Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Enskojen viikot 13 ja 14 *

25.03.2008 |

[color=Blue][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥

[size=2]Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

[size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

[size=2]babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

[size=2]baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

[size=2]Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

[size=2]Koiramamma

Minä vm.-81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne L-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

[size=2]lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

[size=2]pariisitar

Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.

[size=2]shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

[size=2]Stiin@

Olemme pohjanmaalla asusteleva aviopari. Minä olen 29v ja mies saman ikäinen. Yritys on aloitettu 9/07 mutta kuumeiltu on jo häistämme (05/03) asti mutta halusin hoitaa opintoni ensin ja valmistua kansankynttiläksi.

[size=2]syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa, mutta vasta tämä kierto on ajoitettu niin, että olisi todellinen mahdollisuus tärpätä. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ei ole oikein ketään, jolle avautua, vaikka kavereilla onkin lapsia ja keskenmenoja niin en haluaisi siihen suuntaan kertoa mitään. Ja toinen puoliskokaan ei ole mitenkään yrittämällä yrittämässä, vaan ennemminkin katsellaan, mitä tapahtuu. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

[size=2]zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv. 10 viime lokakuussa.

[size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥

[size=2]Viktoria_77

Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuussa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu. -->Plussa 3/2008!

[size=2]Sinikellonen

Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) --->Plussa 3/2008!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkamaan :) Oon vanhempien & pikkuveljien luona " maalla" , mies jäi kotiin ihan käytännön syistä... Kuskasin isää tuossa päivemmällä firman juttuihin ja mies ei sitten itse viitsinyt ajella tänne 35 kilsan päähän. Jään tänne yöksi ja kotiudun huomenna jossain vaiheessa :)

Irish: Mä uskon, että sun ovis on jo tosi lähellä ja toi sun saama viiva saattaa oikein hyvin olla jopa se positiivinen! Eli älä ota stressiä, vaikkei se tuosta vahvistuisikaan. Ja kun kipujakin sulla on ollut. Moni kuvaa o-kipua juuri tuommoiseksi " tuikkimiseksi" , joten oikeilla jäljillä ollaan :)

Mun mielestä sun ei kannata pilata mukavaa iltaa miettimällä, että voiko ottaa vai ei! En ole mistään kuullut, että pienoinen alkoholinkäyttö olisi haittana ovulaatiolle. Kauheista pepuista (=känneistä) en sitten osaa sanoa... Mutta toisaalta, onhan niin moni lapsi saanut alkunsa kännisestä seikkailusta ;)

Toivottelen teille paljon onnea & ahkeruutta ;)

shania: Mä en ole koskaan tutkiskellut oman k-napukan tilannetta, enkä muista millainen sen piti o:n aikoihin olla...? En osaa myöskään sanoa juuta enkä jaata tuohon, miksi oireesi ilmenevät niin eri aikoihin... Ei ole välttämättä kuitenkaan millään tavalla " epänormaalia" , eihän me kaikki olla ns. oppikirjatapauksia!

Mutta varmasti (mahdollinen) tuleva gyne-käyntisi selventää asioita!

Ainoanis: Mun lämpimät terveiset tulee nyt vähän myöhässä, mutta siitäkin huolimatta paljon voimia teille molemmille teitä kohdanneen asian edessä!

babydre@m: Mäkin olen lukenut tuosta oviksen ajankohdasta, ja muistelen että se olisi tapauskohtaisesti 12-16 pv ennen kuukautisia (siis vakio jokaisen naisen kohdalla). Siispä, kuten säkin mainitsit, niin oviksen paikallistaa varmimmin jälkeenpäin.

Muistelen, että kyseisessä jutussa oli myös, että on ns. " väärin" laskea, että menkat on myöhässä kiertopäivän 28 jälkeen kun oikea ja parempi tapa kierron kartoitukseen on se, että ovulaatiosta lasketaan se 12-16 pv menkkojen alkuun. Mutta yleensähän se on tuo 14 pv, joka menee o:sta menkkojen alkuun.

Tuo on hyvä pointti senkin perusteella, että esim. stressi voi siirtää ovulaatiota useammallakin päivällä, tavallaan " suotuisampiin olosuhteisiin" . Näin ollen vaikkapa jos ovulaatio onkin ollut vasta kp 18 niin kierto pitkittyy automaattisesti 32 päivään. Joten näin ollen ei voi varsinaisesti sanoa menkkojen olevan myöhässä; ovulaatio oli vain itsessään myöhemmin.

Mutta tärkein asia siis tässä; toivottelen sulle pitkiä hermoja piinistelyyn ;)

syre: Stressin vaikutus raskautumiseen on kyllä paljon puhuttava aihe... Pitkään yrittäneiden mielestä on melkein pahinta kuulla jonkun sanovan, että " kyllä se tärppää, kun lopetatte stressaamisen" , se kun voi olla äärimmäisen vaikeaa.

Joillakin tosiaan tärppää, kun ns. " luovuttaa" asian suhteen tai saa jonkun vielä " isomman" asian eteensä (vaikka talon rakentaminen...). Muistan myös lukeneeni lapsettomuus-puolelta, että raskaaksi on tultu äärettömän stressaavien hedelmöityshoitojen ansioista, joten tämä taas " sotii" tuota aikaisempaa vastaan... :)

En oo nyt ihan varma, muistanko aivan väärin (korjatkaa siis!), mutta tuo prolaktiini (maitohormooni?) on tosi herkkä stressille, eli henkinen paine saattaa heittää tuon hormooniarvon aivan päälaelleen, jolloin raskauden alkaminen on mahdollisesti vaikeampaa.

Toivottavasti saat muuta ajateltavaa kaiken kokemasi keskellä ja myös vastauksia pian mieltä askarruttaviin kysymyksiin! Nuo vyöhyketerapeutin hoidot ovat myös tosi hyvä juttu :)

Stiin@n yksinäinen lauantai-ilta kuulosti oikein ihanan rentouttavalta :) Punkkupullo se naisen tiellä pitää siis!

-baulie-

*Itse taidan vetäytyä katselemaan telkkaria äidin kanssa ja syömään samalla jotain iltapalaa*

Vierailija
22/43 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen linkin tuolta ovulaatio-puolelta, on kyllä mielenkiintoista asiaa! Niin tämä nyt ainakin babydre@mille tiedoksi :)

http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

-baulie-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baulielle tulin kommentoimaan, että JUU, vieraassa ympäristössä (hotla tms) parisuhde saa ihan uusia ulottuvuuksia. Sellainen aikuisten läjeisyyskin tuntuu tosi erilaiselta, siis Peukutuksia vain Teille:) Meillä juuri kihlajaisyönä relattiin hotlassa ja kuinka tekikään hyvää......... niin, ja oikiassa olet, , kun jättää kiertopäivien laskennan vähemmälle. niin olo on paaalllljoooon rentoutuneempi (eri asia sitten , onko tästä apua parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamisessa...). Siis, relaillaan vain Ystisein:) Pakko kommentoida tähän, että ihan hassua, kun meillä vasta yk 3 meneillään, mutta tuntuu pallljoon pidemmältä, koska vauvakuume kroonisena on vaivannut jo ainakin neljä vuotta...yhy hyyyy...ei sillä, etteikö nyt aika olisi se ainut oikea...kun edellinen miehus oli se ihan väärä, mutta enivei....Niin, ja Täti punainen kaahaa ferrarillaan paikalleen , jos on kaahatakseen, no can do...Kiitos myös linkeistäsi! *Tsemppihaleja*

Stiin@lle vilkutuksia myös, nauratti kuin luin kirjoitustasi, kun täälläkin katsottu lauantai-illan ratoksi american idolseja ja juotu viiniä:) Miehus tosin on kotona, mutta kuitenkin.

pikaseen näin kommmentoi...

... Pariisitar (jolla ehkä kohta ovisajat lähellä)

Vierailija
24/43 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. ja jäi kommentoimatta Baulielle , että mikä lie tekee vauvantuoksusta NNIIIIIIINNNNNNN ihanan, mutta jokin se on (kommentoikaa, kuka osaa):) Tosiaan, varastoon piti moista nuuskutella, kun sai kerran ihanaa pikkusta pidellä. tein joskus opiskeluaikana harjoittelun lastenpuolelle, missä oli vauvoja, ja yksi konkari lastenhoitaja neuvoi paljon keinoja pikkusen hoitoon (erityisesti koliiikkivauvan), niin niitä on hyvä käyttää jatkossakin. Kekkereillä hoivailemani pikkusen vanhemmat kysyivätkin, olenko lasten puolen alalla, kun osasin jotain kommentoida vauvelista:) Mutta jotain satumaista noissa pikkusissa on...:) APUUAAAA:)

t. höpsö pariisitar:)

Vierailija
25/43 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päätin alkaa tikutella, kun eilen jo alkoi limat... Haalea viiva siihen ovistestiin tuli, joten tarkoittanee negaa. Viime kierron perusteella oviksen pitäisi kyllä olla vasta to, mutta silloin limatkin alkoivat myöhemmin. Tässä mietin vaan, että voiko haaleasta viivasta päätellä mitään. Onkohan mahdollista, että se pysyy monta päivää haaleana ja että kunnon plussa tulisikin vasta to? Ei tässä muuten mitään, mutta kun en pääse lähtemään täältä ennen ke-iltaa:) Ellei sitten aikaistaisi lähtöä... Se olisi kyllä tyhmää, maksaa niin paljon eikä lentolippuja saa siirrettyä.

Tuo baulien laittama linkki on kyllä hyvä. Luin vähän aikaa sitten siinä mainitun kirjan Taking charge of your fertility ja se oli kyllä hyvä ja selkeä tietopaketti. Suurin osa tiedosta löytyy kyllä muualtakin, esim. fertility friendistä, mutta jotenkin oli mukavampi lukea kirjana.

Mulla ei varsinaisesti ole vauvakuumetta siinä mielessä että olisin erityisen innostunut vauvoista yleensä. Olen silti aina tiennyt haluavani lapsia ja mun " vauvakuume" onkin lähinnä sitä, että haluaisin perheen. Mielellään kolme lasta ennen kuin täytän 30! :) Vuosi sitten oikeastaan tajusin, että todella haluan lapsia pian. Sitä ennen olin aina ajatellut, että muutaman vuoden päästä. Tajusin kuitenkin, ettei elämässä koskaan tule sellaista hetkeä, jolloin olisi " valmista" vaan ihminen on aina keskeneräinen. Aloin myös miettiä, että lasten saaminen ei välttämättä olekaan niin helppoa kuin koulun seksivalistusesta voi käsittää:) Sekin motivoi aloittamaan yrityksen.

Stressistä pitäisi kyllä päästä eroon! Se vaan on juuri nyt aika vaikeaa. Mä vielä stressaan niin helposti ihan kaikesta. Ja on tosi vaikea olla tekemättä mitään, ottaa vaan rennosti kaiken keskellä.

Etätyönä tehtävät projektit ovat kyllä kaikista pahinta :( Eipä tässä auta muu kuin yrittää tarttua toimeen kauniina sunnuntaipäivänä. Olen kyllä hurjan tyytyväinen, että olen käytännössä päässyt kahvista kokonaan eroon, ennen sitä meni ainakin 4-6 kuppia päivässä. Nykyään käyn vihreän teen voimalla, jos työt sujuu vähän hitaammin niin sitten sujuvat.

Noniin mutta nyt töihin! Hauskaa sunnuntaita!

syre

Vierailija
26/43 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Flunssa löysi mut eilen. Ja tänään aamulla kun piti alkaa tikuttelu niin olin niin nuhainen ja väsynyt, etten muistanut! Voi per....silija!

Saa nähdä miten työpäivä menee näin väsyneenä. Pakko mennä, sijaisija ei saa millään (ja oikeastaan helpompi mennä itse kuin selvitellä sijaisen ´sotkuja´ loppuviikko) eikä kuumettakaan ole.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Stiin@

Vierailija
27/43 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistesti oli vielä yhtä haalea kuin eilenkin... onneksi! Saa nähdä, myöhästyykö mun ovis lopulta kun jännään niin paljon, ehdinkö ajoissa.

Stiin@, voihan sen tikuttelun aloittaa illallakin. Tai tietysti olisi hyvä testata samaan aikaan joka päivä eli pitäisi valita sopiva aika. Mun testeissä lukee, ettei kannata testata aamuvirtsasta, paras aika on klo 10-20 välillä ja että kaksi tuntia pitäisi olla juomatta (mikä tekee homman vähän vaikeaksi!). En sit tiedä, ovatko nuo testikohtaisia vai yleispäteviä ohjeita, mutta varmaan ainakin nuo liuskat ovat aika samanlaisia.

Mua alkoi äsken naurattaa koko homma, kun pakotan itseni syömään joka päivä happamia greippejä ja juomaan etikkaa, että onko tässä nyt mitään järkeä! Vuosi sitten en varmaan olisi uskonut tekeväni mitään tällaista:) Toisaalta greipit ja omenaviinietikka ovat ihan yleisesti terveellisiä, joten niitä sietääkin syödä. Greipit muuten maistuvat aika hyvälle, kun laittaa joka lohkon päälle vähän juoksevaa hunajaa! Täällä ei siis ole mitään greippimehua lähikaupassa. Sitä en sitten tiedä, onko greipin ja verigreipin (joita syön) välillä mitään muuta olennaista eroa kuin väri.

syre, kp 12/30 eli ovista odotellen

Vierailija
28/43 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eilen sitten sain todella vahvan testiviivan ovistestiin. Oli paljon selkeempi kun kontrolliviiva, joten kyllä se onneks tähän kiertoon nyt ovuloi! Olo on loistava tuostakin. Vähän sitä näköjään tarvitaan ihmisen hyvään mieleen. Niinhän sitä sanotaan että: hulluilla on halvat huvit jne... =)

Nyt sit peittoja heilutellaan varulta koko viikko ja varmaan siihen saakka kun menkkojen pitäis alkaa (toivottavasti ei ala). Venyy taas näköjään kierto ihan älyttömäks jos ovulaatioon on uskominen.

Plussatuulia ja aurinkoa kaikille!

Vierailija
29/43 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syre; mulla on sellaisia ovistestejä, joissa nimenomaan pitää testata aamupissasta. Mä olen yleensä aamuisin niin pihalla, että noi ei oikein sovi mulle mutta mulla on viel 6 testiä jäljellä, joten käytetään ne pois. Mitkä testit on muusta kuin aamupissasta? Jos (ja kun=() niitä tarvii ostaa ens kiertoon.

Oltiin katsomassa ihanaa asuntoa! Nyt selvitellään olisko se meidän tuossa muutaman kuukauden päästä.... =)

).( Lääkäri meinas, että jos seuraavatkin menkat on niukat niin saan varata uuden ajan sille ja se tutkii ja antaa jotain toista lääkettä, jotta menkat olis kunnolliset, jotta voisin aloittaa clomit. Ärsyttävää kun näyttää siltä, että tästä tulee nappien napsimista toisensa perään, jotta masuasukki olis meille mahdollinen. Olis ihanaa, jos vois tulla raskaaks luomusti.

Anteeksi, että puran tällä tavalla. Tää vaan taas iskee päälle, et tää raskaaks tuleminen on niin paljon vaikeampaa kuin olisin ikinä kuvitellut. Toisaalta mulla ei ole oikeutta valittaa. Meillä on kuitenkin menossa vasta yk6.

Stiin@

Vierailija
30/43 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistesti näyttää kahta samanlaista viivaa ja mä olen rakkaan kanssa samassa sängyssä vasta... 35 tunnin päästä. Oih voih. Toivottavasti ei mene tää kierto ohi!! Ens kuussa ei nimittäin myöskään onnistu, ellen varaa meille hotellia :( No on tässä vielä toivoa, laskennallisesti oviksen pitäisi olla vasta ylihuomenna, vaikka limat alkoivatkin nyt aikaisemmin. Ja ovisplussastahan oviksen pitäisi olla vasta 24-48 tunnin päästä.

Onko teillä muuten kokemuksia, jos testi näyttää kahta yhtä vahvaa viivaa, mutta seuraavana päivänä vaikka vielä hitusen vahvempaa? Alkaako viiva haaleta heti oviksen jälkeen ja vasta parin päivän kuluessa? Kun luin kyllä, että se ensimmäinen ovisplussa lasketaan. Toisaalta nyt kun suurennuslasilla (!) katselen tuota testiä, niin on se testiviiva ihan aavistuksen haaleampi.

Stiin@, mun testit on mammaksi.fi -liuskatestejä, merkki on David. Nytkin tosiaan testasin vasta iltapäivällä.

Ehkä mä tosiaan onnistuisin nyt tänään stressaamaan tosta testistä niin paljon, että ovis myöhästyisi :) Tällaista omaa napaa tällä kertaa.

syre kp 13/30

Vierailija
31/43 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tikutellaan ovista ensimmäistä kertaa =)

Nyt on menossa kp 10/27-30

Paukahtais nyt ne kaks viivaa testiin, nii pääsis taas jännäämään.

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

Vierailija
32/43 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on sää mahtava tuolla pihalla :) Lumet lähtee tällä menolla vauhdilla takapihalta... Muistan kuinka pienenä sitä teki kaikenlaista edistääkseen kesän tuloa ;) Siis alle kouluikäisenä, siskon kanssa tehtiin pihaan puroja mistä vesi pääsee valumaan pois ja lapioitiin kinoksia pienemmiksi... Ihan kun noilla olisi ollut suuriakin vaikutuksia siihen, että lumet pihasta häviää nopeammin :D

pariisitar: Hei hei, mieleeni tässä tuli, että olette varmaan saaneet sormukset jo kultasepältä kaiverrettuina? Kuinka kauan sormus nyt virallisesti on sormessasi ollut :) ?

syre: Mullakaan ei oikeastaan enää ole vauvakuume sanan varsinaisessa merkityksessä... En muista, kuinka kovasti kuumeilin silloin keväällä 2006, kun yritys aloitettiin... Vauvakuume on pikkuhiljaa " tasaantunut" , mutta oman lapsen toive ei ole mihinkään missään vaiheessa kadonnut. Enemmänkin haluan oman perheen, kuten sinäkin mainitsit :)

Ja ihan rauhassa siellä vaan, ovisplussasta kun menee se 24-48 tuntia siihen, että hetki on otollinen ;)

Ja ekan positiivisen tuloksen mukaan se ovulaatio määritellään. Käsittääkseni sen viivan pitäisi alkaa himmenemään heti ovulalation jälkeen, koska ovistestithän mittaa sitä lh-huippua (lh-huippu saa munarakkulan puhkemaan).

