Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen puolustus lihomiselle on raskaus?!?

Vierailija
25.03.2008 |

Aika monesta viestistä saa täällä lukea juttua tyyliin " olen tosi nuorekas, mutta vähän liikaa on painoa raskauksien takia."

En ymmärrä yhtään, miksi pitää syyttää raskautta lihomisesta. Kyllä se on sitä, että ihan itse pistetään silmät, korvat ja aivot kiinni, mutta suu auki.

Ei ole ihme, jos miehet pelkäävät lapsentekoa, kun pitävät FAKTANA sitä että naiset aina lihovat muodottomiksi, kun tulevat raskaaksi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vahtinu niin mitään, vaikken vahdi muutenkaan. Muodoton en oo ollut, parhaimmillani painanu 83kg(normisti 55-60)

Ihana vetää pelkän raskauden takia muffinsia hämärässä keittiössä:)

Mutta mulla onneks geenit, etten ylipainoseksi jää. Raskauden jälkeen syön mitä huvittaa, silti palaudun omiin mittoihin.

Vierailija
22/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on yksilöitä ja erilaisia..

Ja jos lähtöpaino on tosi alhainen, niin pitääkin tulla painoa. Mulla on tullut kaikissa paino siihen 70 paremmalle puolelle.. ei paljoa yli, mutta siihen asti.. Mutta on ne lähtenytkin! Nyt olen 2kk ikäisen vauvan äiti ja ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat läskeistäni.. Siis en ole LÄSKI edes, hieman normaalia isompi tällä hetkellä.. Mutta salikortti alkaa ensi kuussa ja menen taas - ihanaa!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut painavimmillani raskaana 64 kg, normaalipainoni on 54-57 kg.

Jokaisessa kolmessa raskaudessa minulla on ollut koko aikana(9kk) pahoinvointi ja olen syönyt aina 1-2 tunnin välein. Mutta TERVEELLISESTI. Marjoja, hedelmiä ja leipää, normaalien ruokien välissä, jopa yöllä. Liikuntaa en harrastanut raskaana supistelun takia, paitsi puutarhatöitä, ruohonleikkausta, mullan kuljetusta ja perunoiden kuokkimista.

En ymmärrä miksi täytyy syödä enemmän kuin kuluttaa edes raskaana. Mutta se näköjään on geeneissä, että toiset osaavat valita terveeellisiä ja lihottamattomia vaihtoehtoja sopivasti ja toiset eivät opi niitä valitsemaan edes opettamalla. Meillä esim. mies on lihonut minun raskauksien aikana ja kaikki kilot on hänelle jääneet ;). Esim juhlissa hänellä on aina lautasella kaikkein lihottavimmat vaihtoehdot, hän kerään ne kuin magneetti.

Vierailija
24/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, kun edellisestä raskaudesta on aikaa pari vuotta ja naapurin rouva väittää edelleen, että ylimääräiset 10 kg johtuvat edellisestä raskaudesta. Edes imetys ei laihduttanut, joten voidaan vain kysellä, että miten paljon ruokaa naapurin rouva oikein mätti suuhunsa...

Vierailija
25/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin esikoisen kohdalla oli noin, koska lähtöpainoni oli todella alhainen (alipainon puolella). Monelle tutulle myös tullut 15-20 kg lisää, jotka ovat myös helposti lähteneet. Minullakin lähti ekalla kerralla, mutta toisella ei enää lähtenytkään, toisin kuin kuvittelin.

Vierailija
26/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomisesta voidaan puhua, jos menee yli 20 kg.

Vierailija
27/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" imettänytkin olen jopa yhden sektion jälkeen " . Mitäs ihmeellistä tässä nyt on???????

Mulle tuli molemmissa raskauksissa 4kg. Ekassa raskaudessa tosin jouduin osastolle 38 viikolla, kun mitään ei tullut ulos, vaan kaikki syömiset ja juomiset jäivät kehoon.. oli munuaiset aika kovilla! Tuolloin paino nousi 19,5kg neljässä päivässä, ja sektion jälkeen laihduin 27kg. Lähti n10kg ylimääräistäkin :)!!!

Vierailija
28/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan niin simppeli juttu tämä montako kiloa " saa" tulla.

Vierailija
29/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylimääräistä jos turvotusta ei ole. Ja turvotuksen kyllä huomaa.

Vierailija
30/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauksia sain syödä mitä vaan (pitsaa jne) eikä näkynyt yhtään missään..

Nyt raskauden jälkeen en voi syödä enää samanlailla koska lihin heti, en tiedä mistä johtuu..

Niin ja kyllä mun mielestä jos on pieni vauva saa ollakkin vielä raskauskiloja, mulla itsellä oli järjetön ruokahalu ja söinkin ilomielin, puoli vuotta raskauden jälkeen aloin sitten tiputtamaan:)

Vierailija
31/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lapsia en taatusti olisi ylipainoinen, koska seuraan painoani jatkuvasti. Raskausaikoina painonnousu oli pakollista, koska minullakin lähtöpaino lähellä alipainoa. Ei kukaan kertonut sitä, että paino ei sitten laskenutkaan kolmannen lapsen jälkeen " itsestään" kuten aiemmin. Laihduttaminen laihduttamalla on ainakin minulle vaikeaa, painon pitäminen samana ei.

Vierailija
32/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain se lähtee helpommin, joillain vaikeammin. Painonnousu sinänsä ei ole kummastelun aihe (ellei ole yletöntä) - pikemmin kai pitäisi kummastella sitä miksi laihduttaminen ei kaikilta onnistu..

Vierailija
33/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ihan samalla tavalla kuin ennen raskauksiakin, annoskoot olivat jopa hiukan pienempiä, kun liikuntaa jätin hiukan vähemmälle (juoksu aiheutti supistuksia). Kuitenkin liikuin joka päivä sekä hyötyliikunnan muodossa, että ihan kuntoilumielessäkin. Niinpä se vaan kuitenkin kroppa niitä kiloja lapsosten parhaaksi varastoi. Ekassa raskaudessa tuli 22kg ja tokssa 18kg. Kyllähän ne kilot lähtivätkin sitten itsekseen, kun lopetin imettämisen. Siihen saakka kroppa piti tiukasti kiinni saadusta vararavinnosta.

Tiedän, ettei tää nyt varsinaisesti ollut ap:n pointti, mutta tuonpa vaan esille sen asian, että ihmisten elimistöt on erilaisia. Mun olis pitänyt vähentää tuntuvasti syömisiä verrattuna normaaliin syömiseen, jos olisin kauhistellut painonnousua. Tosin lähtöpaino oli kyllä lähes alipainoinen, mutta silti. " Normaalitilassa" voin syödä lähes kuinka paljon vaan ilman, että paino siitä juuri muuttuisi.

Vierailija
34/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mahdollisuutta- ei lastenhoitoapua

vaunukävelyllä sain -10 kg, mutta toiset 10 kg ylipainoa jäi...

Vierailija
35/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistä oikeasti voi käydä niin, että jotkin kohdat vain näyttävät erilaisilta raskauden jälkeen? Esim. vatsa jää pömpölleen? En ole hirveästi seurannut, mutta en hämmästyisi, jos ruumiin muoto muuttuisi jonkin verran moisen suorituksen seurauksena.

Ihmisillä vaan läskit yms. kertyvät eri paikkoihin. Ei sitä voi edes hirveästi valita. Naisella pitää kuitenkin olla jonkin verran rasvaa.

Vierailija
36/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan raskausjämäpömppö ja 20 kg ylipainoa on PIKKUISEN eri asioita.

Vierailija
37/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kuten minä välillä. ;)

Vierailija
38/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kropan muoto voi muuttua raskauden takia ja muutama kilokin voi jäädä imetyksen vararavinnoksi. Jos paino nousee hoikallakin yli 15 kg raskauden aikana, on kyseessä silkka lihominen. Ylipainoisella ei raskauden aikana tarvitsisi välttämättä painon edes nousta.

Vierailija
39/39 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei ollut mahdollisuutta- ei lastenhoitoapua

vaunukävelyllä sain -10 kg, mutta toiset 10 kg ylipainoa jäi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme