(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VIIKKO 49
29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi
1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS
1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS
2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS
3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS
5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri
6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL
8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää
8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL
12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL
13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS
14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys
14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks
15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?
15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri
15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------
16.1. IirisKukka--------?----------toinen---------NKL
16.1. aliisa71-----------?---------eka------------NKL
17.1. Pinkspinks------26v-------toinen---------KOS
17.1. Kohka-------------31v-------toinen---------Seks
17.1. Laura 1981------26v-------kolmas-------tammisaari
17.1. UlMa----------------21v.-----eka-------------NKL
18.1. kesämamma83--24v------toinen---------SAS
18.1. winterangel--------31v-----eka-------------?
18.1. Mehiz---------------29v-------kolmas-------OYS
19.1. Nasu----------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1. lootuskukkanen--27v------kolmas-------jorvi
19.1. Dazka---------------31v------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar-----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1. MOELPA-----------??v-------toinen---------?
20.1. Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1. Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1. penelope77------??v--------?----------------SatKs
20.1. basilika5---------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v------toinen----------OYS
20.1. Maaju------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1. Peregriina------25v-------eka-------------TAYS
21.1. Jadmiras-------19v-------eka------------Lohja
21.1. krista_81--------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81---------27v------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78------29v------eka------------KOKS
22.1. Sinnuli------------31v------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu------------24v------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo------------??v------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria-----23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady-------26v-------eka------------- ?
26.1. Shei---------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava---------------?---------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85-------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS
30.1. kotiäityli-----------37v-------kolmas-------Jorvi
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kommentit (63)
Uusille tervetuloa mukaan palstalle. Rahan- ja miesongelmien kanssa painiville jaksamisia.
Ensimmäiset joululahjat on nyt sitten ostettu. Mukaan tarttui myös vähän vaatteita kamulle samoin kuin muutamia muitakin hoitotarvikkeita.
Tänään oltiin sitten siellä 4-d-ultrassa. Kaikki oli hyvin. Rakenteet. virtaukset ja ennenkaikkea kamun koko, joka kulkee nyt ihanteellisesti nollakäyrällä. Painoarvio oli tällä hetkellä 1850g. Tämä antaisi syntymäpainoksi 3300-3500g. Sukupuolikin pysyi tyttönä. Istukassa jonkinverran ennenaikaista kalkkeumaa, joten lääkäri suositteli että synnytys käynnistettäisiin ennen l.a:ta ja seuraava kontrolli on sitten äitiyspolilla viikolla 37. Oma mieli keventyi noin tonnin:).
Sori tällä kertaa tämä omanapaisuus, palaan huomenna lukemaan paremmalla ajalla teidän muiden kuulumisia. Nyt on aivan pakko lähteä suihkuun ja nukkumaan, sillä viimeyönä sain nukuttua ruhtinaalliset 4,5h kun unta ei enää riittänyt klo 04.00 jälkeen yhtään....
Jaksamisia!
KainoElvi ja kamu 31+6
kyllä taas jänskätti.Oli sama lääkäri kun viimeksi.Tutki ja sanoi että siellä sydämessä on se reikä edelleen,pieni onneksi.
Paino arvio oli kk sitten 1660 luokkaa,ja nyt 2780!Kylläpä on poju kasvanut,parisataa grammaa enemmän painoi kuopus syntyessäänEli tässä aletaan olla valmiita,ajatella!
Polikäynnin jälkeen mun piti kävellä kilsan verran,mutta aikomukseksi jäi,supisti ihan urakalla,eikä kävelystä tullu yhtään mitään.Supistelut on hieman muuttanet luonnettaan,ja alkaa itselle tulla tunne että voisi se pikku ukkeli jo tulla meidän muruseksi jo piankin.
Kävin tekemässä apteekkiostokset,parit lahjasysteemit,ja imetysliivitkin tarttui mukaan.tuttia en vieläkän voinu ostaa,kun mies oli mukana(ei edelleenkään tiedä kumpi masussa majailee).Salaisuus on säilynyt jo 23 viikkoa!!!
Eilen laitettiin sairaalanpapereihin nimet pojalle ja tytölle,onneksi oltiin ihan yksimielisiä.varahoitajakin sovittu ja alkaa olla suht hyvällä mallilla nämä jutskat.
Mies kans suunnitteli sairaalakassin sisältöä,energiajuomaa itselleen ja aikoo ihan oikeasti ottaa kannettavan tietsikan mukaan!!!!!!Kertoo kuulemma teille uutiset sitten ihan tuoreeltaan!!!että voi hyvää päivää!
mutta jatketaan...
kimmi ja poju rv 36+1
Mie kannatan kans jo sitä kahta pinoa, vaikka kyllähän tuokin tulee koluttua läpi, mut voi kommentointi vähän jäädä, jos on paljon viestejä kerralla.. joka on ollut kyllä kiva!
annamille tervetuloa joukkoon! Ja siekin Treelta, kiva :)
KeinoElvillä ja Kimmillä oli hyviä ultrakuulumisia, hieno juttu! Ja kiva, kun Kimmi sun mies aatteli meitäkin ja tulee kertoon kuulumiset tuoreeltaan :)
Kukas oikeen meidän poppoosta olikaan kätilö?? Ihan oon unohtanut, alussa oli jotain kyselyjä, mut nyt ei ookkaan ollu siitä aiheesta.. mua vaan rupes mietityttään, et kuka oli..?
Täältä taitaa tulla peikkotukkainen yksilö, on sen verran meinaan närästänyt.. everyday, all day.. and night :(
Omaan napaan siis kuuluu närästys ja jalkojen punkeminen myös oikealle puolelle kylkiluihin. Sitten ihan hirvee jano on iltaa kohden ja yöllä, mut kun ei viittis ihan hirveesti juoda, kun sitten taas uni häiriintyy tuon vessassa ravaamisen takia.
Menkkakipuja on edelleen, varsinkin iltasin kun käy levolle.. Onko muilla??
Eilen kaupassa käydessä supisti ihan selvästi, mut ei kipiästi, mut tuntuvasti :) No jos synnytys menis paremmin, kun kohtu jo jotenkin valmistautunut.. Viimeks, kun ei ollut mitään hajua supistuksista ennen kuin oksitosiinin avulla muuttui kipeeks ja tehokkaiks :/
Tulipas stoorattua.. pätkin tekstiä aikas rankasti, mut on mukavampi lukee, kun on vähän erikseen nuo jutut. Nyt VIIKONLOPPUJA! Pitäis vie ostoksille tässä mennä ja poitsu menee mummulaan, niin saan laittaa lahjoja pakettiin :)
Emmuli rv 32+2
Kiva "kasa" näitä kirjotuksia, hyvä me *aploderaa tammimammoille*.
Tsemppiä huolien kanssa painiville, tervetuloa uusille ja onnittelut ultrailijoille :) (onkohan tuo ees suomenkileinen sana, heh)
Pikkasen koitan täällä laitella paikkoja kuntoon, pyykkiä pessy muutaman koneen. Imuroida jos jaksais ni olis tip top.
Täällä hikoiluttaa nii kovin vielä ettei innosta touhuta isompia.
Samoin semmoista menkka kipuilua havaittavissa kun Emmullillakin.
Äijä kyllä lupas kotiuduttua siivota, mutta kun hoisi jo viime viikon siivouksen..ni aattelin yllättää.
Viikon päästä olis koko arvio..ihquuu :) pääsee samalla puhumaan synnytyspelostansa. Onko täällä muita jolla on rh - veri?
Jänskättää että meneekö sekaisin veret synnytyksessä..kokemuksia?
Onko uhka vaan sektiossa vai alatie synnytyksessäkin?
33+2
vasta heränneenä yhä silmät puolitangossa yritän lukea kuulumisianne... Ainakin tuli hyvin nukuttua, joskin välillä on pari kertaa herätty kipeän kuopuksen köhintään, laittamaan isot kouluun ja mieskin soitteli töistä. Kuopus nukkuu edelleen ja neitikin heräsi vasta mun lähtöön. Ihanasti antoivat äidin nukkua. :)
Meillä oli eilen varsinainen leipomispäivä. Sen kyllä totean heti kättelyssä, että vastaavat saa jäädä taas odottamaan ens joulua, ja silloinkin harkitsen vakavasti kahdessa erässä leipomista ja ehdottomasti apuvoimien kans. Nyt leivottiin yhdeltä istumalta piparit ja tortut.
Piparitaikinaa oli paaaljon (montako kiloa lie tuli, kun rasvaa oli kilo, jauhoja 4 l, sokeria 1,2l ja siirappiakin 8dl...), joten leipomista riitti. Tosin lapset enimmäkseen tuhos sen kodinhoitajan kans, mulle jäi paistaminen ja taikinanjako. Sen verran vaadin taikinaa, että sain tehtyä piparkakkutalon ja lopuista sitten vielä sydämiä.
Välillä nakkisoppaa napaan ja sitten tehtiin esikon kanssa torttuja 160 kpl, tuhottiin 8kg valmiita levyjä. :) Niitä sitten paistelin ilta 11 asti, äitini oli paistomestari tekemisen ajan, minä sitten, kun oli kaikki tortut väännetty. Viimeisten jälkeen olinkin ihan valmis sänkyyn. Jalat oli jonkun muun, mutta muuten oli kaikki kunnossa: ei supisteluja, vihlontaa tai muutakaan.
Nyt olis sitten vuorossa se loppusiivous. Ainakin piparitaikinaa löytyy keittiön lattialta, leivinalusta pitää siivota ja nostaa takaisin varastopaikalleen, ja tortut ja piparit varastoida jonnekin, että säästyis edes jouluun asti jotain. Meidän väki kun haistaa makeat kauas. Mitään ei jää, jos näkyvillä on...
Jos sitten alottais ne päivän hommat, kaupassakin pitää käydä vielä, kun ukko menee töihin viikonloppuna ja tarvii sinne syötävää.
Hyvää itsenäisyyspäivän aattoa kaikille!
Äippä ja J-neiti 34+1
Minä olen tällaisen viikkopinon kannattaja, on mielestäni selkeää mennä viikko viikolta. En poistu seurastanne kylläkään, vaikka muunlaisia pinoja pystyttäisittekin. ;)
Eikös se kätilömme ollut Pantsa? Syyttäkää minua, että hänestä ei ole aikoihin mitään kuulunut - minä pommitin häntä kyselyilläni, ja sen jälkeen ei hänestä ole kuulunutkaan enää mitään. =( Eli Pantsa, jos olet taustalla, niin laitathan meille kuulumisiasi, lupaan jättää sinut rauhaan, en enää vaivaa kyselyilläni! ;) =)
Enpä tiedä, mitä sitä taas tekis. Olen varmaan viimiset 2kk siivonnut joka päivä, ja tämä sikolätti ei vaan näköjään tästä muuksi muutu, joten jatkaisko taas turhalta tuntuvaa siivousta, vai keksiskö jotain muuta..
Mukavaa alkavaa viikonloppua - sekä itsenäisyyspäivää (nyt jo toivottolen, jos en huomenna kirjoittele) - kaikille! =D
Minnikki ♥ tutteri 34+3
Eli toisaalta joo, tuo *viikkopino* *on* kyllä *selkee* ja kyllä mäkin päivittäin käyn lukemassa viestit, joten eiköhän sitä kommentointiakin sitten kerkee sen lukemisen lisäks :)
Joo tais se olla Pantsa joka oli kätilö, missäs liet? Kuulumisia sieltäkin tänne :)
Äipällä on ollut hirvee urakka pipareiden ja torttujen kaa, huh 160 kpl, wau! Mut miten ihmeessä ne säilyy jouluun saakka, ei mulla vaan ;) Teilläkin kun on tuota poppoota.....
Krista, kiva kun vastailit, et sullakin menkkakipuilua, et eiköhän se sit kuulu tähän vaiheeseen!!?!
Ja kun toivotin aiemmin viikonloppuja, niin ihan unohin tuon pyhäpäivän tässä välissä, joten siis rauhaisaa itsenäisyyspäivää!
E again
Mulla on rh- veri (O-), mutta niin on myös miehellä ja kaikilla lapsilla tähän mennessä (tutkittu napanuoraverestä heti syntymän jälkeen). Koskaan ei mitään ongelmia ole ollut tuon rh-negatiivisuuden vuoksi. Ne kolme ylimääräistä verikoetta ottavat raskauden aikana ja silloin tuulimunaraskauden jälkeen mulle annettiin varulta se vasta-ainepiikki jos silloin noita vasta-aineita olisi muodostunut. En tiedä onko tilanne otekin erilainen jos isän veri on rh plussaa kun meillä mennään koko porukka tällä O- verellä.
