***Joulutähtiä -08***
Heippa kaikille!
Ultrassa kävin eilen ja kaikki oli hyvin, sydän sykki kovasti. Laskettu aika tarkentui 21.12., joulun tienoosta on tulossa erityinen, jos ei mene kahta viikkoa yli kuten esikoisella...
Pahoinvointi on ollut aivan kamalaa taas, töissä on kyllä sellaista nieleskelyä. Ja illalla kun pääsee kotiin kaatuu vain sohvalle ja käy oksentelemassa. Väsymys on aivan mieletöntä, energiat on aivan lopussa.
Miten muuten onko muilla maha näyttänyt jo kasvamisen merkkejä? Musta tuntuu että maha on jo kasvanut, ylävatsasta on tullut sellainen kumpu. Luulis ettei paljoa ole lihonnut, kun ruoka ei maistu. Tuntuu vain niin kummalta, ei varmaan pysty kauaa pitämään salassa raskautta. Pomo ja paras kaveri tietää hoidoista johtuen raskaudesta, mutta muille ei olla vielä kerrottu.
Parin viikon päästä menen taas ultraan ja neuvolaankin pitäisi tilata ensimmäinen käynti.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
t.Rebekka 7+4
Kommentit (84)
Onnea kaikille plussanneille ja onnea odotukseen.
Itse plussasin 2 ivf hoidon jälkeen, hieman etukäteen jo maanantaina jolloin oli vasta 3+3 menoillaan kun alkoi jumalattomat kivut, ihan kun menkka juilinnat ja vähän tiputtelikin. Kuvottava olo on ollu siitä lähtien. Kipu on hävinnyt surimmalta osalta mutta tuhruilu on vaihtelevaa. Onko muilla tullut tätä ongelmaa hoitojen jälkeen, on kuulemma aika tavallista varsinkin siirtojen jälkeen. Kuitenkin on pelko keskenmenosta.
Huomena olisi se virallinen testipäivä joten malttamattomana odotan enko siellä enään ketään kotona. laskettu aika olisi 24.12 joten todellinen joulun tähti tulossa jos mukana pysyy.
Onnea vielä kerran kaikille
Hei kaikille ja tervetuloa mukaan uudet tähtöset!
Väsy ja äklötys jatkuu, mutta muuten menee kivasti.
Tilasin eilen ensimmäistä kertaa elämässäni ajan äityisneuvolaan. Jännittävää ja aika epätodellista. Neuvolaan! Terveydenhoitaja vaikutti mukavalta, vanhemmalta naiselta ja neuvola on ihan naapurissa. Ensikäynti on sitten 15.5., jos kaikki menee hyvin. Iskäkin pyydettiin mukaan ja sehän tulee oikein mielellään!
Tänään meillä on " vuosipäivä" eli olemme tunteneet toisemme/seurustelleet tänä päivänä 14 vuotta. Se on pitkä aika. Juhlimme edelleen myös vuosipäivää, vaikka ollaankin nyt naimisissa.
Sain aamulla vuosipäivän kunniaksi lahjan ja kauniin itse tehdyn kortin, jossa oli koskettava runo ja kuva 7-viikkoisesta sikiöstä. Itkuhan siinä pääsi ja töihin lähtö venyi. Kaikkea on koettu matkan varrella, mutta ehkä nyt tosiaan on onnen aika. Voi tuota ihanaa miestä! :)
Tasan viikko alkuraskauden ultraan. Kädet ristiin.
Jouluihme rv 6+2 (neuvolan täti laski näin, itse olen huono matikassa...)
Mukava huomata, että meidänkin joukko on kasvanut.
Soffiolla onkin ollut jo yksi ihana kokemus, kun olet päässyt ultraan. Kiva, että kaikki on ihan niin kuin pitääkin. Me muut nyt sitten vielä jännäillään omiamme.
Itsellä ultra siis vasta viikon päästä. Ajattelin neuvolaakin varata vasta sen jälkeen. Katselin tuossa edellisen raskauden neuvolakorttia ja olen silloinkin ollut ekan kerran neuvolassa vasta 9+5 viikolla. Ilmeisesti meillä päin pääsee sinnekin vasta kamalan myöhään.
