Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

myyjän tervehdys ei aina ole pelkkä kohteliaisuus

Vierailija
09.12.2024 |

https://yle.fi/a/74-20126432

"Asiakkaan tervehtiminen antaa kuvan läsnäolon tunnustamisesta ja huomatuksi tulemisesta, mikä nostaa varkauden kynnystä merkittävästi."

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on pelkkä kohteliaisuus.

Vierailija
2/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myyjät kelmin tunnistaa? Valvontakamera järjestelmien kehittyneet kasvontunnistus ominaisuudet mahdollistaisi asiakkaiden merkkauksen sisääntulossa ja epäillyttävästi käyttäytyvien tarkemman seurannan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneen matkustamohenkilökuntakin havainnoi matkustajia samalla kun tervehtivät koneeseen astuessa. Sama juttu kaupassa.

Vierailija
4/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naismyyjät yleensä tervehtii ja joskus vaivihkaa antavat lapun jossa whatsapp yhteystietoja ja teksti: paas laittaen joskus viestiä.

Vierailija
5/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ohjeena tervehtiä jokaista asiakasta, jotta asiakkaalla olisi selkeä mahdollisuus kertoa, mitä etsii. Pakko ei tietenkään ole ryhtyä selittämään, että sininen T-paita kokoa S olisi mielessä, mutta kun on tervehditty, on osoitettu, että minua voi kysymyksin lähestyä. Meillä ei kysytä, että miten voin auttaa, asiakkaan tulee itse olla aktiivinen avunpyytäjä.

Varkaat tervehtivät siinä missä muutkin, usein jopa pyytävät apua saadakseen myyjän lähtemään varaston puolelle etsimään tuotetta, joten tervehtiminen ei todellakaan vähennä varastelua, innokkaimmin  tervehtivät rahtihameiset.

Vierailija
6/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälävarkaudet on kuulemma lisääntyneet. Jatkossa pitää kaupassa olla luottokortti joka skannataan sisääntulossa + kuva naamasta, ja jos varastat jotain niin veloitetaan sitten kortilta

Vierailija
7/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ole sellaista ajatellutkaan. Ei kukaan jaksa tervehtiä ihmisiä satoja kertoja päivässä ellei taustalla ole jokin tulospalkkio tai muu syy. En ainakaan itse jaksaisi.

Vierailija
8/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan kohteliaisuudeksi, koska se ei ole henkilökohtainen tervehdys. Sillä on kuitenkin samat vaikutukset. Se on sama ele! Ihmisapina tunnistaa sen luontaisesti.

Vierailija
9/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma kuin ABC:n kassalla kun maksat lounaan ... maistuisiko vielä jälkiruoka (joka maksaa erikseen) yms.

Pitäisin kaupasta jossa myyjät ei tervehdi, jos asiakkaalla on asiaa niin kysyy myyjältä (jos sellaisia sattuu olemaan jossakin), minä maksan ostokseni ja sillä salut ja selvä; ei turhia jupinoita.

Vierailija
10/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei koske kassoja, vaan kauppojen käytävillä kulkevaa henkilökuntaa.

Olen huomannut varsinkin Alkossa, että jos menee vähän nuhjuisimmissa vaatteissa paikalle, niin tulee herkemmin joku myyjä kuuluvasti tervehtimään ja kysymään "voinko auttaa?"

Kyllä minä ymmärrän, että oikeasti he tuolla tarkoittavat ja kartoittavat: "Mikähän pummi tuo on? Onkohan sillä varaa ostaa mitään vai varastaakohan se?"

En kuitenkaan loukkaannu tuosta, koska omapahan on valinta joskus pukeutua epäsiististi ihmisten ilmoille. En osta kyykkypulloja, joten viimeistään kassalla korttia vinguttaessa on epäilyt pois.

Vierailija
11/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Temu. Kuulin sellaista että Temu suunnittelisi EU alueelle jätti-giga-hypermarketteja jotka samalla toimisivat postimyynnin varasto, pakkaus ja toimitus keskuksina.

Vierailija
12/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista tuo että entistä enemmän varastetaan ja nämä kauppiaat ja kaupat hyväksyvät sen!!!!!

Vierailija
13/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen linja on tiukentunut kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille.

Vierailija
14/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista tuo että entistä enemmän varastetaan ja nämä kauppiaat ja kaupat hyväksyvät sen!!!!!

Kauppiaat ja kaupat ei hyväksy, mutta syyttäjä tekee syyttämättäjättämispäätöksen automaattisesti, koska näistä prosesseista on liikaa vaivaa. Käytännössä saat varastaa joka päivä 3 kaupasta jokaisesta noin 75 euron arvosta eikä syytteitä tule, vaikka joka kerta jäät kiinni ja kuukaudessa saat yli 6500 eurolla tavaraa. Täytyy vain pitää huolta siitä, että se on yksittäin ns. vähäarvoista.

Vierailija
15/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myyjät kelmin tunnistaa? Valvontakamera järjestelmien kehittyneet kasvontunnistus ominaisuudet mahdollistaisi asiakkaiden merkkauksen sisääntulossa ja epäillyttävästi käyttäytyvien tarkemman seurannan.

Mulla on kehitteillä tunnistuksen estävä naamari.

Vierailija
16/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmankos mua tervehditään "väkivaltaisen" pirtsakasti aina silloin, kun raahaudun yövuorosta puolikuoliaan näköisenä. Ilmeisimmin epäilyttävä tapaus. 

Vierailija
17/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on pelkkä kohteliaisuus.

Näin on ja koska pomo käski että asiakkaita pitää tervehtiä tasapuolisesti, mysteryshopper sai aikoinaan kunnon raivokohtauksen koska en häntä huomannut kun palvelin toista asiakasta.

Vierailija
18/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen, mutta näytän monesti vähän nukkavierulta, koska en jaksa panostaa ulkonäkööni kauppoihin mennessä. Huomaan ihan selvästi että tämä vaikuttaa, miten minua ostoksilla kohdellaan. 

Vierailija
19/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no en ole sellaista ajatellutkaan. Ei kukaan jaksa tervehtiä ihmisiä satoja kertoja päivässä ellei taustalla ole jokin tulospalkkio tai muu syy. En ainakaan itse jaksaisi.

Se muu syy on pakko,ihan työnantajan tiukkana pyyntöä ,nätisti sanoen. 

Vierailija
20/20 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joutuu yhdellä käytävällä tervehtimään viittä hyllyttäjää, niin alkaa se kyllä jo ärsyttää. Koska tiedän, että kyse on pohjimmiltaan myymälävarkauksien ehkäisemisestä eikä heidän ilostaan että tulin ostoksille. Tiedän myös, ettei pukeutumisesta tai muusta voi aukottomasti päätellä onko asiakas näpistelijä vai ei, mutten silti pidä itseäni myymälävarkaan oloisena. Etenkin vakikaupassa tämä vähän jopa loukkaa. Ikinä en ole mitään varastanut.

Kauppiaan tytär

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi