Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VIIKKO 49

01.12.2008 |

29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi

1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS

1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS

2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS

3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS

5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri

6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL

8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL

12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL

13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs

13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS

14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys

14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks

15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?

15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri

15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------

16.1. IirisKukka--------?----------toinen---------NKL

16.1. aliisa71-----------?---------eka------------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------toinen---------KOS

17.1. Kohka-------------31v-------toinen---------Seks

17.1. Laura 1981------26v-------kolmas-------tammisaari

17.1. UlMa----------------21v.-----eka-------------NKL

18.1. kesämamma83--24v------toinen---------SAS

18.1. winterangel--------31v-----eka-------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------kolmas-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------kuudes-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------kolmas-------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------toinen---------?

20.1. Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1. penelope77------??v--------?----------------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------toinen----------OYS

20.1. Maaju------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------eka-------------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------eka------------Lohja

21.1. krista_81--------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81---------27v------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78------29v------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady-------26v-------eka------------- ?

26.1. Shei---------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava---------------?---------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------kolmas-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineista voisin vielä sanoa sen verran, että olivat laskeneet, 102/64 oli tällä hetkellä..

Vierailija
42/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista81: Itse asiassa en ole kokeillut, mutta kiitos vinkistä, pitääkin käydä ostamassa. :)

Tänään justiin kysyin tosta sairaalaan tutustumisesta, niin pitää itse varata aika, joskus viikoille 35-36. Koska sä oot menossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras:meille ehdotettiin viikolla 36 tai 37..eiköhän se aikasempi jo oteta...ku koskaan ei tiiä jos vaikka etukäteen päättää tulla maailmaan :) viikolla 34 koko arvio siellä, onko sulla?

Vierailija
44/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras ja krista81 olettekin sitten mun laskettuaikakaimoja :) Harmivaan että olette eri kaupungissa :D

Helsingissä (kättärillä) ei taida kukaan mun "kaimoista" ollakaan..mutta muistaakseni joku suht lähellä. Pitäskö pistää neilikat rintaan JOS sattuis olee jonkun kaa samaan aikaan hehehe.

Niihin levottomiin jalkoihin tosiaan auttaa se magnesium..Mulle riittää noista multitabseista saatava annos, mutta sitähän voi ostaa erikseen. En sit tiedä millasella annoksella on jos syö jotain monivitamiini/hivenaine valmistetta samalla.

Mulla alkaa jalkoja ärsyttämään jo parin päivän päästä jos on jäänyt nappi väliin ja edellisessä raskaudessa en syönyt kun ihan lopussa ja sen kyllä huomasi!

Mutta jos ne jalat pääsee yllättämään, niin kuumahko vesikin voi auttaa. Olen joskus istunu yöllä kahden aikaan suihkussa suihkuttamassa jalkoja. Ja sitten rasvannut ja samalla hieronut..Ja vetänyt villasukat jalkaan. En tiedä saako tiikeribalsamia käyttää, mutta sitäkin olen joskus laittanut vähän jalkateriin ennen sukkia. Yleensä tämän jälkeen on pystynyt nukkumaan.

Omaa napaa vähän: Mulla on ollut maha vähän sekasin ssitten perjantain. Taisin tuolloin syödä jotain sopimatonta ja nyt ei ole maha ihan tasapainossa. Satu ei onneks, mutta löysällä aina vähän väliä. Ruokakaan ei ihan maistu. Eilen söin eka kerran vasta klo 21..sitä ennen vaan muutaman piparin ja vettä..Toisaalta vois olla vatsatautiakin erittäin lievässä muodossa..Mutta ehkäpä tämä tästä. Huomaa vaan että vauva ei liiku ihan yhtä villinä kun vatsa on tyhjä. Mutta liikkuu kyllä edelleen paljon.

Mutta kuopus päättikin ruveta haisemaan tuossa..joten lähdemme pesulle..

Hyviä vointeja mahoille ja niiden kantajille!

-mamti ja maha 32+5

Vierailija
45/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tanne ehtia heti maanantaiaamusta - koko loppuviikko taitaa menna aika hulinalla taalla. Huomenna on tulossa kaveri kahden lapsensa kanssa kylaan perjantaihin asti ja torstaina on esikoisen 3-vee synttarit :-) Sanoinkin etten tanaan taida menna mihinkaan ja keraan voimia viikolle, esikoinen on tanaan paivakodissa (ainoa paiva talla viikolla).

Huomenna on neuvola, tapaan mun uuden katilon, edellinen jai itse aitiyslomalle pari viikkoa sitten, mutta se kay siella samassa aitiysvesijumpassa perjantaiaamuisin missa mina kayn niin sen kanssa tulee aina juteltua silloin (tosin se on vannottanut mua etten kerro muille etta se on katilo - ei olis varmaan kiva jos koko porukka ois koko ajan kysymassa hanelta kaikkea).

Jos hyvin kay niin tama on viimeinen viikko kun ollaan esikoisen kanssa kahdestaan - miehen piti viela ensi viikolla olla pari paivaa poissa mutta nyt nayttaa silta etta se vois lopettaa jo perjantaina ja aloittaa sitten tyonsa taalla kotipaikkakunnalla maanantaina, mutta uskon sitten kun naen etta niin kay. Se otti mun auton talla viikolla etta saa tuotua kaikki tavaransa kotiin perjantaina joka tapauksessa ja me ajetaan sitten pikkuautolla tama viikko.

Ja sairaslomallakin oon tanaan viimeista paivaa - aitiysloma alkaa talla viikolla :-)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Charlie rv 33+4

Vierailija
46/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista81: Joo itekkin haluan mennä mahdollisimman aikasessa vaiheessa tutustumaan sinne sairaalaan, koska jos sattuu, että syntyiskin etuajassa, ja sitten ei ole käynyt ollenkaan tutustumassa.

Mulle ei olla puhuttu ainakaan kokoarvioinnista. Itse puhuin kätilölleni siitä n.kuukausi sitten, että haluan lähetteen ultraan, jotta saan tietää, minkä kokoinen muksu sieltä olisi tulossa, mutta tämä kätilö katsoi heidän omalla surkealla laitteellaan että "ihan normaalin kokoinen on, et tarvii lähetettä lohjalle". Tämä laite täällä Karkkilassa on todellakin surkea, siitä ei kuvastakaan saa oikein mitään selvää jne...:/

Onneksi mulla nyt seuraavalla neuvolakäynnillä on eri kätilö, niin pyydän jos hän sitten laittaisi mulle sen lähetteen.

No mutta nyt menenkin pesemään noita loppuja vauvanvaatteita. :) Saatan vielä illalla tulla kattelemaan, josko tänne olis jotain uutta tullut. :)

Hyvää sateista päivän jatkoa teille. :)

Laitoinpa vielä kuvan mun tän hetkisestä masustani. ;D

Jadmiras ja pikkuinen 32+5
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8091d7cc-bfaa-11dd-8b34-…!

Vierailija
47/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kyllä kovin jouluiselta olo tunnu kun sade vaan ropisee kattoon. No ekat luukut on joulukalenterista avattu, jouluvalot ripustettu ikkunaan ja joulukorttejakin tehtiin tänään lasten kanssa, joten eiköhän tämä tästä vähitellen iloksi muutu. Ja toivossa eletään, että saataisiin se lumi maahan takaisin ennen jouluaattoa.

ON: mitään mullistavaa ei kuulu. Masu voi hyvin ja yllätykseksi huomasin aamulla puntarilla, että paino on pysynyt samoissa lukemissa koko viikon huolimatta viikonlopun pikkujouluherkuista. Torstaina loppuu sitten viiden kuukauden karkkilakko ja vähän jännityksellä odottelen karkaako sen jälkeen mopo käsistä ihan totaalisesti tuon karkinsyönnin kanssa kun tähänkin asti kaikki makea on maittanut aikalailla kiitettävästi. Joo ja jouluherkut tekevät myös hyvin kauppansa meikeläiselle varsinkin kun närästyskään ei niiden syöntiä rajoittele.

Levottomiin jalkoihin voi kokeilla myös tukisukkia ja kylmällä vedellä säärien suihkuttelua iltaisin varsinkin jos tuo levottomuus johtuu laskimoverenkierron heikkenemisestä.

Jaahas täytyy ilmeisesti lähteä laittamaan iltaruokaa lapsille kun meno alkaa kiihtyä aikamoiseksi. Josko sitä sitten sen jälkeen yrittäisi vaikka tehdä pienen happihyppelyn ulos jos tuo sadekkin vähän hellitäisi.

Voimaa viikkoon kaikille tasapuolisesti!

KainoElvi ja kamu 31+3

Vierailija
48/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiirettä pitäny, etten ole ehtiny ehki pinoja lueskella viime aikoina. Äsken olikin melkonen urakka kahlata läpi. Johonkin piti kommentoida, mutta tietenki ehin jo unohtaa.. Kommentoin sitten kun muistan.

Töitä vajaa kolme viikkoa ja tahti vaan kiihtyy ennen ku loppuu. Pitää potilassuhteet lopettaa ja vasta muutaman olen ehtiny lopettaa. Sijaista mulle ei edelleenkään ole ja pikkusen jo ahistaa. Olis ollu kiva kertoa potilaille, että niille on varmasti uus kontakti, mut nyt vaan pitää sanoa eioota. Eipä ole minun ongelma, kun pomo vasta tosi myöhään laitto hakemuksenkin. Toivottavasti on tehny viranhaltijapäätöksen mun äitiyslomasta, kun siitäkin olen kuukausi tolkulla jankannu. Sano vaan, etteihän sillä ole kiirettä. Tympii.

Ukkojen kanssa oli ainakin joillakin hankaluuksia. Meillä isäntä lähti viikoksi reissuun, että ei ainakaan kotona pyöri taas.. Se on nyt ollu viikon kuukaudesta reissuhommissa. Pikkusen erilaista, kun se että olen tottunu sen olevan vaan viikonloput kotona. Syksyn aikana on selvästi ollu enemmän kotona ja kotihommissa mukana. Nyt meillä imurointi on kokonaan isännän kontolla, kun mulla ei perse kestä. Siis jos imuroin, niin sitten menee vähintään se ilta sohvalla maatessa, kun ei kestä liikkua. Saa sitä aina muistuttaa ja pyytää, mut yllättävän hyvin on hommiin alkanu. Viimeksi kun siivottiin, niin vaihteeksi meikäläinen enemmän makas sohvalla ja mies pesi makuuhuoneen ikkunoita ja seiniä myöten. Tahtoo niin alkaa supistelemaan kun yrittää vähän enemmän toimia.

Tänään oli äitipoliaika. Käyrillä makoilin jonku aikaa, mut vähän katkonaista viivaa tuli, kun vauvalla oli hikka. Painoa koko aikana tullu n. 13kg eli ihan liikaa. HB oli noussu vähän ja nyt oli 123. Vauvan painoarvio 1995g ja raivotarjonnassa. Ja nyt se lääkäri veikkasi meille tyttöä :) Mies tuumasi, ettei ole varmaa ja saattaa olla poikakin. Vähän sitä harmitti, mutta ei halunnu myöntää. Sanoin sille kyllä, että on ihan luonnollista olla harmissaan, kun se on kokoajan toivonu poikaa. Turvotus on melkoinen, jalkapohjat ihan piukeat ja kävely varsinkin aamuisin vaikeaa, sormet ku nakit. Mutta muuten kaikki ok ja tyttö voi hyvin. Heti rupesin sitten miettimään tytölle nimeä, toinen nimi on jo päätetty, mutta kutsumanimi vielä vähän mietinnän alla. Kummeja mekin ollaan mietitty. Jos olisi ollu poika, niin miehen kummipoika oltais pyydetty, mutta nyt mietitään, että pyydetäänkö tytön kummiksi.