Oma olo on tällä hetkellä ankea. Pahoinvointia ei onneksi ole ollut, mutta olen nyt viikon kärsinyt jo ihan kamlasta päänsärystä. 1000 mg Panadolia menee kolme päivässä eikä mitää tehoa. Soitin just sairaalan ja sanoivat, että on parasta mennä päivystykseen ja pyytää sieltä jotain tehokkaampaa lääkettä. Sellaisiakin kuulemma on, mutta niitä saa antaa vain valvotuissa oloissa sairaalassa. No kai se on iltapäiväl lähdettävä jonottamaan. Sitä ennen pitäisi selvitä yhdestä työhaastattelusta. Kiva mennä sinne ihan nuutuneena :( No ei voi mitään. Toisaalta, jos se paikka ei tärppää, niin mulla on kyllä yksi toinen paikka, jossa voin aloittaa 5.5. Mietin tässä vaan, että mitenkähän jaksan töissä, jos tuo pää on yhtä hutjake kuin se on nyt.
No pakko mennä pitkäkseen. Onneksi anoppi tuli pojan kaveriksi.
Juuso Petteri ja siskoveikka rv 6+6
Hei taas,
toivottavasti joukkomme kasvaa eikä kukaa joudu takaisin hoitopuolelle. Itse tein tänään virallisen plussan rv 4+1 ja ultraan aika olis sitten 8.5 vasta... tuntuu todella piitkältä ajalta odottaa. Kipuilu ja vuoto on loppu mutta hervoton ällötys tullut öiseksi riesaksi. Nukkumisesta ei tule mitään kun on sellanen olo et pitää rynnätä okselle mutta mitään ei tule kuitenkaan. Päivällä se sit helpottaa, varsinkin kun vetää mandariineja. Voi tätä odottajan autuutta. Jouluntähti on siis tulossa la 24.12. Toivotaan että kaveri pysyy matkassa loppuun asti. kammottavan pelon ja ilon sekainen fiilis, haluais olla onnellinen ja kuitenkin pelko ettei tämä kestä. Onnellisia odotushetkiä.
Huomenta päivää!
Soitin aamulla neuvolaa ja sainkin uä jo 29.4,viikkoja silloin vasta 7 mutta toivotaan että sydänäänet näkyvät jo silloin...Olen menossa naimisiin toukokuussa ja ensimmäinen ultra olisi ollut silloin hääviikolla...meillä takana 01/07 keskeytynyt keskenmeno ja tämän vuoksi pelottaa aivan hirveästi mitä masuun kuuluu.
Olo on kyllä nyt erilainen kuin viimeksi ja oireet tulleet aikaisemmin.Oireina mulla rinnat kipeät todella, paineen tunne alamahalla,välillä kirpistelee mahaa milloin mistäkin kohti ja väsyttää!
Onko tiellä kenelläkään ollut ns kiinnittymis tiputtelua?
Mukavaa päivää kaikille!
Pikkunyytti
Mulla ei ole ollut (ainakaan vielä -kop kop-) mitään tiputtelua tai vuotoa. Olen ihan odottanut sellaista, kun tuttavilla ainakin on ollut. En kyllä itseasiassa edes tiedä, onko normaalia, jollei ole mitään " kiinnittymisvuotoa" . Tietääkö joku muu?
Onnittelut tulevien häiden johdosta! Aika kivasti sattuvat mukavat asiat samalle keväälle sinulla :)
Meillä oli häät viime elokuussa ja se oli kyllä aivan ihana päivä. Kannattaa vaan muistaa nauttia joka hetkestä hääpäivänä ja pysähtyä kaiken hössötyksen keskellä. Se päivä on nimittäin aivan liian nopeasti ohi!
Jouluihme
hei,
Kyllä mulla on ollu melkein menkkamaista tiputtelua, iloitsin jo tuossa aamusta että se jo loppui mutta ei kannata iloita näköjään liian aikasin, sitä alkoi taas tulemaan ja mahaa kouristelee ihan kuin menkka aikaan.
rauhoittelivat klinikalta että se on varsinkin punktion jälkeen todennäköistä että sitä tulee. Sitten kannattaa huolestua jos se on ihan kirkasta ja runsasta etkä selviä ilman 7 panadolia, eli näillä ohjeilla toivotaan parasta. Mulla oli alussa rinnat turvoksissa ja kipeet kuin mitkä mutta se loppu kun seinään kun mahakivut alkoi. Kädet kyllä kuivuu ja jano on kokoajan. Pyörryttää kun nousee nopeasti ylös ja kuvottaa kaikki. Varsinkin naapurin tupakin käry kun se tulee sisään repii sisuskaluja kovempaa kun ennen. mandariineja menee kilo kaupalla.
onnea kaikille naimisiin meneville, mun ukko ei kai tajua edes kosia ellen kuskaa sitä sormuskaupoille;-)
kiipeilijä ja kyytiläinen
Opettelen nyt ensikertaa vauvaslangia. Olen siis plussaantunut, niin kuin täällä puhutaan to 10.4.08. Ensimmäinen aikani neuvolaan luvattiin vasta 12.5.08. Onko tämä normaalia? Viikkoja on siis nyt yhteensä 6.
Halojaa kaikille,
Kyl on ollu mahtavat ilmat, väsymys ja tiputtelut ja kivut on nyt jääny pois ja mennään vasta 4+2, ei enään ellota ja himo mandariineihin on mennyt. On energinen olo ja kevättä rinnassa.
Ultraa odotellessa ja nyt kipujen helpotettua on levollinen olo.
Toivottavasti kaikilla muillakin menee hyvin ja kiva kun uusia tulee listoille. Tervetuloa
Hei kaikille uusille ja vanhoille!
Täällä ei ole energiasta tietoakaan. Töiden jälkeen on pakko ottaa parin tunnin nokkaunet vain jaksaakseen juuri ja juuri valvoa kymmeneen ja takaisin nukkumaan :D
Huimaamin ja kuvotus kävi niin inhottavaksi, että hankin sea-bandit ja pakko kai se uskoa, että ne auttaa sillä ainakin nuo vaivat on olleet huomattavasti lievemmät...
Ensi viikolla sitten selviää onko masussa ketään kotona. Muutamilla muillakin taisi ensi viikolla olla UÄ:t eikö?
Russus 6+4
Meillä aloitettiin kuukausi sitten lapsettomuustutkimukset ja nyt kun olisi pitänyt mennä kierron kartoitukseen jne niin olenkin raskaana! Ihan epätodellinen olo. Melkein puolitoista vuotta on lasta yritetty ja nyt sitten...ihan uskomatonta :) Viikkoja kaiketi 4+7, jos osaan oikein laskea.
ja ensin tervetuloa uusille odottajille.
Ihana viikonloppu takana, oltiin siipan suvun juhlissa hämeessä ja siellä kun on tapana viinin virrata, jouduin kunnon kiirastuleen kieltäytyessäni juomasta. No vielä yritin kierrellä asiaa mutta kai nuo sit arvaili että jotain on menoillaan. Jotenkin tuntuu epätodelliselta olla raskaana kun ei ole mitää oireita. Varsinkin kun ihan alussa oli vuotoja ja kipuja vaikka muille jakaa. Nytkin vasta rv 4+4 menoillaan ja kun muiden kokemuksia on lukenu niin isoimmat oireet on tuloillaan vasta noin 6 viikon korvilla. Nyt kuitenkin tekee mieli tarkistella että vieläkö sitä on raskaana kun ei oireile enään.
Koska teillä on ekankerran otettu verestä hcg luvut? mulle ei niistä olla edes mainittu klinikalla.
Onnea kaikille odotukseen
Huomenta kaikille!
Tervetuloa mukaan kaikki uudet tähtöset!
Ihana viikonloppu takana niin sään puolesta kuin muutenkin. Tuli tehtyä kovasti pihahommia ja nautittua auringosta. Ihan kuin väsymys ja äklötyskin olisi helpottanut. No, tänä aamuna piti taas arpoa, että mitä sitä saisi suuhunsa laitettua, joten taisin iloita liian aikaisin. Mutta kyllä tämän äklötyksen kanssa pärjää, kunhan ei okseta!
OnniEmilia: onnea iloisesta yllätyksestä. Kyllä niitä ihmeitä tapahtuu. Minulle kävi lähes samoin. Hoitojen juuri alettua tulin raskaaksi. En enää vähättele rentoutumisen merkitystä näissä asioissa!
Tämä on jännittävä viikko, kun torstaina on eka ultra. Jännitys vaivaa jo ja iltaisin pyörii kaikki mielessä. Yritän olla panikoimatta. Helppoa kuin heinän teko...
Joku kyseli raskaushormonin mittaamisesta että missä vaiheessa tehdään. Olen itse miettinyt ihan samaa. Mitataankohan ollenkaan, kun on kuitenkin se alkuraskauden ultra tulossa. Vai seuraako ne vielä neuvolassa tätä arvoa?
Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!
Jouluihme 6+6
Nousin aamulla vauhdilla sängystä ja oli niin äklöttävä olo. Mietin, et taitaa olla mahatauti tulossa, mut sit muistin, et raskaanahan tässä ollaan! Niin epätodellista...ajattelin soittaa tänään neuvolaan ja varailla aikaa ensimmäiseen ultraan.
Jouluihme: varmasti ultraan meno jännittää. Kerro sitten meille miten meni.
