Mulla on kilpirauhasen liikatoiminta (sain kuulla juuri) ja sain sisätautilääkärille ajan vasta ensi maanainaiksi.
Olen ihan voimaton ja sydämmen syke on nopea. En jaksa mitään. Onko vaarallista odottaa jatkotutkimuksia maanantaihin saakka. Miksi yleislääkäri voi määrätä lääkettä vaivaan vaan pitää mennä sisätautilääkärille?
Kommentit (59)
Vasen korvani on myös koko ajan lukossa. Oli jo ennen lääkkeenottoa. Mistä voi johtua?
Ei tuo verenpaine ole turhan matala, ellei sinua huippaa.
Olisiko korvatulehdus`?
Vierailija:
Vasen korvani on myös koko ajan lukossa. Oli jo ennen lääkkeenottoa. Mistä voi johtua?
Vierailija:
Ei tuo verenpaine ole turhan matala, ellei sinua huippaa.Olisiko korvatulehdus`?
Vierailija:
Lääkäri kirjoitti reseptin beetasalpaajaa, jonka toivon nyt auttavan maanantain tarkempia tutkimuksia varten. Mitäköhän lisätutkimuksia sisätautilääkäri maanantaina tekee? t. ap
palpoi(tunnustelee) kilpirauhasen seudun. Voi myös määrätä ultaäänitutkimuksen ja tarvittaessa ohutneulanäytteen sitten ultran perusteella tai jos tuntuu, että jo käsin on havaittavissa kyhmyjä.
t. jälleen se sama sh :-)
Radiojodihoito ei tullut kysymykseen, koska minulla on pieniä lapsia, joten aloin syömään Tyrazolia. Tyrazolin avulla arvot on palanneet normaaliksi ja nyt syön vain 2 tabl Tyrazolia päivässä + 1/2 Tyroksin-tabletti. Olokin on palautunut normaaliksi.
Tuo valkosolukato lääkityksen takia on todella harvinainen tila ja omalääkärini (sisätautilääkäri) oli tavannut vain yhden kerran sellaisen uransa aikana.
Minusta sinulle olisi voitu määrätä edes Propralia noihin sydämentykytyksiin ennen maanantaita, ne ovat todella ikäviä hoitamattomassa kilpirauhasen liikatoiminnassa.
Propral on propranololia, joka on yksi beetasalpaaja.
Vierailija:
Radiojodihoito ei tullut kysymykseen, koska minulla on pieniä lapsia, joten aloin syömään Tyrazolia. Tyrazolin avulla arvot on palanneet normaaliksi ja nyt syön vain 2 tabl Tyrazolia päivässä + 1/2 Tyroksin-tabletti. Olokin on palautunut normaaliksi.
Tuo valkosolukato lääkityksen takia on todella harvinainen tila ja omalääkärini (sisätautilääkäri) oli tavannut vain yhden kerran sellaisen uransa aikana.
Minusta sinulle olisi voitu määrätä edes Propralia noihin sydämentykytyksiin ennen maanantaita, ne ovat todella ikäviä hoitamattomassa kilpirauhasen liikatoiminnassa.
Propral on kai se mitä useimmiten määrätään sydämentykytyksiin, siksi käytin nimenomaan tämän beetasalpaajalääkkeen nimeä.
Äidiltäni on poistettu leikkauksella molemmat kilpirauhaset ja leikkaukset meni ihan hyvin.
Sen sijaan olen kuullut, että radiojodihoito ei olisi täysin ongelmaton.
20
ongelmaton, muutenhan käytettäisiin ainoastaan sitä.
Voitko tarkentaa, mitä olet " kuullut" ? Tuollaiset epämääräiset vihjailut on tosi ikäviä ottaen huomioon, että täällä todella jotkut elää tuota vaihetta ihan konkreettisesti..
Vierailija:
Propral on kai se mitä useimmiten määrätään sydämentykytyksiin, siksi käytin nimenomaan tämän beetasalpaajalääkkeen nimeä.
Äidiltäni on poistettu leikkauksella molemmat kilpirauhaset ja leikkaukset meni ihan hyvin.
Sen sijaan olen kuullut, että radiojodihoito ei olisi täysin ongelmaton.
20
Saitteko muut tässä vaiheessa sairaslomaa? t. ap
päivääkään. En ihan näe, mitä hyötyä saikusta olisi. Beetasalpaaja rauhoittaa sykkeen ja tasoittaa tärinän. Miksi et voisi olla töissä? Jos on tosi fyysistä työtä, niin ehkä sitten..?
Vierailija:
Vierailija:
päivääkään. En ihan näe, mitä hyötyä saikusta olisi. Beetasalpaaja rauhoittaa sykkeen ja tasoittaa tärinän. Miksi et voisi olla töissä? Jos on tosi fyysistä työtä, niin ehkä sitten..?Vierailija:
tuli sitten vajaatoiminnan myötä. jos tuntuu ettet jaksa, niin sitten saikulle. Lääkkeet puree usein nopeasti ja olo paranee samaa tahtia.
Mulla tunnusteli vain kilpirauhasen ja vähän kertoi hoitovaihtoehdoista. Määräsi sitten lääkekuurin. t. ap
Eikös se ole vaarallista?? Missä tapauksissa lääkäri ottaa neulanäytteen? Miten se otetaan ja sattuuko?? t. ap
Sain myös 10 pv sairasloman. t. ap
S-T4-V on 47, S-TPOAb on 182 ja S-TSH on 0.014
Minulla todettiin liikatoiminta reilu kk sitten ja huomenna on aika sisätautilääkärille. Sain heti labratulosten jälkeen emconcor ja tyrazol lääkityksen sekä yht 2 vk saitsua. Oli aivan uskomaton väsymys. N kk kuluttua huomasin lääkkeiden alkavan vaikuttaa. Oli ihmellistä herätä aamulla kun ei väsyttänyt!
t. ap