Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMURUT VKO 13

24.03.2008 |

Uusi viikko, uusi pino, uudet kujeet

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli: mä myös varasin ajan Sanatoriin varhaisraskauden ultraan. puhelimitse. Maksaa 150 euroa ja siitä saa n.40 euron kelakorvauksen eli maksettavaa jää reipas satanen. Jutskaillaan vielä miehen kanssa että kuinka tehdään, kun oikeesti ei mitään varsinaista syytä ainakaan tällä hetkellä ultraan ole!! sitä on vaan niin kärsimätön kun kuukauden päästä on vasta eka neuvola;)..ja nää viikot mua mietityttää vähän, oisko niitä kuitenki enempi ku viimeiset menkat helmikuus oli suht niukat.

Mut siis ymmärsin et kaikki saavat sen kelakorvauksen automaattisesti.

Joku kirjoittikin että on tää touhua, ensin odotetaan sitä plussaa siihen tikkuun ku kuuta nousevaa ja sit kun sen saa niin sit alkaa jännitys et onko kaikki hyvin ja valtava odotus että pääsis eka neuvolaan kuulemaan pienet sydän äänet ja sit odotetaan ultria ja aina uusia neuvolakeikkoja ja lopulta alkaa synnytyksen odotus!!!;)

Vois ajatella että eka kerralla hermoilis kaikkea mahollista ja odottais neuvolakäyntejä yms. eniten, mut mulla on ainakin ihan toisinpäin, mitä useampi raskaus sen kärsimättömämpi olen odottamaan...onko se sit tää kun ikää tulee lisää vai se kun tiedostaa kaikki riskit niin tajuttoman hyvin..mene ja tiedä, kaikesta huolimatta odottavan aika ON pitkä!!!:o mut meil kaikillahan se on yhtä pitkä!!!:)

oliskos se V80 jolla tuli vuotoa, mikä tilanne on nyt????

valtavat lumipyryterkut kaikille, tinsku;)

Vierailija
42/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kun ei ne mensut oo vielä alkaneet. reilu vuos sitten oli km viikolla yhdeksän. nyt en sitten kyllä uskalla edes testiä tehdä ennenkuin joskus parin viikon päästä. viikon verran on nyt mensut myöhässä ja pitihän se jo käydä katsomassa että la olis 30.11. Jos nyt niin kävis että kuitenkin...

Toisaalta olis kauhee vauvakuume, toisaalta taas ikää niin paljon, että ei tarttis oikeestaan enää vauvaa. Mulla kolme aikuista lasta ja miehellä yksi. Miehellekään en uskalla puhua, kun hän oli viimeksi niin innoissaan että heti hehkutti kaikille tutuille. Pitäs vaan muistaa teeskennellä menkkoja taas huhtikuun lopulla. Onneksi se on helpompaa nyt kun mies aloitti taas työt lomautuksen jälkeen ja on viikot poissa kotoa. Jos siis edes tarttee teeskennellä. Kun tuntuu että kyllä ne parin viikon kuluessa alkavat.

Vaikiaa aikaa kun ei voi kenenkään kanssa asiasta puhua. Siis muualla kuin täällä. Siks kait olikin pakko kirjoittaa, että edes jollekin saan asiasta kertoa.

Ja kaikkein hulluinta asiassa on se, että sain juuri työpaikan ja koeaika on neljä kuukautta. Olen jo ehtinyt sitäkin miettiä, että ehtiiköhän se mahdollinen raskaus ruveta näkymään ennen sitä. Et silviisii. Kaikenlaisia ongelmia sitä ihmisellä onkin.

jos tää nyt on raskaus niin rv olis 4+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kun varasin ajan netin kautta, että olisiko se pitäny jotenkin erikseen soittaa ja ilmottaa, että haluan alkuraskauden ultraan. No oon noin ennenki varannu ajan ja on siellä kai ultralaite joka gynen huoneessa. Saakohan niistä kaikista automaattisesti kuvan muistoksi? Olis niin kiva. Mut pääasia, että nyt näen että kaikki on ok ja onko enempi kuin yksi. (hirvittää vähän mahdollinen kaksosraskaus) Milloin sulla on ultra? Mulla on 16.4. Tuntuu, että siihen on ikuisuus.

