* Enskojen viikot 13 ja 14 *
[color=Blue][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!
Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.
[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥
[size=2]Ainoanis
Mä olen 28 v ja mies 26 v.
[size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[size=2]babydre@m
Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.
[size=2]baulie
Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.
[size=2]Irish79
Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.
[size=2]Koiramamma
Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.
[size=2]lauroran
Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.
[size=2]pariisitar
Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.
[size=2]shania07
Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.
[size=2]Stiin@
Olemme pohjanmaalla asusteleva aviopari. Minä olen 29v ja mies saman ikäinen. Yritys on aloitettu 9/07 mutta kuumeiltu on jo häistämme (05/03) asti mutta halusin hoitaa opintoni ensin ja valmistua kansankynttiläksi.
[size=2]syre
Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.
[size=2]zeria
Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv. 10 viime lokakuussa.
[size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥
[size=2]Viktoria_77
Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuussa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu. -->Plussa 3/2008!
[size=2]Sinikellonen
Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) --->Plussa 3/2008!
Kommentit (43)
syre: Ajattelitko hankkia ovulaatiotestejä myös mahdolliseen seuraavaan kiertoon? Toivottavasti ei tarvitse, vaan tämä kierto jo tärpähtäisi :) Toi tikuista stressaaminen on vähän kaksipiippuinen juttu, niillä on tosiaan niin hyvät kuin huonotkin puolensa...
Totta on, että muniksen pitäisi olla hedelmöittymiskykyinen 24 tuntia irtoamisensa jälkeen, sitä en sitten tiedä kuinka yleistä se on... Mutta hyvät mahikset teillä mun mielestä tässä kierrossa kuitenkin on (toivottavasti tää ei nyt lisännyt piinailujasi)!
Monirakkulaiset munasarjat (PCO) " omistavalla" ovulaatiotesti ei ainakaan ole kovin luotettava, koska lh-huipusta huolimatta munarakkula ei välttämättä puhkea. En tiedä, mikä tilanne on jos kaikki munasarjoissa on ok, mutta käsitykseni mukaan normaalissa tilanteessa ovulaatiotestin plussaan voi luottaa.
Kerrohan sitten, ilmenikö vyöhyketerapeutti-käynnilläsi paljon uutta :)
babydre@m: Mitäpäs sinne kuuluu, vältyitkö " sukulaisen" vierailulta? Täältä lähtee virtuaalisesti tsempityksiä :)
Stiin@: Kevät on flunssan aikaa, koitahan hörppiä lämpöistä ja vedä villasukat vaikka jalkaan ;) Itse en ole ollut flunssassa moneen vuoteen, itseasiassa mieskään ei ole ollut... Toivottavasti ei tarvitse nytkään sairastaa!
Jep, tarkasta kierrosta ei mitään hajua ja hyvä niin :) Välillä kyllä tekisi niin kovasti mieli ottaa kalenteri käteen ja laskea tarkka kiertopäivä, mutta empäs luovuta ;) Jossain aikaisemmassa kierrossa kokeilin kanssa tätä ja en malttanut loppuun asti --> kyllä harmitti sen jälkeen! Eli nyt en tee samaa virhettä ;) Muutenkin oman kropan tarkkailu ollut minimissä ja muutenkin kaikki pohdinta tiessään (tätä palstaa lukuunottamatta ;))!
Jonkinlaisia " pistoksia" mäkin olen itsessäni havainnut, kun olen kuullut vauva-uutisia (kateus? saadaanko me koskaan kertoa iloisia perheenlisäys-uutisia?)... Mutta yleensä se on mennyt melko äkkiä ohitse ja osaan kyllä olla onnellinen ko. henkilöiden puolesta. Pari viikkoa sitten kuulin vauva-uutisia tekstiviestitse, ystäväni saa toisen lapsen elokuussa. Ja miehen serkku saa esikoisen kesäkuussa. Eli noissa oli hetkeksi mietittävää.
Joko asuntotarjouksestanne on selvinnyt jotain? Mustakin olisi ihanaa päästä toteuttamaan itseäni oman kodin laittamisen suhteen, vaikka kokemusta ei olekaan ;) Mies sentään on alalla ja tietää remppaamisesta yhtä ja toista...
vauvahaaveita: Millaisia tuloksia tikuttelu on tuonut :) ?
zeria: Voi harmi, pahoittelut menkoista :/ Mutta toisaalta, kiertosi ainakin lyheni, sehän on ihan hyvä.
Itse suosittelen edelleen sitä digitaalista o-testiä, vaikka onkin kalliin puoleinen. Aikaisemmin tilasin kerran netistä testejä, merkkiä en muista. Ne oli ihan helppokäyttöisiä, tosin kooltaan pieniä joten oli vähän näpertelyä. Tulos oli melko helppolukuinen.
