~ MAALISMASUT viikko 14 ~
Viimeistä viedään - ainakin maaliskuun osalta! Alkaa tulla jo tosi kiire, jos meinataan maalisvauvat synnyttää! : )
Satskelle tsemppiä sairaalaan! Jännä kuulla, minkälaisen tuomion siellä saat.
Tänne ei kuulu kummempia. Takana edelleen hyvin nukuttu yö ja olo muutenkin ihan hyvä. Vauva myllää tosi ahkerasti vatsassa. Iltapäivällä neuvola.
Nakero08, 40+4
Kommentit (52)
vaikka tuntuu että vauva melkein jo on sylissä. maha oikein rellottaa reisien päällä kun istuu!
Mutta mä taidan viipyä vielä viikon ainaki kotona. maanantaina on neuvola ja sillon varataan kontrolli aika. jospa ne viimestään PE käynnistäisivät kun 42 vkoa täynnä olis LA eivätkä sinne seuraavalle maanantaille vielä venyttäis. mitenhän on käynnistäävätköhän viikonloppua vasten?
Tänään ollu tosi väsy ja kiukkunen olo, vaikka viime yön sai nukkua ilman että lapset heräili.
Meritähdelle: Kainuusta olen:) Mitähän sitä laittaa vauvalle päälle kotimatkalle.. tuntuu että toppis on liikaa ja ohut puku liian vähä. nty on 4+ astetta varjossa. ei jaksa etes ajatella. Tänään on kyllä tyytstin erilainen olo ku pari viimestä päivää. no tänään on jo supistellutkin taas enemmän, nytkin aiii..
meebu plääh
Mä kanssa toivon, että viimeistään ensi pe käynnistettäisiin. Mulla silloin rv 42+1, jolloin täällä kuulemma käynnistetään tai sovitaan käynnistyksen ajankohdasta. Tuntuis kyllä aika tylsältä vielä koko ensi viikko odotella. Ajattelin tätä viikkoa sopivaksi synnytysviikoksi!
Mä nukuin tänään kymmeneen, mutta silti tuntuu, ettei energiaa ole mihinkään. Kummasti nämä olot vaihtelevat. Kaikkea jaksaa, kun vain tekee, mutta kun ei tee mitään, ei myöskään jaksa mitään. Taidan nyt kuitenkin lähteä jotain puuhastelemaan. Tainnut jo useampi tunti vierähtää koneella. : )
Nakero
Ja voimia niihin viimisiin päiviin!!
Meille syntyi poika 25.3 klo 12.29 mitoin 4800g,52cm ja py 36.5 rv 42+1
Synnytys oli nopea vain 50min..
Poika on tosi suloinen hän syö ja nukkuu,ja yötkin nukutaan tosi hyvin,onneksi!!
Halusin tulla onnittelemaan kaikkia pienten nyyttinsä saaneita, eli onneksi olkoon vain kaikille tasapuolisesti!!!!
Hanan
(Itse kun olen 100% siellä yhteisön puolella ja tääll vain kurkkimassa,meidän tytär syntyi 3.3. La oli 4.3.pituus 50cm ja paino 3.3kg)
Meillä taitaa olla sama laskettu aika? Mullaki tänään 41+1.
Sormet ku nakit, koko ajan pitää korjata kirjotusvirheitä..
mulla kans maha tässä reisien päällä, ilkiää pyyhkiä esim.ruokapöytää ku maha pöytää vasten.
Vihdoinkin!
Ihan lyhyesti siis: menin tiistaina käynnistykseen eikä oikein meinannut tulla mitään, lääkkeet ei tehonnu ollenkaan. Tuplalääkkeet niin eikös alkanut tapahtua. Vietiin illalla synnytyshuoneeseen, jossa tippaan ja supistukset voimistuivat. Yöllä sitten taas alkoivat hiipua ja saatiin miehen kaa alkaakin nukkua. Aamulla taas laitettiin uusiks tippaan ja lisättiin koko ajan.
Päivällä alkoi ihan tosissaan tapahtua. Yhtäkkiä oli ihan hirvittävä ponnistuksen tarve ja alkoi tulla hoitsuille kiire. Tyttö syntyi napanuora kaulan ympäri ja se katkaistiin siinä samalla. Sain nähdä tyttöni vain hetken ja sit hänet vietiinkin happikaappiin lähes tunniksi. Kyllä oli taivaallinen olo kun taas nähtiin. Siinä hän nyt makoili rinnalla, naama tosin mustelmilla hurjan nopeasta tulosta johtuen. Muuten aivan täydellinen tyttö!!
Eilen tultiin parin päivän sairaalassaolon jälkeen kotiin ja ajattelin et menee nuo yöt varmaan yhtä mallikkaasti kuin osastollakin. Jukra, väärin luultu. Sain nukuttua vasta aamuyöstä joskus kolmen jälkeen. Ei meinannu neiti millään nukahtaa vaikka syötin minkä ehdin. Loppujen lopuks nukahti mun viereen ja nukkuikin aamuun asti. Ens yö vähän jo jänskättää.
t. Pinkki+tyttö 2pvää
Onnittelut tyttötrion äidille isosta pojasta! Ja pinkille onnittelut tytöstä! Eiköhän se arki kotona lähde siitä pian sujumaan. Tokihan sitä itsekin jo miettii, että mitenkähän sitä sitten pikkuisen kanssa pärjätään. Nyt on vielä aika helppohoitoinen tuolla vatsassa.
Meritähtönen: Niin, laskettu aika mulla oli 27.3. Nyt siis rv 41+2. Jotenkin tuntuu, ettei vauvelia ja synnytystä enää osaa edes odottaa. Tällä hetkellä odotan vain sitä pääsyä äitipolille, toivottavasti tiistaina. Olisi kiva varmistaa kunnolla, että kaikki on hyvin ja lähinnä saada joku suunnitelma tulevasta. Toisaalta, koska vauva liikkuu tosi paljon, tiedän itsekin, että kaikki on hyvin. Ja voihan tuo syntyä vaikka huomennakin!
On tainnut aika moni Maalismasu lähteä laitokselle! Kyllä täällä niin hiljaista on! Lähipäivinä tuleekin varmaan roppakaupalla vauvauutisia.
Tsemppiä kaikille pienten vauvojen kanssa ja meille muutamille tsemppiä tulevaan koitokseen!
Nakero08
Sunnuntai alkanut aurinkoisesti ainakin täällä etelässä. Vauva majailee edelleen masussa. Takana hyvin nukuttu yö ja puuhaa riittämiin tällekin päivälle. Huomenna soittelen sitten aikaa äitipolille.
Onko muita maalisvauvoja vielä masussa?
Nakero08, rv 41+3
Eka päivä nyt että oikeesti en enää jaksa tätä mahaa. ei voi juuri enää kävellä ilman että alkais supistella. ihan kipeesti käy ja hengitys vaikeeta, ylämaha ollu monena päivänä myös hellänä. mitään ei voi oikein tehä. väsyttää ja itkettää:/
eilen oltiin koko päivä liikenteessä, siis ei oltu kotona. pulkkameässäkin oltiin porukalla monta tuntia. ei ollu muuta hyötyä kui että lapsilla oli hauskaa. ja ite väsähti totaalisesti. no saatiin kuumaa kaakaota ja munkkia:)
huomenna ois neukku. jospa sais sen kontrolli ajan vaikka torstaille.
hittö tätä oloa!
meebu 41+1
Piti tulla tänne toivottamaan Aleidalle onnea vauvelin syntymän johdosta=)
Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi
täällä vieläkin, vaikken oo kerenny kirjottelemaan... viikonlopun onneks ollu ohjelmaa, ni aika kuluu edes jotenkin... tuli sairaalastakin vihdoin ja viimein kirje. sain huomiselle ajan sinne, mut se on pelkkä käynti. mutta on kyllä ihana päästä tarkistamaan et kaikki on kunnossa, viikkoja huomenna kuitenkin jo se 41. jospa se jotain sais aikaseks, ku sairaalassa kunnolla ronkkivat paikkoja :) oon jotenki ihan asennoitunu siihen että tääkin menee yli, mut silti sitä jotenki oottaa joka ilta, et jospa ens yönä pääsis lähtee... mut eipä oo lähtöä tullu.
huomenna lisää kuulumisia sairaalassa käynnin jälkeen...
tsemppiä ja jaksamista meille harvoille jotka täällä vielä roikkuu :)
satske 40+6
Tänään lääkäriltä taas ihan samat tulokset kuin edellis kerralla, odotellaan.. kestää varmasti vielä muutaman päivän !!!
Viime yö oli todella rasittava, heikotti ja kuvotti jatkuvasti, nukkumisesta ei tahtonut tulla mitään ja vauva hilluu mahassa edelleen kuin väkkyrä ja painaa milloin mihinkin. Alkaa tuntumaan kummalliselta tämä kaikki ja nyt tietysti vielä väsyttääkin hullun lailla, muta pakko terästäytyä ja lähteä katsomaan poikien jalkapallo-leirin päätösohjelmaa.
Kestämistä kaikille.
RV 41