Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISkuiset '05 tonttuilemaan!

01.12.2008 |

Hyvää joulukuuta koko rakas poppoo!!

Kirjoittamaan ahkerasti tohinasta huolimatta!!

Tuulia

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos oikeen muistan niin viimeksi oon kirjotellut viime keväänä (onko siitä tosiaan niin kauan??). Kyllä mää aina käyn teidän juttuja lukemassa, joten jotenkuten oon perillä kuvioista ;) Niin, siis silloin kun viimeks kirjottelin keväällä niin olin plussannut juuri. No nyt meillä on täällä kotona tuo ihana plussa :) Tyttö 4110g ja 53cm syntyi joulukuun alussa ja Näpsästä tuli siis isosisko :) Nopea ja ja oikein positiivinen synnytys tälläkin kertaa.

Lahjoista oli galluppia. Uskokaa tai älkää mut me ei tänäkään jouluna olla ostettu Näpsälle (eikä tälle uutukaisellekaan) ainuttakaan lahjaa. Suku (miehen lähinnä) hommaa lahjoja niin älysti ettei oo mitään järkeä ite hommata. Muutenkin ärsyttää tää materialistinen jouluhömpötys. Jah mun mielestä alenusmyynneistä on hyvä sitten ostaa sellasta mitä ei jouluna tullut ja mitä kaipais :) (taloudellisuus ennenkaikkea, heh)

Mutta ei tällä erää muuta. Pitää mennä nukkumaan jotta jaksaa taas yöllä ruokkia pikkuista ;)

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE MAALIKSILLE!!

-miuqu, nti näpsä ja nti mininäpsä-

Vierailija
2/36 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii! Vihdoin pääsin kirjautumaan tänne. Vaihdettiin konetta tässä jokin aika sitten enkä millään muistanut tuota käyttäjätunnusta ja salasanaa....edellisessä se tuli niin automaattisesti :)

Tervetuloa Paavolle miunkin puolesta kirjoittelemaan!

Meille kuuluu ihan hyvää. Mitä nyt sitkeä yskä on vaivannut vähän jokaista, eniten maalisneitiä.

Kovasti odotan myös tietoa hoitopaikoista mutta enpä saa edes sitä ihmistä kiinni kuka niitä asioita kaupungilla hoitelee. Turhauttavaa! Jos hoitomatka on kovinkin pitkä niin meidän on pakko hankkia toinen auto. Julkiset eivät kulje hyvin ja isäntä tarvitsee autoa kun työmatka on suuntaansa 40km.

Lomautusta hällä ei ole tiedossa, päinvastoin...hommia liikaakin. Meidän työporukasta vähennetään seitsemästä kaksi eikä kukaan tiedä ketkä ne on. Tammikuussa saattaa jotain selvitä. Miehän menen maaliskuussa töihin mutta siellä saattaa odottaa irtisanomislappu.

Lahjoja ostettiin kummallekin muksulle yhdet. Isommalle sellainen barbie joka soi ja jolla hirmunen hörhelömekko. Pienemmälle semmonen pehmonukke joka puhuu joitain lauseita.

Ostin siskon lapsille, kummilapsille, siskolle ja vanhemmille lahjat. Sekä miehelle. Kyllähän tuota rahaa meni mutta mielelläni ostan lahjoja kun miusta niitä on niin kiva antaa. Onneksi tuli veronpalautuksia niin sekin onnistui.

Meillä oli pikkusiskon kanssa hirveä nukutusrumba. En kyllä tällästä iltaa muista. Kaks tuntia vaan huutoa ja heti kun yritti lähteä huoneesta pois niin huuto alkoi taas. Mies on vielä tehnyt tuplavuorot ja olin muutenkin ihan naatti....en ois tällästä iltaa toivonu. Toinen huutaa yskänlääkettä ja toinen huutaa muuten vaan.

Mutta mutta. Oikein mukavaa ja rauhallista Joulua teille kaikille!!!!

T: Nasulina, Noora ja Kiira

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miuqun perheelle suurensuuret onnittelut!!

P

Vierailija
4/36 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin koneelle niinkin maallista puuhaa varten kuin laskunmaksuun. Aikaisin ylhäällä vaikka onkin loma. Kun oppii heräämään, on vaikea muuttaa tapojaan.

Kinkku paistui myös yön aikana ja sitä miehen kanssa tiirailtiin uunin ikkunasta keskellä yötä. ;))

Miehen vanhemmat tulevat käymään tänään. Olimme minun vanhemmillani pari päivää ja nyt laskeudumme kotosalla joulunviettoon. Lunta on tullut hirmuisesti ja puut ovat kauniin tykkylumen peittämiä. Naapurin laps ja meidän esikoinen ovat hiihdelleet tuossa pihalla, tekivät siihen n. 200 metrisen ladun, mutta jos tänään taas ihan oikealle ladullekin välillä suuntaisimme.

Piparitaikina odottaa paistajaansa. Uuni täytyy kyllä ensin puhdistaa.. Muu perhe nukkuu ja taidan taas lukea tämänkin rauhaisan hetken. Menossa Kate Mossen Labyrintti. Mankellin Kiinalainen odottaa, mutta ei sekään ihan rentouttavaa joululukemista ole, vaikka hyvä varmasti onkin. Jos taas jatkaisin Naisten etsivätoimisto nro 1 -sarjaa. Se on ainakin hyväntuulinen ja harmiton. Oikeaa joululukemista!

Oikein rauhaisaa joulua teille kaikille!

Pippandii

Vierailija
5/36 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunpyhät on sitten vietetty. Mukavaa oli suurimman osan ajasta - pieni miinus tuli joulupäivän aamusta, kun meidän molemmat kullannuppumme alkoivat oksennella... Onneksi tauti meni nopeasti ohi, molemmat olivat jo iltapäivällä ihan normaaleja itsejään.

Aatonaattona pistimme kodin joulukuntoon eli koristelimme talon ja kuusen. Aattona lähdimme heti aamusta minun vanhemmilleni. Siellä lapset koristelivat taas kuusen, tällä kertaa minun siskoni kanssa. Sitten syötiin joulupuuro ja lähdettiin hautausmaalle kynttilöitä viemään. Sitten saunaan, syömään ja sitten olikin joulupukin aika... No, väliin mahtui kyllä aika paljon odottelua - ainakin lasten mielestä - joulupukki kun tuli vasta klo 18 jälkeen.

Riemu oli kyllä suuri, kun pukki tuli. Saana heläytti pukille, että "voi kun kiva, kun kerkesit tänne meille!". Pukkia vähän nauratti. Oli kyllä hyvä joulupukki (sama kuin viiime vuonna), oli tehnyt kotiläksyt huolellisesti ja jutteli ihan lasten henkilökohtaisista asioista. Ja viipyi juuri sopivan aikaa, ehti laulaa lasten kanssa jne.

Lahjoja tuli mukavasti. Saana ihmetteli, että kylläpä se pukki osasi tuoda juuri ne lahjat, joita hän toivoikin ;-) Paketeista tuli mm. konttaava poni, prinsessapuku, verhot sängyn yläpuolelle sekä kaikenlaisia muita leluja ja vaatteita. Nuutti sai kovasti toivomiaan Geomageja ja Gormiteja sekä pari peliä, joita aikuinenkin jaksaa pelata. Yhteiseksi lahjaksi lapset saivat lisäksi Zoobeja eli rakennuspalikoita, joilla ovatkin innokkaasti rakennelleet. Myös aikuisille pukki oli antelias, itse sain mm. oloasun, yöppärin, pari puseroa, korun (mies ostaa joka joulu - ja ostaa aina kyllä mieleisen) ja kirjan. Kaiken kaikkiaan siis oikein hyvät lahjat kaikille.

Lahjojen avaaminen on meillä aina iso projekti, kun porukkaa on paljon. Nyt tehtiin niin, että lapset (4 kpl) avasivat lahjat vuorotellen ensin (siis aina yksi kerrallaan, niin nähdään kunnolla, mitä paketeista tulee). Sitten he pääsivät leikkimään uusilla leluilla ja oli meidän aikuisten vuoro avata paketit. Mekin sitten vuorotellen availimme lahjat. Aikaa meni yli kolme tuntia, ennen kuin homma oli hoidettu ;-) Sitten juotiinkin kahvit + syötiin joulutortut, ja sitten lapset menivätkin nukkumaan ja me aikuiset pelasimme vähän Trivial pursuitia yms. Nukkumaan pääsin jo puolilta öin, joten aamulla ei hirveästi väsyttänyt.

Muuten joulunpyhät ovat menneet rauhallisesti. Joulupäivänä tultiin kotiin ja oleiltiin vaan, tapanina lähdettiin miehen synttäreiden kunniaksi parin kaverin kanssa keilaamaan ja syömään. Eilen lapset harjoittelivat hiihtämistä tuossa tiellä, kohta lähdemme oikein ladulle hiihtelemään. Täällä on vain aikas kylmä (ihan kunnon talvi, aamulla oli -10 astetta), joten siksi odottelimme näin iltapäivään, ennen kuin menemme ulos.

Sellainen joulu siis täällä. Me jatkamme lomailua aina loppiaiseen asti, eli leppoisaa oleskelua tiedossa vielä pitkään ;-)

Mukavia välipäiviä ja käykäähän kirjoittelemassa!

Terhi & lapsukaiset

Ps. Onnea Miuqulle ja perheelle uudesta tulokkaasta!

Vierailija
6/36 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä lähti aamusta töihin, me saatiin Juuson kans jäädä onneksi nukkumaan. Perjantaina muakin kutsuu taas koulu...

Joulu meni suht rauhallisesti, Juuso tosin vetäsi kolmena päivä kunnon kilarit väsymyksestä johtuen, kun ei päikkäreille rupea. Puol tuntii jokaisena päivänä huus ja ei saanu mitään kontaktia koko poikaan...

Aattona pukki kävi ja Juuso oli oikein reipas, lauloi pukille neljä laulua. Lahjoja sai sopivasti mm. lasten potkurin, rummut, legoja, muistipelin, palapelin ja Choco-pelin, vaatteita, työkalupakin ja ralliauton. Oli vielä muutakin...

Tapanina käytiin tapaninajelulla.Juuso ratsasti ensin pikkuponilla ja sitten käytiin rekiajelulla. Hauskaa oli ja Juusoakaan ei pelottanut yhtään.

Tänään pääsee onneksi jumppaan...syötyä on tullut ja paljon!Puntarilla en ole uskaltanut käydä...No, uuden vuooden jälkeen alkaa taas terveellinen elämä,herkut minimiin.

Nyt pitää mennä legoilla rakentamaan.HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

Ja Miuqulle onnea vauvasta!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
7/36 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan kotona välillä, huomenna tosin jo matkataan takaisin maalle. Kaisa jäi mummun ja vaarin kanssa mökille, kun me aikuiset tultiin pariksi päiväksi töihin.

Joulu oli mukava, viikko vierähti turhankin nopeasti siskon luona. Me noudatettiin viime vuonna hyväksi havaittua mallia ja joulupukki kävi jo ennen jouluruokaa. Näin saatiin ruokarauha ja lapsetkin malttoivat syödä, kun ei tarvinnut juosta sekunnin välein ovelle tarkastamaan joko pukkia näkyy. Pukki toi Kaisalle nukkekodin ja kalusteita sinne sekä pari kirjaa ja palapeliä. Me itse ei annettu loppujen lopuksi* mitään. Kaisa oli oikein iloinen lahjoistaan, vaikka toivomuslistalla ei ollutkaan näistä kuin kirjat.

* Kaisa toivoi alunperin rumpua, mutta muutti toiveensa ihan loppusuoralla vauvan polkupyörään. Olin jo ostanut rummun, mutta mielihyvin jätimme sen antamatta. Pyörää ei sitten löytynytkään enää kaupoista, joten jätettiin lahja hankkimatta.

Mä kävin tänään hypistelemässä alennusmyynneissä ja jotain tarttui matkaankin. Ostin myös superhalpaa joulukrääsää, jota pystyy ensi vuonna hyödyntämään. Löysin muutaman jutun, jota en raaskinut ennen joulua hankkia kun hinta oli nyt iloiset -70%. Kyllä lämmitti mieltä!

Mä luen Pippandiin tavoin parhaillaan Botswanan Mma Ramotswen tutkimuksia, ja taidankin siirtyä niiden pariin.

Sitä ennen vielä toivotukset kaikille ONNELLISEEN UUTEEN VUOTEEN !

kua ja Kaisa

Vierailija
8/36 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..uudenvuodentoivotuksia.

Odotellaan tässä vieraita - meille tulee parin tunnin kuluttua kolme ystäväperhettä lapsineen, joten hulinaa riittää. Mutta hauskaa tulee varmasti ;-) Valmistelut ovat hyvässä vaiheessa, hoidamme homman nyyttäriperiaatteella, minulle jäi osa pääruuasta. Ei siis tarvitse hirveästi stressata. Muutenkaan en paljon viitsi siivoilla tms. (eilen imuroitiin sellainen perusimurointi), kun kuitenkin saa lasten jäljiltä siivoilla huomenna. Eli rennolla otteella kohti uutta vuotta.

Ja sitten, rakkaat maalikset: oikein hyvää ja onnellista vuotta 2009 teille kaikille!

Nähdään pinossa taas ensi vuonna! ;-)

Terkuin

Terhi, Saana ja Nuutti

Vierailija
9/36 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tämän nimilistan taas näkyville!!

PIPPANDII

INSINÖÖRIÄITI

SENGI73

KUA

LEHTOVI

VUPII

KEVÄTMAMA

TEL5

SUOHOMPPELI

EMPPA 051

HURTTA

MIUQU

ROSA81

UUPU

KORVAPUUSTIT

PUMP@

KALAMAMI

MARANTA

PÄÄSIÄISÄITI78

MARJU73

MELROSE

MINI-05

MILI

ÄDÄ78

LARUSKA

FEMANA

KATI05

LAPPU

JOLLA

NOOPU

AJANKUVA

KUBLA

VIO

SOLANDRA

KATALIN

PAHIS1

VUOKKO

EGO

ELIISAKU

NASULIINA

RÄNKKÄ

TUULIEMILIA

LARUSKA

MURUNMAMA

PIPSA

KIIKKAKUKKA

Paavo5

Vierailija
10/36 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, nyt se virallisesti joulun odotus alkaa.Eilen laiteltiin jo vähän jouluvaloja sekä kynttilöitä sytytettiin.Juuso oli tänä aamuna ihan täpinöissään, kun sai avata ensimmäisen luukun kalenterista.

Minulla harjoittelu loppui ja tämä viikko ns. lomaa.Torstaina on sit arviointikeskustelu ja perjantaina pääsenkin entiseen (ja toivottavasti tulevaan)työpaikkaan töihin.meidän luokalle tuli palvelupyyntö ja menemme siis päiväksi töihin, kun vakkari henkilökunta juhlii pikkujouluja.Mukavaa nähdä asukkaita!

Muutenpa meille ei kuulu mitään erikoista,paitsi minä oon flunssassa ja mulla on korvatulehdus!Eipä oo ollu sitten lapsuusiän.Juuso on iloinen lumesta, eilen tehtiin lumiukko ja hiihtämään päästiin kans sekä mäkeä laskemaan.Nyt on st plussa- asteita ja liukasta.

Meillä Juusolla on toivelahjalistalla mm. lääkärilaukku, työkalupakki, lasten potkuri sekä kypärä ja moottorisaha. Nämä siis toiveita, joita Juuso itse kertonut haluavansa.

Vaan ei auta, kello kiitää ja täytyy lähteä hakemaan Juuso hoidosta.

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
11/36 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei tossa listassa oltukaan. Ensimmäiset puoli vuotta kirjoittelin enemmän ja sitten se vaan jäi.. Ekassa tapaamisessakin on joidenkin kanssa nähty. Silloin tällöin olen käynyt teidän vakkareiden kirjotuksia lukemassa.

Eli täällä meillä on Aada, reipas kerholainen ja isosisko 10 kk vanhalle pikkusiskolle. Aadalle kuuluu oikein hyvää ja on tempperamentikas ilopilleri. Mieluisimpia puuhia ovat kirjojen lukeminen ja piirtäminen ja maalaaminen sekä ulkoleikit. Aada osaa jo kirjaimet ja osaa kirjoittaa ulkomuistista monta sanaa. Numerot eivät kylä meinaa millään jäädä päähän.

Ei meille mitään ihmeellistä kuulu, ihan sitä tavallista arkea vaan, kun olen ollut äitiyslomalla. Kavereista on ollut kauhea pula kun kaikki tutut kaverit on jo päiväkodeissa, mutta onneksi on olut tuo kerho x 2 viikossa. On ollut ihanaa huomata miten sieltä on löytynyt muutama tärkeä ystävä, jotka on ihan " itse valittuja" eikä äidin kavereiden lapsia. Ymmärsitte varmaan.

Joulua osataan jo odottaa ja joulukalenteria kierretään kuin kissa kuumaa puuroa.. Aadalta on myös kysytty mielipide joulupöytään ja neidin mielestä ihanaa juhlaruokaa ovat nakit, keitetyt kanamunat ja aurajuusto. No, saamansa pitää :) Joululahja toiveita ovat prinsessapuku, Hello Kitty- pehmolelu ja muumi-tietokone. Hämmästyin oikein, kun niitä lelukuvastoja on luettu sivut rullalle "mä haluun ton ja ton ja ton ja ton ja ton jne..) mutta nämä olivat toiveet kun kysyttiin mitä joulupukille kirjoitettaisiin toiveita.

Eipä tässä tämän kummempaa, hyvää joulunodotusta kaikille!

Nojanda ja Aada
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7dfb7a49-c067-11dd-8e79-…!

Vierailija
12/36 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yllätys kun olit Nojanda käynyt kirjoittamassa ja laittanut vielä Aadan valokuvan. Suloinen tyttö!

Me käytiin tänään poikien kanssa kerhossa. Vietetään siis vapaapäivää kotosalla. Eeli meni juuri vähän aikaa sitten päiväunille. Meinasi nukahtaa eteiseen kun oli niin väsynyt. Meni vaan aikaa kun tultiin kerhosta ja saatiin syötyä ja vaipat vaihdettua pikkumiehelle. Nyt uinuu tuolla tyytyväisenä ja Henri katsoo hetken telkkaria niin äidillä on myös oma hetki. Tänään onkin karsea päivä kun pitää mennä hammaslääkäriin. Toisaalta se on nopeasti ohi. Sit illalla on vielä tavallinen lääkäriaika kun epäilen poskiontelontulehdusta ja on kai paras ottaa jo lääkekuuri kun ei tämä mene muuten ohi.

Kyllä nuo kerhot ovat mainio keksintö. Ei siitä mitään tulis, et me vaan möllötettäis täällä kotona. Meillä oli kerhossa oikein kivaa.

Huomenna on puoliksi vapaapäivä, pojat menee vähäksi aikaa hoitoon kun hoitelen kouluhommia. To on tän vuoden vimeinen koulupäivä ja access-tentti. Pe, la ja su olenkin töissä. On ohan kiva kun kolmesta päivästä saa viiden päivän palkan niin ei tarvitse niin paljoa olla töissä.

Eilen avattiin joulukalenteri. Kyllä sai Henrin nousemaan nopeasti sängystä ylös vaikka se tavallisesti on kovin vaikeaa. Kyllä tota päivää olikin jo odotettu. Nyt sitten odotetaan sitä jouluaattoa! Itsekin odotan sitä kun saadaan kerrankin olla kotona jouluna. Ollaan kymmenen vuotta reissattu paikasta toiseen eikä siinä oikein joulusta nauti. Nyt saa vaan olla. Ihanaa!

Kalamami, henri ja Eeli

Vierailija
13/36 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIPPANDII

INSINÖÖRIÄITI

SENGI73

KUA

LEHTOVI

VUPII

KEVÄTMAMA

TEL5

SUOHOMPPELI

EMPPA 051

HURTTA

MIUQU

ROSA81

UUPU

KORVAPUUSTIT

PUMP@

KALAMAMI

MARANTA

PÄÄSIÄISÄITI78

MARJU73

MELROSE

MINI-05

MILI

ÄDÄ78

LARUSKA

FEMANA

KATI05

LAPPU

JOLLA

NOOPU

AJANKUVA

KUBLA

VIO

SOLANDRA

KATALIN

PAHIS1

VUOKKO

EGO

ELIISAKU

NASULIINA

RÄNKKÄ

TUULIEMILIA

LARUSKA

MURUNMAMA

PIPSA

KIIKKAKUKKA

PAAVO5

NOJANDA

Vierailija
14/36 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Nojanda muistan sinut heti. Etenkin siitä, kun plussasit vissiin meistä kakkoskierrokselle niin pian. Olitte juuri lähdössä jonnekin matkalle, New Yorkkiin kun plussasit.

Monesti olet sen jälkeen ollut ajatuksissa, Ihanaa kun olit käynyt kirjoittamassa!!

Nyt täytyy mennä raivaa keittiötä..

Tuulia

Vierailija
15/36 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maalisneidillä on helinäkeijukalenteri. Ei ihan vielä tajua sen ideaa, ei ryntää aamulla ekaks availemaan luukkua niinkuin isompansa... Lahjatoiveena on sydänsoitin (pitäis enää selvittää mikä se oikeasti on), tiikerinaamiaispuku ja punaiset sukkahousut (kauhea äiti kun pakottaa lapsen kulkemaan siskon vanhoissa kuviollisissa) sekä puhuva imuri. Jep, isompien listoista ei sitten puhuta sen enempää ainakaan näillä palkoilla.

Neiti on tuttavillamme ollut leikkimässä heidän melkein samanikäisen tytön kanssa ja siellä on joku sydänsoitin. Perheen äitikään ei tiedä mikä on kyseessä joten toivottavasti pukki tietää ;-)

Tahdon viimeviikon talven takaisin. Sisälle tulevan kuran määrä on käsittämätön lumisen pakkasviikon jälkeen. Ei huvita joululeipomuksiakaan tehdä kun vettä tulee aamusta iltaan. Kaksi lahjaa on paketissa loput hakusessa. Kauppoihin pitäis jaksaa vääntäytyä. Mulla on varmaan joku burnout tai ainakin kaamosmasennus kun mikään ei huvita. voisin nukkua vuorokauden ympäri ja silti väsyttää. Vai nukunko liikaa......

Nyt kahvinkeittoon!

Vierailija
16/36 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan tällä viikolla ehtinyt aiemmin pinolle - en kyllä edes ajatella pinoutumista... Meillä oli tällä viikolla viimeistelyssä yksi iso työprojekti, tein alkuviikosta töitä myöhään iltaan asti, ti-ke yön olinkin Helsingissä, niin sai tehdä pitkään hommia, keskiviikkona saatiin projekti kasaan niin, että pääsin klo 22 junalla takaisin kotiin. Eilen piti vielä käydä Hgissä töissä, mutta nyt helpotti, eli tänään oon vapaalla ja tästä seuraavat pari viikkoa teen 4-päiväistä työviikkoa ja sitten jäänkin joululomalle ;-) Nyt vaan huomaa, että kun stressi helpottaa, uhkaa tulla kipeäksi, eilen illalla nousi jo vähän lämpöä, mutta onneksi olo ei muuten ole hassumpi.

Yritän tässä kirjoitella Saana sylissä (tulee ihan vauva-ajat mieleen...). Otetaan lasten kanssa rennosti, eli pidetään kaikki vapaapäivä. Lähdemme kohta ostamaan jouluaskartelutarvikkeita, niin saadaan vähän askarreltua, kun se muksuja niin kovasti kiinnostaa.

Meillä Saana toivoo ihan kaikkea, mitä lelukuvastoista löytyy... Ykköstoive on konttaava poni, ja sen neiti saakin. Ilahduttavaa kyllä, Saana toivoi myös vaatteita (mm. prinsessapukua... mutta myös sitten tarhaan mekkoa), eli mahdolliset vaatelahjat ovat myös neidin mieleen ;-)

Huomenna meillä olisi edessä itsenäisyyspäiväjuhlat kavereiden luona Helsingissä. Menemme miehen kanssa hotelliin yöksi, lapset menevät mummulle. Toivottavasti vaan olen huomenna kunnossa, ts. tämä lämpöily ohi...

Mäkin haluan talven takas. Kuran ja hiekan määrä on järkyttävä!!! Ja lasten ulkovaatteet hirveässä kunnossa, sais olla pesemässä koko ajan. Ärsyttävää...

No niin. Nyt lopetan tämän sekavan sepustuksen... Palaan asiaan, kun aivotoiminta on tuon työpuristuksen jäljiltä palannut normaaliksi ;-)

Mukavaa viikonloppua!

terhi & sohvalla löhöilevät lapset

Ps. Nojanda, kiva kun kävit kirjoittelemassa, tuuhan pian uudelleen!

Vierailija
17/36 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset täältäkin päin!

Vietelen nyt kolmatta yh-päivää...huh huh. Mies oli torstain Helsingissä töissä, tuli illalla kotiin vain lähteäkseen taas eilen Saksaan, ensi yönä palaa kotiin. Harvinaisen pitkä reissurupeama meidän perheelle. Säännöllisesti mies on kyllä työn vuoksi kaksi päivää peräkkäin Helsingissä, mutta nyt tuli vielä tuo toinenkin reissu perään. Melkoista säätöä olla kahden uhmiksen kanssa yksinään...

Tänään toin lapset mummolaan aamupäivällä ja suuntasin itse takaisin kotiin viettämään laatuaikaa imurin kanssa. Sainpa siivottua toisen vessankin katosta lattiaan: seinät, lattian, kaapistot ja kaikki. Että olen tyytyväinen :) Pika pikaa tulin takaisin tänne mummolaan (syömään: ihanaa, valmista ruokaa!). Lapset lähti vielä mummon ja vaarin kanssa ulos ja mä mietin että mitähän sitä sitten oikein tekisi. Outo tilanne, kun ei ole mitään tekemistä!

Luojan lykky nää mummolat, meillä molempiin mummoloihin on matkaa reilu 10 km. Mikä on ihan sopiva matka, ei oo liian kaukana muttei ihan lähelläkään. Aika vähän "käytetään" kyllä apuna heitä, mutta on mukavaa, että jos tarve vaatii, niin mahdollisuus hoitoapuun on.

Eli siis päämäärätöntä löpinää tää mun tekstini :)

Joululahjatoivegallup taisi olla? Poika (3,5 v) haluaa Lego-poliisiaseman ja Lego-poliisirekan. Mitkä pukki tuokin. Ja Lego-paloaseman myös. Neiti (2,5 v) haluaa (äiti hieman on auttanut toiveissa :) Muumien Merenhuiske-laivan ja prinsessa-Legoja. Muumien talvinen uimamajakin on tulossa. Me pitäydytään edellen samalla linjalla, kuin aiemminkin, että ei itse osteta lahjoja lapsille lainkaan. Mikä joskus kummastuttaa ihmisiä hirveästi. Niitä tulee ihan riittävästi mummoilta ja vaareilta ja kummeilta. Pitkin vuotta saavat kuitenkin sitä sun tätä, kun äiti on toivoton shoppailija, ostaa jos vain jotain kivaa näkee. Tilin saldo on kyllä aina sen mukainen... Mutta jouluisin pystyn jotenkin aina hillitsemään itseni osteluissa, taidan olla outo tyyppi ;)

Tilin saldosta tulikin mieleeni, että viime viikolla saatiin iloinen yllätys. Lapset oli koko viime talven räkätaudeissa ja korvatulehduksissa. Ystävän yllyttämänä tein Kelaan vammaistukihakemuksen (eikö ole kiva nimi tuella?) infektiokierteestä johtuen. Tyttö saa takautuvasti 5 kk ja poika 6 kk, a´87 e, verotonta tukea. Eihän se raha lasten sairastelua korvaa, mutta muuten helpottaa elämää kyllä kummasti. Itsekin kauhistuin, kun aloin hakemusta tekemään, että kylläpä me ollaankin sairasteltu. Tämän vuoden puolella yhteensä lähes 50 lääkärissäkäyntiä, pojalla 14 antibioottikuuria ja tytöllä 10. Pojan korvat putkitettiin syyskuun lopussa, ja sen jälkeen ollaan saatu olla aika terveitä, kop kop. Onneksi on vakuutus! Ja tämän jaarittelun viesti oli se, että sitä tukea kyllä kannattaa hakea, vaikka juuri taisi lehdessä ollakin, että tuen saajat on vähentyneet hurjasti.

No, jospa otan vaikka torkut lapsia odotellessa, etten kyllästytä teitä turhanpäiväisillä höpinöilläni :)

Mukavaa viikonloppua,

Piia

Vierailija
18/36 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä, Paavo, sairastettu hurjasti! Meillä on maalistyttö ollut tosi terve, mitä nyt on yskänlääkkeen suurkuluttaja. Pikkuveljensä sen sijaan tuntuu saavan kaikki mahdolliset räkätaudit. Olenkin pähkäillyt, että jos olisin mennyt töihin heti äitiysloman loputtua, niin varmaan puolet ajasta olisin ollut kuitenkin kotona. No, toivon vaan, että kerää hyvän vastustuskyvyn nyt, kun olen vielä hoitovapaalla. Tällä hetkellä toivutaan keuhkoputkentulehduksesta.

Joululahjatoiveita kysyttäessä tyttö nimeää aina eri asiat. Pari videota joka tapauksessa on tulossa sekä prinsessan kruunu rikki menneen tilalle. Tavaraa on joka tapauksessa meillä paljon tilaan nähden, joten mitään isoja hankintoja ei ole tulossa.

korvapuustit

Vierailija
19/36 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka molemmat tehtiin keväällä nelipäiväistä viikkoa, niin tuntui että aina sai olla soittamassa töihin, että oon TAAS lasten kanssa kotona. Nolotti, vaikka syystähän me pois oltiin.

Lääkärissä käytiin melkein kerran viikossa, joten Tampereen Mehiläisen lastenlääkärit ja korvalääkärit tunnetaan hyvin :) Putkitusta lykättiin ihan liian pitkään, kun ensin odotettiin kesää ja sitten "vanhenemista", molemmat kuulemma vähentää korvatulehduksia. No ei vähentänyt meillä pojalla. Neitokaiselle (jolla tilanne ei ole ollut niin mahdoton) varataan putkitusaika kyllä heti seuraavasta tulehduksesta! Minä höpsö jännitin nukuttamista ja putkitusta ihan turhaan. Kaikki meni tosi hienosti. Koko reissun ainoat kyyneleet saatiin aikaan kun isi vahingossa kolautti kotiin tullessa poikaa ovella otsaan...

Nyt iltahommiin, lapset jo hakee unta sängyissään. Kauniita unia!

Piia

Vierailija
20/36 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas mitä... Mulle iski la-su yönä mahatauti. Taas... Ei oo montaa viikkoa edellisestä. Oltiin la siellä itsenäisyyspäiväjuhlissa, siellä oli jo vähän outo olo, ruoat söin ja ruoan kanssa vähän viiniä, mutta siihen se sitten jäikin. Yöllä alkoi polttaa mahaa, ja aamulla sitten rupesi tulemaan tavaraa molemmista päistä... Sitä jatkui aina eilisiltaan asti, n. klo 21 sain yhden jugurtin pysymään sisällä. Vieläkin tulee välillä pahanolon puuskia eikä maha ole kyllä mitenkään normaali. Ja olo on tietysti sikaheikko. Mutta kyl tää tästä.

Meilläkin on tänä syksynä sairastettu kiitettävästi - ilmeisesti siksi, että lapset siirtyivät pph:lta päiväkotiin/eskariin ja taudit jylläävät tehokkaammin. Onneksi on kuitenkin ollut näitä normaaleja lastentauteja eikä mitään vakavampaa.

Tuosta sairastelusta tulikin mieleen: Paavo, te kun olitte käyttäneet noita Tampereen Mehiläisen palveluja, niin osaatko sanoa, kuka siellä olisi hyvä lastenlääkäri? Me kun emme vielä ole Treen seudun lääkäripalveluja lapsille tarvinneet, niin olisi mukava jo ennakkoon tietää, mihin sitä menee sitten, kun on tarvis... ;-)

Tällä viikolla olisi ohjelmassa töiden lisäksi joululahjaostoksia. Olen menossa torstaina siskoni kanssa shoppailemaan - silloin olisi tavoitteena saada aika iso osa ostoksista tehtyä...

Muuten ei siis ihmeempää. Jatkan toipumista...

Terhi & hoidossa olevat pikkuriiviöt