Pakko purkaa tänne, kun yks miehen sukulainen saa keväällä vauvan, niin se oli sanonu, kuinka häntä ärsyttää että muitakin on yhtä aikaa raskaana kuin hän! Mulla jotenkin niin jurppii tuommonen asenne. Ei vissiin saa ite tarpeeksi huomiota. Oli vielä sanonut, ettei kukaan muu saa mennä samana vuonna naimisiin kun he menevät. Sanoin miehelle, että ihan v*tuillessaan tekis mieli mennä. Ihmetyttää. Aattelin, että seuraavan kerran kun nähään, niin menen oikein lirkuttelemaan ja kehumaan kuinka on ihanaa olla yhtä aikaa raskaana! Joo ei yhtään lapsellista, mutta kun mammalla ärsyttää :D

Täytyy lähteä kylille kun päivän olen kotona maannu enkä saanu mitään aikaseksi. Ylityövapaita muutaman päivän pidelly ja huomenna töihin taas. Heti tulee 14tunnin päivä, ettei vaan totuus pääse unohtumaan...

Hömppä ja typy 31+3

Vierailija
49/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkästä aikaa kirjoittelen..Lukemassa olen aina käynyt teidän muiden jutut, mutta ei vaan tule itse niin aktiivisesti kirjoiteltua.

Viikot alkaa vähiin käydä ja kyllä onkin aika mennyt nopsaan! Tänään tilasin ajan synnytystapa-arvioonkin jo. Edellinen kun syntyi imukuppia apuna käyttäen niin pitää sitä vauvan kokoa vähän tsekata. Vaikka syntymäpaino olikin vain 3480g, niin osasipa tiukassa olla. Lääkäri tosin epäili että tiukkuus johtui siitä kun napanuora oli vauvan kaulan ympäri ja sitten vielä henkseleinä molempien käsien ympäri, mutta mistäpä näitä loppujen lopuksi tietää. Toivoa sopii että tämä olisi vähän helpompi..

Neuvolassa taas viimeviikolla kävin ja raivotarjonnassa nyt tämä vauveli asustaa. Aika pitkään se istuma-asennossa ensin viihtyikin. Sf-mitta oli 26 eli ei mikään iso mitta viikkoihin nähden. Käyrällänsä laskee nyt kahden mittauksen jälkeen. Ei tuo terkka siitä huolissaan ollut kun sanoi että se on niin mittaajastakin kiinni. Viimeksi mittasi lääkäri. Siltihän se itseä alkaa mietityttää että onkohan kaikki ok.. Kun terkan mielestä vauva ei edes hirmu alhaalla ole. Lääkäri tosin sanoi edelliskerralla että tosi alhaalla on. Ota näistä selvä sitten!

Jakselkaahan hyvin masujenne kanssa. Minä yritän myös. Onneksi on enää vajaa 3 viikkoa töitä ja sitten pääsisi äitiyslomalle. Ihanaa! =)

miuwau rv31+4

Vierailija
50/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekaan vähään aikaan tänne kerennyt. töissä on mennyt aika ja vielä viime hetken koulujuttuja olen tehnyt. ihanaa valmistua ennen vauvan syntymää. töitäkin on enää 2viikkoa jäljellä, pääsee sitten äippälomalle.

tänään olin neuvolassa, siellä kaikki hyvin. vauva raivotarjonnassa, ollut kyllä jo reilun kuukauden. Verenpaine, pissa ja hb oli hyvät. sanoivat, että on normaalia kun mun paikat on tosi kipeät, alapäähän tulee sellaisia kipupiikkejä. kun oon paikallani vähän aikaa, niin en meinaa päästä liikkeellä.

kaikille hyvää viikon alkua!

Vierailija
51/63 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä mietin, että mitä vaatteita te pakkaatte tulokkaalle mukaan sairaalaan? Itse kun en osaa ajatella, mitä niin pikkuinen tarvitsee. Bodyn meinasin kyllä pakata, mutta mitä sen kanssa? Pelkät housutko? Ja sitten talvihaalari päälle ja tossut ja pipo? Tarvitseeko muuta kun autolla kuitenkin matkaamme? Olen niin kovin tumpelo näiden vaatetushommien kanssa, kun en ole ikinä ollut edes pienten vauvojen kanssa tekemisissä..:/

Mutta kertokaahan nyt vinkkejä tälle hölmölle. :D

Vierailija
52/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: Minä pakkaan vauvalle vaatteita näin : body, sukkahousut, housut, paita, villasukat, töppöset, hanskat + paksummat päälihanskat, kypärämyssy ja päällipipo, haalari varuiksi otan viellä ohkaisen vanupuvun jos sitä sattuu tarvitsemaan :) Mutta kaikki omalla tavalla. Eihän mekään hypätä kun autoon mutta minä haluan että toiselle ei ainakaan tule kylmä.

Tänään olisi neuvola ja siellä saan sit kuulla enemmän. Paino tässä vähäsen mietityttää mulla ollut tapana alkaa keräilemään painoa aina loppua kohden vaikka en söisikään niin paljon....

ON: Voi pulleasti ja välillä joutuu oikein miettimään että koska on vaavi siellä liikkunut mutta eipä mene kauan niin saa sen 10 liikettä :) On niin paljon hommia ettei aina huomaa että olisikaan raskaaana...

Sunnuntaina saatiin kerrossänky vihdoin ja viimein pojille, alasänky on 120 levee ja ylä norm 80cm levee....tosi suloista kun pikkumiehet on nukkunut alhaalla yhdessä :) Ohjeessa luki että kahdelta ihmiseltä menee 50 min kasata no meillä meni kylläkin melkeen 3 h ku ei saanut käyttää akkuporakonetta....

Eilen olikin sitten selkä ihan jumissa, sain siirrettyä pinniksen meidän makkariin ja tänään meinaan pedata sen jo valmiiksi. IIKKK jotenkin viellä todellisemmaksi tulee tää tuleva synnytys kun sänkykin jo paikassaan...

HAuskaa tiistaita kaikille, tulen varmaan neuvolan jälkeen kertomaan kuulumiset

T:Lootuskukkanen ja Aada rv 33+1

Vierailija
53/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: MInä meinaan pakata vauvalle bodyn ja potkarit, villapuvun + hanskat ja töppöset ja haalarin. Tietysti jos iskee jotku tulipalopakkaset niin pitää olla vielä extrakerros mukana. Viluisiahan nuo vastasyntyneet ovat, lämmin pitää olla.

Lootuskukkanen: Kuulosti hauskalta tuo kerrossänky; Itse olen miettinyt meidän 5 v ja 3 v pojille samanlaista ratkaisua. Minkä ikäiset pojat teillä onkaan?

Ihanaa, tää viikko enää töitä ja sitten joulutouhuihin kotiin. Ehkä tää tosiaan iloksi muuttuu tää joulukuu. Loppuviikolle lupailtu jo pikkupakkasia ainaski tänne pohjanmaalle...

Dazka 33+1

Vierailija
54/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei oikein tuntunut aamulta kun kello soi oli niin pimeää...Onneksi koulua ei enään ole kuin kolmisen viikkoa ja eskarilaiselle lupasin että saa jäädä lomalle jo kahden viikon kuluttua, on se mukavampi kun saa aamut olla rauhassa eikä tarvitse sitten lähteä tuonne vesisateeseen.

Neiti kääntyi taas pää ylöspäin, ja jos luulin että minua on aikaisemmin närästänyt niin se oli väärä luulo. Olo on ollut aivan kamala ja edellisyönkin nukuin puoli istuvassa asennossa, renniestä ei tunnu olevan minkäänlaista apua. Hirvittää vain tuo vauvan kääntyileminen, en ymmärrä miten mahtuu ja miten napanuora antaa periksi, seuraavaksi voisi kääntyä kyllä pää alaspäin ja pysyä niin.

Vaatteista oli puhetta; itsekkin olen miettinyt meillä kun muut on kesä ja kevät vauveleita. Mutta jos otan bodyn + housut(terälliset) villasukat ja myssyn, tumput, olisi sellainen ihana hupullinen välihaalari ja sitten pieni hupullinen vanupuku johon on myös töppöset ja hanskat...ne kun pukee niin varmasti tarkenee...ja jos on oikein kylmä niin kaukalon päälle ja kasvojen suojaksi voi sitten laittaa vielä viltin niin ei käy kylmä ilma naamaan ennen kuin pääsee autoon. Esikon kanssa tässä pakkaillaan sitten vauvan kotiin tulo kassi valmiiksi niin saa sitten tuoda sen iskän kanssa sairaalaan, ihanaa kun on näitä apureita :D

Jaahas nyt täytyy rientää.

JB72 &KeKe rv jotain 31-32

Vierailija
55/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää, liikkeitä tuntuu ja se on niin ihanaa.. täytyy vielä nauttia näistä viimeisistä viikoista, ei oo paljon aikaa enää.. nyt tommonen olo ja toisena päivänä ei jaksais odottaa ;)

Närästys vaivaa täälläkin aivan kaameena, tosi kurjaa :( Renniee välillä naukkaillu, mut viime yö oli ihan hirvee.. ois pitänyt varmaan koittaa nukkua istualtaan. Ostettiin uus löhötuoli, joka haettiin eilen ja miehelle sanoinkin, et mut voi löytää sitten loppua kohden siitä nukkumasta :)

Mutta tosiaan nyt odottelen joulua, tuli eilen oltua ostoksilla ja kortit on melkein jo postissa, kerrankin ajoissa :) Meidän poitsun tekemistä korteista vaan voi olla hileet pudonnut kuoreen ennen kuin on perillä, mut saapahan sitten sieltä kuoresta sen puuttuvan osan pitkin kotia :D

Poitsun kun sais joku kerta tässä mummulaan hoitoon, niin pääsis paketoimaan lahjoja, kun kuitenkin odottaa jo joulupukkia.. joka kuulemma tuo mailan, kypärän, luistimet ja suojat.. Mies aikoo pojan kaa tammikuussa luistelukouluun ja puhetta oli mitä siellä tarvii :)

Joku mainitsi ettei edes tiedä mitä on supistukset, me jotkut kun olemme puhuneet jo nyt supistuksista.. mut eihän niitä harj. supistuksia kaikille tuu ja vielä kait vähemmän ekasta lapsesta.. (?) mun luulo.. kun mulla ei ekasta lapsesta ollut mitään merkkiä ennen kuin meni lapsivedet ja sitten vasta tiesin miltä ne tuntuu.

Hauskaa päivee ja viikkoo!

Emmuli rv 31+6 (Huomenna viikot paukkuu, again ;))

Vierailija
56/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip taas pitkästä aikaa, ahkerasti olen taustaillut mutta nyt on aikaa myös kirjoitella. Tosiaan, eilen alkoi mulla vuosiloma ja heti perään jatkuu siis äitiysloma. Ei enää töitä tiedossa JEE! Toisaalta nautin kun saan rauhassa laittaa kotia kuntoon muuton jäljiltä ja joulua varten, mutta tylsistyn helposti jos ei ole mitään tekemistä tiedossa. Mies sanoi eilen että on kiva kun se jo kohta syntyy, odottaa siis jo kovasti tammikuuta. :)

ON: mahassa on reippaasti liikettä joka päivä, joten ei ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut liikkeitä laskea erityisemmin. Ensi viikolla olisi jo viimeinen lääkärineuvola. Osaako kukaan kertoa mitä tuolla kerralla katsellaan?

Nyt ottamaan pyykit pois koneesta ja syömään!

Thilia-Thalia ja masu 33+0

Vierailija
57/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen hyvin (lue yhtäjaksoisesti) nukutun yön jälkeen ehdin jo huokaista helpotuksesta, kun sitten viime yönä tein varmasti valvomisen ennätyksen... krooh. Mietinkin tässä pakkaisinko työt mukaan ja lähtisin kotiin lepäilemään. Vauvakin myllää hullun lailla, on pää alaspäin ja selkä minun selkää kohti: tuntuu että tuhatjalkainen asustaa masussa!

Multa petti hermo vauvan koolla spekuintiin, neuvolalääkäri kun sai sf-mitan käyrien yläpuolelle ja heitti, ettei tästä nyt vielä varmaksi voi sanoa että jättiläinen on tulossa... kävin siis omakustanteisesti yksityislääkärillä painoarviossa. Oisittepa nähneet lääkärin: mies oli kuin suoraan P--P. Peteliuksen ja Aake Kallialan lääkärisketsistä: takki napitettu ylös kiinni, paksut pullonpohjalasit, epäsiisti tukka jne.. Tuli kyllä sellainen olo, että olikohan tämän peruutusajan ottaminen sittenkään viisasta. Mutta lääkäri oli tosi asiantuntevan oloinen ja tutki huolellisesti. Painoarvio oli eilen 1850g (vko 31+6), ja samaa tahtia kasvun jatkuessa la arvio 3600 g. Eli ei siis jättiläinen!

Emmuliko se puhui täällä vanhempien tapaamisesta. Musta ne olivat mun yläkoulun open sijaisuuden pahimmat paikat, etenkin kun olin noviisi opettaja ja jouduin luokanvalvojaksi.... ei oikein koulutus antanut tuohon hommaan eväitä. Sen verran siitä kokemuksesta on ehkä viisastunut, että yrittää antaa opettajien tehdä työnsä omalla tavallaan puuttumatta vaikka joskus tekisi mieli, ovathan opettajat oikeasti asiantuntijoita, vaikka joskus tuntuu siltä, että jokainen joka on itse ollut koulussa on opetuksen asiantuntija.

Ihan hyvä että täällä on ollut puhetta vauvan kotiutumisvarustuksesta. Pitäisi varmaan kohta puoleen sekin laittaa varmuuden vuoksi valmiiksi, ettei tarvitse mies parkaa laittaa kamoja pakkaamaan. Viikonloppuna mies heitti ihan kunnon nykäismin: odotus on kuulemma parasta - myös vauvojen tapauksessa. Heh, kyllä nauratti.

Kuulin tuossa äsken, että erään uskomuksen mukaan närästys on merkki siitä, että vauvalle kasvaa hiuksia: täällä on varmaan monella hillittömiä peikkotukkaisia lapsia masuissa. :-)

Hyviä vointeja,

Curious 32+0

Vierailija
58/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curious: Tuon sinun uskomuksesi mukaan minun vauvallani ei siis olisi ollenkaan hiuksia päässä. :D Tasan kerran oli kamala närästys, mutta sen jälkeen ei ole ollut. :) Silloin meni kyllä nukkuminen ihan istumiseksi.

Jeejee, kohta lähetään kaverin kanssa hakemaan tälle koiranpentu. Jännittää ihan kamalasti, vaikkei se ole edes itselleni tulossa. :D

Viime yö meni niin valveilla että..argh..Illalla otin kaksi magnesium tablettia, mutta hemmetti ne mitään auttaneet. Kokeilin käydä suihkuttelemassa myös jalkoja jääkylmällä vedellä, auttoi siksi aikaa, kunnes jalat taas lämpenivät..

Ei siinä mitään, jos tuntuisi pelkästään tietyssä kohdassa jalkoja, mutta kun koko jalat..:/ hrr..

Taas on mukavan sateinen ilma tuolla pihalla..Taivaskin ihan harmaa. Tänään pitäisi pestä loput vauvanvaatteet ja laittaa ne kaappeihin ja vähän muutenkin järjestellä kaikkea valmiiksi. Lakanoita tosin en viitsi vielä laittaa sänkyyn vaaville, laitan vasta sitten, kun olen saanut sen kissaverkon, muuten on lakanat heti ihan karvassa. Tuo kissa kun ei millään usko, ettei sinne pinnikseen saa mennä..

Joo, nyt lähden hakemaan sitä koiranpentua. Mukavaa tiistaita kaikille. :)

Jadmiras ja massu 32+6

59/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta neuvolasta (ja kaupasta tietty samalla) kotiutuneena istahdin heti tähän. On se kumma juttu, kun ei osaa pysyä pois... :)

(. ) Th tuumasi, että mun maha näyttää makuulla pieneltä ja vähän tommoselta toispuoleiselta, kun neiti taitaa majailla lähestulkoon selkä mun selkää vasten, jolloin koko vauva on vasemmalla ja oikea puoli on 'tyhjää'. Naureskeli, että teki mieli tökätä, että makaa nyt suorassa äläkä tollai vinossa. =) Pää löytyi alhaalta, eli rt:ssä majaillaan (joskin kääntymistilaa saattaa useammasta raskaudesta johtuen löytyä reippaasti). Sydänääniä joutui vähän metsästämään oudon asennon vuoksi, mutta löytyi ne: tasaisesti 140 molemmin puolin. Paino oli pudonnut edellisestä 0,5kg, eli yhteensä nyt +7,5kg. Sain siis luvan syödä jouluna vähän muutakin kuin ruokaa. :) Paineet hyvät, jopa hieman alemmat kuin yleensä, pissa puhdas ja sf-mitta 31. Tasaisesti mennään hitunen keskikäyrän yläpuolella. Hb:n kuulen huomenna, kun soittavat lääkityksestä. Seuraava käynti tulikin sitten vasta jouluviikolle, kun ens viikolla on polikäynti Seinäjoella. Jopa toinen lääkärikäynti tässä raskaudessa. Ei oo meikäläisellä niitä liikoja ollut. :)

Jos närästyksen ja hiusten yhteys pitää paikkansa, niin ei oo ihme, ettei meidän muksuilla oo hiuksia ollut. Närästys kun on täällä (ainakin tähän asti) täysin tuntematon tapaus.

Mä en ole vielä kotiutumisvaatteita edes ajatellut, kun ei meidän lapsilla ole ollut tapana ajoissa syntyä. Tai no, yhtä villahaalaria yritän väsäillä, saas nähdä saanko edes valmiiksi... Kunhan joulun yli selvitään, niin katsotaan sitten.

Pitää taas jatkaa, kauppalistaa tarvitaan vielä, kun pidetään torstaina pipari- ja joulutorttu -leipojaiset. En muistanut äsken kaupasta tuoda, kun en ehtinyt reseptistä tutkimaan määriä.

Hyvää viikon jatkoa!

Äippä ja kalju J-neiti 33+5

Vierailija
60/63 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dazka: meillä siis pojat on 3.5 v ja pienempi täyttää helmikuussa 2 v. Juuri tuon takia ostettiin tuo malli jossa leveämpi alasänky että jos toinen ei uskallakkaan nukkua ylhäällä ja sitten jos joskus esim pidetään juhlat niin on sit nukkumapaikkoja vähäsen enemmän :) Pojat saa nukkua yhdessä mun mielestä niin kauan kun haluaa,saavat toisistaan tukea ja turvaa, eivät ole kumpikaan tulleet yöllä viereen. Ja pikkumies siis vasta siirretty pois pinniksestä :)

Neuvolakuulumisia:

rv 33+1

painoa tullut yhteensä 9.6 kg

verenpaineet 113/77 p 86

pissi puhdas

hb 144 oli noussut 139

sf mitta 31.5

vauvan syke 130 normaalisti on ollut 140-150

Tuota sykettä mietin että täytyykö huolestua kun niin matalalla kun aikasemmin on ollut paljon korkeampi??? Kuka se meidän kätilö olikaan?

Eipä tässä kummempia nyt sapuskan laittoon

T:Lootuskukkanen