Yhdelle perhetutulleni syntyi vajaa viikko sitten esikoinen, tämä tyttö on muistaakseni 19 v. Muutenkin puolituille (alle kaksikymppisille) tuntuu syntyvän nyt lapsia ja suurin osa näistä on siis SINKKUJA (tottakai lapsen kanssa pärjää yksin, mutta kun lähtötilanne on jo se, että " ruvetaan" sinkkuäideiksi...)! Kyseinen perhetuttuni elää kylläkin suhteessa.

Taustojahan en tiedä, kuinka suunniteltuja nämä lapset ovat, mutta silti tuntuu että ainakin nämä tapaukset perustavat perheitä melko heppoisin perustein... Olen kuullut heidän puhuvat, että " harmittaa, kun nyt ei sitten pääse baariin/ryyppäämään pitkään aikaan" ... Kummastelen kyllä suuresti. Tuntuu, että he ovat halunneet lapsen, koska muutakaan tekemistä ei ole (osa on käynyt vain yläasteen, jotkut amiksen päälle) ja näin ollen olisi ns. " jotain omaa" !!! Ns. teinien keskuudessa on mielestäni jonkinlainen vauva-buumi menossa... Tottakai jokainen äiti lastaan rakastaa, mutta nämä " periaatteet" lapsen saamiselle ovat mielestäni todella väärät.

Stiin@: Voi voi, onko kovin kipeä olo? Onko asuntorintamalta selvinnyt uutta, ilmeisesti siis omaa halajatte (ei vuokra)?

Ja pura ihan rauhassa mieltäsi, sitähän varten me täällä ollaan! Oli niitä yrityskiertoja takana kuinka monta tahansa, niin ihan yhtä lailla sulla on oikeus " valittaa" ! :)

Irish: Moni Enska elelee nyt ovisaikoja, kivaa :) Plussaatte kaikki sitten samoihin aikoihin, toivotaan kovasti että tämä kierto olisi SE kierto monelle meille!

vauvahaaveita: Tervetuloa, toivottavasti saat pian ainakin sen ovulaatioplussan :)

♥ baulie ♥

(jolla on kierto ilmeisesti loppuvaiheessa, menkat alkaa ehkä viikonloppuna/alkuviikolla)

Vierailija
33/43 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nyt taas ovistestin ja viiva oli selvästi heikompi kuin eilen iltapäivällä. Vielä 14 tuntia, että olen kotona! Toivottavasti ajoissa. Kiva sit ruveta keskellä yötä herättelemään toista, vaikka kaipuu on kyllä muutenkin kova. Mietin, että vaikuttaako pissan vahvuus kontrolliviivan vahvuuten, kaiken järjen mukaan pitäisi vaikuttaa, mutta mulla ei kyllä ole näkynyt mitään eroa kontrolliviivassa. Keksin tässä, että ehkä se testiviiva on laimeampi, koska virtsakin oli laimeampaa, mutta kontrolliviiva oli kyllä silti vahva... Nojoo, ruumis toimii miten toimii, ei siihen paljon nämä mun pohdinnat vaikuta! Ja jos ovis oli aikaisemmin, niin se tarkoittais myös lyhempää kiertoa, ellei mun luteaalivaihe päätä sitten jotenkin pidentyä.

Mun lähipiirissä ovat myös monet saaneet hyvin nuorina lapsia, eivätkä kaikki ainakaan suunnitellusti. Silti kaikki vaikuttavat (onneksi) aika onnellisilta, vaikka vaikeuksia tietysti on itse kullakin. Luulen kans, että osalle lapsi tarjoaa mielekkään kiinnekohdan elämään, jos opiskelut eivät luista eikä sopivia töitäkään löydy. Monet toisaalta myös kouluttautuvat myöhemmin eikä oma rakkaani ole myöskään käynyt kuin peruskoulun. Vastuuttomia vanhempia löytyy kaikenikäisissä :/ Ja kaikilla meillä on joku " itsekäs" syy toivoa lapsia. Mä koetan aina ajatella, ettei toisen onni ole mitenkään keneltäkään toiselta pois. Toisten elämä ei vaikuta omiin onnistumismahdollisuuksiin. Välillä pitää kyllä oikein taistella näitä ajatuksia vastaan, kun mielipaha on liian suuri. Enkä itsekään alle 20-vuotiaana olisi halunnut vielä lapsia...