Kimmille onnea hyvistä ultrakuulumisista. Närästysten ja supistusten ja huonojen yöunien kanssa kamppaileville jaksamisia. Mun yöni vaihtelevat hurjasti. Nyt mennään melkein niin, että joka toinen yö on hyvä ja jokatoinen huono. Huomasin kyllä heti, että nyt saikulla ollessani en stressaa yöllä valvoessani niin paljon siitä, että saanko nukuttua ja jo se helpottaa uudelleen unenpäästä kiinni saamista.
Eilinen karkkilakon loppuminen kostautuu tänään megaluokan mahakipuna/ummetuksena. Ei tee enää yhtään mieli karkkia kun olo on kuin ilmapallolla. Nappasin kyllä ensiapuna vähän lääkettä nasuuni joten josko se tästä vähitellen helpottaisi (mutta karkkia syön kyllä seuraavan kerran vasta jouluna).
Viikkoja alkaa olla jo mukavasti kasassa ja kun eilen väläyteltiin sitäkin mahdollisuutta, että synnytys käynnistettäisiin jo ennen l.a:ta (olin siis asennoitunut siihen, että kamu tuskin syntyy edes tammikuussa) niin koko tilanne vauvan syntymästä alkaa käydä mullekkin todellisemmaksi.
Näitä lapsia kun on jo ennestään näin monta ei ole kertakaikkiaan ehtinyt keskittyä/ajatella sitä vauvan syntymään sellaisena konkreettisena asiana vaan jonkinlaisena kaukaisena juttuna joka tapahtuu sitten joskus...Eipähän se vauvan syntymä luultavammin mitenkään hurjasti tule muuttamaan tätä meidän arkeamme kiitos noiden muiden lasten, joiden myötä päivät rullaavat normaalilla tavalla kaikesta huolimatta.
Nyt taidan poistua keittämään päiväkahvit ja sitten tekemään viimeiset joulukortit valmiiksi.
Mukavaa viikonlopunalkua kaikille!
t:KainoElvi ja kamu 32+0
vastauksesta..meillä kun ei tiietä isän veriryhmää.
Äijän piti käydä luovuttaa verta jotta ois saanu tietää, mut flunssasta pitää olla vähintää kaks viikkoa kun voi luovuttaa.:( joten jäi epäselväksi..
Verikokeita tosin multa on otettu muutaman kerran ja viikolla 36 vielä kerran, jotta näkee alkaako kroppa tuottaa vastaaineita.
Tuottaako se muuten jos muksukin olis rh -?
Niin ja mitä siihen imurointiin tuossa aiemmin viittasin..jäi tekemättä,
pyykkiä meni neljä konetta ja kaksi isoa koria viikannu kaappeihin. ei vaan yksinkertaisesti jaksa/kykene..nyt nauttimaan päivän lämmin kaakao *kippis*
Laiskimus Krista 33+2
Krista81: Jos vauva on myös rh-miinus "merkkinen" niin silloin vasta-aineita ei mun mielestäni muodostu. Sitten jos vauva on rh-plussa niin sulle annetaan synnytyksen jälkeen se vasta-ainerokotus ettei tule mitään ongelmia noiden vasta-aineiden kanssa mahdollisessa seuraavassa raskaudessa. Mulle annettiin se tosiaan sen tullimunaraskauden jälkeen "varulta" kun silloinhan jäi tietenkin epäselväksi mikä rh-tekijä sillä kertaa olisi ollut kyseessä. Muuloin rokotusta en ole tarvinnut kun lapsilla rh-tekijät olleet miinusta.
Ihanaa kun on pitkästä aikaa koko perheellä vapaapäivä. Ollaan loikoiltu sohvalla, lämmitetty takkaa ja aamupalakin syötiin ihan pitkän kaavan mukaan. Lenkille/ulos meinattiin miehen ja pienten kanssa kohtapuolin suunnistaa. Selkä ei oikein kyllä tykkää kävelystä, mutta josko sitä pienen happihyppelyn jaksaisi tehdä.
( . ): Mahtavaa möyrintää kamu pitää tossa kylkikaaressa. Nyt kun on asettautunut kintut ylöspäin niin tuo möyriminen on vahvistunut aikalailla. Välillä tuntuu ihan pahalta kun kamu puskee oikein urakalla peppuaan mun mahanahkaani vasten. Ensiviikolla on tiedossa käynti neuvolassa ja hammaslääkärikin taitaa olla vielä loppuviikosta (yäk).
Mutta nyt virittäytymään ulkovaatteisiin ja sitten pihalle. Pitää vissiin vierailla taas miehen vaatekaapilla kun omat ulkoiluhousut ei enää mene kiinni...
