt tosi hiljaiselta viime aikoina. Saankohan ketään mukaan, vai tuikinko ihan yksin? ;)

Meille siis tulossa (jos kaikki menee hyvin) toinen lapsi 6.12.08. Alkunsa hän sai neljännestä (4) IVF-tuoresiirrosta. Aiemmin meille on syntynyt poika 02/06. Hän sai alkunsa kolmannen IVF:n tuoresiirrosta. PAS:t tässä välissä eivät tuottaneet mitään tulosta.

Kovin täällä ollaan hermostuksissa, kun pelkää niin paljon, että meneekö kaikki hyvin. Mulla on eka ultra 24.4. Siis ihan sika-pitkä aika vielä :(

Oireita on jonkin verran. Palalee ihan mielettömästi ja se pahenee iltaa kohden. Välillä on rinnat vähän arat ja paha olo meinaa nostaa päätä, jos ruokaväli venyy liiaksi.

Tulkaahan pinoutumaan kaikki, jos teitä löytyy. Olisi kiva saada seuraa.

Juuso Petteri ja siskoveikka rv 5+3

Vierailija
31/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskallanko " ilmottautua" ennen kuin olen ultrassa käynyt,mutta tänne varmaankin ujuttaudun kunhan asiat selkenee.Ultra on kahden viikon päästä perjantaina ja voi kiesaus kun pelottaa.

JOS kaikki on hyvin ja niinkuin pitääkin,LA olis varmaankin 7-10.12.

Välillä rintoja aristaa ja välillä taas ei,mutta muita oireita ei ole ilmaantunut.

Tää plus tuli pas siirrosta.

Seurailen täs mitä tuleman pitää=)

Vierailija
32/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, uskallanko minäkään vielä kauheasti tuikkia, mutta jospa nyt varovasti tulen kuitenkin mukaan.

Vasta tänään olen tehnyt plussatestin ja jonkun nettilaskurin mukaan laskettuaika olisi 9.12. Ekaan ultraan pääsen 22.4. Siihen tuntuu tosian olevan niin kauan...

Ensimmäistä lasta siis odotetaan ja hän sai alkunsa luomusti juuri, kun IVF-hoito oli alussa. Joko sumuvaiheen aikana tai juuri ennen sitä. Siksi siis jouluihme. Lasta on ollut toivottu 07/06 lähtien ja taustalla endometrioosia ja muuta " mukavaa" .

Vierailija
33/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joskin hyvin varovasti vielä minäkin.

Eli plussatesti tehty 26.3. viidennen ivf:n jälkeen. Aiemmista hoidoista eli 3. ivf:stä poika vuosimallia 2005. Reilu kolmekymppinen pariskunta ollaan. Hoitoja tahkottu enemmän ja vähemmän vuodesta 2002 alkaen ja tämän oli sovittu olevan viimeinen.

Oireita on vähän vaihdellen. Joka päivä kuvottaa ja se tuntuu kyllä lisivän. Hirvittäviä palelupuuskia tulee myös, munasarjat painaa ja isommat rintsikat piti käydä jo ostamassa. Ja tämä ruokahalu, tämä on jotain uskomatonta! No ei sillä, painoa kyllä saakin tulla, kun enempi olen tuolla alipainon rajoilla :)

Huomenna pitää selvitellä neuvolasta, pitääkö mennä verikokeisiin, kun esikoisen hoitopaikassa on parvorokkoa, joka voi olla sikiölle vaarallinen :( Ei mitään käsitystä, olenko joskus sen sairastanut.

Muuten nla olisi vasta 7.5. ja ultra reilun viikon kuluttua.

soffio ja stara 5+6

Vierailija
34/84 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs olla 5+1 jos oikein olen osannut laskeskella.

Vierailija
35/84 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ihan varovasti minäkin tulin tälle puolelle kurkkimaan. Eilen meilläkin elämä alkoi jälleen näyttää positiiviselta! :)Takana hoitoja marraskuulta 2006 lähtien. Viime joulukuussa oli km rv10+3. Olemme n.3-kymppisiä ja meillä on 2 lasta( 9v. ja 6v.), jotka saivat alkunsa melko helposti Clomeilla. Tätä kolmatta olemme sitten toivoneet hartaasti jo vuosia! Henkisesti aloin olla jo kypsä piikkittämiseen ja rahatkin ovat aika finaalissa, sillä olemme olleet hoidossa yksityisellä.