Missä neuvolassa muuten tuut käymään? Minä Kirkonmäen neuvolassa, aattelin vaan että törmätäänköhän me joskus livenä :)

Nyt lähden saunomaan. Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Koralli kera Aarteen

Vierailija
44/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uutena ajattelin ilmaantua paikalle...:) Meillä la olisi marraskuun aivan alussa joten marrasmuruihin taidetaan kuulua. Ja ensimmäinen vaavi siis tulossa.

Minulla oireina on ollut ääretön väsymys ja pitkin päivää jatkuva kuvotus. Ruoka onneksi helpottaa. Ja nukkuminen! Vaikka nukkuisi 10 h yöunet, voi ihan hyvin pari tuntia ottaa päikkäreitä vielä.. Alavatsakipuja on välillä voimakkaitakin ja toispuoleisia. Ennen raskauden varmistumista luulin että menkat alkaisivat kun vatsaan koski niin vietävästi mutta ei ne alkaneetkaan sitten..

Mukava lukea muiden kokemuksia ja seurata muiden raskauden etenemistä.

Luin nuo aikaisemmat viestit, ja voimia sinulle jonka raskaus oli päättynyt ennenaikaisesti!

8+

Vierailija
45/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aika hauska homma, nimittäin minäkin kuuluisin oikeesti Kirkonmäen neuvolaan, mutta oon varannut ajan jo torkinmäelle kun siellä on niin ihana terkka!!!!:) oon aina aikasemminkin käyny siellä.

Nyt oli sellanen tilanne et jos asuttaisiin naapuritalos kuuluisin virallisesti Torkinmäen neuvolaan eli se alueraja menee kutakuinkin täs meikäläisen tontissa!!!:) Työni puolesta tiedän terveydenhoitajia myös Kirkonmäen neuvolassa eikä mulla kyllä heistäkään mitään huonoa sanottavaa ole, päinvastoin. Mulla nyt on vaan tällainen päähänpinttymä et Torkinmäellä haluan tämän viimeisenkin raskausajan käydä.

Sanatorissa on kaikilla gyneillä ultralaittteet. Mulla aika sinne 8.4.

Mistäs sen tietää vaikka asuttais lähes naapureina...hih!!!;) ;)

Teretulemast kaikille uusille marrasmasujen kasvattajille!!!!

Tinsku

Vierailija
46/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tullut tuhrua, pari kertaa muutamia rusehtavia tippoja. Tänään kävin ekassa neuvolassa ja terkkari vakuutti, ettei ole mitään syytä huoleen, jos muutama tippa tulee. Jos tulee runsaasti, niin kuin olisi menkat, niin sitten on jo syytä huolestua.

Shayen 6+5

Vierailija
47/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Huokaus, sanoja ei ole..

voimia myös muille jos on muitakin jotka alkumetreillä ovat vaavistaan joutuneet jo luopumaan.

Ajattelin muutaman rivin tännekkin kirjoitella pitkästä aikaa. Enemmän tulee oltua tuolla suljetussa yhteisössä. Muistattehan että kaikki olette tervetulleita myöskin sinne:) Linkki tais olla tähänkin pinoon jo laitettu.

Koralli ja Tinsku täällä kans yksi Kokkolassa asustelija.

Taidetaan aika lähekkäin asua täällä sillä täälläkin käydään Kirkonmäellä neuvolassa;) Ja lähellä menee raja myöskin siihen et kuulutaanko Torkinmäelle vai Kirkonmäelle.. Torkinmäelle olis meiltä lyhyempi matka. Vaan ku kaikilta kolmelta oon käyny samassa paikassa niin miksi vaihtaa enää tälle luultavasti viimeiselle.

Huomenna toinen ultra.

Hirveesti ei jännitä, tiedän jo et asukki on oikeassa paikassa ja sydänkin oli alkanut pari viikkoa sitten sykkimään. Ja kun oireita on ihan kiitettävästi niin eiköhän siellä kaikki kunnossa ole.

Nyt alkaa silmät oleen jo niin solmussa, et parempi mennä nukkumaan. Ihmettelen miten näin myöhään olenkaan vielä hereillä.

Aamulla sit väsyttää ku ipanat päättää herätä klo. 5.30 tai jotain..

Hyvää yötä kaikille!

Ipan@ kera pavun rv 8+5

Vierailija
48/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vai että on täällä lisääkin saman " kylän" asukkeja!!!;) Kiva juttu!!!!

Täällä esikoinen on sairaana, ruokatorven kohdalta valittaa kipeäksi, ei flunssaa tai mitään muutakaan, ajattelin et voiskohan se olla närästystä tms? Vastaavaa on ollu tänä vuonna jo muutaman kerran mutta nyt se ei tunnu menevän ohi vaan on vaivannut koko viime yön..varasin yksityiselle ajan jo eilen ja saatiin jo tälle päivälle aika. Pikkasen hirvittää kyl mitä se voi olla...No onneks meillä on hyvä lastenlääkäri tuolla Sanatorissa, että asia varmasti selviää!

Talvihan se tuli uudelleen, ei muutaku hiihtämään!!!!:)

Palailemisiin

tinsku+piitu 5+2

Vierailija
49/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaukselle suuri voimahali ja koita jaksaa:(

).( Täällä ei olo helpota, paineet taitaa olla yhä koholla, kovaa pääsärkyä ja huonoa oloa..Pitäis ottaa tosi rauhallisesti mutta en oikein osaa..Mielitekoja on tullu, piimä ja suolakurkku,yhdessä, lasiin piimää ja dippaan suolakurkkua sinne:D viimeksi salmiakkia ja suolakurkkua ja jäätelöä yhdessä:)aivan ihmeellisiä nämä tällaset, suolakurkkua vaan ei nyt sais syödä ku on tosiaan paineet niin korkeelle:S

Mites muilla, onko kummallisia mielitekoja? vai olenko ainut tällanen kummallinen:D yhdellä ystävällä oli ensimmäisessä raskaudessa mitä ihmeellisin himo, dippaili makkaraa jäätelössä,hyi:D

Meillä ei ainakaan ole nuista sairaaloista kovin mahdollisuuksi, LKS on ainut,että ei tuu valinnanvaikeutta!!

Onko vuodot jo loppunu heillä joilla on vuotanum korallilla ainaki oli..mutta eikös jollaki muullaki vuotanu?vai pettääkö mulla muisti ihan totaalisesti..

Nyt esikko huuttaa äitiä tuolla että täytyy mennä kahtoon mitä herra on vailla:)

Hyviä vointeja

Simppu rv8+2

Vierailija
50/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille vanhoille ja uusille marrasmuruille :-)

Viime viikolla kävimme alkuraskauden ultrassa. Siellä oli meille järkyttäviä uutisia: Tuulimunaraskaus. Koko viime viikon surin tätä asiaa :-(

Menimme eilen toiseen paikkaan tuulimunaraskauden kontrolliin, koska mitään vuotoja tai vatsakipuja ei ollut vielä tullut.

Hetken ultrattuaan lääkäri totesi, että kyllä tämä on kaikkea muuta kuin tuulimunaraskaus. Siellä pienen pieni sydänkin jo sykki!!! Sanoinkuvaamaton tunne!!!

Minulla ei ole mitään raskausoireita, viikot nyt 7+2. Esikoisesta olin oksentanut 24/7 tähän mennessä jo 3,5 viikkoa. Oksentaminen alkoi hänen odotuksessaan siis jo ennen kuin raskaustesti näytti plussaa ja jatkui viikon 16 loppuun. Toisaalta hyvä näin, koska Essi on vielä niin pieni (juuri täyttänyt 8kk).

Nyt Essi heräsi aamupäiväunilta, täytyy siis lopettaa tällä kertaa tähän.

Essinmamma 7+2

Vierailija
51/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn aivan uutena ja untuvikkona mukaan tänne keskusteluihin. Toissapäivänä plussailin, ah tätä riemua=)

Pientä pelkoa kuitenkin, että voi tapahtua vaikka mitä vielä. Nettilaskurin mukaan la 1.12. Vatsaa nipistelee ja kamala väsy ollut pääsiäisestä asti. Ja flunssa iski:(

Riksutes 4+3

Vierailija
52/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui ihan mainita, että toisen laskurin mukaan siis la 29.11. Että siksi täällä=)

Vierailija
53/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tarina! Mutta upeaa että kaikki on nyt hyvin ja pieni esihenkilö kyydissä mukana!

Miten muuten, kerroitteko tälle ensin ultranneelle lääkärille, että tulipa mokattua nyt melko pahasti? Tuollahan väärällä diagnoosilla ois voinut olla vakavia seurauksia muutenkin kuin teille aiheutetun henkisen tuskan puolesta..

).( [toistaiseksi, kohta hyvin (.) ]

Kykenin tänään opettamaan koko päivän, eikä pahoinvointikaan kovin vaivannut. Jeje! Huomenna pitäisi vielä jaksaa päivä töitä ja kokousputki klo 19 asti illalla, mutta sitten saa levätä viikonloppua. (Ikään kuin tuo mahan ulkopuolinen juniori jotenkin antais meidän " levätä" .. ;) No, ainakin aika kuluu nopeasti tässä häärätessä.

Täältä ei tämän enempää, siirryn lapsen seuraksi katsomaan buu-klubbenia.

zel & z 8+5

Vierailija
54/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Uutena hiivin myös mukaan tähän ketjuun.

Lauantaina on plussattu. Taustasta sen verran, että 9kk yritystä on takana, nyt oli jo Terolutit käytössä, kun on niin mahdottoman pitkä kierto ollut muuten... Ja kolmannesta Tero-kuurista sitten onnistui!

LA olisi 28.11, mikäli kaikki menee hyvin. Asun myös pk-seudulla, mutta synnäristä ei ole vielä hajuakaan... ;)

Tässä on viikko mennyt aika kummallisissa tunnelmissa. Kyseessä on ensimmäinen raskaus, itse olen 28 ja mies 30-v. Uutta ja ihmeellistä on tämä kaikki... eikä sitä meinaa oikein vielä uskoakkaan. Ja hieman pelkää, meneekö kaikki kuitenkaan hyvin. Eli ei uskalla vielä itse ruveta täysiä iloitsemaan. Jännittyneenä ja varovasti vaan.

Eilen soitin kuitenkin jo neuvolaan ja sain ekan ajan 21.4. Silloin olisi 8+4 ja sitten siitä 2-3 viikon päästä kuulemma eka ultra.

Olo on itsellä aika normaali. Rinnat aristavat jonkin verran ja nenä on tukossa. Tänään olen myös palellut... mittasin lämmön ja se oli juuri sen reilun puoli astetta koholla. Huono olo ei ole, onneksi!

Toivon ettei pahoinvointia tule vielä muutamaan viikkoon, koska en millään haluaisi töissä kertoa raskaudesta. Olen vielä koe-ajalla ja se loppuu vasta 2.5. Siihen asti yritän pitää homman vielä ihan salaisuutena siellä, koska on hieman pelko siitä, jatkuuko työ, mikäli raskaus tulee ilmi. ;( Mulle kuuluisi sitten kuitenkin 3 kk palkallinen äippäloma, eli yritän sinnitellä jotta työ säilyisi! ;)

Mutta, mukavaa että täällä on muitakin lähes samoilla päivillä (tai LA:lla) olevia, on jotenkin mukavaa jakaa fiiliksiä!!

-tiutiu 4+6

Vierailija
55/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä puhelikin jo alkuraskauden ultrasta. Ajattelin kanssa mennä, mutta mietityttää milloin se olisi ajankohtainen, onko esim. rv8 liian myöhään, kun np-ultra on kuitenkin jo rv 12-13..? Väsymys on kyllä melkoinen ja rinnat tööööööörkeän kipeät, en muista että esikoisesta olisi ollut ollenkaan näin kipeinä. Koko ajan myös palelee. Noh, ei saa valittaa - ihana odotella masun kasvua :).

Vierailija
56/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikkoja huimat 5+1 :D

Vierailija
57/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääätin tulla tännekin kertomaan kuulumisia.

Eilen käytiin ultrassa ihan ekaa kertaa elämässä. Siellä se pikkuinen oli ja sydän löi niin vimmatusti... Pituuttaa pienellä oli ihan 9,1mm. Oli ihana nähdä se, kun ei tosissaan koskaan aikasemmin oo tässä tilanteessa ollut. Tänäänkin on pitänyt moneen kertaan tuijotella tuota kuvaa, ku ei vieläkään meinaa uskoa asiaa todeksi...

Tinsku ja koralli: Mun on ihan pakko kysyy millaseen ultraan te ootte menossa, jos se maksaa niin paljon (siis 150¿)? Meillä tosissaa tehtiin siis ultraus eilen siellä Sanatorilla (Kokkolassa) ja hintaa oli kokonaisuudessaan 76¿ ilman kelan korvausta (mulla ei oo kela-korttia ku hukka on sen vienyt, pitää hakea korvaus itte). Jäin ihmettelemään, et miten niissä hinnoissa voi olla noin hirveitä eroja? Tosin riippuuhan se tietty kai jonkin verran lääkäristäkin, mut kuitenkin tuo ero tuntuu aivan liian isolta...

TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE! Ja onneks olkoon. Kasvatellaan näitä masuja yhdessä ja toivotaan et kaikki menee hyvin.

ISOJA HALAUKSIA niille, joilla ei pikkuinen pysynytkään mukana pidempään. Ei oikein osaa sanoa mitään asiaan, yrittäkää jaksaa...

-J.Adelina & pieni 8+0-

Vierailija
58/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nasse75:

Joku täällä puhelikin jo alkuraskauden ultrasta. Ajattelin kanssa mennä, mutta mietityttää milloin se olisi ajankohtainen, onko esim. rv8 liian myöhään, kun np-ultra on kuitenkin jo rv 12-13..?

Niin, läheinen ystävätär on siis naistentautien lääkäri. Soitin hänelle, kun tuota vuotoa tuli hiukkasen alkuraskaudesta, ja hän neuvoi menemään varhaisultraan vasta viikoilla 7-8. Sitä ennen ei kuulemma välttämättä näy kuin jotkut raskausontelot vai mitkä lie - ja sittenhän vain huolestuu itse turhaan. Kasiviikolla pitäisi jo sykkeen kuulua. Tämä oli siis vain yhden lääkärin mielipide, ja toki aiemminkin VOI jo alkiokin olla nähtävissä.

Sain itse opetuksen siitä, ettei kannata hötkyillä, tän ekan kanssa. Sydänääniä kuunneltiin omasta toiveesta jo varhain ekaa kertaa ja niitä ei kuulunut. Voi että oli tuskaa se odotus, että pääsi ultraan! Kaikki oli sitten kuitenkin ihan hyvin, joten turhaan olin itseäni piinannut.

Vaikka np onkin jo viikolla 12, se 4-5 viikkoa tuntuu kyllä ikuisuudelta, jos epäilee jonkin olevan pielessä... Itseä tuo pikku vuotoepisodi mietityttää, muuten en varmaan yksityiselle menisikään.

Tuskaa muuten, kun kohta alkaa Rimakauhua ja rakkautta, ja olen aina tottunut ottamaan pari lasia punkkua sitä katsoessa - siinä sarjassa kun tissutellaan koko aqjan, alkaa tehdä viiniä mieli... No, ehkä teetä sitten vain, englantilainen tapa sekin.

Meku72

Vierailija
59/82 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola tänään. Hui ku jännitti.:) Mut oli tosi mukava terkkari,et mukavaa täst tulee.:) Se oli laskenu jo lasketun ajan valmiiks,puhelun perusteella,ni nyt äitiyskortis on sit laskettu aika 31.10.,vaik ite olin laskenu 30päivän mukaan,et olis ollu 2.11. Mut ehkä mä nyt kuitenki pysyn täs porukas mukana,ku todennäköstä kuitenki,et syntyy vast sit marraskuussa.:)

Mukavaa kevään odotusta kaikille!:)

Vierailija
60/82 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utra oli eilen ja kaikki kunnossa. Syke näkyi ja pikkuinen oli kasvanut, muutaman päivän pienempi kuin viikot menkoista. Vaan la tarkastetaan vasta sitten niskapoimu ultrassa.

Huonovointisuus jatkuu, eilen jäi kuopuksen jumppakin välistä. Onneks mies meni niin ei tarvinu pikkuisen kärsiä äidin olosta.

Nyt lapsille aamupalaa.

Ipan@ rv 9+0