Lapseton ja miehetön nainen, kohdellaanko sinua ihmisenä
Vai jonain outona oliona joka ei ole ihan normaali kun ei ole miestä eikä lapsia, pidetäänkö sinua edes ihmisenä ollenkaan kun et sovi tämän yhteiskunnan normien sisään?
Kommentit (12)
Ihmisenä joo, mutta ei naisena vaan pikemminkin miehenä.
lol :D
Kukaan ei ole maininnut koskaan mitään lapsettomuudestani. Miksi olisi?
Mene töihin. Ota Ukko Ylijumala sydämeesi. Muuta neuvoa ei tule.
Ihmisenä, mutta jostain syystä esim. lapsiperheet halua tunkea mun viereen bussissa ym. Tuntuu että ihmiset ajattelee että niillä on ”oikeus” mun tilaan.
Minun lapseni kuoli. Hänen isänsäkin kuoli. Olen siis lapseton ja miehetön nainen. Kohteletko minua ihmisenä?
Sinä et näköjään pidä ihmisenä. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Sinä et näköjään pidä ihmisenä. Miksi?
Sillä kommentoijalla ei ehkä ole itsellään muita ansioita. Tietyllä ihmistyypillä on tarve talloa muita allensa. Jos itsellä ei ole muuta kuin mies ja lapset (ei uraa, akateemista tutkintoa tms.), niin silloin voi tulla tarve lytätä toista asioilla jotka on itsellä, mutta toisella ei. Omaa heikoutta siis, jota pitää peitellä. Tästähän pidemmälle viety versio on "mun miehellä/anopilla/tutulla/sukulaisella on x ja x paljon paremmin/enemmän kuin sulla (hänellä itsellään ei edelleenkään ole muuta kuin mies ja lapset).
Vierailija kirjoitti:
Ihmisenä, mutta jostain syystä esim. lapsiperheet halua tunkea mun viereen bussissa ym. Tuntuu että ihmiset ajattelee että niillä on ”oikeus” mun tilaan.
Olet turvallinen toisin kuin joku epäilyttävä mies!
Provohan tämä on, jolla halutaan sheimata naisia, mutta vastataan silti. Mikä sitten on normi nykyaikana, kun syntyvyys laskee, laskee, laskee... Nälkävuosien syntyvyystaso jo saavutettiin. Ainakin 3-kymppisenä akateemisena elän ihan nykyajan normien mukaista elämää, jossa minulla on vapaus ja harrastan esim. kulttuuritapahtumissa käyntiä. 🖼🎨🎵 Haluan kyllä perustaa perheen.
Minua nimenomaan kohdellaan ihmisenä eikä ihmisen äitinä tai ihmisen puolisona.
Koska köyhä oli huono kohtelu monessa paikassa tai oudosti katsottu. Hätätilanteessa sairaalassa kyllä ok, sitten kun todiste että vika. Jos joku ei tiedä talousasiaa, kohtelu normaalimpaa. Jotkut tivaavat jatkuvasti ammattia jopa asennusmiehet, se ei ole ok toisen kotona.
Kohdellaan. Omituinen kysymys