Kyllä vaan, tuttua on tuo varmuuden/epävarmuuden tuntemus... Mieltä askarruttaa usein se, että sitten kun oikeesti on raskaana, niin tietääköhän/tunteekohan sen etukäteen... Muista pinoista kun olen lukenut tuosta täysin oireettomasta alkuraskaudesta ja sitten vastaavasti kauheasta olosta, niin mikähän olo omalla kohdalla tulee joskus olemaan ;) Mutta tässä kierrossa olen ottanut tosi iisisti.
Olisi ihan mielenkiintoista tutustua mainitsemiisi " huuhaa-juttuihin" :) Miehen äiti on melkoisen kiinnostunut kyseisistä asioista, luontaishoitaja kun ammatiltaan on. Häneltä kuulee aina välillä mielenkiintoisia juttuja oman kehon kuuntelemiseen liittyen. Kuulosti kyllä kivoilta noi sun kivihankintasi :)
Irish: Toivottelen sulle tsemiä loppukiertoon bd bd bd bd
♥ Nauttikaahan lopuista viikonlopun päivistä ♥
Ihanan aurinkoinen päivä! Ja mun on pakko mennä töihin... =( Mutta täytyy olla tehokas, että pääsee sitten nopeammin pyöräilylenkille miehen kanssa nauttimaan auringosta, keväästä ja miehen seurasta. =)
Me ei saatu sitä asuntoa. Olen ollut aika maassa torstai-illan jälkeen. Siks ei ole huvittanut edes kirjoittaa. Mutta tuo auringonpaiste antaa positiivista energiaa. =) Täytyy jatkaa metsästystä. Asutaan paikkakunnalla, jossa suhteet on asuntokauppojen kannalta oleellisia ja vasta vuoden täällä asuneena meiltä puuttuu verkosto. No, nyt on kaikki verkot ja siimat meressä. Kärsivällisyyttä vaan.... (Ei mun vahvin alueeni).
Sain just viestin, että meidän hyvät ystävät sai aamulla tytön ja kaikki on sujunut hyvin!!! Ihanaa!! =)
).( Oviksen bongasin eilen. Illalla heiluteltiin peittoja ja jostain syystä paikat oli aika arat. Piti vähän himmailla kun välillä tuntu lähes kipeältä. Outoa, toivottavasti päivän aikana paikat ´palautuis´ ja illalla pääsis varmistelemaan. ;-).
Anteeksi omanapainen viesti. Ihanaa aurinkoista sunnuntaita!
Stiin@ kp19/31, dpo1
Tosiaan kaksi viimekiertoa on olleet 34 ja 35 päivää ja nyt täti kurvasi paikalle 29pv... No eipä tarvinnut piinailla kamalasti tällä kertaa vaikka olinkin kyllä varma että nyt olis tärpännyt... Tähän kiertoon taidan hankkia ne ovistikut, mitä merkkiä suosittelisitte?
Kävin juuri kevätmarkkinoilla ja ostin ison kasan kiviä auttamaan asiaa... Sitriinin piristämään ja lisäämään toimeliaisuutta, karneolin piristämään hormonitoimintaa. Kuukiviäkin katselin mutta en muistanut että ne auttaisivat naistenvaivoihin (kaipa tämäkin voitaisiin sellaiseksi luokitella...) Ostin ison ruusukvartsin tuomaan rakkautta ja lempeyttä, sekä ison ametistikiteen puhdistamaan ja rauhoittamaan yöunta. Mitäs muuta hankin... Pyriitin auttamaan hankkeissa ja vuorikristalliriipuksen auttamaan henkisessä kasvussa, ja pudistamaan ja lataamaan kehoa.
Jaahas nyt pitäisi vaan rauhoittua, stressaa taas työt niin älyttömästi.
Syre: Sinullapa on ollut mukava kotiinpaluu.. Pitääpä joskus itsekin kokeilla suoraa toimintaa heti ovesta päästyä :)
Fengshuista:minä en koe fengshuin jin ja jan ajattelua ollenkaan hankalana (en tosin ole siihen vielä kovin paljon perehtynytkään) eihän miehet ole pelkästään jang tai naiset pelkästään jin vaan yhdistelmä molempia ja tavoitteenahan onkin se tasapaino. Miusta siinä jin/jang merkissä on kummassakin se pikkuinen pisku keskellä, eli vaikka olisi kuinka toista maata, sisällä on aina toisen puolen pieni siemen.
Mutta nyt maha sanoi, että pitää lähteä murkinoimaan, joten palataanpa myöhemmin rakkaat enskattaret. Toivon teille kaikille oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua
T: Zeria