Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******** Ensikot HUHTIKUUSSA ********

01.04.2008 |

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!

Ensikot:

Afternoon

Ikä: Kumpikin vuosimallia -73

Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005

Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007

LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS

Buumi73

Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!

LA: 06/2008

Dese

Ikä: molemmat vm78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 09/2005

Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.

LA: kesäkuun -08 alkupäivät

Hapö

Ikä: molemmat-78

kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 02/06 ¿totisemmin¿ ja hoidot 02/07

Hoidot: yksi inssi 06/07-nega ja ICSI 08/07 toi plussan!

LA: 28.5

Hellikki

Ikä: minä 32, mies 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: 08/2005

Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 16.5.2008

Kille75

Kumpikin vuosimallia -75

Yritystä aloitettu syksy/2005

Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007

LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl

Käärö

minä -83 mies -80

asustellaan pohjois-suomessa

yritystä 06/04

3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07

LA toukokuun alkupuoliskolla

Marge

Ikä: minä -82, mies -81

Kotipaikka: Häme

Yritys aloitettu: 05/06

Hoidot: clomit ja puregon, 09/07 aukiolotutkimus-> luomuplussa!

LA: 13.6.08

Tatjuska79

ikä: molemmat -79

Kotipaikka: asustellaan savon mualla

Hoidot: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06

Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!

LA: Marraskuu 2008

Tuutimari

Ikä: minä 31, mies 32

Kotipaikka: Pohjois-Suomi

Yritys aloitettu: 10/2005

Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!

LA: 15.5.08

Vannis

Ikä: minä 26 ja mies 27

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu: 03/05

Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07

LA: 23.1.2008

Yksis

Ikä: minä 35, mies 38

Kotipaikka: Yhdysvallat

Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten

Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 24.4.2008

Lasketut ajat:

Yksis 04/2008

Afternoon 05/2008

Hapö 05/2008

Hellikki 05/2008

Käärö 05/2008

Tuutimari 05/2008

Dese 06/2008

Marge 06/2008

Buumi 06/2008

Tatjuska 11/2008

Synnyttäneet Ensikot:

Bianco 10/2007 (poika)

Kille75 11/2007 (poika)

Vannis 12/2007 (vauva A, tyttö 1900g vauva B, poika 2100g)

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomapäivän riennoista on nyt sitten taas kotiuduttu. Olen ehtinyt tänäänkin puuhailla vaikka mitä ja olo on sen mukainen... No, nyt voi rauhoittua koneen ääressä ja raapustaa muutaman rivin.

Naksu: Tervetuloa koti-Suomeen! Toivottavasti matkanne oli oikein onnistunut. Eiköhän Pulla voi ihan hyvin - äidin syömisistä huolimatta. Toivottavasti pääset kuitenkin neuvolaan, kyllä se mieltä rauhoittaa kun kuulee sen tutun jumputuksen.

Afternoon: Tsemppiä huomiselle lääkärikäynnille! Itselleni on ainakin vaikeaa vaatia vastauksia tms., jotenkin sitä kai on sitten liian kiltti ja ottaa vaan vastaan kaiken mitä asiantuntija sanoo. Ja sitten tietysti harmittaa jälkikäteen. Ostosreissu ei ollut ihan niin hyvä, kun kuvittelin. Patja toki saatiin, samoin hoitoalusta sekä vaunut ja kaukalo, mutta verhoja ja mattoa ei sitten löytynyt. Niiden osalta pitää jatkaa metsästystä. Mutta onhan tässä aikaa... toivottavasti.

Olipas ihanaa Diina, kun piipahdit. Olen käynyt vaklailemassa sun kuulumisia ja peukut on tiukasti pystyssä iloisen uutisen puolesta. bdbd

Killelle vilkutuksia vauva-arjen keskelle! Mukavaa lukea, että teillä kaikki sujuu hyvin. Ja onnea uuteen kotiin, mikäli ei ennen muuttopäivää kirjoitella!

(.) on pullistunut ihan kunnolla. Viikonloppuna vilkaisin ohikulkiessani näyteikkunasta omaa profiiliani ja meinasin pökertyä siihen paikkaan. Vauvamaha ei todellakaan ole enää pieni ja siro vaan kyllä se on jo suuremman kokoluokan rantapallo. Ei siis mikään ihme, että olo on toisinaan melkoisen tukala. Kävin taas tänään sairaalalla ja nyt tuon pelkästään hyviä uutisia. Sappihappo on laskenut jo rajojen sisäpuolelle ja se yksi seurattava maksa-arvokin on alentunut ihan huomattavasti. Onnin sydän sykkii edelleen tasaisesti eikä supistelujakaan käyrälle piirtynyt. Kaikki on siis kunnossa -ainakin toistaiseksi. Keskiviikkona on sitten seuraava käynti, joten siihen saakka hymy on korvissa.

Huiskutuksia kaikille enskoille (niin " menneille" kuin tulevillekin)!

~dese ja Onni

62/75 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen täältä remontin keskeltä! Näyttää että saamme jo pian valmistakin, ettei Pienen tarvi ihan kauhean pölyn keskelle tulla... :)

Yksikselle ja miehelle tuhannesti Onnea Mia-Prinsessan johdosta! Olipa ihana lukea kertomustasi, kun olit niin hyvin ja tarkkaan jaksanut kirjoitella. Tulehan vastakin kertomaan kuulumisiasi!

ON: supistuksia jo jonkin verran ilmaantunut, josko tämä vaikka tästä pian yltyisi... Alkaisi olla jo valmis olo, maha alkaa sen verran jo ahdistamaan ja rajoittamaan. Vaikka on tietenkin maailman ihanin asia! :)

Täällä suurimmalla osalla h-hetki erittäin lähellä, oikein mukavia synnytyshetkiä piakkoin kaikille. Ja teille alummalla oleville hyviä ja antoisia odotushetkiä!

Tuutimari ja Pieni rv 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alusta saakka en ehdi lukea ja kaikkea kommentoida, mutta katsotaan josko tästä nyt tulisi jotakin... laittakaahan muuten päivityksiä toukokuun listaa varten ¿ taitaa jäädä mun viimeiseksi päivitykseksi ¿ nyyh :(

Mushulle onnittelut ekasta neuvolavisiitistä... siitä se lähtee :) Tosi mielenkiintoiselta kuulostaa tuo sokeritutkimus. Kyllä siellä on varmasti kaikki ihan hyvin toukalla ¿ ne pelot vaan nyt on osa tätä matkaa, kuten joku jo ehtikin todeta ja sitten, kun se oma käärö on sylissä niin taas on uudet pelot... kai sitä vaan pitää yrittää säilyttää kaikki ne pelottavat asiat järjellisissä mittasuhteissa ja uskoa siihen, että kaikki menee hyvin.

Kääröllä neuvolassa kaikki hyvin ja kaikesta päätellen olet aloittanut jo sen henkisen valmentautumisen tulevaan koitokseen... Hyvähän se on jos käynnistävät, jos pikkuinen ei tunnu masussa riittävästi kasvavan. Kuitenkin teidän pienellä on kokoa jo sen verran ja viikkojakin, että pärjää jo hyvin täällä maailmassa. Spinaali on puudutuksena tavallaan ¿varmempi¿ kuin epiduraali eli varmasti puutuu, mutta taas huomattavasti lyhytkestoisempi eli puolensa molemmilla.

Margelle oikein hyvää mammalomaa ¿ nautiskele vapaasta ja pidä itsestäsi huolta. Ihania nää meidän miehet on, yllättävät aina...

Diinallekin huiskutukset ja kiitokset onnitteluista, toivottavasti pääset pian tälle puolelle... olen sun kuulumisia käynyt tuolla l-puolella aina väliin kurkkimassa :)

Desellä on ollut vaikea loppumatka, mutta onneksi kuitenkin lääkitys puree ja kaikki on taas hyvin. Eipä taida tosiaan tulla vapaa-ajan ongelmia tuolla seurannalla, mutta mukavampaahan se on kun ei tarvitse sairaalassa maata. Mullakin tuli muuten lopussa sellainen tunne masua katsoessa, että sehän on vallan hervoton eikä mikään sievä vauvamasu enää lainkaan...

Naksulle tervetuloa takaisin lomalta! Älähän nyt liikaa rehki kotona... ja Pullalla on varmasti kaikki oikein hyvin, se kyllä osaa ottaa omansa vaikka itse olisitkin ollut vähemmällä syömisellä :)

Aftikselle vielä siitä jälkivuodosta ¿ vuoto oli siis hurjaa tasan sen ensimmäiset 24h ja sen jälkeen muutamia päiviä sellaista kuukautisvuodontapaista ja nyt yksitoista päivää sektion jälkeen enää ihan minimaalista ja välillä on päiviä ettei vuotoa ole lainkaan... Ihan oikein teet jos vähän kovistelet niitä lääkäreitä, täytyyhän tuohon touhuun joku tolkku saada! Mulla oli muuten loppuraskaudesta myös aina väliin noita hiljaisempia päiviä eli taitaa kuulua asiaan... McBaby se siellä vaan keräilee vauhtia tulevaan.

Killellekin huiskutukset ja kiitokset onnitteluista... teidän Nuutti on jo tooosi iso poika. Meidän naapurit pyörähti meillä oman 5vkoa vanhan kanssa ja sekin oli jo niiiiiiin iso. Ihanaa kun olette viimein pääsemässä omaan kotiin, kyllä varmaan tuntuu ihanalta.

Tuutillakin alkaa remontin loppu häämöttämään ¿ hyvä niin :) Supistukset ovat sitten ilmaantuneet sinne, mutta saahan niitä jo tullakin.

