Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masentuneita halveksitaan?

Vierailija
30.03.2008 |

En siis ymmärrä tällä palstalla sitä että jos joku sanoo olevansa masentunut niin heti syyllistetään lisää. Useimmat mieltävät että se on itse kehitelty sairaus. Sain täällä välittömästi piikkiä kun kerroin et lopetin imetyksen kun vauva oli 1kkn ikäinen. Syynä mainitsin vaikean masennuksen. Oma terapia ym. hoidot vaikuttivat osaltaan tähän ratkaisuun. Heti verrattiin adhd-ilmiöön..

Pitääkö teille jotka ette ymmärrä asioiden vakavuutta todella toivoa että olisitte samassa pisteessä? Loppuisi ainakin turha pulina ja toisten ihmisten raadollinen arvostelu!

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä masentuneita mitenkään epäonnistuneina, saamattomina..

itse olen ajatellut, että kun ihminen Masentuu, ei-masentuneet menevät itse paniikkiin. ei-masentuneet pelkäävät että heidänkin maailmansa voi yksinkertaisesti romahtaa ja tästä pelosta johtuen he selittävät itselleen masennuksen olevan itsekurin puutetta.

elämähän on jossain määrin järjetöntä. onnea kaikille jotka kokevat elämän merkityksellisenä.

mutta pakko sanoa, että ap:n keskustelun avaus ei edesauta kunnollisen keskustelun syntymistä(juu eikä masentuneita haukkuvien ketjutkaan) jos vastaus kaikkiin esitettyihin argumentteihin on se, että et voi tietää miltä minusta tuntuu koska olen oikeasti kokenut masentumisen. eihän tämän asian toistelu auta keskustelua syntymään. siinä mitätöidään vastapuoli.

Vierailija
62/62 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en pidä masentuneita mitenkään epäonnistuneina, saamattomina..

itse olen ajatellut, että kun ihminen Masentuu, ei-masentuneet menevät itse paniikkiin. ei-masentuneet pelkäävät että heidänkin maailmansa voi yksinkertaisesti romahtaa ja tästä pelosta johtuen he selittävät itselleen masennuksen olevan itsekurin puutetta.

elämähän on jossain määrin järjetöntä. onnea kaikille jotka kokevat elämän merkityksellisenä.

mutta pakko sanoa, että ap:n keskustelun avaus ei edesauta kunnollisen keskustelun syntymistä(juu eikä masentuneita haukkuvien ketjutkaan) jos vastaus kaikkiin esitettyihin argumentteihin on se, että et voi tietää miltä minusta tuntuu koska olen oikeasti kokenut masentumisen. eihän tämän asian toistelu auta keskustelua syntymään. siinä mitätöidään vastapuoli.

että ne ennakkoluulot ja harhakuvitelmat saataisiin murenemaan. Uskon että esim. kaikki julkisuudessa käydyt keskustelut avaavat ihmisten silmiä ymmärtämään asioita vähän laajemmin. Tieto ei aina lisää tuskaa vaan nimenomaan ymmärrystä ja empatiakykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän