Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISkuiset '05 tonttuilemaan!

01.12.2008 |

Hyvää joulukuuta koko rakas poppoo!!

Kirjoittamaan ahkerasti tohinasta huolimatta!!

Tuulia

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meidän ehdoton lempilastenlääkäri Mehiläisessä Tampereella on Anneli Uitti. Osaa mun mielestä hyvin "katsoa kokonaisuutta". Kysyy välillä itsekin, että tarttisitteko reseptiä rasvoihin, Pamoliin jne. Joskus kysyi multakin, kun itse silmätulehduksessa kävin lapsen kanssa lääkärissä, että tarvitko itsekin kuurin tohon silmääsi. Ja on tosi kiva, rauhallinen, ja vaan kertakaikkisen mukava. On yleensä töissä vaan viikolla, se huono puoli Annelissa on :) Kakkosvaihtoehto voisi olla vaikka Tarja Ruuska. Korvalääkäreistä lemppari on Heikki Rantala (pojan sanoin, "kyllä toi Heikki vaan on niiiiin hyvä lääkäri" :).

Päiväkodista mekin niitä tauteja varmasti ollaan saatu. Kun olin kotona, niin ei me tällä lailla sairasteltu... No, eipä tosiaan ole onneksi ollut mitään vakavaa.

Pikaista paranemista Tel, oksennustauti on kyllä kammottavaa.

P

Vierailija
22/36 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sananen, ennen kuin haen likat hoidosta.

Mie en ole päässyt vauvasivuille muutamaan päivään. Alkaa tympimään, tällaiseksiko nämä sivut jäävät? En kyllä enään juuri muistakaan millaset ne vanhat oli =)

Mie olen nyt kolme päivää saikulla. Ylähengitytie tulehdus. Lämpö nousi eilen, 37.7, kurkku ihan tajuttoman kipeä ja turvonnut, sekä yskää. Tämähän tietty tarttuu kaikkiin muihinkin, meinaan päiväkodissa levis kuin kulovalkea.

Tel, paranemisia sinne. Tänä vuonna on tuo vatsatauti mennyt varmaan monessa perheessä kovin monta kertaa. Mie kun laskin, niin ollaan sen 4-5x mekin siinä oltu vuoden aikana. Tulis kunnon pakkaset, jotta pöpöt häviäisi.

Näin siis meillä täällä. Yritän palata huomenna. Nyt meen käyttää koiruuden ja sitten haen likat.

Tuulia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tytöt miun kanssa kotona tänään. Hoidossa kyllä sanoivat, että tuo vaan tytöt tänne niin saan levätä. No, enhän mie nyt osaa niitä sinne viedä, jos itse olen kotona -> virhe ;). Tätä olen katunut jo muutamaan otteeseen tänä aamuna. Moona heräsi jo klo 5.30, Mimmi 6.30. Joten kaikenlaista rähinää ja ähinää on kerennyt jo olla. Nyt odotellaan, että riisipuuro kypsyy.

Mimmin kanssa on kyllä nyt jokin suvantovaihe menossa. Hän on reipastunut tosi paljon. Ei ihan kauheesti kiukuttele yms. Moona sitten taas riekkuu ja ärsyttää ihan tuttuun tapaansa. Välillä saa toki Mimminkin siihen mukaan, mutta kuitenkin aika seesteistä.

Meillä on joulujutut ihan vaiheessa. Nyt ensi viikonloppuna on tarkoitus suorittaa asiat loppuun. On vaan niin vaikea keksiä näille miun veljille mitään, kun heidän toiveet on aika hinnakkaita.

Taantuma näkyy meidän perheessä jo aika lailla. Mies on ollut jo viikon tuossa muutama viikko sitten pekkaslomilla, ja nyt ensi viikosta koko loppuvuoden pekkasilla. Ensi vuodesta ei osaa sanoa vielä, tuleeko lomautuksia vai ihan irtisanomisia. Senkin vuoksi pitää pitää pussin nyörit tiukalla. Hän on siis kuljetusalalla.

Mehän ei teetätetty sitä kylppäriremppaa vielä. Tarkoitus oli säästää siihen vielä, mutta jos huonosti käy, niin ne kylppärirahat menee elämiseen. Kylppäriin mie tein sen "pinta"huollon. Pesin myrkyllä lattiasta kattoon, sekä maalasin kalusteet, sekä ostin uuden matona ja pytyn istuimen. Nyt on kaikki sävysävyyn.Kyllä se piristi ja vessaa jaksaa taas katsella. Rahaa meni n.50e, joten ei tullut kalliiksikaan.

Missäs te vietätte joulua? Me ollaan siellä miun isälläni maalla. Mieheni vanhemmat taas vähän möksähti kun ei olla heidän kanssaan. Mutta se miun appiukko on aina humalassa ja ne ei ymmärrä, ettei me haluta lapsille näyttää sellaista ukkia. Mie olen itse joutunut kärsimään lapsena ja nuorena siitä, että äiti oli ihan kekkulissa. Omat lapset ei tällaista joudu kokemaan. Harmi, ettei jotkui ymmärrä sitä. Tokihan meidän joulupöydässä on viiniä ja olutta, mutta se on seurustelu/ruokajuoma, ei humalahakuista juomista varten. No, mie lupasin anopille, että tullaan jouluaattona aamupalalle ja koristelemaan kuusi. Ehkei ukki sitten vielä ole kerennyt aloittamaan. En nyt tiiä kelpaako se vai ei..Mieshän ei olisi halunnut nähdä vanhempiaan jouluna lainkaan. Mutta onhan heilläkin oikeus olla lastenlapsien kanssa jouluna.

Tämä on joka vuotinen ongelma. Pieni ajatus on, että oltaisiin vain kotona ja kuka haluaa niin tulisi meille sitten. Se vaan tuntuu hölmöltä, kun meillä siellä maalla isälläni on iso maatalo ja joulupukki tulee siitä naapurista. On siellä enempi tunnelmaa, kun kerrostalo kolmiossa =)

Näissä mietteissä, nyt täytyy mennä tuonne mimmin kampaamon tuolille. Hän jo kovasti varttuu.

Tuulia

Vierailija
24/36 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain vihdoin aloitettua lahjojen hankkimisen. Kaisa pyysi joulupukilta kynttilöitä omaan huoneeseen (ei saa), kirjoja ja rummun. Herttainen lapsi halusi joulupukin toivelistaan vielä lisätä toivovansa isälle levyjä ja äidille kukkia. Pakko se rumpu oli sitten hankkia, ostin sellaisen muumisarjaan kuuluvan (joka toivottavasti jää hyvin vähälle soitolle).

Meillä ollaan ihan joulufiiliksissä, kun koti on koristeltu ja piparitalo leivottu. Varsinainen joulu vietetään siskon luona, sinne tulee myös meidän vanhemmat. Joulupäivä anoppilassa miehen sukulaisten kanssa ja tapanina mennään mun isovanhempien luokse. Mua ei paikasta toiseen siirtyminen haitaa, välimatkatkin on tosi lyhyitä. Kunhan ensin vaan päästään länsirannikolle :)

Lahjoja ostellaan tosi vähän, miehen sukulaisille ei ollenkaan ja minun sukulaisillekin vain ihan läheisimmille. Toisillemme emme osta miehen kanssa mitään ja Kaisallekin aina jotain tosi pientä. Parina ekana vuonna ei taidettu ostaa hänellekään.

Nyt menen tekemään iltapesua Kaisalle, meni taas myöhään..

Kuulumisiin, kua ja Kaisa

Vierailija
25/36 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisen kanssa on käynti lastenklinikalle kirurgin luokse. Arvioidaan tarvitseeko koululääkärin löytämä nivustyrä leikata. Siis miten yhdellä lapsella voi olla kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaivat/ongelmat??

Joulu ollaan kotona. Mun vanhemmat todennäköisesti tulee meille aattona. Pukkia ei tänä vuonna nähdä, salaperäinen säkki vaan ilmestyy oven taa. (Meidän tuttu vakkaripukki löysi emännän itselleen eikä joud enää kiertää aattona:-(

Joulupäivänä mennään varmaan anopille syömään.

