Mitä teidät lapset saa joululahjaksi?
Tiedossa on että
3,5 v tyttönen saa Lundbyn nukkekodin ja siihen jotain huonekaluja + perheen siihen asumaan eli nuket (muttei kaikkia huoneita valmiiksi), muumi-miniläppärin, postimies-paten autoineen, kirjoja ja palapelejä + vaatteita.
7-v poika saa pleikkapelin, uuden lumilaudan, autorataan jotain lisäjuttuja, vaatteita ja kirjoja.
10 v tyttö saa miniläppärin, koruja, uudet taitoluistimet (harrastaa muodostelmaluistelua), vaatteita ison palapelin ja kirjoja.
Kaikkea ei oo ostettu itse, vaan kummien, mummojen & ukkien ym. kanssa sumplittu.
Kommentit (32)
harmillista, että mummoilta ja kummeilta ei tule koskaan mitään.
poika vasta vauva ja saanee pääasiassa vaatelahjoja... Tyttö saa varmaan lisäksi jotain kummeilta ja isovanhemmilta, mutta niistä ei ole sovittu etukäteen, nähdään sitten aattona.
-minulta ja isältään Rölli-tietokoneen, muistipelin ja värikynäsalkun
-minun äidiltä sukset, pari puseroa ja legoja
-miehen isältä ison pehmokoiran, aluvaatteita ja jalkapallon
-kummeilta olen toivonut vaatteita ja pikkuautoja
4v pojalle Legon paloasema ja kauko-ohjattava Lauri-kilpa-auto. Ne olivat hartaimmat toiveet. Lisäksi ostamme varmaan yöpuvun, kirjoja ja esim. Eläinpyramidipelin.
7v tytölle olen ostanut vasta Anna Abreun levyn ja ompelukuvia. Toiveissa hänellä on Littlest Petshop-juttuja ja Timanttilinna-Barbie. Ne hän myös tulee saamaan. Lisäksi vakiolahjat eli yöpuku ja kirjoja.
Molemmat saavat myös dvd-levyjä, kuten Helinä-keiju, Risto Räppääjä ja uusin Rölli.
8v saa 2pleikkaripeliä, spy gear- vakoojaleluja, aku ankan taskareita, joku lautapeli
3v saa leikkikeittiön, 2 dvd:tä, joku kiva lelu.
+ ne mitä tulee sitten sukulaisilta..
13-vuotiaalle tytölle? On kummityttöni. Harrastaa käsitöitä. Ennen harrasti balettia, muttei enää. Tykkää mm. Tokio Hotellista. Olen ostanut lähiouluina/synttäreinä mm. lahjakorttin vaatekauppaan, käsityökirjan (oli joku trendikäs nuorille suunnattu), koruja... mitäs nyt keksis?
ja se oli se nukkekoti, ja se hommattiin jo. Mutta sitten tuo muumiläppäri tuli ja sitä odtetaan eniten. Joten saa nyt 2 hartaasti odotettua lahjaa... + se postimies pate oli toiveissa jo synttärinä, muttei silloin saanut sitä, ja yksi kummi jo silloin sanoi että hän voi sen sitten jouluksi hommata.
mutta jos harrastaa käsitöitä, hommaa se kangaskauppaan/lankakauppaan mitä hän nyt sitten tekeekin!
4,5 saa:
Stiga jääkiekkopelin meiltä vanhemmiltaan
Pokemon-lelun meiltä
flanellipyjaman meiltä
Legon poliisiaseman isovanhemmilta
Suksisetin isovanhemmilta
Brion junaradan lisäosia isovanhemmilta
Bioniclejä, vaatteita palapelejä, dvd:n jne kummeilta, sukulaisilta ja ystäviltä
1v saa:
Siku-traktorin
Brion junaradan lisäosia
kurkistuskirjan
Nintendo DS:n + pelin siihen
yöpuvun
vaatetta (paita, hame ym.)
littlest petshop lemmikkejä
helinäkeiju-dvd:n
ja jotain muuta, en itsekään tiedä mitä.
kompromisseja joulun suhteen teemme. Ostamme esim. lapselle yhden lahjan ja syömme jonkin verran jouluruokia, mitä pystymme ( emme syö sianlihaa ), mutta siinäpä se meidän joulumme onkin. Joulu merkkaa meille vain vapaapäiviä.
Lahja jonka lapselle ostamme on muumitietokone. Lapsi on n. 2 v 8 kk.
ja sanoin ettei sitten tule paljon joululahjoja enää. Mutta 8v poika saa Mariokart- pelin ja ehkä lego -moottoripaketin. Sukulaisilta Legoja, kirjoja tms.
5v tyttö toivoo Little petshop -leluja (pehmo ja jokin pieni setti) ja Late Lammas DVD:n. Sukulaisilta varmaan barbeja tms. tyttöjuttuja ja kirjoja. Yhteiseksi ostetaan vielä toinen Wii-ohjain Play-pelien kanssa.
meiltä
4v. saa
nukkekodin kalusteineen ja nukkeperheen siihen
sukat ja pikkuhousuja (PO.P)
neuleen, legginssit ja paidan (Lego)
eläinpyramidipelin
+ jotain mukavaa, mitä keksin
2v. saa
Brion Mikki hiiren kerhotalo -junaratasetin + osia siihen
yökkärin
palapelin
Meillä on molemmilla synttärit samaan syssyyn, joten jokin noista voi olla sitten synttärilahjakin.
Tokaluokkalainen poika:
- Citysarjan lego (majakka ja jotain...)
- sulkapallomaila
- Brion labyrintti
Eskarityttö:
- Fortuna
- nukkekotiin nuket
- legopaketti (joko Citysarjaa tai Bellville)
3v9kk poika:
- ritarilegoja (Castle)
- työkalupenkki
Joku lautapeli ja Late lammas-dvd yhteiseksi ja jokaiselle vaatteita tulee varmasti.
Tein 300 euron tilauksen emp:ltä. 20-vuotias poika saa farkut ja kengät, 6-vuotias tyttö leluja ja DVD-levyjä.
Isovanhemmilta varmaan molemmilta kummallekin useampi lahja, samoin pari pakettia kummeilta. Muutaman idean olen antanut, en tiedä, saavatko. Tarpeelliset talvivaatteet ja esim. uudet luistimet sekä pojan eka kännykkä ostetaan muuten, ei laiteta pukinkonttiin.
11v saa kännyn
2v saa kunnon traktorin
+
kaikki saavat
sukat
kalsarit
paidat
dvd. t
kirjat
namit
Kun rahat ovat nyt niin tiukalla, ettei ole varaa ostaa lahjoja eikä edes matkustaa mummolaan. Mutta olen luvannut , että lahjoja, tai lahja/ lapsi tulee ehkä sitten myöhemmin. Ei sitä varmaan vielä 2v ja 4 vuotiaat ymmärrä, isommat lapset kylläkin.
Näin vaan menee joskus, kun ei elämää voi etkäteen suunitella:(
Sukulaiset eivät yleensäkkään osta mitään koskaan, eikä isovanhemmat koska he ovat sanoneet lastenlapsia olevan niin paljon ettei eläkerahat riitä lahjoihin, joten asialle ei ole mitään tehtävissä.
imeellä luin kuinka lellittyjä lapset nykyään ovat.. pitääkö lasten saada aina kaikki toivomansa lahjat?
8 vuotias saa digitaalipianon, tatuointivärisetin, vaatetta, barbiauton, barbin,... yms
13 vuotias kitaran, vaatetta, pc pelin, musiikkia...