Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on kilpirauhasen liikatoiminta (sain kuulla juuri) ja sain sisätautilääkärille ajan vasta ensi maanainaiksi.

Vierailija
26.03.2008 |

Olen ihan voimaton ja sydämmen syke on nopea. En jaksa mitään. Onko vaarallista odottaa jatkotutkimuksia maanantaihin saakka. Miksi yleislääkäri voi määrätä lääkettä vaivaan vaan pitää mennä sisätautilääkärille?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
42/59 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen korvani on myös koko ajan lukossa. Oli jo ennen lääkkeenottoa. Mistä voi johtua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo verenpaine ole turhan matala, ellei sinua huippaa.

Olisiko korvatulehdus`?

Vierailija:

Vasen korvani on myös koko ajan lukossa. Oli jo ennen lääkkeenottoa. Mistä voi johtua?

Vierailija
44/59 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tuo verenpaine ole turhan matala, ellei sinua huippaa.

Olisiko korvatulehdus`?

Vierailija:

Vierailija
45/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti reseptin beetasalpaajaa, jonka toivon nyt auttavan maanantain tarkempia tutkimuksia varten. Mitäköhän lisätutkimuksia sisätautilääkäri maanantaina tekee? t. ap

Vierailija
46/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palpoi(tunnustelee) kilpirauhasen seudun. Voi myös määrätä ultaäänitutkimuksen ja tarvittaessa ohutneulanäytteen sitten ultran perusteella tai jos tuntuu, että jo käsin on havaittavissa kyhmyjä.

t. jälleen se sama sh :-)

Vierailija
47/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiojodihoito ei tullut kysymykseen, koska minulla on pieniä lapsia, joten aloin syömään Tyrazolia. Tyrazolin avulla arvot on palanneet normaaliksi ja nyt syön vain 2 tabl Tyrazolia päivässä + 1/2 Tyroksin-tabletti. Olokin on palautunut normaaliksi.

Tuo valkosolukato lääkityksen takia on todella harvinainen tila ja omalääkärini (sisätautilääkäri) oli tavannut vain yhden kerran sellaisen uransa aikana.

Minusta sinulle olisi voitu määrätä edes Propralia noihin sydämentykytyksiin ennen maanantaita, ne ovat todella ikäviä hoitamattomassa kilpirauhasen liikatoiminnassa.

Vierailija
48/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral on propranololia, joka on yksi beetasalpaaja.

Vierailija:

Radiojodihoito ei tullut kysymykseen, koska minulla on pieniä lapsia, joten aloin syömään Tyrazolia. Tyrazolin avulla arvot on palanneet normaaliksi ja nyt syön vain 2 tabl Tyrazolia päivässä + 1/2 Tyroksin-tabletti. Olokin on palautunut normaaliksi.

Tuo valkosolukato lääkityksen takia on todella harvinainen tila ja omalääkärini (sisätautilääkäri) oli tavannut vain yhden kerran sellaisen uransa aikana.

Minusta sinulle olisi voitu määrätä edes Propralia noihin sydämentykytyksiin ennen maanantaita, ne ovat todella ikäviä hoitamattomassa kilpirauhasen liikatoiminnassa.

Vierailija
49/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral on kai se mitä useimmiten määrätään sydämentykytyksiin, siksi käytin nimenomaan tämän beetasalpaajalääkkeen nimeä.

Äidiltäni on poistettu leikkauksella molemmat kilpirauhaset ja leikkaukset meni ihan hyvin.

Sen sijaan olen kuullut, että radiojodihoito ei olisi täysin ongelmaton.

20

Vierailija
50/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaton, muutenhan käytettäisiin ainoastaan sitä.

Voitko tarkentaa, mitä olet " kuullut" ? Tuollaiset epämääräiset vihjailut on tosi ikäviä ottaen huomioon, että täällä todella jotkut elää tuota vaihetta ihan konkreettisesti..

Vierailija:

Propral on kai se mitä useimmiten määrätään sydämentykytyksiin, siksi käytin nimenomaan tämän beetasalpaajalääkkeen nimeä.

Äidiltäni on poistettu leikkauksella molemmat kilpirauhaset ja leikkaukset meni ihan hyvin.

Sen sijaan olen kuullut, että radiojodihoito ei olisi täysin ongelmaton.

20

Vierailija
51/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko muut tässä vaiheessa sairaslomaa? t. ap

Vierailija
52/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivääkään. En ihan näe, mitä hyötyä saikusta olisi. Beetasalpaaja rauhoittaa sykkeen ja tasoittaa tärinän. Miksi et voisi olla töissä? Jos on tosi fyysistä työtä, niin ehkä sitten..?

Vierailija:

Vierailija
53/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päivääkään. En ihan näe, mitä hyötyä saikusta olisi. Beetasalpaaja rauhoittaa sykkeen ja tasoittaa tärinän. Miksi et voisi olla töissä? Jos on tosi fyysistä työtä, niin ehkä sitten..?

Vierailija:

Vierailija
54/59 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sitten vajaatoiminnan myötä. jos tuntuu ettet jaksa, niin sitten saikulle. Lääkkeet puree usein nopeasti ja olo paranee samaa tahtia.

Vierailija
55/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tunnusteli vain kilpirauhasen ja vähän kertoi hoitovaihtoehdoista. Määräsi sitten lääkekuurin. t. ap

Vierailija
56/59 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vaarallista?? Missä tapauksissa lääkäri ottaa neulanäytteen? Miten se otetaan ja sattuuko?? t. ap

Vierailija
57/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös 10 pv sairasloman. t. ap

Vierailija
58/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-T4-V on 47, S-TPOAb on 182 ja S-TSH on 0.014

Vierailija
59/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin liikatoiminta reilu kk sitten ja huomenna on aika sisätautilääkärille. Sain heti labratulosten jälkeen emconcor ja tyrazol lääkityksen sekä yht 2 vk saitsua. Oli aivan uskomaton väsymys. N kk kuluttua huomasin lääkkeiden alkavan vaikuttaa. Oli ihmellistä herätä aamulla kun ei väsyttänyt!