Nyt pelottaa melko tavalla. Viimeksi km oli aika hurja kokemus ja pelottaa, että sama toistuu. Silti pitää yrittää ajatella positiivisesti, ja luottaa että kaikki menisi nyt hyvin.

Toivon meille kaikille onnea ja varjelusta raskauteemme!

Roor rv 5+1

Vierailija
36/84 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin eksyihän tähänkin sakkiin muutamia. Toivottavsti kuun edetessä saadaan vielä lisää tähtiä tuikkimaan.

Jouluihme: Sulla on todella ollut jännät ajat.

Kaikille toivottelen muutenkin tasapuolisesti onnea matkaan ja toivotaan, että kaikilla menee kaikki hyvin.

Soffio taitaa meistä päästä ekana ultraan. Mites onko muilla jo jotain aikoja varattuna? Entä onko mitään oireita ilmaantunut? Täällä palalee lähs ympärivuorokautisesti ja välillä on vähän huono olo. Rinnat on välillä vähän täyden oloiset, mutta sitten on niitä päiviä ettei tunnu miltään. Ai että meinaa niinä päivinä usko loppua... No yritän pysyä jotenkin päin touhukkaana etten miettisi asiaa ihan joka sekuntti. Mun olis tarkoitus yrittää vielä päästä johonkin työharjoitteluun, että saisin hoidettua sen pois ennnen mahdollista äitiyslomaa. Siinä sitä onkin vähän tekemistä. Moneen paikkaan on jo kesätyöntekijät otettu ja mun harjoittelun pitäisi kestää viisi kuukautta. Aihe olisi taloushallinto. No kai mä jostain jotain järkevää saan ennen toukokuun alkua.

Nyt mentävä laittaa perheelle ruokaa.

Kirjotelkaahan kuulumisia.

Juuso Petteri ja siskoveikka rv 5+5

Vierailija
37/84 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä ainakaan ole mitään oireita. Odottelen innolla, että paha olo iskisi. Sehän on vaan hyvä merkki siitä, että istukkahormonia erittyy...

Mulla on aika varattuna ekaan ultraan 2.5. Jännittää!

Vierailija
38/84 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä minäkin sitten uskaltaudun tänne, vaikka vähän pelottaa josko onkin ennen aikaista ;) Inssi-hoitja takana noin vuosi ja nyt näyttäisi, että ensimmäinen IVF (lahjasiittiöillä) saattaisi tuottaa tulosta. Esikoista siis toivotaan kovasti.

Plussa testistä on reilu viikko ja alkuraskauden ultra olisi 23.4. Tuntuu, että plussasta on aikaa vaikka kuinka, mutta ultra ei lähene ollenkaan. Tuskastuttavaa! :)

Oireita on alkanut ilmetä: on ympärivuorokautinen kuvotus, välillä myös huimailee ja vatsaa viiltelee. Tissit on olleet kipeät jo pregnylin piikityksistä lähtien, mutta on ne kyllä mielestäni myös jotenkin kookkaammat kuin ennen.

Mukavaa viikonloppua!

Russus rv 5+4

Vierailija
39/84 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Kiva, että on saatu lisää väkeä tähän sakkiin. Miten olette voineet?

Mulla alkaa äklötys vaivata ja samoin väsymys. Viikonloppuna tuli nukuttua reippaasti. Kaikki mitä omituisimmat hajut tekee pahaa (hiuslakka, hammastahna, lihapullataikina...). Hormonitkin tuntuu hyrräävän, sillä sain kunnon itkukohtauksen, kun luin lehdestä kasteilmoituksia...

Mutta mieli on virkeä ja onnellinen! :) Ultraan vielä aikaa...se on 24.4.

Rv 6, huomenna alkaa seiska (kai)

Jouluihme

Vierailija
40/84 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Kurkkailin tänne pinoon ja ajattelin liittyä seuraanne.

Meillä takana vauvan yritystä lähes 4 vuotta ja hoidoissa viime syksystä lähtien.

Nyt plussa clomi-terolut hoidoilla.Inssiä yritetty joulukuusta saakka muttta eipä keritty yhtään tehdä.

La olisi ehken 16.12 tienoilla. Ensimmäinen ultra VASTA 19.5!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Pikkunyytti 4+6