Lahjat on suurimmaksi osaksi jo paketoitu, kortit postitettu. Leivonnaisia teen sitten alkuviikolla ennen aattoa, kinkku paistunee aatonaattona ja laatikot äitini tuo tullessaan. Joulusiivous, kukahan sen tekis...

Ens viikonloppu menee pikkujouluissa (lue:toipumisessa) ja esikoisen balettiesityksessä. Seur la on koulujen joulujuhlat. Meillä kun lapset eri kouluissa saa kivasti säntäillä kahden koulun väliä. Yritän viimeiseen asti välttää maalisneidin raahaamista pimeään juhlasaliin eli taata muille tai ainakin itselleni tilaisuuden kuulla esityksistä jotain.

Stressitöntä joulunalusaikaa kaikille!

Vierailija
26/36 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti voin aloittaa jouluvalmisteluista kertomalla, kun muutkin niistä ovat puhuneet ;-) Olin nimittäin tänään siskoni kanssa jouluostoksilla, nyt ovat lahjat jo hyvällä mallilla. Ajatus on käydä viikonloppuna vielä ostoksilla, sitten pitäisi urakan olla valmis. Olin tänään oikein tehokas osteskelija, eli sain hyvin ostettua. Minä aina vähän innostun jouluostoksilla, ts. tulee ostettua ylimääräistä. Meillä on se tyyli, että käytetään S-ryhmän liikkeitä aika paljon ja kerätään bonukset sitten jouluostoksiin, joten siinä on mukava lahjaostolisä muuhun budjettiin. :-)

Sain tänään ikkunoihin jouluvalot (meillä on sellaiset läpinäkyvät tähdet kaikissa ikkunoissa), heti tuli paljon jouluisempi mieli. Täällä on kyllä ulkonakin ihanan jouluista, parina päivänä tullut oikein kunnolla lunta. Toivottavasti vaan jatkuisi tämä ihana pakkassää.

Ensi sunnuntaina tulee anoppi tekemään lasten kanssa piparkakkutalon, joten sitten on sekin hoidettu.

Joulun vietämme minun vanhemmillani, kuten jo 10 vuotena aiemminkin. Tämä on siis 13. yhteinen joulu, yhden vietimme erillämme (seurustelu sen verran alussa vielä), toisen sitten ekassa omassa kodissamme, mutta muuten olemme olleet minun vanhemmillani, jonne tulevat myös minun sisarukseni perheineen. Siellä on mukavan leppoisaa, pelaillaan seurapelejä ja serkukset saavat leikkiä keskenään jne. Ja minä pääsen helpolla, kun äiti laittaa joulun valmiiksi... Nyt kun hän on eläkkeellä, hänellä on vielä kivasti aikaakin laittaa ruoat yms. Yleensä olen itse tehnyt jonkun kakun tms., jota voidaan sitten syödä iltakahvilla ja joulupäivänä.

Sitten piti vielä pari sanaa töistä. Meillä nimittäin viimeinkin vähän kuviot selvisivät (on ollut organisaatiomuutosta tulossa koko syksyn). Minun kannaltani kaikki meni oikein hienosti, eli pääsin tylsimmistä hommistani eroon ja sain kivempia tilalle, työtaakka vähenee eli saan tehdä todnäk ihan normaalia päivää, ja palkankin pitäisi keväällä vähän nousta. Ei siis huonosti ollenkaan ;-)

Ja vielä pari sanaa tuosta meidän nuoresta neidistä. Saanasta on nimittäin tullut vaihteeksi ihan hirveä. Haukkuu veljeään ja äitiä ja isää rumaksi, läskiksi ja tyhmäksi... Kiusaa veljeään... Ei tee mitään ilman hirveää tappelua... Riehuu eikä tottele... Onneksi on ainakin vielä hoidossa käyttäytynyt ihan hyvin ja siellä on oma, mukava itsensä, mutta kotona on joku testausvaihe menossa. Ja juuri kun ehdin miettiä, että Saana on ihanan helpossa iässä... No, nyt on se tilanne että isoveljensä kanssa on suhteellisen helppo tehdä toimeen, mutta tuo neiti on siis ihan kauhea. Mutta kai se tästä taas ohi menee.

