Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppaan pitäisi lähteä, kauhistuttaa ajatellakin (säästövinkkejä?)

Vierailija
31.03.2008 |

Kauheaa rahanmenoa taas, jogurtti on taas loppu, juusto on loppu, leipä on loppu jne.

Olen huomannut, että esim. jogurtit ja juustot on tosi kalliita ja niitä meillä menee. Mitähän sitä voisi tilalle ostaa?

Höh, ärsyttää kun on niin vähän rahaa käytössä kun olen kotihoidontuella ja pitää kaikki hinnat katsoa tarkasti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista saa lihaa ja mausteita vaihtelemalla vaikka mitä :). Noihin jogurtteihin ym. haluaisin sanoa että meillä luovuttiin niistä kokonaan hinnan takia. Yksi kalkkitabletti päivässä korvaa myös maidosta ja juustosta saadut kalsiumit, mutta ilman rasvaa- juustohan on tosi rasvaista, etenkin ns. talousjuusto.

Vierailija
22/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tableteill korvata ruokaa, ellei ole allergiaa! Tästä oli akuutissa (tv) vähän aikaa sitten. Elintarvikkeissa on paljon muutakin hyvää kuina vain se tietty asia, minkä saa myös tabletista. Esim. maidossa d-vitamiini. Pelkkä kalkkitabletti ei sitä korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useissa onkin. Tiesitkö muuten, että se D-vitamiini maidossa on lähes kokonaan lisättyä? Suomalaisten lehmien maidossa ei paljoa D-vitamiinia ole...

Vierailija
24/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jugurtti kauppaan.

Osta viiliä ja jatka sitä maidolla (1rkl viiliä tyhjään viilikippoon ja maitoa päälle jotta kippo täyttyy, huoneenlämmössä 1vrk ja viiliksi on muuttunut).

Tee pakastemarjoista, vedestä, sokerista ja perunajauhosta kiisseliä. Mehustakin voi tehdä kiisseliä.

Jätä myös leivät kauppaan ja osta tilalle hiivaa (kuivahiiva on halvempaa kuin tuorehiiva) ja erilaisia jauhoja. Saat edullisia sämpylöitä ja leipiä kun itse teet. Vaihtelua vaikka lisäämällä sämpylätaikinaan porkkanaraastetta tai päälle juustoa.

Vierailija
25/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä suuri osa suomalaisista (eten kin lapset/nuoret) saa d-vitamiinin. Toinen on toki margariini, jonka moni jostain syystä jättää pois leivältä... Mutta MUN POINTTI oli se, että pillereillä ym. ei saisi korvata ravintoa ellei ole terveydellistä syytä!

Vierailija:

Ja useissa onkin. Tiesitkö muuten, että se D-vitamiini maidossa on lähes kokonaan lisättyä? Suomalaisten lehmien maidossa ei paljoa D-vitamiinia ole...

Vierailija
26/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikkeista itsestään saa todellakin monenmoista muutakin hyödyllistä kuin just sen yhden aineen mitä siinä on erityisen runsaasti. Kaikista noista ei edes vielä tiedetä.

Vierailija
27/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmisjugurtit, samoin luonnonjugurtti kalliimpaa. Kyllä ne isot satsit kamalan sokerisia ja säulöntäaineellisia valmisjugurtteja on halpaa ruokaa.

Vierailija
28/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään sitäkin välillä, mutta ei sekään mitään halpaa ole.

itse syön jogurttia ainoastaan aamupalalla, esim. tuota turkkilaista syön pienen lasillisen, johon sekoitan esim. mysliä tai hilloa.

Ongelmana taitaa eniten olla tuo minun ukkokulta, joka lappaa jogurttia naamaansa minkä ehtii. Syö kyllä muutakin, mutta isoon mieheen uppoaa aika paljon tavaraa. Ja juusto on toinen, mille on perso.

t. ap

ps. minulla ei valitettavasti ole enää pakkasessa marjoja, sillä ne on syöty kaikki jo aikaa sitten. ensi kesänä täytyy laittaa enemmän.

Vierailija
29/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran ruokarahat tiukilla? Luulis nyt aikuisen miehen tajuavan...

Vierailija
30/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mieskin voi tinkiä omasta kulutuksestaan koko perheen hyväksi ja vähentää sitä jugurtin kittausta.

Vierailija
31/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sano sille ukollesi, että lopettaa sen jogurtin kittaamisen." ;)

Vierailija
32/32 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 l punaista maitoa

2-4 rkl bulgarian jugurttia (maustamatonta)

Kiehauta maito ja jäähdytä kädenlämpöiseksi. Sekoita jugurtti sileäksi, kaada lämpimän maidon sekaan. Älä koske seokseen kun jugurtti on kaadettu

Anna saeta vedottomassa paikassa esim uunissa yön yli. Uunia voi lämmittää n. 50 c:een ennen kuin laittaa jugurtin seisomaan sinne.

Sitten lisään eri mausteita, esim banaanimössöä, ananasta, persikkaa, hilloa mitä milloinkin. Säilyy viikon verran.

Kannattaa kokeilla, on hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi