Kakkaako kukaan muu niin isoja pökäleitä, ettei pönttö pysty vetämään niitä?
Kävin juuri kakalla ennen nukkumaan menoa ja sai taas pilkkoa pötköä pienemmäksi ja kaataa vettä pyttyyn, että se lähtisi eteenpäin. Käyn yleensä kakalla joka toinen päivä ja siinä ajassa se kerää niin paljon massaa, että jöötit ovat valtavia. Ummetuksesta en siis kärsi, koska ulostaminen on kuitenkin helppoa ja kivutonta. Onko kenelläkään muulla sama ongelma?
Kommentit (84)
En ole kokenut moista. Käyn kakalla joka päivä. Miten on ap:n ruokavalion, kuitujen, liikunnan laita?
Kuituja lisää ruokavalioon, niin toimii suoli joka päivä ja kakat on pienempiä
Ihan tuttua touhua mulla kun paska voi olla jumissa viiskin päivää. Viemärit kovilla. Nykyään oon jo oppinu että vedän paskan parissa erässä ja viä paperit erikseen, voin meinaan kertoa että ei ole kiva kun töissä jää pytty tukkoon.
Mun poika on just tollanen. Hirveitä pökäleitä, joita joutuu sitten konetiskiaineella liuottamaan että menis eteenpäin.
Joskus joo. Ihan hämmästyttää, miten siron naisen suolistoon voi sellainen anakonda mahtua. Pitää joskus punnita itseni ennen ja jälkeen kakan niin tietää paljonko se painaa :D
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 05:50"]
Kuituja lisää ruokavalioon, niin toimii suoli joka päivä ja kakat on pienempiä
[/quote]
Kuituhan juuri lisää ulostemassaa.
Tyttäreltä tulee ihan valtavia ja siihen vielä aika reilusti paperia päälle, niin pönttö on tukossa. Viime viikolla viimeksi pistin taas paksun ison roskapussin käteen ja nostelin niitä jättipötköjä roskapussiin, se on ollut paras ja nopein konsti kun vessaan on jo jonoa ja vessaa vetämällä vesi vain nousee..
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 07:29"]
Tyttäreltä tulee ihan valtavia ja siihen vielä aika reilusti paperia päälle, niin pönttö on tukossa. Viime viikolla viimeksi pistin taas paksun ison roskapussin käteen ja nostelin niitä jättipötköjä roskapussiin, se on ollut paras ja nopein konsti kun vessaan on jo jonoa ja vessaa vetämällä vesi vain nousee..
[/quote]
hyiii
Mulla oli sama juttu joskus. Nykyään juon enemmän vettä ja lisäsin kuituja, joten joka päivä luistaa. Eikä ole enää tarvinut tikulla pilkkoa. Kaameaa hommaa se olikin.
Itse laitan ylimääräiset pökäleet kukkaruukkuun. Kasvit saa lannoitetta eikä putket mene tukkoon.
Tuollaisesta ongelmasta kärsivien kannattaisi ehkä vaihtaa pönttö sellaiseen vanhempaan malliin, jossa huuhteluvettäkin tulee enemmän, kuin näistä nykyisistä säästömalleista.
Paras olisi kunnon yläsäiliöllä varustettu TEHO.
Kyllä välillä tulee tavaraa aika tavalla, mutta en mä ole huomannut että se ei olisi vetänyt niitä.
Kävi juuri putkimies tehokkaalla käsipumpulla avaamassa pöntön kun oma kumisuudelma ei auttanut. Yleensä kuulemma vessapaperi on ongelmallinen. Itse vedän aina puolivälissä kakkaamista kerran vessan ja operaation lopussa toisen kerran. on vanhat putket. Nyt en tehnyt tätä ja näin kävi.
Kotona ei mitään ongelmaa mutta kylpylässä mun jättijööti jäi siihen kellumaan eikä suostunut menemään alas vaikka kuinka vedin. Ja vessan oven takana tietysti jono :( Lopulta pilkoin sen vessaharjalla. Sri siivooja joka joutui putsaamaan sen harjan...
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on just tollanen. Hirveitä pökäleitä, joita joutuu sitten konetiskiaineella liuottamaan että menis eteenpäin.
Jos mitenkään lohduttaisi, niin et taida olla ainoa.....
Mulla tulee joskus paskausrepeämiä anukseen liian isoista jööteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee joskus paskausrepeämiä anukseen liian isoista jööteistä.
Joo, mullakin. Bepanthen auttaa.
Joskus on näin käynyt. Ekan muistan joskus 70-luvun loppupuolelta.