Jahas. Nyt pitää mennä pelaamaan lasten kanssa muistipeliä.

adios!

terhi&muksut

Ps. Paavolle kiitokset lääkärivinkeistä, otin nimet ylös.

Vierailija
27/36 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä täällä lunta sada, mutta lunta on kyllä! ;)) Olemme vain tänään jo kääntäneet ajatuksemme joulujuhlaan ja huomiseen joulukirkkoon, ja laulut raikuvat mielessä..

Vedän ilmaisutaitoa ja jouduin tänään harjoituksissa paikkaamaan sairastunutta joulupukkia. Olin varmaan melkoinen näky - oppilailla oli ainakin hauskaa. Ja täytyy sanoa, että oli itsellänikin.

Arvosanat siis annettu, viimeisetkin aineet, arvostelut ja esseet luettu, ja nyt voi jo huokaista. Perjantaina alkaa pitkä joululoma, jonka aikana aion lukea hirmuisen pinon kirjoja ja nukkua aamuisin niin pitkään kuin vaan annetaan nukkua, syödä hieman suklaata ja hiihtää ainakin sata kilsaa (olikohan tuo viimeinen hieman liikaa luvattu?). Ehkä parasta on ettei lupaa mitään, kunhan vain on!

Vietämme joulun kotona, aatonaattona ja joulupäivänä varmaan ajelemme mummolat. Meille tulee joulupukki (viime vuonna kävi kun olimme saunomassa ;)) ja jos vaikka ammupäivä kulutetaan hiihtoladulla esikoisen kanssa ja puretaan jännitystä metsään.. Maalismuksuhan ei hiihdä. Kävi kerran suksillä ja kun lumitilanne oli hiukka huono silloin ja latu surkea, niin hällä oli taas kärpäsen kärsivällisyys. Mutta saadaanpa isomman kanssa nauttia suksimisesta kunnolla.

Loppuvuosi on mennyt nopeasti. Töitä on ollut paljon, mutta kivaakin on ollut. Viime vuonna olin ihan puhki tähän aikaan vuodesta, että nyt on hyvä mieli, kun on niin erilainen vuosi takana. Uusi vuosi 2009 on mukava ottaa hyvillä mielin vastaan - varsinkin kun saamme nauttia pitkästä lomasta!

Kaikkea hyvää teille näille vuoden viimeisille viikoille! Viikonloppuna siivoilen varmaan kotosalla, joten enköhän vielä tule teitä moikkaamaan. Oli mukava lukea kuulumisianne. Kirjoitelkaas lisää!

Pippandii ja pojat

Vierailija
28/36 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt viikkoon ainakaan. Viimeeksi olin tulossa kipeeksi, no..mie tulinkin tosi sairaaksi. Miulla oli 6pv yli 38 kuumetta, parhaimmillaan yli 39. Lopulta yskä painu keuhkoihin ja sain antibiottikuurin keuhkoputkentulehdukseen. Olen töissä ollut viimeeksi viikko sitten maanantaina, ja en sitten enään töihin menekään tuonne vanhaan paikkaan. Olen tämänkin viikon kokonaan sairaslomalla. Huomenna pitäisi jaksaa lähteä hakemaan tavaroita ja heittää hyvästit sille työpaikalle. En vaan tiedä kykenenkö..Meinaan nyt on tytöt kuumeessa ja viime yönä ei juurikaan nukuttu. Mimmi on ollut jo maanantaista asti kovassa kuumeessa, Moonalle nousi yöllä. Mimmiä käytin lääkärissä, mutta mitään ei löytynyt. Huomenna pitäneen mennä uudestaan. Oli tehokas lääkäri joka laittoi Mimmin verikokeisiin, vaati pissanäytteen ym. Virustauti.

Joulujutut siis on vähän vaiheessa. Olen mie kyllä pakolla vähän kaupoilla käynyt, että saa tänään postitettavat lahjat lähtemään. Voimat on vaan aika hukassa vieläkin. Sunnuntaina lähtään maalle ja tullaan sitten joskus joulun jälkeen pois.

Sairastellen siis on nämä päivät menneet.

Tuulia

Vierailija
29/36 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Tuulia, tuota teidän sairastelua! Ainoa hyvä puoli on, että ehtii ohi ennen joulua... Toipumista teille!

Ja kiva, kun Pippandiikin kävi pitkästä aikaa pinolla ;-) Kahdehdin teidän lumitilannetta - meillä on jäätä ja märkää, ja vielä viime viikolla oli niin ihanan lumista ja talvista. Blääh. Tosin on kai pienenpieni mahdollisuus, että saataisiin tänne jouluksi vähän lunta.

Minä alan siirtyä joulun viettoon. Olin eilen tosi myöhään töissä (kotona puolilta öin), tänään teen viimeiset pakolliset jutut täältä kotoa käsin. Ajatus on myös vähän putsailla lasten huoneista leluja varastoon, niin mahtuu uusia tilalle. Pakko tehdä salaa, kun ovat hoidossa, muuten ei saisi mitään viedä ;-)

Mutta tosiaan tänään enää puoliteholla töitä, sitten ihana, ihana loma aina loppiaiseen asti. PItkä ja tosi raskas syksy on takana, nyt kerätään voimia uuteen. On kyllä sitten kiva aloittaa tammikuussa, kun työtehtävät muuttuvat - eilen juuri kävin pomon kanssa läpi uusia hommia, ja ne kuulostavat aikas kivoilta. Joten on ihana nyt lomailla ansaitusti ja aloittaa sitten uudella innolla. Ajatus on ottaa tosi rennosti ja tehdä lasten kanssa kaikenlaista kivaa. Katsotaan, mitä keksitään ;-)

Jouluhommat ovat hyvällä mallilla. Tänään käyn ostamassa kaksi lahjaa, sitten on kaikki hoidettu. Sitten alan pikku hiljaa siivoilla niin, että tänään siivoan vähän, huomenna vähän ja sunnuntaina vähän. Varsinainen siivouspäivä on maanantai, ja tiistaina laitetaan joulu valmiiksi. Menemme joulunviettoon vanhemmilleni tuohon muutaman kilometrin päähän, en vielä tiedä, lähdetäänkö sinne jo tiistaina vai vasta keskiviikkoaamuna.

Mutta sellaista siis tänne. Tulen kyllä vielä pinolle ennen joulua, joten kirjoitelkaahan kuulumisia ahkerasti ;-)

Terhi & viimeistä hoitopäivää viettävät lapset

Vierailija
30/36 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulialle sympatiat! Täälläkin ollaan kipeenä. Ensin mä olin itse kovassa kuumeessa monta päivää, yskin keuhkot pihalle ja sain poskiontelontulehduksen. Nyt sitten Eeli on tiistaista asti ollut kovassa kuumeessa. Ensin tiistaina oli 39 ja nyt ke&to 40,5. Pieni ressukka on ihan voipunut. Päivisin on vain 38 mutta sitten päiväunien jälkeen nousee tuonne neljäänkymppiin ja ressu vaan makaa ja vaikertaa. Ei ole syönyt kolmeen päivään mitään! Eilisen saldo oli muutama lusikka jogurttia ja tänään söi 3 lusikallista kiisseliä. Maito kelpaa onneksi aika hyvin. Alan jo olla huolissani. Raukka laihtuukin ihan olemattomaksi.

G: Montako lelua lapsenne saa joululahjaksi teiltä???

Tuon gallupin kysyn siksi kun miehen kanssa meillä oli matsia siitä, montako lelua lapsille saa ostaa. Ostin molemmille 3 ja miehen mielestä 1 olisi riittänyt. Mä oon tällanen hupsu et haluan antaa niille jouluna lahjoja. Ei ne muuten sit leluja juuri saakaan kuin synttärilahjaksi. Meillä ei ostella leluja pitkin vuotta. Henrin lelut alkaa olla jo liian pienille tarkoitettuja. Ollaan siirretty niitä Eelin huoneeseen. Mun mielestä Henri tarttee lisää. Mut jos ostan Henrille niin en voi olla ostamatta myös Eelille ettei ole epäreilua. Mitenkäs teillä on asiat ratkaistu???

Telille ja Pippandiille mukavaa lomaa! Mä raadan teidänkin edestä koko joulun. On mulla onneksi aatonaatto ja jouluaatto vapaana ja sit joulupäivänä menen iltaan klo 14. Luulenpa ettei oikein huvittais tuolloin töihin mennä...

Oikein mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija
31/36 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä päivä tänään... No, kohta pääsee onneksi kotiin.

Eiliset työpaikan joulukahvit ei menneet ihan niin kuin olisin toivonut (esimiehen käyttäytymisen osalta), ja se on tänään ottanut pannuun oikein kunnolla. Työmotivaatio on siis hieman heikko! Mulla on kyllä hirmu kiva työ ja kivat työkaverit, mutta tilanne täällä on hieman erikoinen, ja se aiheuttaa ihmeellisiä konkeluuksia matkaan tämän tästä. Toiveita kyllä on, että tästä asiat joskus selkiytyy.

Joululomasta vain unelmoin... Aloittelin tässä työssä vasta lokakuussa, joten lomapäiviä ei ole kertynyt. Eikä "plussatunteja" voi pitää kokonaisina päivinä (tyhmää). Jotenka raahaudun siis työmaalle välipäivinä... Lapset onneksi saa lomailla, kun miehellä ja mun vanhemmilla on lomaa.

Jouluvalmistelut on kai ihan hyvällä mallilla. Lahjat ostettu ja paketoitu. Laatikot tehty perunalaatikkoa lukuunottamatta ja leipomukset leivottu. Viikonloppuna siivoillaan se mitä jaksetaan... Sain eilen kaveriltani ihanan viestin, jossa muistuteltiin, kuinka lapsille tärkeetä on vaan loppujen lopuksi se aika ja tunnelmat, eikä pari pölypalloa nurkissa joulunakaan haittaa. Tartuinkin siis tähän ohjeeseen, ja katsotaan millainen siivous meillä viikonloppuna tehdään :) Tällä viikolla on muutenkin asioita katseltu vähän erilaisin silmin, ihan lähelle on osunut pari irtisanomista ja pitkää lomautusta ja sellaiset laittaa kyllä ajattelemaan.

Joulupukinkin sain hommattua, tutun tutun tutun kautta, iso helpotus! Sen vuoksi kyllä "joudumme" aattoaamuna käymään mummolassa, kun pukki ei naapurikuntaan asti ehdi! Muutoin ollaan aattona kotona, ja meille tulee minun vanhemmat ja sisko sekä anoppi ja isoanoppi. Luultavasti "ex-appi" (monimutkainen kuvio!) tulee uuden puoliskonsa kanssa tekemään jokavuotisen viiden minuutin visiittinsä myös... käy siis max kerran vuodessa.

Josta pääsinkin joululahjagallupiin... Me ei osteta lapsille joululahjoja itse ollenkaan (eikä myöskään synttärilahjoja). Mummoille ja vaareillekin on laitettu rajoite, että max 2 pakettia per lapsi. Pojan ekana jouluna tuli sellainen määrä kaiken maailman hilavitkutinta, soivaa koiraa ja muuta silppua, että tuollainen rajoite oli "pakko" laittaa. Leluja ostellaan kyllä itse lapsille pitkin vuotta. Todennäköisesti jossain vaiheessa tää meidän taktiikka ei enää toimi, mutta vähän aikaa varmaan kuitenkin vielä :)

"Uusi elämäkin" on pakko aloittaa heti joulun jälkeen ellei jopa ennen sitä. Niin saamaton nainen, että voihan nenä. Kiloja olis karistettavana sellainen 5-7 eli ei paljoa, mutta ei vaan meinaa onnistua. Juuri sovin työterveyshoitajan kanssa treffit tammikuulle, he lupasivat alkaa mun "painonvartijoiksi" :)

Taidanpa tehdä vielä yhden rasittavan työhomman alta pois, niin ei ole maanantaina odottelemassa.