Sitten meidän kuulumisiin... arki on lähtenyt hyvin käyntiin ja ainakin toistaiseksi Mia on ollut helppo vauva... muutaman kerran on itketty isommat itkut, mutta niihinkin taitaa syynä olla pienen masuvaivat. Yöt on saatu nukuttua ihan mukavasti 2-3 syötöllä ja kun itse käyn tytön kanssa unille kello kahdeksan jälkeen iltasella ei aamukuuden herätyskään ole paha. Pyykkikone pyörii päivittäin ja meidän kakkakone onnistuu aina vääntämään systeeminsä hoitopöydän alustalle, muutamaan kertaan ollaan jopa tehty pituuskakkaa eli kaaressa lentää ¿ ja pitkälle :) Eilen kävin ostamassa rintarepun, jotta arki kahdestaan sujuu helpommin en tiedä saako Suomesta Ergo Baby Carrieriä, mutta on kyllä tosi hyvä ja sopii tällaiselle selkävammaisellekin. Äiti tulee visiitille torstaina ja saadaanpahan yhdet kädet lisää muutamaksi päiväksi. Vieraitten suhteen ollaan oltu TODELLA varovaisia, tosin ensi lauantaina on neidillä ensiesiintyminen paikallisissa seurapiireissä vappujuhlien merkeissä :)

Kaikille muillekin kiitokset onnitteluista ja oikein hauskaa vappua!

T. Yksis ja Mia 11pvää

Vierailija
64/75 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Diina, että pas on päässyt hyvin käyntiin. Siirto onkin sitten jo ihan pian. Onko teillä pakkasessa hyvä arsenaali odottamassa? Meillähän ei yhtään jäänyt pakkaseen, joten kokonaan on alusta lähdettävä jos uudelleen raskaaksi haluaa tulla. Olisipa niin ihanaa, että pääsisitte Killankin kanssa tälle puolen. Sitä siis odotellessa ja peukuttaessa!

Kiitos Kille kommentista tuohon jälkivuotoon. Se taitaa olla aika yksilöllistä. Täytyy kuitenkin varautua, että se voi olla kovaakin. Tuollaisistakaan asioista ei mun mielestä puhuta tarpeeksi neuvolassa. Ihana kuulla, että teillä menee pikkukaverin kanssa hyvin. Ja onnea uuteen kotiin, se on kiva kun kesäksi pääsette =)

dese ¿ joo, mun on kans jotenkin niin nöyrä olo tuolla lääkärissä aina, etten uskalla oikein laittaa kova kovaa vasten niille lääkäreille ja kätilöille. Ajattelen aina, että nehän on ammattilaisia. Mutta täytyy näköjään ottaa välillä ohjia omiinkin käsiin eikä aina vain olla pompoteltavana. Ehkä ne vaan ei aina ymmärrä selittää asioita meille ensisynnyttäjille kun ovat itselleen niin päivänselviä. Harmi, ettet löytänyt verhoja etkä mattoa, mutta on sulla vielä tosiaan onneksi aikaa niitä katsella. Itse laitan lastenhuoneen valmiiksi vasta sitten kun vauva sinne siirtyy. Nyt saa aluksi nukkua meidän kanssa makuuhuoneessa. Hyvä että sappiarvot olivat laskussa, yksi huoli vähemmän!!

tuutimari ¿ jokohan olet seuraava kun jo noin supistelee....itsellä ei vielä kipeitä suppareita.

Yksis ¿ kiva kun kävit taas meitä kurkkaamassa. Teillä tuntuu pikku rinsessan kanssa menevän kaikki hyvin. Olet ilmeisestikin hyvin sopeutunut uuteen tulokkaaseen ja tilanteeseen =) Itse jännittää niin kovin.....Kysyin vielä niistä liikkeistä kätilöltä ja hän meinasi että kyllä niitä joka tunnille pitäisi se 10 saada. Meidän mcbaby tuntuu kuitenkin olevan välillä hissukseen ja sitten taas liikkeessä pidemmän aikaa oikein ryminällä. Tiedä sitten kuinka ¿huolissaan¿ pitää niitä liikkeitä tutkia.....

Mutta sitten kuulumisia seurantaultrasta: Sydänkäyrällä kaikki ok ja supistuksiakin jo piirtyi (itse en niitä kyllä tuntenut). Lääkäri oli vanha tuttu yksityiseltä puolelta ja kyseltiin nyt sitten miehen kanssa sekä häneltä että kätilöltä liuta kysymyksiä. Ultra ja tutkimus osoittivat, että vauva on laskeutunut jo tosi alas ja vauvan pää on jo osittain ohittanut istukan, eli on jo istukan alapuolella niin sanotusti. Kohdunkaula on pehmentynyt ja kohdunsuu jo vähän auki. Lääkäri löysi tunnustelemalla jo mcbabyn pään (hui!). Näiden perusteella hän oli sitä mieltä, että pystyy/mahtuu syntymään normaalisti istukan ohi eli ei tarvitse leikata. Edelleen on vaara, että kohdunsuun avautuminen ¿repii¿ istukkaa niin, että verenvuoto alkaa. Samalla ohjeella mennään eli jos runsasta vuotoa niin ambulanssilla ja jos niukkaa niin omallakin autolla ehtii, mutta heti synnärille. Näin myös jos supistelee säännöllisesti, ei tarvitse edes olla kovin kivuliasta.