Illalla sitten täytyy virittäytyä telkkarin ääreen katsastamaan millaisia pukuja sitä tänä vuonna linnassa pyörii ja hyvää ruokaakin olisi tiedossa siihen oheen.
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille ja jaksamisia tasapuolisesti
t:KainoElvi ja kamu 32+1
Esikoinen onkin hyvä valokuvaaja.. ;)
Masun ympärys navan kohdalta 111cm (rintojen alta 81cm). Nahkani pidän visusti piilossa (kiitos masutuubien, koska paitojen pituus ei riitä) - raskausarvet ovat ihan järkyt.
Rauhaisaa itsenäisyyspäivää! =)
Minnikki ♥ tutteri 34+4
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a43164e9-c385-11dd-8b34-…!
Aamutuimaan silitin rästit pois ja sitte lähettii käymää miehen mummilla ja mun äitillä. Siä piti laittaa muutama lista seinää ja sovittaa mun joululahja kengät :) Ihanat on ja kovasti haluisin jo käyttää mut käskin laittaa pakettiin kuitenki. Ovat pidempi vartiset talvisaappaat ja en mä niitä saa nyt ite kuitenkaa jalkaa/ niistä pois ni samapa tuo vaikka ovat paketis.
Kotiin päästyä jäi isäntä tekee jotai pihahommii esikon kanssa. Sahailevat tual metsän reunas kuollei rankoi pois ja jotai... Mä tulin sisää ja nyt oottaa namisafkat uunissa valmistumista. Saavat kohta tulla syömää ja huilaamaa hetkeks. Esikko ei oo päikkärei nukkunu ku satunnaisesti viimesee vuotee mut saa luvan huilata ainaki hetke ku heräs enne seittemää. Mite se voi vkl herää aina nii aikasi vaik viikol kuorsataa yli kaheksaa aina!?
ON: asukki ilmeisesti laskeutunu entistä alemmas. Vihloo tuol alapääs ja eilenki supisteli enemmä ja vähemmä koko päivä. Anoppilas ku käytii illal ni se kysy, et kui sun maha voi olla tost ylhäältä noi "tyhjä" ja kaikki valunu tonne alas. Ei mulla ole ollenkaa tollane massu ku *Minnikin* kuvassa... Onk muilla jo "valunu" maha?? Möyrimistä täälläki tapahtuu paljon ja välil tuntuu, et kaveri yrittää tulla ulos tosta vatsanahasta, ei tunnu todellakaa kivalta, ihan sattuu :(
Ollaa odotettu Tuntematonta Sotilasta taas katottavaksi ja eile havaittii, et se alkaa vast 22.05 :( Me ollaa yleens rötvätty sohvilla päivällä ja katottu se (jollen oo ollu töissä) ja nyt perinne menee poikki, pöh! Taidan kattoo sen kuitenki sitte illalla.
Vieläkö kaikkia (melkeen) nukuttaa huonosti? Mun jalat on vähän rauhottunu ja sitä myöten unet parantunu, mut sitä samaa muutaman tunnin valvomista keskellä yötä on kun täällä monella muullakin. Et ihan syyttä on hereil muutaman tunnin. Mä oon hipsiny keittiöö ja juonu teetä tai glögii ja napannu pari piparii/joulutorttuu lukemisen seuraks ja sitte onki uni tullu taas.
Eile muute laitettii jouluvaloi ja verhoi :) Tai mä sanoi mite ja mihi ja isäntä laitti ku ei antanu mun kiipustaa minnekää. Se ei anna mun tehä just mitää ku on koto. Emmä paljoo pystykkää ku suppailee mut se on kyl nii ihana ku se jaksaa huolehtii ja olla ihana :D Tsemiä teille jotka ootte valittanu miehistä!
Hyvää pyhää ja rötväämistä mamit ja masut!
Kohta meillä on joulu... ja tammikuu!
Marlene ja valunut massu viikoilla 32+1
Mulla myös toi miinus veri, vielä on parin viikon päästä yhdet verikokeet. Saa sitten nähdä, kumpaa vauva on.
Eilen kävin hakemassa varauksesta meidän vauvan tarvikkeet. Mies kokosi eilen sitten sängynkin. Ajattelin että saan pitää koiralle koulua, ettei sinne sänkyyn saa mennä, muttei se oo yhtään kiinnostunut koko sängystä. Ei kai se tyhjä sänky niin kiinnostava ookaan. ostin myös housut ja bodyn, jotka aijon ottaa sitten laitokselle mukaan, että saamme tuoda vauvan ne päällä kotiin.
Oma olo on aikas tukala. Edelleen vihloo alapäätä ja muutenkin paikat kuin hakatut. Supistellut ei ole edelleenkään yhtään. Taitaa meikäläistä supistella vasta tosi paikan tullen. Ensi viikolla onkin synnytysvalmennus taysissa. Saa siellä vähän ensi makua:) saa nähä iskeekö paniikki!
Mä jatkan tästä pyhän viettoa!
Lähes hyvin nukutun yön jälkeen on ihanaa touhuta (sen minkä pystyy) kotona.. Mies oli lähteny työhommiin niin hiljaa, että heräsin vasta tunti sitten. Ihanaa. Yöllä vaan yksi kunnon herääminen ja muutama valveilla käynti. Hassua iloita tuommosesta, kun normaalisti nukun kellon ympäri ilman ainoatakaan heräämistä.. Kai tämä meikäkäisenkin elimistö opettelee vauvan tuloon...
Mies oli viime viikon reissuhommissa ja oli kovasti miettiny ja nyt vasta oikeesti tajunnu kuinka paljon meidän elämä tuleekaan muuttumaan. Varmaan sillä maanantain ultralla oli osuutta asiaan.. Se sano, ettei osaa hoitaa pikkusta ja kun esittelin ostamiani vaatteita sano, ettei osaa semmosia pukea.. Naureskeli, että sama koko vauvalla ja isillä, kun olin ostanu 56 kokosen potkupuvun :D
Eilen koottiin (lue mies kokosi) sängyn. Nyt sitten pitää totutella siihen, ettei makkarissa ole yhtään ylimäärästä tilaa. Vaihdettiin jo nukkumapaikkojakin, kun minä olen nukkunu ikkunan vieressä ja siinä semmoset tuuletusläpät ettei sille puolelle voi vauvaa laittaa.
Nuihin kestovaippoihinkin kun olen tässä yrittäny opetella, niin eilen tein muutaman imun hahtuvalangasta ja sitten hahtuvavillahousut. Nuista housuista tuli kyllä sen kokoset, että on vauvalle varmaan ens jouluna sopivat, mutten kehannu sitten niitä purkaakaan. Pitää muokkailla tuota ohjetta ja nytpä tiiän että miten tuo lanka käyttäytyy. Mies kyllä eilen sano, että pitää olla pampperssiakin, että hän voi vaihtaa vaippoja :D Aattelin ensin ite opettella ja kattoa miten kestoilu onnistuu ja sitten miehelle opettaa.. Mutta saa sitten nähä miten vauvan kans menee. Paniikkia en asian suhteen ota ja jos ei sitten tunnukaan meidän jutulta niin sitten ei. Niin ja jos jollakin on hyviä ohjeita nuihin villiksiin tai muihin kestoihin, niin ilomielin otan vastaan! Äippälomalla aattelin niitä sitten alkaa ompelemaankin.. Tai sitten pyydän äitiä ompelemaan.. Saa nähä..
Varastosta laitoin "vähän" tavaroita kirpparille.. Meni muutama laatikko enkä vielä muuta kun vähän päällimmäisiä tavaroita laittanu. Pitäis vähän tarkemmin kurkkia kaappeja että sais vähän tilaa. Vaikka eipä tuolla kiire ole..
Täytyy varmaan lähteä pyykkitelineitä tyhjäämään, kun kohta uutta tavaraa tulossa. Viikolla kun en jaksa/kehtaa pyykätä niin sitten viikonloppuna kone laulaa jatkuvasti. Ja pyykin määrähän ei tästä ainakaan heti vähene.. Ja tämään mä laitan olohuoneeseen jouluverhot! jee jee.
Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!
Hömppä ja typy 32+2
Edelleenkää mulla ei mitää askaa oo, kunha lörpöttelen.
Viimeset tortut uunissa, piparit otin just pois.
Koko päivän oon ollu keittiös pelkästää... väsänny viimeset joulukortit ja tehny ruokaa vaikka ja kuinka. Isännäl aina mukaan työviikoks teen jotai ja pitää meiän muutenki syödä sitte. Kauheesti on sunnuntaisi sapuskaa jäkikses, mut jahka maanantai aamuna menee kattomaa ni on kipot ja kupit hävinny miehen mukaa :)
Supistellu on puol päivää ja muutenki kans olo ku nuijitul... Mite se KainoElvi sano?? Kun yli ajetulla madolla vai...
Nyt kattomaa niit torttui, mukavaa sunnuntaita :)
Marlene ja massu 32+2
Viikonloppu on hujahtanut ihan hirmuisen nopsasti ja siksi en ole koneellekkaan paljoa ehtinyt istahtaa.
Jouluvalmisteluja olen tehnyt tänä viikonloppuna oikein urakalla. Leivoin mm. piparkakkutalon ja paistoin laatikoita valmiiksi pakkaseen odottamaan aattoa. Joululahjojakin sain hankittua muutaman tänään pyöriessäni ruuhkaisissa marketeissa. Hyvä mieli kyllä tuli kun sain edes jotain on tehtynä valmiiksi ja harvinaisen ajoissa näin minun mittakaavassani.
Kaiken kukkuraksi sain tilattua netistä pehmeän kantokopan kamun vaunuihin. Vauvattaren nettisivuilla oli nuo Brion pehmeät kantokopat hyvässä tarjouksessa (ohv 119€ ja tarjoushinta nyt 29€) , joten silläkin saralla asiat etenee (hitaasti mutta varmasti:).
Oma ( . ) voi hyvin. Kamu edelleen raivotarjonnassa (hip hurraa). Liikettä ja energiaa tuntuu riittävän kuin pienessä kylässä:).
Itse olen potenut jonkinlaista raskaudenaikaista "kestokrapulaa". Eli ruoka ei maista ja olo on nuutunut (kuin tapetulla madolla vai miten se nyt olikaan...:). Yöt ovat menneet viimeaikoina kyllä onneksi mukavasti, uskallanko edes ääneen sanoa, että viimeyönäkin unta riitti yhteen putkeen yhdeksän tuntia ja vastaavaa ei ole tapahtunut varmaan kertaakaan aikaisemmin koko tämän raskauden aikana.
Ei kai tänne muuta. Kirjoitelkaahan ahkerasti kuulumisianne nyt kun taas arki koittaa, muiden vastaavassa tilassa olevien juttuja kun on aina mukava lukea.
Voimaa alkavaan viikkoon kaikille!
t:KainoElvi ja kamu 32+2
Hyvää Joulukuun ensimmäistä päivää ja terveisiä neuvolasta. :)
Täällä on jo lumetkin sulaneet maasta, just kun ehdin toivoa, että josko se talvi olisi tullut..
Sf-mitta oli 30 ja keskikäyrillä ollaan menty koko raskausaika. Tosin monet ovat minulta kysyneet, että kaksosiakos minä odotan, kun maha on niin valtavan kokoinen. :D Hempparikin oli noussut sieltä 109:stä 122:teen. :) Painoa ei ole tullut kuin kilon verran lisää viime käynnin jälkeen. ^^
Linea negrasta sen verran, kun joku tuossa edellisessä pinossa mainitsi, että menee koko mahan yli, niin minulla kanssa. Ensin navasta tuonne alas sellainen suora viiva, ylöspäin menee ihan hassusti. Alkaa tuolta navan yläpuolelta aika sivusta ja menee ihan vinoon. :D
Täällä muuten oltiinkin jo pää alaspäin. :) Kova hikka oli pikkuisella, kun oltiin neuvolassa. :D Mutta toivotaan nyt, että myöskin pysyis rt:ssa, ettei kääntyisi enään.
uniq: Puhuit niistä äitiyspakkausten reunuksista, kannattaa käydä katsomassa pikkupingviini.fi sivulla, siellä oli mielestäni ihan kivan näköisiä. :)
Hiivatulehduksen kärsin tuossa viikko sitten. Johtuu luultavemmin siitä, kun joutuu pikkuhousunsuojia pitämään ihan koko ajan, todella runsaan valkovuodon takia. Inhottavaa kun ei voi ollenkaan olla ilman suojaa, kun tuntuu että koko ajan valuu jotain möhnää..:(
Kunnon yöunia en ole nukkunut sitten miesmuistiin. Joka ilta nukkumaan mennessä saa valvoa sängyssä ensin sen tunnin tai kaksi, parhaimmillaan kolme, jos levottomat jalat alkavat pahastikin vaivaamaan. Niihin kun en ole saanut mitään helpotuskeinoa, kun mikään ei tunnu auttavan. Ja nyt tuo on alkanut välillä vaivaamaan jo käsiäkin. Ja sitten jos saakin unta, niin keskellä yötä herään aivan taatusti, enkä sen jälkeen nuku taas moneen tuntiin, juuri noiden levottomien jalkojen takia.
Nooh, onneksi ei ole töitäkään, niin saa sitten nukkua päikkärit, jos liikaa alkaa väsyttämään. :) Aika vaan alkaa käymään niin pitkäksi täällä neljän seinän sisällä. Työttömänä olen ollut nyt kaksi kuukautta ja tuntuu, että seinä kaatuu päälle. Äippäloma alkaa 12.12, mutta eipä se lohduta, kun ei töitä olisi muutenkaan..:/
Liikelaskennasta voisin sanoa vielä sen verran (kun puhetta jollain aiemmin oli), niin täällä pikkuinen liikkuu aivan mahdottomasti, mutta itselleni on vaan tullut tapa, että joka ilta, kun menen sänkyyn, lasken 10 liikettä. Yleensä ne tulee siinä 5-10min sisällä :)
Pikkuhiljaa alkaa toi mahan koko ahdistamaan, ei meinaa edes sukkia saada jalkaan, kun maha on tiellä. :/ Ja olen aina suihkussa tottunut ajamaan karvoitukseni, mutta nyt tahtoo olla hyvin hankalaa, kun ei näje tuonne ollenkaan. ;)
Jooh, mutta menenpä tästä keittelemään aamupuuroa. Hyvää maanantain jatkoa vain kaikille. :)
Jadmiras ja pikkuinen 32+5
Luulin jo että heräsin keskellä yötä, kun ulkona on noin pimeetä vielä.
Lumet tosiaan suli kokonaan pois :( höh. näyttäisi myös eilinen sade jatkuvan...
Jadmiras ootko kokeillu magnesiumia niihin levottomiin jalkoihin?
Itse nappailen muutaman tabletin illassa ja huomaan kyllä mikäli en ole ottanut. Pois on jäänyt suonenvedot ja krapitkin, huoh.
On muuten hauska kattoo et me mennään samoilla päivillä...;). Millos tutustumaan sairaalaan? saas nähä törmätäänkö..
Tää koneella istuminen ei sitten kovin kauan enään onnistu, alkaa paikat painaa persusta..joten hivuttaudun tuonne sängyn puolelle lukemaan..
Energistä ja mukavaa maanantaita mammoille..
minä & masu 32+5
Oon nyt vaan lueskellu pitkään muiden juttuja mut kerrotaan nyt omatkin kuulumiset.Viisi viikkoa oon jo lomaillu ja ihan kaikki on valmiiks laitettu vauvaa varten.Sairaalakassin oon pakannu kans,eväitä sinne täytyyy tosin vielä lisätä.Nyt oon sit laitellu joulua ja lahjatkin on ostettu ja paketoitu.
Onneks oon tosiaan ollu noin tehokas kun tällä viikolla ultrassa selvis et paikat on alkanu kypsyyn.Kohdunsuu on pehmeä ja kaula lyhentynyt.Vauva tosin voi erinomaisesti,liikkuu paljon ja painoa oli nyt 2,5 kg.Vaikka voihan se pitkäänkin kohdussa vielä asustella,eihän tuo mitään vielä meinaa eikä kuitenkaan mikään ollu vielä auennu.Rauhallisesti käskettiin kuitenkin ottaa nää loput viikot.
Mitään estettä ei alatie synnytykseen oo joten onneks huoli leikkauksesta on nyt pois.
Muutenpa tänne ei kummempaa.Masu on ihan valtava,sf mitta oli viikko sitten 34cm!Yöt on ihan tuskaa kun missään asennossa ei oo hyvä ja varsinkin öisin rinnat vuotaa maitoa pitkin sänkyä.Täytyy opetella nukkuun yöpaita päällä ettei joka viikko tarvi lakanoita vaihdella.Mut viikot menee ihan älytöntä vauhtia,toisaalta hyvä mut toisaalta jännittää kauheesti.Ensimmäinen kuitenkin tulossa ja lähinä jännitän vauvan kans kotona olemista.Synnytys ei jännitä yhtään,ainakaan vielä!
tepa viikolla 34+4