Rauhallista ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille!

Toivottelee muriseva ja nariseva Piia :)

Vierailija
32/36 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noiden lasten pitää vapaapäivänä herätä niin aikaisin? Hoitopäivinä kiskotaan väkisin sängystä, mutta tänään Nuutti heräsi klo 6.30, Saana varttia myöhemmin. Jeee.... Yritin torkkua sohvalla hetken, kun lapset katsoivat lastenohjelmia, mutta ei siitä mitään tullut, kun molemmat höpöttivät mulle koko ajan... Nyt siis väsyttää. Kahvia join aika lailla, joten silmät alkavat olla auki jo ;-)

Tänään on ohjelmassa lähtö Keski-Suomeen miehen veljelle. Tehdäänkin vähän erikoisesti, eli isäntä lähtee Saanan kanssa autolla jo aamupäivällä. Minä ja Nuutti käymme kavereilla glögillä ja viemässä lahjat iltapäivällä ja menemme sitten iltajunalla perässä... Oli pakko tehdä näin, kun jouduimme isäntäperheen sairastumisten takia siirtämään vierailua ja se meni päällekkäin sovitun kaverivierailun kanssa. No, tuleepahan Nuutille jännitystä, kun saa Pendolinolla huristella ;-) Huomenna tullaan sitten jo kotiin ja aletaan siivoilla joulusiivoja.

Joulusiivosta sen verran, että mitään hirveää suursiivousta en ajatellut tehdä, mutta vähän normaalia huolellisemmin - täällä kun on viime viikot tehty sellaista kevyttä imurointia jne., ihan sillä verukkeella, että siivotaan sitten jouluksi kunnolla... Mutta onneksi mulla on monta päivää aikaa siivota, ja lapsetkin lupasivat auttaa, kun kerroin, että sitten siivouksen jälkeen saadaan laittaa joulukoristeet paikoilleen...

Ja vielä piti vastaamani lahjagalluppiin: Meillä ei varsinaisesti ole kiintiötä lelulahjoille, eli riippuu vuodesta, paljonko ostetaan. Tänä vuonna Saana saa meiltä 2 lelua, Nuutti yhden ison. Olen koettanut pitää sellaista linjaa, että lapset saavat suurin piirtein samanarvoiset lahjat - ei sillä heille mitään merkitystä vielä ole, mutta minulle on. Muuten lapset saavat kyllä lelulahjoja runsaasti, koska ovat niitä toivoneet ja minä olen toiveet välittänyt eteenpäin. Molemmat toivoivat kyllä vaatteitakin, eli niitäkin tulee. Meillä annetaan perinteisesti aika runsaasti lahjoja, kun tykkäämme minun vanhempieni ja sisarusteni kanssa niitä hankkia. Miehen perheessä on ollut ihan eri linja, eli siellä lahjotaan paljon vähemmän, mutta mieskin on tässä yhteisten vuosien aikana innostunut lahjojen ostosta. ;-)

Jahas. Taas tulee romaaninpituinen kirjoitus...

Ai niin, Paavolle piti sanoa, että tiedän tunteen sekavuudesta työpaikalla ja sen aiheuttamista hankaluuksista. Meillä oli koko syksyn hommat ihan sekaisin ja hirveä spekulointi ja toisten aseman pönkittäminen / toisten mollaaminen. Oli tosi raskasta. Nyt saatiin onneksi päätöksiä, joten toivottavasti tilanne siitä rauhoittuu.

Nyt lopetan...

Terhi & lapsukaiset

Vierailija
33/36 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täältä pikaisesti pinoon,mies ja Juuso ovat saunomassa kohta on minun vuoro.Pääsee rentoutumaan,on ollut melko hulina päivä.

Lähdettiin aamusta miehen kans lahjojen hankintaan.Juusolle ostettiin yhteensä neljä lahjaa ja sit isovanhemmille ja kummeille pienet muistamiset. Ollaan sovittu et sisarusten kesken ei ostella mitään, koska vaikea keksiä mitään ihmisille, joilla on jo kaikkea.

