Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ MAALISMASUT viikko 14 ~

31.03.2008 |

Viimeistä viedään - ainakin maaliskuun osalta! Alkaa tulla jo tosi kiire, jos meinataan maalisvauvat synnyttää! : )

Satskelle tsemppiä sairaalaan! Jännä kuulla, minkälaisen tuomion siellä saat.

Tänne ei kuulu kummempia. Takana edelleen hyvin nukuttu yö ja olo muutenkin ihan hyvä. Vauva myllää tosi ahkerasti vatsassa. Iltapäivällä neuvola.

Nakero08, 40+4

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi vihdoinkin torstaina 27.3.2008 kello 9:38 suloinen pieni tytöntyllerö mitoin 3485g ja 49cm. Raskausviikot olivat silloin 41+6.

Kotiuduttiin lauantaina ja kaikki mennyt tosi kivasti. Laitan tarkempaa löpinää paremmalla ajalla :)

Tsemppiä tosissaan näihin viimeisiin pitkiin päiviin vielä jäljellä oleville maalismasuille.

Toivotteleepi Ansku78 kera kolmen koplan.

Vierailija
2/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tosiaan viestit vähentyä... itselläni oli laskettu aika 28.3., mutta vielä ei suurempia merkkejä synnytyksen suuntaan näy ja kuulu. Kävin tänään lääkärissä, joka oli myös sitä mieltä, että kestää vielä muutaman päivä varmasti. Sydänkäyrää mitatessa vauva taas hillui suuntaan jos toiseen, joten saan mennä huomenna taas uudestaan. Aina nämä viimeiset päivät tätä juoksemista, mutta yritetään silti nauttia.

Onkohan vielä muita odottajia maaliskuulle ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anskulle onnea! Miten voi joku saada noilla viikoilla noin pienen vauvan :)

Hermot tosi pinnassa, toi kakkonen taas vaan huutaa ja huutaa.... En ymmärrä mikä sillä on, nykyään melkein aina päiväunien jälkeen aloittaa huutokonsertin, ei välttämättä heti herättyään vaan vasta puolen tunnin päästä tai myöhemmin niinkuin tänäänkin. Välipalaa ei sille saa menemään minkäänlaista, ja sitten raivoaa kun en suostu antamaan keksiä tai purkkaa. Aina jostain huudon syyn keksii, ja on niin pirun itsepäinen ettei sitä kovin helpolla lopeta! Korvatulpat pitäisi hakea, sillä vihoviimeinen juttu on antaa sille periksi. Ja sitä ikäähän oli 2v2kk... On muutenkin ollut viime päivinä sellainen vilperi, että olen kohta tosi pulassa sen kanssa, ja tähän vielä vauva... En nyt millään jaksaisi alkaa opettamaan jäähylle, kun ei välttämättä ole hyötyä noin pienellä.

Kävin neuvolassa, oli taas eri tätsy, mikä on tässä vaiheessa hyvä juttu. On kiva kuulla erilaisia painoarvioita ja mielipiteitä. Tämä oli sitä mieltä, että luultavasti lähipäivinä syntyy ja jos ei, niin torstaina käynnistävät. Nyt TODELLAKIN toivon sitä, yhtään en jaksaisi enää. Tayssin painoarviolle naureskeli kun vatsaa kopeloi, että ei todellakaan 3.5 kiloinen, vaan ainakin neljä. Ihmetteli, että miten voi olla tuollaisessa asennossa, kun pää on selvästi alhaalla ja melkein kiinnittynytkin, ihan hiukan heilui, MUTTA selkä on mutkalla ja silti peppu melkein kiinni kylkiluissa, ihmetteli että voiko tosiaan olla niin pitkä... No ei pituudella onneksi synnytyksen kannalta mitään väliä ole, saa vaan nähdä meneekö vaatevarasto heti vaihtoon :)

Painoa oli taas tullut kilo per viikko, heh... Paineet oli korkeimmillaan koko aikana, olikohan 80/137, eli ei mitkään huimat nytkään. Johtuikohan siitä, että vetelin koko aamun salmiakkia hiukan pahaan oloon...