Aurinko paistaa ihanasti! Toivottavasti kaikki pääsevät lähipäivinä ulos nauttimaan paisteesta! Mä varmaan tikuttelen illalla vielä jatkoa... Oli ehkä tyhmä hankinta tähän kiertoon, kun ei aiheuta kuin stressiä, mutta toisaalta onhan se kiva nähdä kaksi viivaa edes jossain :)

Mukavaa kevätpäivää!

syre kp 14/30

Vierailija
34/43 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeat kelit ollu muutaman päivän!

Syrelle peukkuja, että ehditte petipuuhiin hedelmälliseen aikaan. Ovis voi olla tosiaan vasta jopa 36h ovistestin plussan jälkeen ja munasolukin voi hedelmöittyä vielä 24h päästä irtoamisesta, eli nou hätä!

Stiin@lla on jännät ajat asunnon(kin) suhteen. Kiva, että on muutakin jänskättävää kuin nämä vauvatoiveet ja piinailut. Aikakin menee nopsemmin, kun on monta rautaa tulessa.

Ainakin Irish79 oli bongannut oviksen ja ajankohta näyttäis täsmäävän pupuiluunkin. Plussatuulia!

Baulielle kiitos linkistä. Oli taas mielenkiintoista ja selväsanaista luettavaa.

).( menkat taitaa olla alkamassa, on ihan sellanen tunne. Lauantaina niitten pitäisi alkaa ja koska pupuilut tässä kierrossa meni miten meni, niin ei tuu yllätyksenä. Pettymyksenä kyllä! Vaikka lupailin etten piinaile, niin kyllä sitä toivoo kuitenkin pientä ihmettä tapahtuvaksi. Tissit kipeyty tänään ja sitä on koko ajan, että onkohan ne vähän kipeemmät kuin yleensä ennen menkkoja, mulla nimittäin normaalikierrossakin vähän kipeytyy rinnat. Mutta ei ne oo yhtään sen kipeemmät kuin ennenkään ja mahan tuntemukset enteilee viikonlopuksi sukulaisen vierailua. DAMN! Onneksi ihanan valoisat päivät pitää mielen poissa alamailta.

Vierailija
35/43 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa vaivaa yhä edelleen. Onneks kurkku ei ole kipeä vain kova nuha ja vilutus. Menee vaan hermot kun hengitys ei kulje!

Tuo balulien mainitsema nuoret vanhemmat on tuttua myös meidän tuttava piiristä. Ystävän veli (20v.) on kolmen lapsen isä, kaikilla lapsilla on eri äidit. Ja pojan tuntien uskoisin, ettei se ole oikein tekemisissä lasten eikä äitien kanssa. Ei oikein mene mun ajatusmaailmaan, mutta kukin tallaa tyylillään...

Onko tosiaan niin, ettei baulie tiedä kiertoaan? Hatun noston arvoinen suoritus! Itse en pystyisi tyhjentämään päätäni tuolla lailla!

Itseasiassa tänään meinasin; ratketa itkemään/saada raivarin/haljeta kahtia kun kuulin työkaverilta, että heille tulee vauva syyskuussa, ihan; Hups! Olipa kiva yllätys. Olen onnellinen heidän puolestaan, mutta täytyy myöntää, katkera (väärä sana, mutten keksi parempaakaan) sitä, että joillekin se on vaan sitten helppoa.

Syre, olen sitä mieltä, että voit vietellä miehesi kun pääset kotiin. Olet kuitenkin ollut poissa ja mikä sen mukavampaa kuin muistuttaa miestä että olet tullut kotiin. ;) Onhan se sen arvoista, että seuraavana aamuna vähän väsyttäiskin. ;) Ja voitte varmistella sitten vielä huomenna. Me mennäänkin aika samoissa kiertopäivissä!

Ja olet ihan oikeassa; toisen onni ei keneltäkään toiselta pois. Se on suomanlainen mentaliteetti ja ajattelutapa.

Vauvahaaveita; tervetuloa!

Kaikille testailijoille (ovis tai raskaus) tsemppiä ja plussia!

Tehtiin eilen yhdestä asunnosta (3h+k) tarjous. Jännittävää. =)Tosin olin/olen itse aika kauhuissani siitä remontin määrästä, joka meitä odottaa, jos tarjous menee läpi, mutta toisaalta saamme sitten juuri sellaisen kodin kuin me haluamme. Taitoa meiltä löytyy mutta.. (hui!)