Oma fiilis on nyt paljon parempi kun tilanne on vähän selkeämpi ja saatiin suoria vastauksia suoriin kysymyksiin. Leikkaus tehdään vain siinä tapauksessa, että synnytys käynnistyy runsaalla vuodolla tai että vuoto yltyy synnytyksen yhteydessä. Muuten homman pitäisi mennä normaalilla kaavalla. Kauanko siihen sitten menee....sitäpä ei tiedä =) Eli jännityksellä sitä sitten odottelemaan.

Nyt jään jännityksellä odottelemaan myös vauvauutisia kaveriltani, joka jäi äpolille meidän jälkeen ja äsken tulleen viestin mukaan jääkin lopullisesti. Supistelee 5 min välein ja yliaikainenkin jo on joten jospa sieltä vielä uutisia tämän huhtikuun puolella on odotettavissa.

t. Afternoon ja mcbaby rv 37+3

Vierailija
65/75 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoista päivää kaikille. Pikaisesti taas koetan hieman kommentoida, on olevinaan niin paljon kaikkea puuhasteltavaa =).

Yksis: Kiva kuulla että pikku Mian kanssa menee hyvin ja kiitos hyvästä synnytyskertomuksesta. Käyhän taas huikkaamassa kuulumisia kunhan ehdit.

Killelle myös vilkitusta ja kiva kun kävit piipahtamassa.

Samoin diinalle peukut ovat pystyssä että tämä on nyt se teidän kertanne, tsemppiä hoitoon.

Nakus on palaillut reissusta ja päässyt pullaa kuuntelemaan sekä mieltä rauhoittelemaan. Niinähän se on, niin kuin moni on jo todennut että kokoajan tässä matkanvarrella löytyy huolenaihetta. Nyt vain nautiskelemaan!

Aftis: Hienoa että saitte nyt kunnon vastauksia ja selkeämpiä ohjeita. Liikkeistä sen verran etten minäkään kyllä joka tunti kymmentä liikettä tunne. En kyllä mitenkään erityisen tarkasti ole kellottanutkaan. Täälläkin enemmän myös sellainen selkeä ryminä jakso ja hiljaisempaa ja taas rymistellään, joka on neuvolan mielestä ok. Tiedä sitten pitäisikö huolestua?!

Tuutilla remppa alkaa valmistua ja suppareitakin jo tuntuu =).

Dese: Hienoa että lääkkeet ovat tehonneet ja arvot saatu laskemaan =). Tosiaan sivuprofiili on täälläkin pinkeää rantapalloa muistuttava, ei enää niin söpö =D.

Marge: Rautaa olen syönyt jo puolenvälin tietämiltä asti mutta eivät annostusta lisänneet on sen verran matalalla hb ollut kokoajan että tyypillistä ilmeisesti minulle. Seurataan ettei rupea ainakaan laskemaan. Ja helmi on laskeutunut sekä kiinnittynyt, saa nähdä viihtyykö masussa loppuun asti. Sielläkin alkaa äippäloma olla ihan nurkan takana. Ihan tuo sinun miehesi tieto-ylläri =).

Käärölle lähettelen suppareita ettei tarvitse kaikkien kinosten parissa rehkiä =).

Mushu: Siellä on ensimmäinen neuvola takan ja ultra tulossa ihan kohta. Tosiaan aika mielenkiintoiselta kuulostaa raskausdiabeettes tutkimus.

Ninnulille ja miehelle oikein kovasti onnea pikku prinsessasta=).

Sitten vielä erittäin pinkeää (.) väsymys vaivaa hieman lievempänä edelleen hd oli hieman noussut 112->115. Rautaa jota olen syönyt melkein puolestavälistä lähtien, eivät lisänneet sillä alhainen hb on ilmeisesti ominaista minulle koska on koko raskauden ajan ollut matalahko!? Mutta seuraillaan, ettei rupeaisi ainakaan laskemaan muuten kaikki arvot ok. Neuvola lääkäri tutki paikat ja totesi helmen jo kiinnittyneen sekä laskeutuneen ja olevan raivotarjonnassa. Kohdunkaula on lyhentynyt ja pehmentynyt sekä sormella auki, eikä normaali alatiesynnytykselle pitäisi olla esteitä. Lisäksi oli sitä mieltä, ettei todennäköisesti pysy kyydissä loppuun asti kun taitaa tila loppua kesken. No saa nähdä miten käy, meinasi vaan iskeä paniikki kun on joitakin hankintoja vielä tekemättä ja sairaalakassi pakkaamatta. Eli heti gallupia pystyyn mitäs olette pakanneet sairaalakassiin mukaan? Yritin tuossa hieman listata mitä pitäisi ottaa mukaan ja tuntui tuosta minun listasta tulevan niin tolkuttoman pitkä että vinkkejä otetaan mieluusti vastaan ; ). Suppareista piti vielä sen verran sanoa/kysyä kun omasta mielestä mitään kipeitä ei ainakaan ole ollut vaikka masu on tosi pinkeänä melkein koko ajan. Sellaista menkkamaista pidempikestoista jomotusta on muutamina iltoina ollut ei läheskään päivittäin. Ilmeisesti nämä ovat paikat kypsyttäneet?! Millaisia teillä muilla on supparit ollet?

Oikein mukavaa sekä aurinkoista vappua kaikille!

-hapö&helmi- rv 35+6

Vierailija
66/75 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä tosin sairaalassa ollaan paljon lyhemmän aikaa, mutta itse en juurikaan pakkaamiani tavaroita tarvinnut...

Mukana oli omat yöpaidat, alusvaatteet ja sukat. Kosmetiikkaa eli deodorantti, meikit, hammasharja ja tahna, hiusharja, shampoo ja hoitoaine jne. Lehtiä, kalenteri ja iPod, ja tietysti vauvalle kotiinlähtöä varten vaatteet, huopa jne.

Se mitä lopulta kosmetiikan lisäksi käytin oli omat aamutossut ja aamutakki... edes liivinsuojia en siinä vaiheessa tarvinnut ja vauvalle ja vauvan äidille oli vaipat talon puolesta...

Itse kyllä ajattelin, ja ajattelen edelleenkin, että parempi liikaa kuin liian vähän - eli eihän se ole niin paha rasti niitä tavaroita vähän edestakaisin kannella, onpahan mukana ainakin se mitä saattaa tarvita.

T. Yksis ja Mia 12vrk

Vierailija
67/75 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]

[color=red]Lämminta WAPPUA kaikille ihanille masukkaille Ensikoille! Nautitaanhan auringoista, jota vissiin piisaa ihan koko Suomeen!

-Diina-

Vierailija
68/75 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena täälläkin vielä, mutta hyvävointisena äitiyslomalaisena olen onnistunut keksimään niin paljon puuhastelua, etten ole sittenkään ehtinyt kuulumisia kirjoitella. Meitä äitiyslomalaisia on lisäksi hellitty niin ihanalla säällä, että veri vetää koneen ääressä istumisen sijaan ulos. Minähän olen intohimoinen viherpiipertäjä, joten on ollut ilo huomata, että tälläkin mahalla ja näillä kiloilla (+15 tähän mennessä! :o) taipuu vielä perennapenkkien kimppuun.

H-hetki lähestyy monella muullakin -" piinailu" frendeille eli käärölle, Aftikselle ja Tuutimarille erityiset vilkutukset ja hyvät voinnit viimeisille viikoille. Kukahan meistä ensimmäisenä ehtii? Tuskinpa meikäläinen, sillä vaikka vauva on laskeutunut jo tosi alas ajat sitten, mitään synnytystä enteileviä merkkejä ei ole havaittavissa. Kiinnittynytkään ei vielä ole, sen verran kipeästi ajoittain pääsee päätänsä ruuvaamaan tuolla alakerrassa. Toivoisin kyllä, että viihtyisikin masussa vielä sen " sovitun" kaksi viikkoa.

Hapö, marge ja dese ainakin tulee ihan meidän perässä, joten toukokuun pinossa luultavasti poksahdellaan enemmänkin. Buumista ei muuten ole tainnut kuulua mitään aikoihin -eikös siellä odotettu tuplia vai muistanko ihan väärin? Tsemppaukset myös tuoreemmille plussalaisille (Naksu, Mushu, jessica ainakin) -aika rientää liitäen, ainakin näin jälkikäteen tarkasteltuna. Ja tuolta l-osastolta olen vaklannut, että paikkalippu olisi monella varattuna seuraavaan kyytiin -Killa, MetteMari, Diina ym. kumppanit, toivottavasti saadaan teidät nyt mukaamme.

Erityisvilkutus vielä Yksikselle ja muille mammoille -on aivan ihana lukea kuulumisianne vauva-arjen keskeltä.

Tälläkään kertaa ei tämän enempää, paitsi hauskaa vappua kaikille enskoille! Nautitaan nyyttiemme/mahojemme kanssa näistä ihanista kevätpäivistä.

helli rv 37+5

Vierailija
69/75 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä enska pakkaa kamansa ja köröttelee äidin simapullojen ja (toivottavasti myös) munkkirinkilöiden pariin. Nauttikaahan tästä kevään juhlasta, vaikkakin ilman sitä perinteistä kuohuvaa. Vai onko joku hamstrannut holitonta versiota?

Iloisia oma(.)uutisia: Maanantain labratulokset olivat erittäin hyvät. Nyt ollaan sappihappojen kanssa jo ihan kunnolla rajojen sisäpuolella ja ALAT-arvokin on koholla enää aivan vähän. Hymy on siis herkässä ja nyt aion keskittyä kunnolla viimeisistä viikoista nauttimiseen. Tällaista olotilaa ja äippälomaa kun ei luultavasti/välttämättä toistamiseen pääse kokemaan.

Vilkutuksia kaikille!

~dese ja Onni

Vierailija
70/75 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä enska pakkaa kamansa ja köröttelee äidin simapullojen ja (toivottavasti myös) munkkirinkilöiden pariin. Nauttikaahan tästä kevään juhlasta, vaikkakin ilman sitä perinteistä kuohuvaa. Vai onko joku hamstrannut holitonta versiota?

Iloisia oma(.)uutisia: Maanantain labratulokset olivat erittäin hyvät. Nyt ollaan sappihappojen kanssa jo ihan kunnolla rajojen sisäpuolella ja ALAT-arvokin on koholla enää aivan vähän. Hymy on siis herkässä ja nyt aion keskittyä kunnolla viimeisistä viikoista nauttimiseen. Tällaista olotilaa ja äippälomaa kun ei luultavasti/välttämättä toistamiseen pääse kokemaan.

Vilkutuksia kaikille!

~dese ja Onni

Vierailija
71/75 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joskus mämmikoura olenkin, nyt kyllä kone/yhteys sekoili enemmän kuin minä... =D

No, eiköhän vapputoivotukset ainakin tulleet perille!

~dese, taas

Vierailija
72/75 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin jo toukokuu, niin kirjoittelen tähän pinoon...=)

Ihanaa toukokuuta vain kaikille! Taitaa olla monen enskan se odotettu kuukausi¿=) Jännäillään kuka seuraavaksi jakaantuu ja saa maailman ihanimman nyytin syliin. Mä mieluusti odotan vielä (vaikka odotan ihan älyttömästi tuon Aarteen näkemistä), kun se äippälomakin vasta alkaa.

Täällä on kyllä jo päästy vieraiden makuun ja kahvitteluun; ma tultiin pidennetyn viikonlopun vietosta reissusta, ke tuli vappuvieraita, to oli taas kylässä väkeä, pe käytiin itse päivän reissussa ja tänään oli kahdet vieraat ;D Ensi viikolla taas lisää! Noh, ei ainakaan pitkäksi tuu aika. Tosin pakkanen alkaa olemaan tyhjä, joten täytyy sitä lomalla täytellä¿=)

Dese, löysitte patjan ja hyvän sellaisen...Muitakin ostoksia tarttui matkaan, hyvä niin. Mukava kuulla hyvistä sairaalareissun jälkeisistä uutisista, saa hiukan taas huokaista! Mä huomasin myös to, että masu on kasvanut ihan älyttömästi, noh viimeviikkoinen kestonälkä kyllä enteilikin sitä. Miehen velikin ihan äimisteli, että nyt on kyllä kasvanut ihan älyttömästi. ;D

Naksu on taas kotona, toivottavasti aurinko tarttui pintaan :) Niin ja vaklailun tuloksena: olit päässyt kuuntelemaan sydänääniä ja kaikki hienosti! Ihanaa <3

Aftis, onko mcbaby liikuskellut taas mallikkaasti? Meneekö pitkiäkin aikoja, ettei vauveli ilmoittele itsestään? Kun täällä eilisestä asti oli huoli, että kuinka tuo Aarre onkaan noin hiljaa. Voit kuvitella, että yö oli aika repaleinen. Tänään laskeskelin sitten myös ja sain ne tarvittavat 10kpl tunnissa, mutta oli jotenkin vaisuja. Lenkillä onneksi puski päällään ja nyt iltaa kohden on tullut mojovat iskut ja tykitykset¿Mutta sitä samaa mietin, että kuinka huolissaan täytyy olla? Onneksi saitte nyt kunnon vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja mukava jos mcbaby voisi tulla ilman leikkausta maailmaan!

Diinalle moikat ja vilkutukset, saa tänne kurkkia ja kirjoitelle ;D Minä en ainakaan pidä pahana! Toivottavasti saadaan sinut ja muut pian tänne =)

Killekin oli pyörähtänyt¿Ajatella, että siellä on jo noin iso pieni mies! Ja onnea myös uuteen kotiin, varmasti ihana muuttaa omaan taloon (*huokailen*). Meidänhän täytyy kohta pistää pystyy uusi pino vauva-puolelle, kun kohta niin moni jakaantuu ja sitten taas turinaa riittä¿

Oli ihana kuulla Yksiksenkin kuulumisia ja sitä ihanaa arkea Mia-vauvan kanssa¿Tule taas pian =)

Hapön ja miehuuden Helmi on löytänyt jo oikean paikan ja voikin ilmoitella kohta tulostaan! Huisia ;D Mä myös tarvin apuja sairaalakassin kanssa! Kaverin mies jo kauhisteli, että enkö ole sitä vielä pakannut (niillä lähtö tuli aiemmin¿), listaa olen myös vasta rustaillut¿

Hellille hyviä vointeja viimeisille viikoille, nautihan siellä mullan myörimisestä :)

Hei, kertokaapas milloin teidän masuasukit ovat kääntyneet? Tunsitteko itse vai tapahtuko esim. yöllä? Aarre majailee siis poikittain ja välillä puskee päällä tuohon ylös mahaan, rintojen alle. Tiistaina olisi tiedossa neuvola ja vika lääkäri. Ei taida meidän vauva vielä kääntyä¿Vähän ihmetytti, että nyt jo tuo lekuri, mutta kai ne sitten tarkkailee jos ei vauva vielä suostu menemään oikeinpäin.

Muuten olo on ollut hyvä, ehkä väsymystä on helpottanut todella lyhyt työviikko. Ma ja ti olisi sitten enää töitä ja sitten oleskelua! Tuo meidän pallero on tosin hiukan aiheuttanut huolta, kun on eilisestä asti ollut hiljaisempi. Onneksi nyt tässä koneella istuessa ja jo aiemmin on sadellut mojovia iskuja ja potkuja. Mutta ei siis muuten ihmettä tämän navan alla! =)

Nauttikaa!

-marge ja Aarre rv34+1-

Vierailija
73/75 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on jonkin aikaa kun viimeksi kirjoittelin, kova kiire muka koko ajan...

Nyt on miehen kanssa väsäilty pihalle kivetystä ja huhhuh mitä hommaa, varsinkin raskaana ollessa!! Ja hermot on koetuksella, ärräpäät lentelee - molemmilta! ;) Mutta nyt siis karkasin, josko ei enää tarvitsisi takaisin mennäkään... :D

Mutta kylläpäs täällä käy kohta kato, niin kovin moni enska saa vauvansa hetkellä minä hyvänsä! Siellä sitä vaan odotellaan sitten hoohetkeä, hui mahtaa olla jännittävää!!

Ja Yksiksen vauva-arjen kuulumisia on ihana lukea! Voin vaan kuvitella, miten mahtavaa on kun se pallero on vihdoin sylissä ja saa alkaa tutustumaan toisiinsa!!!!!

Täällä on tosiaan käyty taas ylimääräisellä neukkiskäynnillä, ikävät tuntemukset ja kirvelyt kun jatkuivat vaan. :( Pullan sydänäänet kuului heti kun anturi laitettiin vatsalle ja reilut 150 oli sykkeet, hyvät siis! Mitenkäs se menikään, oliko pojalla vai tytöllä korkeat sykkeet..? ;) Noh, jotain tulehdukseen viittaavaa saattaa olla, valkovuoto kun on sen verran runsasta ja koostumukseltaan vähän kökkäreistä (anteeks ällökuvaus!). Joten Flagylia menee TAAS, toivottavasti nyt tepsii. Tuntuu että jatkuvasti on jotain " ylimääräistä" murehdittavaa - vaan kyllä sen kestää kunhan Pulla selviäisi turvallisesti maailmaan elämään ja olemaan! Sitten syksyllä siis... Mutta siis, kovasti on alavatsalla koviakin repimisiä, vihlaisuja, kipua, toivottavasti ovat vaan asiaan kuuluvaa!

Nyt taidan alkaa järkkäämään jotain tuonne grilliin, josko tuo mieskin malttaisi jo tulla sisälle!

Hyvää alkavaa viikkoa ja yritän oikeesti olla jatkossa ahkerampi kirjoittelija!!! :)

Naksu 15+4

Vierailija
74/75 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne vaan kahtelemaan että miten vanhoilla kamuilla sujuu :) Ihana lukea teidän masujen kasvamisesta. Se oli niin ihanaa aikaa kun sai itse olla raskaana :)

Naksu, sanovat että tytöllä on korkeat sykkeet, meillä oli 130-140 ja poika tuli :) Mulla oli kans odotusaikana kirvelyä ja runsasta valkovuotoa, mulla oli joku sytolyysi??? Täysin vaaraton, mutta kait jotenkin ikäviä tuntemuksia aiheuttava juttu, liittyy johonkin happamuustasoon.

Ei muuta kuin kaikille oikein mukavaa kevättä :)

T: Ull-Maij

Vierailija
75/75 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapö ¿ löysin jotain juttuja netistä tuosta liikkeiden laskennasta. En taida siis olla huolissaan (ainakaan kovin) vaikken koko ajan liikkeitä tunnekaan. Jos ihan heittäytyy hiljaiseksi koko päiväksi niin ehkä sitten. Eihän se vauvakaan nyt koko ajan voi liikkeessä olla. Öisin en kyllä liikkeitä tunne, joskus aamuyöstä vasta. Ehkä vain nukun niin sikeästi tai sitten nukkuu vauvakin. Kysyn asiaa vielä neuvolassa jos sinne vielä ottavat ensi viikolla.

Tällaisia kommentteja siis löysin:

¿Tässä vaiheessa raskautta vauvalla alkaa olla jo todella ahdasta. Vauva ei sovi useinkaan enää käantämään kylkeä, eikä tekemään muitakaan isoja liikkeitä. Näillä viikoilla monet sanovat, että liikkeet ovat pienentyneet ja vähentyneet jonkin verran. Ei oikeastaan ole väliä sillä, kuinka isoja liikkeet ovat. Liikkeiden määrällä on enemmänkin merkitystä. Syö ja juo ennen liikelaskentaa. Asetu makoilemaan kyljelleen.Tunnin aikana pitäisi tulla 10 liikettä. Liikesarjoissa lasketaan jokainen töytäisy eri liikkeeksi. Hikkaa ei lasketa liikkeeksi. Jos tunnin aikana ei tule 10 liikettä, voi rauhassa laskea toisen tunnin. Jos silloinkin tulee selvästi alle 10 liikettä, ota saman illan aikan yhteyttä synnyttäjien vastaanottoon¿

¿Sikiöllä on valveillaolo- ja lepovaiheita. Vauvan liikkumista ei tarvitse tarkkailla jatkuvasti. Loppuraskauden aikana (noin rv 30 alkaen) on hyvä vaikkapa kerran päivässä, esim. illalla muistella onko vauva liikahdellut päivän aikana. Muista ruokailla säännöllisesti. Jos äidin verensokeri on alhaalla, ei vauvakaan jaksa liikkua¿

¿On havaittu, että sikiöllä on oma yksilöllinen liikkumistapansa. Normaalisti se liikkuu 3-50 kertaa tunnissa, toiset yli 100 kertaa tunnin aikana. Lisäksi sikiöllä on 20-40 minuutin lepovaiheita. Äidin tuntemien lepojaksojen pituus voi olla pidempikin. Äidin liikkuminen vähentää myös hieman vauvan omia liikkeitä ja toisaalta äidin on vaikea havaita liikkeitä huomion suuntautuessa muihin askareisiin. Tämän takia liiketarkkailu suoritetaankin levossa.¿

Mäkin haluaisin tietää jo onko vauva kiinnittynyt, sitä en hoksannut kysyä, eikä lääkäri sitä sanonut. Täytyy siis odotella sinne 13.5 asti jos ei mcbaby ole ennen sitä syntynyt.

Sairaalakassigalluppiin: Mulla on siellä itselle aamutakki ja tossut, alusvaatteita (tarpeeksi isoja vielä =), varsinkin alkkarit että niihin saa siteen. Ettei käy kuten yhdelle mun tutulle, joka oli pakannut vain stringejä ja niihin oli hippasen vaikea sitten sitä sidettä laittaa jälkivuodon takia....=) ja imetysliivit. Sitten on ns. kotiintulovaatteet. Sen lisäksi vähän jotain evästä + toilettilaukku sisältöineen. Eiköhän niillä pärjää. Saa mies sitten tuoda jotain jos tarvitaan. Vauvalle pakkasin eri kassin, hankalaa tosin kun ei tiedä syntyykö +21 asteeseen vai +7 asteeseen....

Samantyyppisiä suppareita täälläkin kuin hapöllä. Menkkamaista jomotusta selässä ja joskus alavatsalla, varsinkin aamuyöstä. Sitten vatsa vetää joskus ihan pinkeäksi ja pysyy sellaisena aika kauan. Muuta en ole vielä huomannut...

hellikki se vaan on pihalla ahkeroinut. Minä kun taas en ole yhtään viherpiipertäjä ¿ katsoin tänään sujuvasti vierestä kun mies perkasi perennapenkkiä =) Työnjohtajanaolo sopii mulle paremmin!! Juu, kukahan meistä tosiaan ensimmäisenä lähtee laitokselle sitä nyyttiä hakemaan, minä ainakin alan olla ihan valmis jo =), vaikka tietysti tämä päättää pysyä kyydissä jonnekin toukokuun lopulle asti =/

dese ¿ kiva, että labratulokset ok. Oliko sima hyvää?

marge ¿ juu, kyllä se mcbaby on taas liikkunut. Tänäänkin ihan kuin olisi tennistä pelannut. Maha hytkyi puolelta toiselle. Sillä vain ilmeisesti on pitempiä aikoja kun se on hissukseen ja sitten alkaa melskaamisen. Saattaa esim. tv:tä katsoessa huhtoa mahassa piiitkiä aikoja. Sitten ilmeisesti väsyy ja nukahtaa...=) Yritän olla liikaa huolehtimatta asiaa. Kunhan liikettä tulee useampaan kertaan päivässä ¿ yritän olla noteeraamatta hiljaisia jaksoja välillä. Mcbaby on ollut jo viikkoja raivotarjonnassa eli lieneekö majaillut aina pää alaspäin vaiko jossain vaiheessa kääntynyt. Kääntymistä en siis ole tuntenut. Pyllyä kääntelee vielä puolelta toiselle niin että mun maha on välillä ihan ontto toiselta laidalta....kohta ei varmaan mahdu tekemään sitäkään.

Naksu ¿ eläpäs nyt siellä liikaa rehki vaan muista levähdellä!! Pistät sen miehen vain pihakivetyksen kimppuun =) Toivottavasti pääset tuosta tulehduksesta eroon, jos se sitä on. Tämä raskaus kun vaan saattaa muutenkin olla niin ¿eritteisvoittoista¿, että tässä on jo tottunut monenlaiseen =) ja lisää taitaa olla tulossa! Vaikka me toukokuiset tästä poksuisimmekin pian niin eiköhän me jatketa yhteydenpitoa ja seurataan teidänkin taivalta loppuun saakka. Samalle vuodellehan tässä vauvoja tulee ¿ olisi muuten kiva jatkaa juttua myöhemminkin, vai mitä olette mieltä? Ja kun saadaan vielä noita vanhoja tuttuja tuolta l-puolelta tänne lisääkin....

Noh, tulipas taas juttua...piti vain ¿vähän jotain¿ kirjoittaa =) Omaan napaan ei siis mitään uutta. Vähän selkäkipua, johtuu ehkä lenkistä tai sitten liiasta sohvalla istumisesta.....

Uusi viikko ja uudet kujeet ¿ tuleekohan mcbaby vielä tälläkään viikolla....??!!

t. Afternoon ja mcbaby rv 38+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän