******** Ensikot HUHTIKUUSSA ********
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!
Ensikot:
Afternoon
Ikä: Kumpikin vuosimallia -73
Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005
Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007
LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS
Buumi73
Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!
LA: 06/2008
Dese
Ikä: molemmat vm78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: 09/2005
Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.
LA: kesäkuun -08 alkupäivät
Hapö
Ikä: molemmat-78
kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: 02/06 ¿totisemmin¿ ja hoidot 02/07
Hoidot: yksi inssi 06/07-nega ja ICSI 08/07 toi plussan!
LA: 28.5
Hellikki
Ikä: minä 32, mies 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: 08/2005
Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan
LA: 16.5.2008
Kille75
Kumpikin vuosimallia -75
Yritystä aloitettu syksy/2005
Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007
LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl
Käärö
minä -83 mies -80
asustellaan pohjois-suomessa
yritystä 06/04
3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07
LA toukokuun alkupuoliskolla
Marge
Ikä: minä -82, mies -81
Kotipaikka: Häme
Yritys aloitettu: 05/06
Hoidot: clomit ja puregon, 09/07 aukiolotutkimus-> luomuplussa!
LA: 13.6.08
Tatjuska79
ikä: molemmat -79
Kotipaikka: asustellaan savon mualla
Hoidot: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06
Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!
LA: Marraskuu 2008
Tuutimari
Ikä: minä 31, mies 32
Kotipaikka: Pohjois-Suomi
Yritys aloitettu: 10/2005
Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!
LA: 15.5.08
Vannis
Ikä: minä 26 ja mies 27
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu: 03/05
Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07
LA: 23.1.2008
Yksis
Ikä: minä 35, mies 38
Kotipaikka: Yhdysvallat
Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten
Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan
LA: 24.4.2008
Lasketut ajat:
Yksis 04/2008
Afternoon 05/2008
Hapö 05/2008
Hellikki 05/2008
Käärö 05/2008
Tuutimari 05/2008
Dese 06/2008
Marge 06/2008
Buumi 06/2008
Tatjuska 11/2008
Synnyttäneet Ensikot:
Bianco 10/2007 (poika)
Kille75 11/2007 (poika)
Vannis 12/2007 (vauva A, tyttö 1900g vauva B, poika 2100g)
Kommentit (75)
Ihan pikaisesti omaa napaa, nyt en ehdi muutoin kommentoimaan...
Hienoja uutisia nt-ultrasta, kaikki hyvin!!! :D Pulla näytti toooosi isolta siinä ruudulla, kokoa olikin jo 54,4mm eli vastasi viikkoja 12+0. Niskaturvotusta oli 1,2mm eli hyvä lukema tuokin! Ja siellä se meidän vauveli pisti menemään, kovin vilkas kaveri näyttää olevan! :D Lääkärikin kehui vilkkaaksi. Rakenteita lääkäri siinä katseli sen minkä näki, maha näkyi, munuaiset, selkäranka, kaikki raajat jne. Ja hienosti se Pulla siellä ojenteli itseään, yhdessä vaiheessa veti oikein koko kropan suoraksi, jalkoja myöten! :D Se oli hauska näky! Ja taas reagoi äidin kikatukseen mutkeltamalla oikein kunnolla! Voi että miten onnellinen sitä voikaan olla!!!
Lääkäri " määräsi" nyt rentoutumista kehiin kun kerroin, että en ole viime aikoina edes nukkunut hermoilultani. Sanoi että ulos kävelylle, saunaan ja nukkumaan! ;) Lämpöinen halaus, kiitos ja lääkäri pyysi vielä lähettämään kuvan sitten vauvasta! :) Hassulta tuntuu, että enää ei toivottavasti tarvitse meidän tuonne klinikalle mennä... Etenkin tätä lääkäriä tulee kyllä vähän varmaan ikävä, ihmisenä kun on niin mahdottoman mukava! Ehkä heitä näkee sitten jossain toisissa merkeissä, mutta todella nyt toivon, että hoitojen merkeissä eikä vastoinkäymisten merkeissä enää tarvitsisi tavata! Niin pitkään tuolla tulikin ravattua, että johan siinä väkisinkin tulee ihmisten kanssa tutuiksi! :)
Eli onnenhuumaa täällä ja nyt todella yritän olla stessaamatta ja koitan vaan nauttia! Ja nytpähän selvisi, että myös ne kaikki vihlaisut ja jomotukset ovat ihan normaaleja ja kuuluvat asiaan!
Naksu ja Pulla 11+6
On tämä elämä vaan niin kummallista. Toisesta suunnasta saadaan suru-uutisia ja toisesta kuuluu ilon kiljahduksia. Mutta eipä näille asioille itse oikein mitään voi. Ja jos voisi, niin en kenenkään koskaan soisi menettävän kaikkein rakkaintaan.
Marge: Ai te olette ehtineet jo synnärillekin tutustumaan. Hyvä juttu! Itsekin olen yrittänyt itseäni tsempata viime aikoina, että kaikki keinot ovat synnytyksessä sallittuja ja kyllä sitä kipua voidaan lievittää. Joten eiköhän se vauva sieltä pesästään ulos saada.
Yksis: Kiitos tuosta sitruuna-hunajavesisuosituksesta. Kaikkea sallittua on flunssan nujertamiseksi jo kokeiltu, mutta mikään ei näemmä tuo välitöntä apua. Ehkäpä se on se aika, joka auttaa.
Hellikki: Kiva kuulla sinustakin/teistäkin ja onnellisia lomapäiviä!
Käärö: Voi olla, että jännitys nostaa sykettä. Ja kaiketi se tämän pömpön kanssa nousee vähemmästäkin. Onnin sykkeet ovat yleensä olleet 140-150, mutta viime kerralla vaihtelivat välillä 135-170. Eipä sielläkään enää montaa viikkoa ole jäljellä. Joko kovasti jännittää?
Afternoon: Olipas kiva lukea viestiäsi, kun ei mitään suurempaa hätää ollut. Nyt vaan silmät ja koko kroppa tarkkana seurailet mitä tuleman pitää. Tai kyllähän me tässä vaiheessa jo tiedetään, että mcbaby sieltä on tulossa. Aikataulu on vaan vielä vähän auki. Tsemppiä!
Mushu: Kyllä tämä tauti jyllää nyt oikein kunnolla. En muista koska olisin ollut näin kipeä. Saitpas nopeasti ajan neuvolaan, hyvä niin. Kertoilethan sitten taas kuulumisia!
Naksu: Ihanaa saada näitä ilouutisiakin! Eiköhän se lääkäri tiedä mistä puhuu, joten rentoudu, rentoudu ja vielä kerran rentoudu. Huolta ja murhetta mahtuu aina elämään, mutta olette onnenne ansainneet! Nauttikaa!!!
ON: Kuten tuossa jo mainitsinkin, flunssa on vaan pahentunut. Kävin eilen lääkärilläkin kuulemassa, ettei tässä tilanteessa voi tavallista flunssaa oikein lääkitä. Panacodia olisi kirjoittanut, mutta kun puheeksi tuli epävakaat maksa-arvot, revittiin sekin resepti. Nyt sitten vaan kärsitään, köhitään ja lipitetään lämmintä juomaa. Kotona on sentään rauhallista vuorokaudet läpeensä, koska ääneni on kadonnut täysin eikä tuo miekkonen välitä itsekseen liiemmin höpistä. Huomenna olen vielä sairaslomalla, torstaina pitäisi mennä töihin. Ja itse asiassa aionkin mennä, koska silloin on ohjelmassa kevätretki oppilaiden kanssa. Olisi kurjaa, jos en itse pääsisi mukaan viimeiselle yhteiselle retkelle. Täytyy vaan varata paljon kirjoituspaperia retkelle mukaan, jos ääni on edelleen kadoksissa. :D Onni voi flunssasta huolimatta ilmeisen hyvin. Ainakaan poika ei ole mitenkään erityisen rauhallinen, käyttäytyy yhtä vilkkaasti kuin aina ennenkin. Tämä tietysti helpottaa omaa mieltä. Vatsalihakset alkavat olla vaan kovilla tämän köhimisen takia ja ilmeisesti tämä lisää sitten harjoitussuppareidenkin määrää. Tai näin ainakin kuvittelen tapahtuneen...
Sohva kutsuu jälleen kerran!
~dese ja Onni
Onpa täällä ollut ihanan vilkasta!
Hellikki, mukavaa kun kävit piipahtamassa... Hauskaa, että siellä on kaikki hyvin :)
Naksulle super isot onnittelut mahtavista ultrakuulumisista! Nyt sitten vaan tekemään työtä käskettyä eli rentoutumaan... juu tiedetään, että se on vaikeeta, mutta yritäthän kuiteskin :)
Käärö, tulehan kertoilemaan neuvolakuulumisia kun ehdit... siellä taitaa vauva olla jo laskeutunut. Täälläkin tuntuu siltä, että vauva on alempana, mutta en kyllä osaa varmaksi sanoa... nuo vihlaisut on kyllä tuttua tavaraa ja sunnuntaisen pitkän lenkin jälkeen lonkkia särki niin vietävästi.
Aftis, ihanaa että kaikki on hyvin etkä ainakaan toistaiseksi joutunut sairaalaan makuulle... nyt vaan otat rauhallisesti kotona ja kasvattelet McBabyä vielä vähän :) On se muuten kummaa, ettei ne voi sulle sitä sektiopäivää antaa kun se kuitenkin on mitä todennäköisimmin edessä... olishan se sun kannalta helpompaa, kun vois rauhottua odottelemaan eikä tarvitsis asiaa enää miettiä.
Mushulla on ensimmäinen neuvola edessä... kyllä se muuten on raskaus omastakin mielestä mennyt niin nopeasti. Ennen np-ultraa aika mateli ja nyt viikon 35 jälkeen on matkanteko taas ¿hidastunut¿, mutta se aika siinä välissä meni kyllä yhdessä hujauksessa. Onnea uuteen työhön jo näin etukäteen... ja nautiskele nyt vielä vapaista ennen kuin alotat :)
Voi Deseä, ei muuta kuin lepoa ja rauhaa... toivottavasti pian helpottaa. Kunpa osaisikin jotain hyviä poppakonsteja tarjota, mutta eipä siihen kai mikään auta...
ON: Omaan napaan ei paljon uutta kuulu... vauvan hikka on viime päivinä ollut rasittavuuteen asti vaivana, mutta tuskinpa se neiti itsekään siitä hikasta nautiskelee. Kerran alettuaan saattaa hikka kestää jopa vartin ja mulla meinaa kyllä hermot mennä. Tänään oli viimeinen jooga, tai ehtishän sitä vielä ensi tiistainakin, mutta ehkä tämä saa jäädä viimeiseksi... Sunnuntaina käytiin pitkällä, reippaalla lenkillä ja eihän nuo lonkat siitä oikein tykänneet. Lenkin kyllä jaksoin ihan loistavasti, mutta lenkin jälkeen alkoi jomotus ja vielä eilenkin oli vaikeeta kävellä. Pitänee siis tyytyä hiiviskelemään... Täällä siis kaikki hyvin :)
Nyt taitaa olla aika vetäytyä päikkäreille...
T.Yksis ja PP rv37+5 ja 9 päivää sektioon
Elikkä tässä ois eilisen neuvolan kuulumiset. Oma neuvolatäti oli lomalla joten mulla oli eri neuvolatäti nyt.
Pissa puhas
paineet 112/76
turvotus +
RT
sykkeet 127-131
painoa 313/vk (tosin olin eri neuvolassa ja eri vaa´alla)
liikkeet ++
sf 30(viimeks oli viikko sitten 34, eri mittaaja kylläkin)
Vauvan pää on kuulema muuten jo kiinni, mutta toiselta reunalta vielä pikkasen irti just sen verran ettei voi vielä sanoo täysin kiinnittyny. Mutta kauhisteli kuinka jo noin alhaalla. Sano, että sellanen viikko korkeintaan kaks enää. Ja minä kun koko aika oon vaan miettiny sitä toukokuun alkua..
pää kun kiinnittyy kuulema ni sitten se tunkee jo pehmenneen kohdunsuun(mulla ollu jo pehme muutaman viikon) läpi äkkiä kanavaa lyhyeks ja paikkoja auki.
Tuosta säikähtäneenä ja " heränneenä" pakkasin eilen sairaalakassin ovenpieleen ootteleen ja synnärin numero on tuossa pöydällä valmiina samoin kuin äityiskorttikin.
Muuten täällä on olo ollu hyvä ja toukka möyrii tasasen tiuhaan nykyään, tosin kaikki möyrintöjä ei kunnolla tunne jos ei jää oikein kuunteleen tai tunnusteleen. Tänää on ollu jotenkin tosi väsynny olo, mutta liekkö tuolla ilmalla osuutensa asiaan. Ja nyt mun on alkanu tekeen mieli kamalasti makeeta, mitä ei oo ollu koko raskauessa..annoinki itelle tän loppu ajan luvan herkutella ja sitten taas synnytyksen jälkeen otetaan terveelline tahti jotta kertyneet kilot saa pois.
Perjantaina meen vielä tuolla samalle neuvolatädille käymään, katotaan tuota sf-mittaa ja sitä joko se sitten on jo kunnolla kiinni kanavassa. Ja tietenkin sitten niitä mun paineita seurataan koko aika.
Ens viikon torstaina meillä ois sitten aika sinne synnytystapa-arvioon, mutta mun kaveri just kerto ettei se kerenny ensimmäisestään siihe ku poika synty edellisenä päivänä..
Aftis; no johan teitä nyt juoksutetaan. Ja onneksi vauvalla kuitenkin on kaikki hyvin, vaikka en ymmärrä miksei sitä sektio aikaa sitten voida antaa jos se todennäköisesti siihen tulee menemään.
Muistahan nyt sitten ottaa rennosti etkä enää huhki liikoja, tuo istukan irtoaminen kun ei oo mikään pikkujuttu kuitenkaan.
Naksu; teillä oli ihania np-ultra kuulumisia, siellä se teitin pikkunen pulla kasvaa ja mönkii iloksenne.
No niin nyt sitten rentoudut oikein kunnolla ja nautit elämästä ja siitä ajasta kun vielä olette kaksin, tässä vaiheessa tuo aika mikä tuntu silloin niiiin pitkältä kun mitää ei vielä tuntunu ja massu ei ollu kasvanu, tuntuu menneen niin nopiaan ja ihan pian meitä onkin kolme. Ollaan yritetty ottaa kaikki mahollinen irti vielä kun ei ole pientä josta huolehtia koko aika. Tehkää nyt jotain sellasta mikä on lapsen tulon jälkeen sitten hankalampaa.
Dese; teillä on korkeet sykkeet jopa meiän toukkaan verrattuna joka on pitäny kyllä elämää, mutta sykkeet pysyny siinä 130 molemmin puolin. Ihan alussa oli 160-170 ja sitten vähä tipahti 140-150 ja 29 viikolta alkaen ollu tuon 130 tietämillä. Poikako siellä mun masussa sitten on vai hyvin hyvin rauhallinen tyttö..
Mä en jotenkaan osaa jännittää ite synnytystä vaan sitä osaanko lähteä ajoissa ja kuinka se kipu tosiaan muhun vaikuttaa, oon niin kamalan kipuherkkä. Mutta toisaalta ensimmäistä ku lähtee hakeen ni ei tiedä kokemuksesta mitä oottaa ja on tulossa vaan antaa ajan viedä ja kyllä ne siellä sairaalassa hommansa osaa. Vaikka kyllähä tuo mahollinen pikaisesti alkava synnytys sai tykytyksiä aikaan.
Älähän sitten riehu kovasti kevätretkellä ettei flunssa pahene ja aiheuta sitten lisää suppareita.
Mutta tälläsiä tänne, minä taidan taas heittää itseni pitkäkseen tuonne sohvalle. Koitan tulla kertoileen perjantaina tai viimestään viikonloppuna perjantain neuvola kuulumiset!
räntäsateen keskeltä,
käärö ja toukka 35+4
Voi Brooke olen kovin pahoilleni menetyksenne johdosta =(. Kovasti voimia teille molemmille ja lämmin lohtu ((hali)).
Tuollaiset uutiset vetävät mielen niin matalaksi mutta koetan nyt jotain turista kuitenkin. Sanat ovat hieman hukassa.
Aftis, harmi että taas tuli lisää seurattavaa mutta onneksi ei mitään vakavampaa. Nyt vaan lepäilet ja kasvattelet masukkia kaikessa rauhassa ja odottelet niin se päivä vaan lähestyy! Harmi ettei lääkäri yhtään tarkempaa päivää voinut kuitenkaan antaa jos kerran sektio on edessä.
dese, toivottavasti flunssa alkaa helpottaa ja pääsit viettämään mukavaa kevätretkeä oppilaiden kanssa =).
Marge, siellä on synnärille käyty tutustumassa. Itse odottelen tutustumista myös kovasti jos se vaikka hieman jännitystä lievittäisi. Toisinaan tuntuu, että ei synnytyksestä voi selvitä ja välillä ei ajattele koko asiaa pitkään aikaan. Täytyy vain luottaa että hyvin se menee!!
Mushu, täällä myös yksi piikki inhoinen ja eniten askarruttaakin juuri kivunlievitys synnytyksessä. Moni kyllä yrittää lohdutella, ettei niitä piikkejä sinä tilanteessa enää ajattele, toivottavasti on näin =). Onnittelut uudesta työpaikasta!
Naksu, ihanaa hyvistä ultra kuulumista nyt vaan lääkärin määräyksestä rentoutumaan =).
Yksis, voi että kun teillä on jo niin lähellä h-hetki ja tosi kiva kuulla että voit hyvin =). Minua hieman harmittaa kun joogailu jäi tosi vähiin tässä odotus aikana kun tuolla opiskelupaikalla ei ollut mammajoogaa (tai muutakaan) tarjolla ja kotipuolessa ei yksinkertaisesti aina ehtinyt. Ei siitä oikein samaa saa irti kun silloin tällöin vain käy.
Hellikki, kiva kun kävit piipahtamassa ja kuulumisia kertomassa.
Käärö, hui siellähän loppusuora aukeni =). Toivottavasti ehditte tuonne synnytystapa-arvioon! Ei muuta kuin hyviä vointeja ja lepäile nyt varastoon.
Omaan napaan ei ihmeitä, olo on hyvä vaikka hieman väsynyt liekkö osasyy tuolla säällä. Aamuisin ei unta meinaa riittää joten päikkärit maistuu todella hyvältä. Ikäviä vihlaisuja on alhaalla alkanut ajoittain tuntua mutta lonkissa ei mitään, niin kuin monilla tuntuu olevan. Saa nähdä tarkoittaako oireettomuus sitä että helmi on poikittain tai muuten nurinpäin masussa. Ehtiihän tässä vielä ilmaantua vaikka mitä.
Vauvan tarvikkeita olen järjestellyt, pessyt ja hommaillut osan puuttuvista. Mieskin kysyi että pakkaanko samalla sairaalakassin niin hän sitten tietää mitä pitää tuoda jos tulee äkkilähtö! Olin ehkä hiukan väärin arvioinut hänen ¿kyllä tässä vielä on aikaa ¿ kommentit =D.
Vilkutusta kaikille ja voikaa hyvin!
-hapö&helmi rv 33+1
Mulla on vierähtänyt luvattoman pitkä aika tässä palstailussa, mutta ilmoittaudun täältä taustalta. :) Huomasin, että Yksis ainakin oli huhuillut.
Olen kyllä käynyt lueskelemassa kuulumisianne satunnaisesti, mutta meillä ollut muutto ja netti jonkin aikaa poissa käytöstä...
Ilolla olen lukenut uusista plussista, onnea onnea ja vielä kerran onnea teille kaikille!
Ja sitten oli taas todella surullisia uutisia, Brooke olen erittäin pahoillani puolestanne!
ON: täällä voidaan oikein hyvin, mitään erityistä ei ole ollut ja raskaus sujunut oikein hyvin. Harvakseltaan olen neuvolassakin tähän asti käynyt, kun ei kerta mitään erityisempää ole ilmennyt. Nyt vasta ensimmäistä kertaa käynnit tihennettiin niin, että käyn 2vk välein, kun ennen ollut 4vk.
Toista äitiyslomapäivää viettelen ja nyt vasta olen ehtinyt alkaa paneutumaan kaikkiin vauvan tarvikkeisiin, vaatteisiin ja kalustukseen. Aika myöhään teihin muihin verrattuna... :) Ihan hirvittää, mutta kun ei ole millään ehtinyt. Tammikuussa ostimme vanhan talon, jota yritämme kauhealla tohinalla saada remontoiduksi ennen pienen syntymää. Huh!
Teille kaikille oikein ihania odotuksen hetkiä! Yritän päästä palstailemaan useammin, mutta tämä remontti tahtoo viedä kaiken ajan... Mutta olette ajatuksissa!
tuutimari ja pieni rv35+0
Torstai päivää tai iltaa tai yöhän se jo siellä on...
Mushulle jäi viimeksi kommentoimatta tuosta rintojen arastamisesta... muistan kuinka itsekin alkuraskaudesta pidin öisin tisseistä kiinni aina sängystä noustessa tai kääntyessä (hih ;))). Itsekään en osaa liivit päällä nukkua, mutta kyllä se sitten lopulta hellitti... saa nähdä miten kohta käy imetysliivien kanssa ¿ pystynkö nekään päällä nukkumaan...
Käärö se taitaa päästä pikajunaan synnytysajankohdan suhteen. Onneksi sielläkin on jo kuitenkin ihan hyvät viikot ja toisaalta meidän naapurilla tais kyllä mennä useampi viikko laskeutumisesta varsinaiseen synnytykseen... reilun viikon kerkisi jopa olemaan kolmisen senttiä auki, eikä mitään silti tapahtunut. Hyvä kuitenkin, että on kassi valmiina, jos se lähtö sitten tulee.
Hapö... kai ne lonkkakivut riippuu myös vartalon mallista eli ei niitä välttämättä kaikille tulekaan ja parempi vaan mitä pidemmälle selviät ilman vaivoja ja kolotuksia. Ei mullakaan ole edelleenkään mitään mainittavia vaivoja, monella on asiat paljon heikommin, kun kuitenkin ihan hyvin pystyn kävelemään jne.
Tuuti, mukavaa kun kerkisit piipahtamaan ja ihanaa kuulla että siellä on kaikki hyvin. Onnittelut talokaupoista! Toivottavasti saatte talon kuosiin ennen h-hetkeä ja jos ette saa niin ehtiihän tuota myöhemminkin... ei kai kaiken kuitenkaan oikeesti tarvitse olla niin valmista, kunhan on sänky toiselle tarjota ja vaatteita ja maitoa. Hauskalta kyllä kuulostaa tuo vanhan talon remontointi!
Huiskutuksia myös muille Enskoille! Buumi tulehan kertoilemaan kuulumisia sinäkin... ja mitäs meidän vauvautuneille kuuluu?
Täällä olen tänään selvitellyt konsulaatista lapsen kansalaisuuden vahvistamista/ilmoittamista, kun pitäähän tälle lapsikullalle Suomen passi saada. Aikamoinen paperisota joudutaan käymään läpi, mutta onneksi asialla ei ole kiirettä ja kannattaakin odottaa että saadaan kastetodistus mukaan samaan nippuun. Passin hankkiminen sitten aikanaan onkin ihan oma juttunsa, kun konsulaatit on Los Angelesissä, Washington DS:ssä ja New Yorkissa, ja passin hakijan ja vanhempien pitää kaikkien olla paikalla passia haettaessa... taitaa olla helponta yrittää hoitaa homma seuraavalla reissulla Suomeen.
Ja vielä viimeiset lääkärikuulumiset täältä... viikon kuluttua on tilanne sitten jo toinen, mikä tuntuu kyllä TODELLA huikeelta :) Kaikki edelleenkin hyvin ¿ pissa puhdas, verenpaine 111/64, painoa pudonnut 700g viime viikosta (silloin oli turvotusta) ja painoa nyt siis tullut yhteensä 7kg... loppuajan voikin sitten rötväillä ja syödä mitä tykkää ;) Vauvan syke 150 ja liikkeet vähintäänkin tarmokkaita...
T.Yksis ja PP rv38+0 ja seitsemän päivää sektioon (tää on kuin lapsena joulua odottaessa)
Voi mitä suru-uutisia täällä..... Suuren suuret halaukset!!! Eihän tällaista voi tapahtua :-(
Yksiksellä SE päivä vaan lähenee ja on ihan kohta. Aika huisia, kun tietää jo etukäteen milloin oman pienokaisen saa syliinsä. Muistathan ottaa rauhallisesti leikkauksen jälkeen! Nauti vielä raskauspäivistä!
Vilkutuksia myös kaikille muille vanhoille tutuille! Ja erityishali tietty Brookelle!
Kille ja Nuutti 5 kk
Mushu ¿ juu, eikö olekin. Tuntuu itsekin ihan siltä, että juurihan tässä plussattiin ja ihmeteltiin ja odotettiin np-ultraa yms. Sitten aika jotenkin yhtäkkiä vain katosi ja nyt ollaan jo tässä. Eilen sanoinkin miehelle, että ¿hei, en mä ole ehtinyt vielä sopeutua tähän ajatukseen!¿ =) En voi millään uskoa että viimeistään n. 4 viikon päästä meillä olisi vauva!!! Enhän mä osaa edes hoitaa sitä....apuuuuahh. =) Eli nautiskele vain nyt vain alkuraskaudesta, pian olet tässä ison masun kanssa =)
Naksu ¿ hienoa, hienoa että ultrassa kaikki hyvin!! Voin nähdä sut siellä hihkumassa innosta =) Nyt voit vähän hellittää hermoilulta ja nauttia ihanasta odotusajasta =) Olen niin onnellinen teidän puolesta!!
dese ¿ juu, itsellekin tuli vähän huojentuneempi olo. Tuo sairaalakassin pakkaaminen vain aiheuttaa sellaisia tykytyksiä että. Kun se tuossa eteisessä odottaa sitä lähtöä niin on niin arvaamaton olo =) Koskaan ei tiedä lähdetäänkö tänään vaiko vasta 4 viikon kuluttua. Hui! Joko sun flunssa antaa periksi? Tiedän miten kamalaa se on kun makasin itse silloin sen 2,5 päivää ihan tolkku poissa sängyn pohjalla. Toivottavasti ei enää uutta flunssaa tarvii kärsiä ennen vauvan tuloa.
Yksis ¿ juttelin neuvolassa tuosta sektiosta ja siellä epäiltiin, että syy siihen ettei sektioaikaa anneta on raha. Koska sektio on kallis (kalliimpi) toimenpide kuin normaali alatiesynnytys ¿ ne yrittää viimeiseen asti katsoa, josko alatiesynnytys olisi mahdollista. Ei kai mulla niin kiire sitä aikaa ole saada, mutta laskeskeltiin sen neuvolatätin kanssa, että varmaan sillä äitienpäiväviikolla se sitten on jos on, etteivät sinne ihan 40 rv:lle sitä pitkitä. Oishan se hienoa tulla äidiksi juuri ennen äitienpäivää =). Tuosta vauvan hikasta ¿ se on vaan hyvä juttu että hikkailee ¿ eikös se kehitä vauvan keuhkoja entisestään =) Tämä kaveri hikkailee myös ja potkii kylkiin niin että rymisee. Vatsan päällä on tiheästi käsiä (mun äidin, siskon, miehen, kaverien..) kun meuhkaus alkaa =) Kaikki haluaa tuntea liikkeet. Tuuthan sitten kertomaan kaiken sektion jälkeen kunhan jaksat ¿ innolla olen yrittänyt lukea netistä, että miten siitä sektiosta sitten paranee verrattuna alatiesynnytykseen.
kääröllä alkaa olla kans synnytys lähellä. Sä oletkin sopivasti mua vähän edellä, joten innolla odottelen sun kuulumisia =). Mulla ei ollu paikat pehmentyny tai avautunu vielä ollenkaan, mutta sektiota ajatellen, eipä tarvitsekaan. Mulla on myös ollut joku ihme yli-väsymys viime päivinä. Tekis mieli vain nukkua. Ja olenkin päiviäunia ahkerasti harrastanut. Se vain vähän estää tätä touhuilua täällä kotosalla ¿ mikään ei etene kun rouva täällä vain mahan kanssa makaa soffalla =)
hapö ¿ sielläkin väsymystä. Yksi kaveri sanoi, että kun synnytys lähestyi niin hän oli toooosi väsynyt ja neuvolassa oli sanottu, että taidat nukkua ¿pankkoon¿. Näin ollen on sitten voimia synnyttää ja jaksaa ekat viikon vauvan kanssa. Ehkä se on sitä sitten.
Kiva kuulla tuutimarinkin uutiset pitkästä aikaa. Hyvin sitä ehtii vieläkin vauvalle laittaa kaiken valmiiksi. Itsellä tuli vain vähän kiire kun oli pelkoa että prenalle laittavat makaamaan. Mies ei olisi täällä paljon osannut vaatteita pestä tai muutakaan. Sanoinkohan jo siitä kun se yks päivä pyysi, että sitten katsottaisiin niitä vauvan vaatteita läpi, että hänkin tietää mikä on ns. päivävaate ja mikä yövaate, ettei aivan yöpuvussa lähde mcbabya kylille viemään =)
Omaan napaan ei ihmeempiä, tällä viikolla käyty sekä lääkärissä että neuvolassa ja siellä siis kaikki hyvin. Painoakaan ei ollut tullut kovin paljoa, vaikka nyt on ruennut maistumaan kaikki makea, toisaalta muuten ruoka-annoksia on ollut pakko pienentää. Huomenna täyttyy rv 35 ja siitä reilun viikon päästä sitten se viimeinen ultra. Nyt on kyllä odotusta ilmassa =)
Oikein hyvää viikonloppua kaikille.
Afternoon ja mcbaby rv34+6
Tervehdys taas ystäväiseni!
Eiköhän tämä flunssa vähitellen helpota. Tänään tulee jo vähän ääntäkin. Eilen oli mielenkiintoinen retkipäivä lasten kanssa, kun puhuin enimmäkseen käsilläni. Taisi olla sivullisilla ihmettelemistä, kun isomahainen opettaja huitoo, mulkoilee, viittelöi ja puhisee. =D Pääasia on, että kaikki meni hyvin ja retki oli mukava. Jääpähän taas jotain muisteltavaa.
Mutta sitten muita kuulumisia... Olen viettänyt pari unetonta yötä kutinan takia. Joo-o, kyllä se taitaa olla nyt sitä hepatogestoosi-kutinaa. Koko yö meni käsiä ja jalkoja raaputtaessa eikä nukkumisesta yksinkertaisesti tullut yhtään mitään. Sama juttu nyt päikkäreillä. Kävin tänään aamulla labrassa, mutta tuloksia en ole vielä saanut. Uskon, että arvot ovat koholla, mutta sitä en osaa kuin kauhulla kuvitella, kuinka paljon koholla ne ovat. Todennäköisesti luvassa on vierailu (ja toivottavasti vaan vierailu) äippäpolille ensi viikolla ja siellä sitten mietitään lääkitystä tms. Olisihan se nyt ollutkin liian hienoa, jos kaikki olisi mennyt loppuun saakka ilman suurempaa stressiä.
Tällaista siis tähän väsyneeseen napaan. Palailen kommentoimaan paremmalla ajalla ja paremmalla fiiliksellä... Nyt vaan ketuttaa!
~dese ja Onni rv33
tulinpa pikaisesti ne neuvolakuulumiset heittään ennen kuin on pakko tarttu imurin varteen ettei ihan villakoiriin sotkeudu!
pissassa oli yhellä plussalla valkuaista ja sainkin tikut kotiin jotta seuraan sitä pari kertaa päivässä. paineet oli hyvät ja hb 126. Paino oli tippunu tiistaista -400g ja sf mitta 31,5 ja vyötärönympärys -2cm. sykkeet oli 119-134 ja ihan hyvät. Pää oli nyt sitten kiinnittynyt kokonaan. Ja supisteli kuulema hyvin.
Neuvolatäti arvioi " käsikopelolla" painoksi nyt jonkun 2,8kg ja syntymäpainoks arvioi 3,0-3,5kg joten ei sieltä sitten varmaan mitää jättiläistä ookkaan tulossa kuten pelkäsin.
Sitten se sano, että tuosta nenän ja huulten alueelta huomaa koska synntys lähenee(tästä puhu mun kaverikin jolla 2 lasta) eli nenänpää nousee ja huulet vähän turpoaa ja mulla kuulema jo sen huoma nyt.
Että sellasia kuulumisia, nyt vaan ootellaan ens viikon tiistain neuvolaa ja torstain synnytystapa-arviota ja sitten tietenkin jännäillään koska täytyy lähteä nyytin hakuun, se kun voi olla mikä päivä tahansa..hui!!
nyt jätän kommentoinnit toiseen kertaan ja vilkutan vaan kaikille kovasti ja toivottelen mukavia masunkasvattelu hetkiä!!
käärö ja toukka 35+6
Oottepa olleet taas ahkeria, mukava lueskella kuulumisia¿ Aika monella jo loppu häämöttää. Aika huisi matka ollut, vai mitä? Tässä yks päivä mietin tätä meidän matkaa ja kyllä sitä pyyhittiin kyyneleitä poskilta¿On tämä uskomatonta! Nyt kun vielä osaisi nauttia ja ottaa kaiken irti viimeisistä viikoista, tästä olosta, masusta, ihanista potkuista. Vaikka kovasti jo sitä tulokasta odottaa ja miettii, miltä mahtaa näyttää meidän oma Aarre...<3
Yksikselle nautisnnollisia viimeisiä päiviä! Nauti ja fiilistele, vaikka on varmasti jo kova halu nähdä tulokas! Ihanaa, kohta siellä nuuskutellaan sitä maailman parasta tuoksua, oman vauvan hajua <3
Hellille vilkutukset äippälomalle! Nautihan siellä olostasi =)
Käärö, kiva kuulla, että vointi on parempi ja paineet ok sekä päänsäryt kaikonneet! Kyllä se lepäily ja ressitön olo vaan tekee hyvää¿Mulla myös muutamia kertoja on tuntunut viiltävä kipu tuolla alapäässä ja oon joutunut melkein jalkoja ristiin laittaa. Oliko se siis jotain rustojen pehmittymistä, vai? Toukka oli sitten kiinnittynyt kunnolla, huisia! En olekaan koskaan kuullut tuosta nenän ja huulten välisestä alueesta, aika metkaa. Saas nähdä milloin teidän Toukka päättää, että tänään on hänen syntymäpäivänsä¿=)
Aftis, hyvä jos lääkäri oli sitä mieltä, ettei lapsivesi tihku! Onko vielä ollut tihkumista? Toivottavasti kaikki ok¿ Mutta rennosti vaan, lääkärin määräyksestä ;D Niin se sielläkin on aina vaan lähempänä, pienen ihmeen saaminen¿Mulla myös samoja ajatuksia siitä, ettei ole kerinnyt sopeutua siihen, että vauva tulee! Hassua, kun katsoo tuota melskaavaa masua!
Mushu, mikäs on vointi? Muuten onneksi olkoon töistä! Hienoa¿
Mulla tuo synnytys on tullut tosiaan vasta viime viikkoina mieleen ja nyt tämä pieni ahdistus. Luulenpa, että sitten itse synnytyksessä ei pelota, kun tietää mikä on palkinto ja kaikkensa sen pienen eteen tekee. Ainakin toivon niin¿
Nakusulle ja pullalle vilkutukset! Katselin tuossa meidän Aarteen kuvia viikoilta 10+5 ja 12+? Kyllä se vaan niin ihanalta näytti, mitä kuvailit! Uskomaton fiilis! Niin, oletkos muistanut olla ressaamatta ja nauttinut olostasi?
Deselle vointeja, josko se flunssa on nyt selätetty ja sairastamiset ohitse¿Mites olo kutinan kanssa?
Millonka Hapö teillä on synnäritutustuminen? Osaaviin käsiin luotan itseni ja pitää tosiaan olla ajatuksena se, että palkinto on mitä mahtavin! Miehelle oon kovasti myös puhunut toiveista ja haluista, saa toimia äänitorvena, jos itse en saa suutani auki¿=)
Täällä on armoton väsymys! Ainakin Aftiksella ja Hapöllä myös¿ En jaksa mitään! Töiden jälkeen menee aika päikkäreillä ja sen jälkeen lenkille. Sitten taas jo kohta nukkumaan, yöunille. Viikonloput on ihania, kun saa olla ja lueskella. Saa nähdä kuinka tulevasta viikosta taas selviää. Tosin jo supistelutkin on lisääntyneet, että voisihan sitä jo jäädä kohta huilimaan kotiin¿Muuten olo on hyvä. Siis pystyy liikkumaan ja Aarre jumppaa. Perjantaina iski ihan älytön huoli tuosta pienestä, oli hiukan hiljaisempi päivä liikkeiden osalta ja heräilin yölläkin monta kertaa kuulostelemaan. Onneksi sitten lauantaina Aarre muisti äippää mojovilla iskuilla ja huoli hälveni. Mutta välillä tosiaan tulee kova paniikki, että kuinka selvitään loppuun saakka, nyt kun kaikki on mennyt hyvin!
Voikaa hyvin ja hellikää masujanne!
-marge ja Aarre 31+2-
...Sitä mun piti vielä, että minkäslaisen patjan olette hankkineet pinnikseen? Siis jos teillä on jo pinnis.
Meillä olisi tarkoitus nukuttaa ensiksi kehdossa ja sitten siirtää pinnasänkyyn. Vkloppuna olisi tarkoitus lähteä ostoksille isoon cityyn ja samalla sänkyä sekä patjaa ostelemaan. Onkohan nuo Ikean patjat ihan ok? Millaista materiaalia patjan olisi hyvä olla?
Mutta, tälläisiä mietintöjä tänne...
Ei muuta!
-marge ja hyvinvoiva masu!-
Täällä viimeisiä viedään... ylihuomenna meitä onkin sitten jo kolme :) Tulevasta väsymyksestä on saatu esimakua, kun koira on kipeenä ja aamuneljästä asti olen sitä reilun puolen tunnin välein laskenut pihalle... nyt alkaa onneksi helpottamaan, kun kello lähenee puolta yhdeksää ja taidan päästä kohta takaisin unten maille. Näitähän aina välillä koiran kanssa tulee, mutta kurjinta tässä tällä kertaa on että ajatus oli laittaa poika hoitoon siksi aikaa kun ollaan sairaalassa ja sairasta koiraahan ei voi hoitoon viedä... joten jos ei ihmeitä tapahdu saa mies laukata sairaalan ja kodin väliä ja yrittää huolehtia koirasta ja meistä.
Killelle huiskutukset... kivaa kun piipahdit meitä tervehtämässä :)
Aftis, tuttuja tunnelimia siellä... musta kanssa tuntuu et tää meni vähän liian nopeasti ja enhän mä edes tiedä miten sitä lasta pitää hoitaa, enkä varmaan kyllä osaa edes imettää... ja mitä jos lapsella onkin jotain vialla jne. Mitä sektioon tulee, niin onhan se tietty ymmärrettävää, että haluavat loppuun asti antaa mahdollisuuden alatiesynnytykseen, mutta mikä on todennäköisyys sille, että se istukka sieltä päättäis yhtäkkiä siirtyä johonkin? Tulen toki kertomaan kuulumisia, heti kun kynnelle kykenen. :)
Dese, miten ne sun maksa-arvot? Kurja vaiva se hepatogestoosi jos sen nyt oikeesti riesaksesi sait... toivottavasti kutina saadaan hallintaan ja vauvan vointia voidaan seurata kotoa käsin.
Jokos Käärö on lähtenyt nyyttiä hakemaan?
Marge, jää rohkeasti vaan saikulle jos tuntuu ettet töissä enää jaksa, ja etenkin jos supistelee... ehtii niitä töitä taas sitten tehdä. Koska sulla alkaa äitiysloma? Ei kai siihen enää kovin pitkää ole? Patjakysymykseen, kyllä meillä on ihan Ikean pinnis ja siinä Ikean patja (se paras niistä), eikä kyllä edes käynyt mielessä että siinä jotakin vikaa olis... tärkeintä kai on ettei ole liian pehmeä ja että on oikean kokoinen eli ettei jää reunoihin rakoja.
Huiskutukset kaikille!
Omaa napaa tuli tuolla alussa jo kirjoiteltua eli ei mitään väsymystä kummempaa... aika lailla jo jännittää tuleva koitos... Tällä viikolla keskityn tapailemaan ystäviä ja tekemään kaikkea mukavaa... tänään en tosin viimeöisen jälkeen jaksa joogaan vääntäytyä.
T. Yksis ja Papuprinsessa rv 38+5
Täällä ei mitään ihmeempää, kunhan ajankuluksi ajattelin muutaman rivin heittää....
desellä oli ollut kiva retki lasten kanssa. Tuollaisiin muistoihin on kiva lopetella työrupeamaa =) Milloin sulla alkaa virallisesti äippäloma? Mitäs sun labratulokset kertoivat? Onko se sitä heptogestoosia? Jos on niin onko ollut puhetta synnytyksen käynnistämisestä etukäteen? Toivottavasti saat oireet rauhoittumaan.
käärö se vaan imuroi vaikka viikkoja on ties mitä =) Mä otin heti käyttöön neuvolan neuvon, että jos kotona on JOKU MUU joka voi imuroida ¿ hänen tulisi se tehdä =) Niinpä meillä on mies imuroinut kiltisti koko mun raskauden ajan =) Tietty vasta käskystä, mutta kuitenkin!! Joku muukin on sanonut tuosta huulten turpoamisesta ja synnytyksestä, että niillä on jokin yhteys. Mitäs synnystapa-arvio kertoi vai joko jäit hakemaan nyyttiä samantien? =)
marge ¿ kyllä sitä tihkumista vieläkin on ja se vähän huolestuttaa. Mutta kun lääkäri ja kätilö sen kaksi kertaa testasivat ja tulivat siihen tulokseen, ettei ole lapsivettä niin kaipa luotan sitten siihen. Kaipa sitä sitten tulisi enemmän jos se sitä itseään olisi. Mulla tulee välillä kans ihan mahdoton huoli mcbabysta ja sen hyvinvoinnista. Liikkuuko se nyt tarpeeksi ja onko sitä lapsivettä ja mitä jos se istukka alkaa vuotamaan jne jne...Kyllä sitä itselle aina näitä ahdistuksia kerryttää....vaikkei taida huoli loppua siihenkään kun vauva syntyy =). Meillä on ikean pinnis ja siinä ikean patja. Ihan superlonipatja näyttää olevan eikä kovin paksu. Jos ajattelee kuinka ohuet patjat on äitiyspakkauksessa ja vaunuissakin niin ei sen kovin paksu kai saa ollaakaan. Tai ainakaan liian pehmeä.
Voi hitsi Yksis ¿ huomenna teitä on jo kolme!! Ootko ihan sekaisin jo jännityksestä? Mä olisin =) Harmi kun koiruus sairastaa. Sille tais tulla ennakoiva epäilys että tässä on pakko ottaa vielä kaikki irti vanhemmista ennenkuin joutuu 2. sijalle kun vauva tulee =)
Omaan napaan ei sen kummempaa. Odotellaan ensi viikon ultraa ja päätöstä synnytystavasta. Samalla odotellaan uutisia kaverilta (Yksiksen lisäksi) että milloin siellä jakaannutaan kun la on huomenna. Mcbaby melskaa masussa kovasti mikä on rauhoittavaa, mutta kyllä se joskus kaivaa itsensä sellaisiin asentoihin, että äippä ei paljon pitkiä askelia harpo ja sisuskalut tuntuu liiskaantuvan jonnekin selkärankaan. Väsymys on pikkuisen laantunut, mutta mielellään kyllä päiväunet vielä maistuu. Kovin jää vähäiseksi nämä mun puuhat päivisin ja mitään en tunnu saavan aikaan. Mutta ehkä tämä lepäily ja hidas hissuttelu on vaan hyväksi. Työasiat olen onnistunut jättämään täysin taakseni mikä on tällaiselle työnarkomaanille aika kova juttu. Olen oikein ylpeä itsestäni ja omaan napaan tuijottelustani =)
Tulkaahan kertomaan mitä kuuluu!
t. Afternoon ja mcbaby rv 35+4
Ajatella, Teitä on siellä tänään sitten jo kolme, onnittelut!!! Voi miten ihanaa!!!
Mä tulin vaan pikaisesti nyt infoomaan omaa napaa, kun kiire on - huomenna lähdetään reissuun ja kaikki pakkaamiset ym. on vielä tekemättä!
Eli eilen oli neuvolalääkäri ja kuulin tähän asti kuulemistani äänistä sen kauneimman - Pullan sykkeen!!! Voi että miten ihana jumputus! Olisin kuunnellut sitä vaikka kuinka pitkään! Lääkärin arvion mukaan syke oli n. 140, mutta mies sanoi, että doppler oli näyttänyt lukemia 150-160 - miksei se lääkäri sitä laitteesta katsonut vaan arvioi itse?! Noh, hienot lukemat joka tapauksessa! :D Cx oli 3cm ja kiinni, verenpaine ok, pissa puhdas, hemppa 121 (oli vähän siis noussut onneksi) ja painoa oli tullut viime kerrasta 0,5kg. Kaikki siis oli hienosti ja päänsärkykin selittyy todennäköisesti jumiutuneilla niskoilla, niin lääkäri arvioi kun tunnusteli hartioita.
Eli nyt vaan toivon, että reissu menisi hyvin eikä tulisi mitään vastoinkäymisiä!
Koitan vielä ehtiä kurkkimaan Yksiksen kuulumisia, voi että kun ehtisin ne kuulemaan ennen matkalle lähtöä!!!! :)
Kaikille enskoille vielä huiskutuksia, sori tää omanapaisuus nyt...
Naksu 13+1
Tulin nuo äitiyspoli kuulumiset laittamaan ennen kuin mun vanhemmat tulee meille.
Sydänkäyrässä ei mitään ihmeitä sykkeet heitteli siinä 116-145 välillä kun niitä seurailin. Aika rauhallisesti toukka jakso olla, vähän meinas alkaa kiemurteleen, mutta rauhottu sitten.Verenpaineet mulla 123/81. No sitten mentiin ultraan ja sisätutkimukseen. Kohdunsuu edelleen pehmee ja 1cm auki ja kaulaa 2cm. Lantio hyvä, mahtuu tulemaan alakautta. Virtaukset normaalit. Mutta sitten mittailtiin ja mittailtiin ja kovin pieni on meiän rääpäle, kaikki mittaustulokset anto saman arvion n.2400g.(29+4 oli painoarvio n.1500g) Reisiluu taas oli pitkä(sanottu ennenkin pitkäksi toukkaa) joten pitkä ja luikku..Meen 8.5 kasvukontrolliin ja pitää varautua jäämään sisälle ja käynnistykseen.
En tiedä miks lähtee käynnistämään jos jatkaa yhä tuolla alakäyrillä kasvua, mutta jos on noussu keskikäyrälle ni sitten annetaan mennä vaikka yli. Tietääkö teistä kukaan syytä tuohon?
Hassuinta tässä vaan on se, kun tuo joka käynnistyksestä puhui on sellanen jonka mielestä vain luomusynnytys(ei sektioita, käynnistyksiä) on oikea synnytys..sallii kyllä kipulääkkeet.
Muuten kaikki on hyvin, supistuksia tulee päivittäin ja jotain ne on sentää aikaseks saanu. Toukka liikkuu hyvin ja melskaa masussa. En välttämäti tuohon käynnistykseen tahtois joten täytyy tässä alkaa kohta puoliin tekeen taikoja, että syntyy omia aikojaa!!
Tälläsiä tänne eli en ole lähteny nyytin hakuun ja en sitten taidakkaan ihan äkkiä ellei tuo kohdunsuu nyt ala sitten vauhdilla aukeemaan..
Yksikselle halauksia tähän TEIDÄN päivään, toivottavasti kaikki menee hyvin ja kuulemme pian kuulumisia rinsessasta ja äiteestä!!
Naksulle halauksia pullan sykkeen tykytyksen kuulemisesta!!!
Hyvää viikonloppua kaikille! ja nauttikaahan tästä ihanasta ilmasta(tai täälä ainakin ihana auringonpaiste) !
käärö ja toukka 36+5
Mia Renee syntyi 17.4. klo 7:59
Painoa kymmenen pisteen tytöllä on 3595g ja pituutta 48cm.
Myöhemmin lisää Mialla on nälkä...
T. Yksis ja Mia
Onnea onnea onnea hurjasti Yksikselle, miehelle ja pikku Mia:lle !!
Onneksi lonkkia särki taas aamulla, enkä voinut enää nukkua joten tulin tänne tarkistamaan tilanteen.
Ihanaa! =)
t. Afternoon ja mcbaby rv 35+6
Tervehdys kaikille tasapuolisesti näin alkuun.
Brooke: Olen pahoillani. EIpä oikein ole sanoja teidän surullenne. On se joskus vaan niin epäreilua tämä elämä kun ensin annetaan ja sitten otetaan. *halaus* ja voimia teille molemmille. Surkaa rauhassa.
On se aika vaan kummallinen käsite. Tuntuu että ihan äskenhän te Aftis. YKsis, Dese, ja muut plussasitte ja nut jo viimesiä viikkoja viedään. Ja toisaalta omalla kohdalla aika on tuntunu niiin piiitkältä.
Tuntuu jännältä lukea teidän kuulumisia ja miettiä mitäköhän omallle kohdalle vielä sattuu.
Aftis: TOivotaan että pikkunen viihtyis yksiössään vielä, mutta hienoa etä nyt ainakin kaikki on kunnossa. Otapa ihan rauhallisesti, kun on oikein lääkärin lupakin. Kyllä sitä sit synnytyksen jälkeen varmasti saa touhuta ihan tarpeeks : )
Marge: Tuli mielleni kun kirjottelit noista synnytyspeloista, että itteeni ihan hirvitti nuorempana ajatuskin synnytyskivuista. Jostain syystä ne pelot on kadonnu johonkin. Misäköhän vaiheessa ne palaa? Siis kivunlievitystähän on hyvin saatavilla ja ne on tehokkaita, mutta kun melkein kaikkiin liittyy neulat ja pistäminen ja mulla on järjetön pikkikammo. Siis jos ni pistetään muhun ne piikit. Musta tulee varmaan ihanne potilas : )
Yksis: Ihan hurjaa että te saatte oman prinsessanne ihan pian! Vau!
Naksu. Ihana nähdä sinua tällä puolen. Laskinkos oikein, vai siirryittekös te Pullan kans tänään uudelle viikolle? Jos keksit tohon juomiseen hyviä konsteja tule ihmeessä kertoon. täällä kans menee vettä liian vähän, tosin eipä kyllä muutenkaan oikeen maita oikea ruoka. Pitsa, vissy, limsa, pulla, peruna ja soosi/pihvi ne menee alas, mut kasvikset ja hedelmät tökkäsee jo ajatuksenakin.
Dese:Jokos olet paranemaan päin? Flunssa on aian kelju, mut voin vaan kuvitella millasta se on sitten siellä loppu vaiheessa. itekin vietin viikonlopun sairastaen. Mies olis ist jostain hankkinu itelleen kans flunssan ja mahataudin siihen lisäsk. No flunssan vältin mut mahatautia en. Niin että kiva kun muutenkin yököttää enenmpi ja vähempi ni sit siihen lisäks kiva pikku masupöpö ripulilla ja kivoilla kouristuksilla. etrtä oli kiva viikonloppu. No onnesa työtön saa viikollakin huilata : )
Tälläkertaa vaan kohtuullisesti ON: uskaltauduin sitten perjantaina varaan neuvola-ajan. Sinne mennään ens tiistaina ja tänään tuli kaks kirjeellistä ennakkotietoja. Nyt vasta tämä alkaa pikkuhiljaa tuleen todelliseks tämä raskaus. Oireet vaihtelee päivittäin. On lievää öklötystä satunnaisesti tai melkos etova olo koko päivän, se vaihtelee, joskus ei ole ollenskaan öklötystä. Palelu on vähentyny huimasti. Väsyttää edelleen, muttei ihan nniin tautisesti. Mikään ei oikein maistuis ja rupee jo hieman huolettaan ku kasvipuoli ei meina mennä millään alas. Päätä särkee melko usein, mut ei vaikuta migreeniltä vaan ennemminkin niskoista johtuvalta. Oikeestaan ainoo mikä pysyy ja pahenee on rintavarustuksen aristus/kipu. Se alko heti inssistä ja pahenee koko ajan. Päivät menee hyvin kun on lrintsikat, mut yöllä en tykkää rintsikoita pitää ja tisseihin sattuu ihan tautisesti jo kyljen kääntäminenkin. Kaikki neuvot vastaan otetaan ; )
Vielä pari viikkoa kotona saan laiskotella(työttömänä), ja 21pv alotan uudessa työpaikassa. Nyt jo jännittää että mitäköhän siitäkin tulee. Töitä kestäis elokuun loppuun, niin että kuudeks viikkoo sitä pitäs keksii jotain ennen äippälomaa. Saa ny nähä millasia palvelusuunnitelmia tulee tehtyä mummoille ; ) kun ei toi oikein kirjotus ja ajatuskaan oikein suju. Ite sanonkin miehelle että aivot valuu vauvaan: )
Pitää varmaan lopetella, kun toi alaselkä alkaa vihotella, tästä koneella istumisesta ja kohta pitää lähtee ea-näytöstä pitään.
T:Mushu ja Toukka 8+4