Eli jos tarjous menee läpi niin mulla on todellakin paljon muutakin mielessäni kuin masuasukki. Tekee kyllä mulle hyvää. Olen huomannut, et stressaan välillä tätä yrittämistä. =I

).( Ovistesti oli aamulla nega. Luulisin, et limoja (ihanaa...) on vähän enemmän kuin viime kierrossa. Omanviinietikkatabletit jätin pois tiputtelumenkkojen pelossa. Mutta greippimehua menee ja paljon! =)

Stiin@ 15/31

Vierailija
36/43 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovista tässä tunteroisen päästä, jus tullut töistä kotiin...

Vaikka ei välttämättä vielä mitään näy, mutta koskaan ei voi olla liian varma, ja varman päälle täytyy nyt ottaa =))

Vierailija
37/43 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavan aurinkoisia päiviä onkin ollut. Ihanaa kun tulee kesä!! Tänään kylläkin jouduin ihailemaan aurinkoa sisätiloista kun iski joku ihmeen mahapöpö eilen... Tai sit olin vaan syönyt jotain vähän kummallista.

Onko teillä muilla samanlaista, että yhtenä hetkenä uskoo ja suoraan sanoen on aivan varma, että nyt on tärpännyt (viime ja tässä kierrossa olen tuntevinani nippailuja sun muita oireita ihan kybällä), mutta sitten taas hetken päästä olen aivan varma ettei onni ole myötä tälläkään kerralla (tässä kierrossa yritin kotikonstein bongata ovista, mutta en havainnut minkäänlaisia merkkejä).

Kävin ennustajalla viime marraskuussa kun olin niiden kaikkien keskenmenojen jälkeen jo ihan toivoni menettäneenä ja ennustajaeukko povasi minun olevan vuoden päästä toisella tai kolmannella kuulla raskaana (eli vauva(t) syntyisi kesällä 2009). Plääh se käynti toi miulle elämänilon, uskon ja toivon takaisin, mutta nyt en kyllä jaksaisi millään niin pitkälle odottaa.. Joten tuosta tuo meitsin epäusko varmasti kumpuaa. Niin ja sitten teen kaikenlaisia kotiennustuksia asian suhteen (vaihtelevalla menestyksellä, eli ei ainakaan helpota oloa..)

Onko ensikoissa muita vaihtoehtohoidoista tai muista " huuhaa" -jutuista innostuneita??? Meikä on uppoutunut fengshuin, kivien ja värien maailmaan ja biorytmien olen huomannut vaikuttavan myös. Tosiaan monien mielestä tuollaiset ovat täyttä puppua, mutta minusta kivaa (ja ainakin osittain on ihan omakohtaisia kokemuksia että homma toimii..) Fengshuissahan kotona oleva baguan alue 7 vaikuttaa lapsiin ja luovuuteen ja juuri luin että myös viisauden ja itsensä kehittämisen alueella (8) olisi vaikutusta lasten saantiin... Ainakin meillä näistä alueista raivataan kaikki turhat romut pois ja ehkä mietin niille jotain vauvahaaveesta symboloivaa... Tai no tuolla 7 alueella onkin jo jotain tehty mutta haasteelliseksi asian tekee että sillä alueella on vaatehuone, vessa ja keittiön tiskiallas/roskis :( Nooh pitääpä huomioida tuo 8 alue ja korostaa 7 aluetta vielä olohuoneessa ;)

Jaahast, tälläistä siis tänäiltana :)

Zeria

Vierailija
38/43 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

zeria: Mulla on kans noita samoja tuntemuksia kun sulla. Toisinaan on ihan varma, että nyt tärppää ja toisinaan olen ihan varma ettei tärppää koskaan =( Todella väsyttävää ja epätoivoista tuntuu olevan tämä vauvakuume. Mullakin se keskenmeno ja takana ja välillä ajattelee, että tärppäshän se kerran niin miks ei toista kertaa? odottavan aika on vaan niin pitkä!

Kuten jo aiemmin olen maininnut, että testasin selvän ovisplussan viikonloppuna.. Nyt vaan ihmettelen täällä ihan pöllähtäneenä: olin homaavani tänään oikein reilut limat (en ole ikinä ennen bongannut moisia). Mitä ihmettä, plussa tuli jo monta päivää sitten? Miks nyt vasta limat jos ovis oli oletettavasti maanataina tai jotain? Ja nyt olen kyllä varma ettei ole pupuilusta johtuvaa, joten en sotke limoja miehen eritteisiin =) Tai sit ne valahti kyllä aika myöhään ulos. Pupuilut jäi eilen väliin näemmä. (hyi miltä kuulostaa näin jälkikäteen luettuna) Mies varmaan sais hepulin jos tietäis mitä kaikkee tänne tulee kerrottua:)

Taitaa olla aikas monella jännät paikat lähiaikoina testaillessa raskautta tai ovista!! Paljon plussia toivomma!!!!

Irish

Vierailija
39/43 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeria, mä myönnän olevani kiinnostunut huuhaasta:) Ihan kaikki muhun ei kyllä uppoa, esim. feng shuissa mua ärsyttää sellainen mies/nainen-vastakohtaisuusajattelu, mutta toisaalta siinä on oikeasti ihan järkeenkäypiä ajatuksia sisustuksesta ja huonekalujen asettelusta. Ja että sotkujen siivoaminen kaapeista ja nurkista tekee hyvää:) Meillä tuo baguan toteuttaminen on vähän hankalaa kun kämppä on pöhkön muotoinen. Suunnitelmissa ois kyllä siivota ja järjestää kämppää vähän paremmin ja voisin huvikseni kokeilla lisätä juttuja. Voihan sellainen tiedostamattomasti vaikuttaa oman pään sisällä.

Vyöhyketerapiaan menen maanantaina ekaa kertaa. Sen voi ottaa ihan rentoutumisen kannalta, mutta olen myös kuullut sen olevan yllättävän tehokasta, tai että ihmisille on tullut selviä tuntemuksia ja vaivoihinkin helpotusta. Tää terapeutti on erikoistunut endometrioosin hoitoon ja vaikka mulla ei olekaan sitä diagnosoitu (ainakaan vielä), niin ehkä sieltä saa apua.

Ja ).( jatkuu: Keskellä yötä saavuin sit kotiin, rakas oli onneksi vielä ihan hereillä eikä siinä sen kummempaa kuin ovesta suoraan sänkyyn :) Aamulla vielä varmistelut. Jostain syystä mä teen nykyään aika usein aloitteet, ainakin ovisaikaan! Toisaalta olen kyllä ainoa tässä taloudessa, joka on perillä mistään kiertopäivistä. Olen tosiaan varma, että ovis oli eilen ja ainakin muutama tunti ennen kuin pääsin kotiin. Lueskelin tässä netistä taas juttuja ja tietysti munasolu voi elää pitkäänkin, mutta paljon suurempi todennäköisyys tärpätä on kuitenkin, jos puuhailut ajoitetaan ennen irtoamista. Ei siis suuria toiveita tälle kierrolle :/ Mutta toivon mukaan mun kierto edes lyhenisi päivällä, kun ovis oli jo kp 14.

Jos osaisikin olla piinailematta, kun mahikset ovat aika vähissä... Pitäisi sekä rentoutua että saada muuta ajateltavaa! Stiin@lle kovasti onnea asunnonhankintaan, varmasti jännät paikat teillä!!! Meillä myös ehkä uuden kämpän etsiminen edessä, mutta vasta loppuvuodesta.

Irish79, oletko mitannut lämpöjä? Niistähän pitäisi näkyä, jos ovis on tapahtunut. Limaa voi tulla myös oviksen jälkeen, koska myös silloin saattaa erittyä pieniä määriä estrogeenia joka tuottaa limat. Siitä en ole varma, voiko ovis lh-huipusta eli ovisplussasta huolimatta jäädä tulematta. Eli että munasolu ei hormonihuipusta huolimatta olisikaan irronnut vielä? En tiedä. Mutta jos et ole varma, että ovis on tapahtunut (en itse luottaisi pelkkään testiin) ja ilmenee ristiriitaisia oireita niin kannattaa varmaan suhtautua sen mukaan, että se on vielä edessä! Ainakin jos on mahdollisuuksia miehen kellistämiseen.

Hauskoja päivänjatkoja kaikille!

syre kp 15/30

Vierailija
40/43 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syre: Kiva tietää, että limaa voi vielä erittyä oviksen jälkeenkin. Olin vaan jostain lukenut, että ovulaation jälkeen seuraa aina kuiva kausi ja siksipä ihmettelen täällä. Mulla näyttää tää kierto venyä pitkäks, koska nyt vasta ovis näyttäytyy. Kp ei ihan just muistu mieleen mutta mennään jo yli 20 reilusti. Ja tosiaan, pitää tuo ukkokulta selättää illan hämärässä.. Nyt se ei liikahdakkaan telkkarin äärestä. Jääkiekkoa tulee, ja se vie kyllä voiton musta =) Onneks finaalipelit alkaa vasta viikonloppuna ja sit ei ehkä enää tarvii ajottaa pupuiluja pelien väliin tai pikaisiin erätauolla...

En ole lämpöjä mittaillut, koska en usko pystyväni siihen ilman hirveetä stressiä. Ja toisekseen mä heräilen niin eriaikoihin aamuisin, joten ei se onnistuis siksikään.

No, nyt sit vaan odottamaan pelin loppua:D

Irish