Mukavaa viikon alkua kaikille
Onniemilia 5+0
Huomenia kaikille,
Tänään on käytävä ostaan testi, huolettaa kun ei ole mitään oireita. Eka sitä oli onnessaan kun ne loppu mut nyt huolettaa kun niitä ei ole. Tuntuu niin oudolta olla raskaana kun ei ole oireita, ehkä siitä pitäis olla onnellinen mutta kun pelottaa ette kyytiläinen enään ole kyydissä.
Ehkä niiitä sit vielä tulee...
kevät päiviä kaikille
Moi!
Täällä on pohdittu viime päivinä, että milloin HCG-testejä tehdään. Vastaus kuulu, että ei välttämättä kaikille koskaan. Eli toisilla klinikoilla ja sairaaloilla on tapana, että kaikki hoidoilla alkunsa saaneet käyvät ns. veritestissä joko pp 14 tai pian sen jälkeen. Uusintatestiä ei tehdä, mikäli arvo on viiterajoissa ja kaikki on ok.
Toisilla sairaaloilla ei tätä veritestiä ole käytössä lainkaan. Minä esim. en ole käynyt verikokeessa lainkaan. On vain luotettava kotitestin tulokseen ja sitten varmistellaan siinä varhaisultrassa. Neuvola ei näitä testejä tee lainkaan.
Jos veritesti ei kuulu oman hoitopaikkasi käytäntöön, voi testiä kysyä kuitenkin esim. työpaikkalääräkiltä tai sitten yksityisesti menee esim. Mehiläisen tai muun vastaava yksityisen lääkäriaseman kautta. Olen yhdessä hoidossa käynyt testissä nimenomaan työterveyden kautta. (toki jouduin sen itse maksamaan)
Että silleen.
Juuso Petteri ja siskoveikka 7+3, jolla ultra myös torstaina
Mulla oli lähete klinikalta veritestiin, joka siis tehtiin kun normaalitesti plussasi. Kävin tekemässä Mehiläisessä (maksoi n. 38e), tuloksen (=viitearvon) sai seuraavana päivänä.
Mulla on myös ollut oireetonta pari viime päivää. Flunssa on tullut riesaksi ja kauhistuttaa, että jos tuolla vatsassa enää ketään on niin mitenköhän sen flunssaamisen siellä pärjää... Toivottavasti hyvin :)
Russus 6+6
Hei vaan kaikille taas,
Soitin oman kylän neuvolaan eikä sielläkään pidetty Hcg testiä tarpeelllisena, kuulemma ultrassa 8.5 sitten selviää paljon. pitää vaan odottaa sinne asti. Täällä pääsen neuvolakäynnille vasta 19.5.
Noh, odotetaan sinne sitten. Kai ne Tays:sis tietää mitä tekee.
Nyt alkoi vähän rintoja aristamaan joten vähän rauhoittaa sitä tunnetta et onko kyytiläinen matkas. Outoa et fyysinen oire rauhoittaa mieltä näinkin paljon;-)
rattoisaa keskiviikkopäivää kaikille
rv 5+2
Hei vaan taas!
Täällä on nyt alkuraskaudenultra tehty (hoitavalla klinikalla) ja kaikki näytti mahtavalta! Siellä SE kellui, juuri missä pitikin, ruskuaispussi vierellä ja pieni sydän läpätti. Mä en kyllä nähnyt, mutta pakko uskoa lekuria ;) Pituutta oli reilu 10mm ja LA nyt näillä näkymin 9.12, mutta näistä koeputki-ihmeistä nyt ei koskaan tiedä... Usein kuulemma ovat tyrkyllä ulos jo ennen aikojaan.
Täällä siis onnesta ihan sekaisin. Maanantaina siirrytään kunnallisten palveluiden pariin, silloin siis neuvolaan.
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja muille oireilijoille! Eiköhän tämä kaikki sitten loppujen lopuksi kannata ;)
Russus 7+1
Hei ja tervetuloa mukaan kaikille :)
Täällä elellään nyt pikkuisen varmemmalla mielellä; pieni sydän sykkii ja kokokin vastaa täysin viikkoja eli 7+0! Niin se vaan elämä yllättää...
Seuraava ultraetappi onkin vasta toukokuun loppupuolella eli sinnehän on kamalan kauan.
Muuten elo on kuten ennenkin. Pahoinvointi on välillä melko voimakasta, mutta sitten menee päiviä, ettei juuri muistuta itsestään. Iltaisin ja öisin palelee, muuten ihan normaali olo.
Eilen uskalsin jo vähän vilkuilla mammavaatetarjontaa noin alustavasti ;) Mutta matalalla profiililla tässä mennään ja parasta toivotaan.
Onnea matkaan kaikille meille!
soffio ja stara 7+0