Itse synnytys ei mua jännitä, mutta se hiukan, miten alkaa ja ehdinkö sairaalaan, ja onhan sitten vauva ihan terve ja kaikki ok.

Nyt lasten harrastuksiin jos jaksaisi raahautua.

Maaria 41+4

Vierailija
4/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kovasti olen palstalla lueskellut, mutta oma kirjoitteluni on jäänyt vähiin. Ei ole vauvaa vielä täälläkään. Laskettu oli 25.3. eli huomenna olis sitten jo viikon yli.

Toka ja kolmas tuli 41+3 joten toivoa vois olla tän viikon lopulla. Mutta supistelut, joita on ollut jo viikko tolkulla, ovat laantuneet... Olen toki ollut aika lailla levossa, joten johtuneekohan tuosta. Tuntuu vaan ettei enää jaksa edes siivoilla kun on niin tukala ja raskas olo. Alkaa kyllä jo masentaa ihan tosissaan! Enää ei tee mieli edes lähikauppaan mennä, ettei törmää tuttuihin, jotka vaan päivittelee ja päivittelee... No huomenna on neuvola joten sitten on taas pakko lähteä näytille. Tsemppiä muillekin myöhäisille. Taidetaan saada huhtivauvoja.

t. tripptrapptrull

Vierailija
5/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaahan vielä muutkin pinnistellä vauvoja ulos tänään! Huomenna on jo huhtikuu. Ei vaan: jaksamista teille viimeisillekin näin loppumetreillä!

Vierailija
6/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika pe 28.3 klo 20.48 rv 41+2

painoa pojalla 4245g ja pituutta 54cm.

Synnytys oli rajuin ja kipein, mitä mulla on ollut.

Vauva hotas lapsivettä ja vietti sairaalaolo aikansa keskolassa, tänään kotiuduttiin molemmat

Tuuli

Vierailija
7/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kotiuduin, shopping reissulta! neljä tuntia vierähti siskon kanssa siellä ihan helposti. Jos vaikka sais vauhtia synnärille:) Ihan kivasti kyllä supistelee ja äsken kuului jotain outoa ääntä masusta..? ihan kuin joku olisi paukutellut kuminauhaa:D? nyt vauva liikkuukin aika julmetusti. Jalkapohjat ja nivuset sain ainakin kipeeksi. Ei paljon tullut osteltua mitään mutta ihana oli olla sen mahataudin jälkeen ihmisten ilmoilla. ja vieläpä ilman lapsia:)

Mies lähti hakee grilliltä evästä kun jäi ilta ruoka syömättä, NAM!

Huomen aamulla ois sitte taas neuvola.

Onko muilla kaikki jo valmiina sairaalaan lähtöön ja vauvalle? mulla ois edelleen jotain pieniä hankintoja. en tänään kerenny kaikkea ja muutenkin olen suunnitellut kaikenlaista pientö hommaa tehtäväksi ennen vauvan tuloa.. Pitäsköhän sitä ostaa korviketta ja tutteja varulta valmiiks..? en muista etes miten aiemmin oon tehny. no onneks ei ole mikään stressin paikka:) onhan ne kaupat auki synnytyksen jälkeenkin!

Täytelliset naiset alko, sen pariin siis

meebu 40+2

Vierailija
8/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks pahantuulinen ilmoittautuu... en päässy koko sairaalaan tänään vaikka piti. lääkäri sano viime viikolla neuvolassa, että soitan vaan aamulla neuvolaan että terkka antaa lähetteen käynnistykseen ja menen sen kanssa sairaalaan. soitin heti aamulla, mutta terkka sano että sen pitää soittaa sairaalaan ja kysyä antavatko sieltä ajan vai mitä tehdään. no, sairaalasta sanottiin ettei missään nimessä saa tehä niin, että menee vaan lähetteen kanssa sinne, vaan sairaalaan lääkäri kattoo mun paperit ja päättää sitten TUTKIMATTA MUA että kuinka kiire on käynnistellä... soitin itekin sinne sairaalaan ja kätilö sieltä tuumas, että jos oot kerran yli nelikilosen synnyttäny, ni en kuolemaksenikaan usko että käynnistetään... sairaalasta pitäis tulla aika käynnistykseen, jos katsovat sen tarpeelliseksi. eli huomisen postia odotellen... en usko kyllä enää ollenkaan että edes käynnistävät. hirvittää vaan kamalasti, jos kaks viikkoakin menee yli, että mikä jättiläisvauva sieltä on työnnettävä ulos... elättelen toiveita, ettei ihan niin paljon menis, kun kaks viimestä raskautta on menny vaan viikon. oon kyllä ollu niin pahalla tuulella tänään, kun kuvittelin pääseväni edes näytille sinne sairaalaan. eikä mulla tarvis edes varsinaisesti käynnistellä, kun lääkäri sano viime viikolla että sentin verran kun paikat aukeis, niin sais kalvot puhkastua... ja tässä on sen verran supistellu, että varmaan se sentti on edistytty. huomenna on neuvola ja aion kyllä antaa palautetta kaikesta. pitäis neuvolassa tietää paikallisen sairaalaan käytännöt, eikä antaa erilaisia ohjeita... mieskin oli aika kypsä tänään, kun oltiin jo aamulla lähössä... mut eiköhän tää tästä helpota, tarvii keksiä jotain kivaa ohjelmaa loppupäiviks. ei vaan oikein jaksa enää mitään...

huomiseen...

satske 40+

Vierailija
9/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku78:lle ja tuuli81:lle onnittelut perheenlisäyksestä!

Mäkin olin tänään neuvolassa. Paino oli noussut 1,3 kg viidessä päivässä. Omasta mielestäni painonnousu olikin pitkään tosi maltillista, mutta nyt lopussa se on tosiaan alkanut kiihtyä. Nyt jo yhteensä 14 kg. Kätilö tosin lohdutteli tämän olevan nestettä, koska aika hyvin saisi syödä, että noin paljon nousisi muutamassa päivässä. Muuten kaikki oli hyvin. Paineet oli kohdillaan ja pissa puhdas. Vauvaa veikkaili lähes nelikiloiseksi. Vauvan pää oli kai entisestään laskeutunut, joten toivoa kai on.

Meebu kyseli hankinnoista. Kyllä mulla tietääkseni on jo aikalailla kaikki kunnossa. Mitään sänkyä ei olla kyllä vielä laitettu vauvalle ja tänään vasta ostin kankaan äitiyslaatikon vuorausta varten. Ajattelin siis ommella sellaisen. Saa nähdä, tuleeko tehtyä! : ) Olishan täällä vielä kaikki vauvan lakanat silittämättä, ym. Hommaa riittäisi, kun vaan viitsisi tehdä.

Harmi, ettei satske päässytkään sairaalaan.

Nyt miehen viereen nukkumaan! Jatketaan odottelua huomenna! : )

Nakero08

Vierailija
10/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla kurkkaamaan tänne ja toivottelemaan jaksamisia lopuille maalislaisille!!

t. _tuikku_ ja poika 9 vrk

Vierailija
11/52 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on supistellut jo tunnin ajan 10 min välein! Aivan varmasti kohta laantuu (etenkin kun täällä hehkutan), ei nää mitään kipeitä ole vaikka henkäileen laittaakin, mutta tapahtuuhan sentään jotain!

Tuulille kovasti onnea!!!

Meebu, mulla kun edellisestä meni lapsivedet niin kuului selkeä poks masusta. Tosin oli muuten hiljaista, en tiedä olisinko taustahälyssä sitä kuullut. Toivotaan että pian tapahtuu!

Meillä on kaikki isommat tarvikkeet ennestään tallella, mutta mitään en ole ostanut. Katsoin että deinfiointiainetta, pumpulipuikkoja ja vanulappuja löytyy, d-vitamiinia ei tarvi kahteen viikkoon ja kaikenmaailman rasvoja on kaapit pullollaan, jos niitä sattuisi tarvitsemaan. En keksinyt mitään, mitä nyt pitäisi hankkia. Ai niin, sen uniliinan tilasin netistä. Siis helppokäyttöisen kapalon, kun se meillä olisi ollut tarpeen noiden kahden aiemmankin kanssa. Sänky on ollut viikon verran valmiina, esikoinen niin kovasti sen tahtoi laittaa, ja jossain vaiheessa ajattelin, että jospa se synnytyksen käynnistyminen on sittenkin musta itsestäni kiinni, että mun täytyy olla valmis¿ Meillä on muuten aivan ihana koppa vauvalle, mun vaari teki pärekorin vanhan pyykkikorin mallilla kun odotin esikoista, ja on ollut todella hyvä ja toimiva juttu! Täytyi vähän mainostaa¿

No niin, nythän ne supparit taiskin loppua¿

Minä vähän Satske kyllä ihmettelinkin, että missä jo tuossa vaiheessa käynnistetään kun ei mitään ihmeellistä ollut. (SUPISTAA!) Mäkin soittelin Tayssiin vihaisena, että miten voi olla että vasta tasan 42 ekan kerran kontrolloidaan, ja kätilö luki koneelta, että ylilääkäri on sun paperit lukenut, ja katsonut ettei mitään tarvetta aiemmin ole, käytäntö on tämä. Eli ihan oikeasti ne on aika ilmiömäisiä kun äitiä näkemättä nuo päätökset tekee! Ja joo, meidänkin terkka joskus viisaana sanoi, että viikko yli niin pääset kontrolliin. Ja paskan marjat.

Ei vaan, kai sitä täytyisi nukkumaan mennä. En vain malttaisi mennä sänkyyn kun sitten nuo supistukset viimeistään loppuu kuin seinään.

Maaria 41+4

Vierailija
12/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea tuuli81 vauvautumisesta!!

Maaria2: Mulla on siis tosissaan sympatiat sun puolella! Muistan kyllä viime viikon fiilikset NIIN täysin ja sit se neuvolasotku mulla siihen kaikenpäälle vielä. Huh huh. Täällä nyt tosissaan toivon että sulle olisi tullut yön aikana lähtö sinne synnärille vihdoin! Ja täysin per**estähän toi TAYSin politiikka todella on :/

Kaikille lopuillekin maalismasuille; meebu, nakero08, eicbaum ja muitakin oli vielä: Toivottavasti jokainen pääsee nyt hyvin pian jo nyytin hakemaan!!

Tsempityksin, Ansku ja typsy 5vrk

P.S. Laittelen tänään sitä synnytyskertomusta... jos neiti antaa mulle edes pienen hetken kirjoitusrauhan :) Puhumattakaan noista isommista lapsista :D

Vierailija
13/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt vähän huonommin nukuttu yö takana. Heräilin vähän väliä - ainakin omasta mielestäni turhan tiuhaan. No, hyvin tässä nyt vielä jaksaa, mutta ehkä synnyttään olis kiva lähteä hyvin nukutun yön jälkeen. No, kaikkeahan voi toivoa.

Täällä ei siis merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Nyt täytyisi lähteä valmistautumaan vieraan tuloon eli leipoa ja järjestellä paikkoja. Pyykkikoneessa on taas pikkuruisia vaatteita pyörimässä. Näköjään niitä on tullut haalittua aika paljon, kun paljon niitä on saanut pestä, vaikkeivät vielä olekaan olleet käytössä. : )

Kiitoksia tuikulle ja Anskulle tsempityksestä! Maaria2 onkin tainnut jo lähteä laitokselle... Jännää! Toivottavasti omakin vuoro tulee pian!

Nakero08, 40+5

Vierailija
14/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi kaunis, täydellinen pieni prinsessa perjantaina, 28.3.

Painoa tytöllä oli 3524g ja pituus 50cm.

Kotiuduttiin eilen illalla ja nyt totutellaan uuteen arkeen:)

Kysymys imettämisestä. Kun imetätte...ensimmäisinä päivinä, niin sattuuko rintoihin? Mulla on ihan sairaan kipeet tissit! Kun tyttä rupeaa imemään,niin hyvä,ettei itku pääse!:/

Onko ihan normaalia?

Aleida ja tyttö 4päivää :)

Vierailija
15/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Aleidalle äidiksi tulemisesta! Itselläni ei ole vielä kokemusta imettämisestä (yllätys yllätys!), mutta kaverini ovat kovasti valitelleet imetyksen aluksi sattuvan. Lienee aikas normaalia siis. Kannattaa rasvailla, pitää lämpimänä, kivuista huolimatta imettää usein ja tarvittaessa kokeilla rintakumeja. Heh, perhevalmennuksen opit vielä muistissa!

Nakero08

Vierailija
16/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tuolta vauvapuolelta kurkistelemaan, että moniko meistä maalismammoista on vielä kasassa.

Ensiksi kaikille yhdessä kasassa oleville hyviä edistäviä suppareita ja toiseksi onnea kaikille nyytin saaneille.

Vierailija
17/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin piti vielä aleidelle kertoa että kyllä imetys alussa sattuu ja paljon, mulla ainakin.

Meillä auttoi rintakumi, vielä nytkin välillä neiti imee niin lujaa että sattuu jos ei ole kumia.

Huhtikuisin terveisin äitijaEdwina 5vko

Vierailija
18/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

_yrittäkää_ nauttia viimeisistä päivistä. Lopulta tajuaa että koko raskaus menikin tosi äkkiä ja vauva kasvaa sylissä kohisten :o)

Meidänkin jannu on torstaina jo 2vko vanha miehen alku ja minusta tuntuu että vasta eilenhän minä plussasin.

Aleidalle imetyksestä: alussa sattuu ja paljon. Välillä saattaa jopa lapaluiden välissä tuntua siltä kuin puukolla iskettäisiin ja nänneihin voi tulla verenpurkaumia,haavoja,rakkoja ja ne voivat jopa vuotaa vertakin mutta kunhan sitkeästi rasvaa usein lansinoh tai bepanthen rasvalla niin äkkiä menee ohi. Itse huomaan että jos vieläkin jätän yhden rasvaus kerran väliin niin heti seuraava imetys on tuskaisempi. Joten joka imetyksen jälkeen reilusti rasvaa! :o) noita rasvoja ei tarvi pestä pois ennen imetystä.

Niiloakseli ja jannu 12vrk jo!

Vierailija
19/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhossa oltiin, joten sen takia ei mua heti täällä aamulla näkynyt. Valitettavasti... Kyllä kaikki jaksaa ihmetellä että kuinka kauan tätä vielä sisällä pidän, kun se oliskin minusta kiinni!!! Onneksi mitään muita " fiksuja" kommentteja en ole saanut.

Vauva on ainakin vilkas, tuolla kohdunsuulla koputtelee ihan kipeästi. Venyttäis vaan kunnolla... Mutta ei ainakaan mitään rauhoittuminen ennen synnytystä -meininkiä. Mitähän mun täytyisi torstaina kontrollissa sanoa, että saisin käynnistyksen? Kun pahaa pelkään, että laittavat vielä viikonlopuksi kotiin kärsimään...

Mulla alkaa olemaan liikkuminen ihan onnetonta, sattuu ja painaa. Lisäksi masu on niin iso, että sekin sattuu ihan ihoon ja muuhun, ja vatsalihakset on taas alkanu kramppailemaan, en ymmärrä miten pystyn ponnistamaan...

Mutta siellä on niiiiiin ihana ilma, että pakko lähteä koittamaan miten tuolla ulkona pärjää muksujen kanssa. Vaikka taidan olla vielä äkäisempi kun sieltä takaisin tulen...

Maanantaihin VAIN 6 päivää...

Maaria 41+5

Vierailija
20/52 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme päätti syntyä 27.3 klo 02.21 viikolla 41+5 painoa oli 3560 ja pituutta 50,5

Ei ne vauvat kasva enää samaa vauhtia lasketun ajan jälkeen... :)

Onnea myös muille vauvautuneille ja tsemppiä vielä mahansa kanssa taisteleville!

Imetyksestä: Imetykseen saa hyviä vinkkejä imetystukilistalta. Siellä on myös videolinkkejä ym. joita olen itsekin käynyt katsomassa. Imetyksen ei pitäisi sattua ensimmäisten päivien jälkeen eikä muutoin kuin ensimmäisten vetojen ajan.. mutta niin se vaan vähän sattuu... hyviä vinkkejä tuolla sivuilla!!

Anabela ja poika 5vrk