Voiko kuukautiskierron perusteella tehdä päätelmiä hedelmällisyydestä?
Ikää 43, kk-kierto tarkalleen 28 vuorokautta ja ovulaatio tapahtuu joka kuukausi. Voisiko vauva olla todennäköinen?
Kommentit (16)
Voisi.
Ikää 53 v ja kuukautiset jo epäsäännöllisemmät.
Voi toki, onko sulla ovulaatio-oireita?
Toki ja tieteellinen näkemys lisääntymisestä on muutenkin täysin aneeminen arvaus, kuten kaikki muukin mitä tiedekultti suoltaa. Elikkä melaa mekkoon vaan jos siltä tuntuu. Tärkeintä lapsenteossa on vältellä pahanilmanlintuja, epäilijöitä, manaajia, kiroajia, lääkäreitä, kätilöitä, ym. Myrkyttäjiä ja ammattir aiskaajia
Raskaus voi onnistua, mutta munat ovat huonolaatuisia iästä johtuen, joten todennäköisemmin päätyy keskenmenoon kuin vauvaan.
Jotain päätelmiä voi. Eli sulla todennäköisesti vielä irtoaa munasolu joka kuukausi.
Mutta munasolujen laadusta ei voi tehdä päätelmiä. Jos sinulla on jo lapsia, niin todennäköisesti sinulla ei ole munanjohtimet tukossa tai muuta vastaavaa hedelmällisyysongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, onko sulla ovulaatio-oireita?
On selkeät oireet joka kuukausi.
Ap
Munasolujen laatu on huonompaa vaikka raskaus alkaisikin helposti. Tulee keskenmenoja ja kromosomit ei välttämättä ole kunnossa. Toki niitä kultamuniakin saattaa joukkoon mahtua.
Itse sain 2 tervettä lasta 25 ja 27 veenä. Nyt 36-39 välillä vain 5 keskenmenoa. Sama mies edelleen. Kierto edelleen säännöllinen.
Vaikka munasolu irtoaa täsmällisesti, voi sen laatu ( vanhentuneet munasolut) kuiteinkin olla kelvoton hedelmöittymiseen.
Voit päätellä sen, että voit yrittää. Harva pystyy kantamaan loppuun yli 40-vuotiaana. Tulee keskenmeno.
Mulla ensimmäinen raskaus 26 v ja toinen 36 v, molemmat raskaudet loppuun asti ja terveet vauvat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ensimmäinen raskaus 26 v ja toinen 36 v, molemmat raskaudet loppuun asti ja terveet vauvat.
Ja millä tavalla tämä liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
36v ja 43v on aivan eri asia, hedelmällisyyden kannalta.
Suoria johtopäätöksiä ei voi minkään ikäisellä vetää, mutta säännöllinen kierto on hyvä merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
36v ja 43v on aivan eri asia, hedelmällisyyden kannalta.
Kappas, en tiennyt! Oonkohan kirjolla?
Kyllä voit tulla vielä raskaaksi. Toivotko sitä? Ei se varmaan kovin helppoa ole, mutta kuitenkin sen verran todennäköistä, että älä ainakaan ehkäisyä jätä pois jos vauva ei ole haaveissa.
43v, vaikutat yläastelaiselta.