Täällä tuli taas viime yönä lunta ja lumitöitä on siis saanut tehdä.Juusokin on hiihtänyt ja potkukelkalla potkutellut. Nauttii selvästi lumesta.

Minulla alkoi eilen joululoma, jota on huiketa kaksi viikkoa. Juuson vien vielä maanantaina hoitoon, jotta saan siivottua.

Mutta nyt sauna kutsuu!Paranemisia Tuulian perheelle!!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
34/36 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina sain hepulin kun säätiedotus näytti viimeisiä pakkaslukemia tänne eteläsuomeen. Pistin matot pihalle päivällä ja illalla oli suursiivo. eipä tartte muuta kuin imuroida vielä ennen aattoa.

Tänääm kouluilta selvittyämme mies haki kuusen, jouduttiin oikein ostaa kun ennen sahattiin vaan omalta pihallta( se muutto, se muutto viime keväänä).

Koristeltiin saman tien. Laitettiin jo veto pystyyn kuinka kauan kuusi on pystyssä...Iltapäivällä olin esikoisen kanssa kirkossa laulamassa kauneimpia joululauluja.

Huomenna aamulla leivon lasten kanssa piparit ja joulupullan, kakkuja on jo pakkasessa. Tortut teen aattoaamuna. Alkaa olla hommat pulkassa.

Töissä olen vielä ma ja ti, sitten alkaa puolentoista viikon loma. Jos ilmat sallii käydään äitini ja lasten kanssa mökillä ennen vuoden vaihdetta pari yötä. Pakko vaihtaa maisemaa jotta jaksaa kevään taas puurtaa!

Lahjoja olen ostanut ennen periaatteella yksi kova ja yksi pehmeä paketti per lapsi. Nyt on vähän lipsunut kun ostettiin pleikka koko perheelle yhteiseksi ja lisäksi olin unohtanut ostaneeni kijoja lapsille jo aiemmin. Helinä-keiju dvd oli pakko ostaa tytöille ja sitten tietty pojankin piti saada joku leffa. Eiköhän lahjasäkki pursua taas yli äyräiden. Mummot ja kummit ostavat toiveiden mukaan lahjan/lapsi. Varsinaisesti lelulahjoja en ole ostanut kuin yhden jokaiselle, sitä kun kalamami taisi kysyä........

Nyt glökille!

Vierailija
35/36 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunlaittotunnelmissa täälläkin ollaan. Ihan kotona vietetään pyhät. Pukki tosin tulee sisareni luo, jossa siis piipahdetaan aattona. Tyttö kävi isän kanssa hakemassa kuusen, mutta se odottaa vielä onneksi ulkona. En ole vielä keksinyt, millaisen esteen laitan siihen eteen pikkuveljeä varten.

Meilläkin taitaa leipomiset olla pakastimessa, torttuja vielä tehdään ihan viime hetkillä. Ne kun ovat mun mielestä hyviä ainoastaan pakastamatta.

Lelulahjoja? Onkohan kotoa tulossa ainoatakaan... muovailuvaha laskettaneen leluksi. Mä kun rupesin kirjuriksi, kun tyttö kirjoitti pukille, niin toivomukset olivat niin hilpeitä, ettei meinannut pokka pitää: Haluaisin tilliä ja persiljaa. Haluaisin myös kakun. Lisäksi haluaisin leikkikarhun ja oikean karhun. Haluan myös oikean virtahevon. Sekä parran. Joo-oo. Tyttö kyllä tykkää tillistä ja persiljasta niin paljon, että taidan istuttaa hänelle pieneen pajukoriin sellaiset vihannestiskin ruukut kyseisiä mausteita. Kummeilta saattaa olla tulossa jokin lelulahja.

Oikein mukavaa joulunaikaa kaikille teille! Meille tulevat ensimmäiset jouluvieraat jo maanantaina, joten tuskin palaan enää koneelle ennen joulua.

korvapuustit

Vierailija
36/36 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE MAALISPERHEILLE!!!

Me lähdetään maalle, ja viikon päästä taidetaan kotiutua pariksi päiväksi. Uusi vuosi vaihtuu sitten taas papalla.

T: Tuulia, Mimmi ja Moona