MARRASMURUT VKO 13
Kommentit (82)
Soitin Sanatoriin ja varasin ajan ja samalla kysyin käynnin hintaa niin vastaukseksi sain 150e josta saa 40e kelakorvauksen, mut mikäs siinä jos kerta halvemmalla selviää!;) Taidan soittaa sinne vielä ja kysyä mikä se homma oikeen on, oon nimittäin kuullut joskus aiemminkin että se olis siinä 70e paikkeilla...
Kiitos kun kerroit.
Täällä olo jatkuu väsyneenä mutta muuten hyvänä, onneksi!!!:)
Uusia oli tullut mukaan, tervetuloa!!:)
Aurinkoista päivän jatkoo kaikille!!!
tinsku ja piitu 5+3
Niin, oon miettinyt koska sinne neuvolaan pitäis soitella? Nyt tosiaan about viidennellä viikolla, ja jossain sanottiin että seiskaviikolla kannattais alkaa soitella vasta aikaa sinne päin?
Niin, oon miettinyt koska sinne neuvolaan pitäis soitella? Nyt tosiaan about viidennellä viikolla, ja jossain sanottiin että seiskaviikolla kannattais alkaa soitella vasta aikaa sinne päin?
Mulle ne sano puhelimessa jo, et hinta on varmaan 70-100¿. Mut ihan hyvä, ettei ollut kalliimpi. Ja oli se kyl ainakin mulle sen arvoistakin. Nyt vasta alkaa tuntua todelta, että tuolla mahassa on asukas.
Tälle päivälle pitäis keksiä jotain kivaa tekemistä ku ulkonakin on noin kiva ilma. Aurinko paistaa, oltiin äsken koiran kans ulkona. Pitää varmaan lähteä tekemään äitille lumityöt, kun se on ollu viikon reissussa, eikä taida päästä sisälle ku illalla tulee kotiin. Taitaa olla sen verran lunta pihalla edessä...
-J.Adelina-
Tulin tuolta joulukuisista tänne kurkkimaan,kun Korallille olis asiaa..Eli
Koralli: Mä oon käyny tuolla kuumeilupuolella kurkkimassa sitä sun ekaa plussatestiä, kun tänä aamuna tein samanlaisen ja näyttäis aika samanlainen viiva siinä olevan. HUI! Oon muutenkin seuraillu sun taivalta ja oon tosi onnellinen sun puolesta! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ja siis, kiva, kun laitoit niitä kuvia..
t. iiiiik kp 27/27-41 tai toivottavasti rv 3+5 (hui miten vähän!!!) yk 6 tai 7
Aloin vuotaa, oireet katosi, maha tuli kipeäksi eikä testiin enää tullut viivaa... olo on tyhjä.
Onnea teille muille matkaan!
Osaanotto Jaffa76!! Tämä on niiiin surullista... kun kuitenkin odotus on kaikesta huolimatta niin korkealla... Tsemppiä ja jaksamista surussasi!
Koralli73:
Uusi viikko, uusi pino, uudet kujeet
riksutes: mä olen jo ottanut yhteyttä neuvolaan, vaikka tänään viikkoja 5+0. Soitin toissapäivänä, oli kuulemma ihan oikea aika soittaa. Eli periaatteessa heti, kun on plussannut, voi varata aikaa...
Sain itseasiassa jo postia neuvolastakin! Tänään tuli tietopaketti, ruokavaliosta, alkoholista yms ja esitetolomake + muita " virallisia" papereita... Hurjaa...
tiutiu 5+0
Essinmamma.. Olit varmasti onnesta soikeena, kun kuulit, että masussa jumputtaakin pieni sydän :) ihanaa!
fanny 10+5 (lokakuisista vierailulla)
edelleen elimistossa pisimmillaan ( ainakin 2-4viikkoa ) 3kk, ne eivat siis noin vain katoa! Eli kannattaa tarkastuttaa etta oliko sita raskaana alun alkujaankaan... Gynella kayminen varmasi olisi se paras vaihtoehto tallaisessa tilanteessa silla useamman keskenmenon syita kannattaa tutkia ( jos niita siis sitten tulee enemmankin ).
Jaffa sinulle pahotteluni ja voima haleja xx
Jaffalle suurensuuret pahoittelut ja haleja!!! :(
Ipan@ ja Tinsku: kiva että on saman kylän flikkoja täällä :) Mä asun Isokylässä, sen verran voin paljastaa, kun on kumminkin aika iso asuinalue :) Jotenka en taida ihan teidän naapurissa olla, täältä on selvästi lyhyempi Kirkonmäen neuvolaan. Soitinkin eilen aikaa ja 21.4. on eka neuvolakäynti.
Olipas niistä Sanatorin hinnoista nyt epäselvyyttä. Hyvä juttu jos maksaa vaan tuon reilut 70 euroa ja jos siitä saa vielä kelakorvausta?
Ootko JennyAdelina kans Kokkolasta? Ihania ultrakokemuksia sulla!
Essinmamma: aivan järkyttävä tuo sun juttu, ensin saa itkeä tuulimunaa ja sit löytyykin sydämenlyönnit. Huh-huh. Olipa hyvä että kaikki kääntyi parhaiten päin, nyt vain onnellista odotusaikaa sulle sinne!
[b]iiiik[/b]: Mitä mitä, plussako sullakin, upeaa!!!! Onko sulla kuvaa testistä jossain? Joulukuisiin taitaa sulla mennä laskettu aika, vai? Oon tosi iloinen sun puolestas!!! :)
Täällä mennään samaa rataa kuin ennenkin. No ehkä mahajomotus, se menkkamainen, on nyt loppunut. Selkää särkee kyllä edelleen. Rintojen aristus on vähentynyt. Toivottavasti täs yhä ollaan raskaana silti. Oikein kuvittelemalla on ehkä parina iltana tuntunut oikein oikein lievää etovaa oloa. Mut voipi tosiaan olla ihan kuvitelmaa. Täs niin kovasti toivois, että tulis jotain lisäoireita.
No parina iltana on kyl väsyttäny toden teolla. On yritetty kattoa nauhotettuaja ohjelmia miehen kans lapsen nukkumaan menon jälkeen, mut kymmeneltä oon kahtena iltana nukahtanu tv:n ääreen, ja se on mulle kyl poikkeuksellista, minä joka yleensä kukun aina puoleen yöhön. Nyt ei ole parina iltana pysyny silmät auki, katsotaan onko jatkossa samoin.
Koralli & Aarre rv 5+1 (tai 5+4)
Joulukuisiin, joo! Ei oo testistä kuvaa. Mut melko samalta näyttää, ku se sun eka.. Ja sit tein tänä aamuna quickvuen ja plussaa sekin. Ihanaa! Sitäpaitsi mä oon aikainen oireilija.. Kunnon kuvotukset ja KARMEA nälkä on jo astunu kehiin.. Ja tietty se ihana väsy.. Kumpa vaan pikkuinen pysyisi matkassa meillä kaikilla!
Ihanaa, kun täällä kaikki niin hengessä mukana.
t. iloinen iiiik
Jaffalle Valtavasti voimia!!!!..koita jaksaa surusta huolimatta!!!Joohan!?
Koralli: Juu, asustelet pikkasen eri suunnassa ;)
En muuten soittanu vielä sinne Sanatoriin siitä maksusta, unohdin, mut ma pirauttelen.
Omaan napaan ei mitää edellisestä poikkeavaa, eli väsymys ja tissikipu ovat ainuita raskausoireita tällä hetkellä. Fiilis on alusta asti ollut sellanen en taitaa prinsessa olla tulossa...jotenki vaan on sellanen tyttömäinen olo, hassua et jo tässä vaiheessa. Ehkä se johtuu kuitenki siitä että en ole syönyt mitään makeaa sen jälkeen kun +testin tein, ei vaan kertakaikkiaan maistu, jopa tavallinen jugurttikin maistuu äklön makealta. Tavallista ruokaa ja leipää menee senkin edestä!!!:) Näin oli esikoisprinsessaakin odottaessa ja poikaa kun odotin maistui aivan kaikki, makea ehkä enempiki ku normaalisti, jos se ny yleensä on mahollista mulle joka oon tavallisesti aivan tajuton herkkuP.....:)
No, kyllä tää mulle sopii, eipä tuu hamstrattua liikaläskiä!!!!
Mukavaa lauanataipäivän jatkoo teille kaikille!!
tinsku ja piitu 5+4
iiiik: ihanaa, että tuli toisellakin testillä plussa. Nyt vaan tarrasukkia pienelle kovasti!!! Onnellista odotusta!
Tinskun tyttöolosta tuli mieleen, että mulla on kyllä poikaolo. Esikoinen on poika ja jotenkin sama fiilis on taas. Kun ei pahoinvointiakaan ole jne. Sitä paitsi mieskin näki jo unta, että poika syntyi :)
Tyttöä me kyl " enempi" on toivottu, jos niin voi sanoa. Mutta en mä sitä poikaakaan pois anna :) Toisaalta helppoa, että on kaikki vaatteet valmiiksi. Ja vielä kun suht samaan aikaan on laskettu aika kuin esikoisestakin, niin käy samat haalaritkin päälle.
Touhut tuli tähdättyä myös täysin ovispäivälle, ja eikös silloin tule ennemmin poikia kuin tyttöjä. Joten poikafiiliksellä täs mennään.
Ihan ensin pahoittelut joukosta poistunee(/i?)lle.. Toivottavasti tärppää pian uudelleen.
Täällä viikkoluku alkaa jo 9:llä, jeje. Jospa tää etomuskin tästä vähitellen lähtisi..? Toivoisin sen pois viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, kun tuo mahan ulkopuolinen juniori menee isälleen pitkäksi viikonlopuksi ja me lähdetään siipan kanssa kahdestaan reissuun.. Ja ois sitä ennenkin jotain töitä kiva kyetä tekemään. Mulla on tutkimustyö, jota kukaan muu ei oikein voi mun poissaollessa mun puolesta tehdä, eikä siihen tutkimiseen keskittyminen ole kovin helppoa jos koko ajan yrjöttää.
Sukupuolioloja mulla ei oikein vielä ole. Tai siis ennen raskautta ilmoitin, että aion synnyttää pojan ja sen nimeksi tulee Kaspian (muut vanhemmat tyrmäs nimiehdotuksen alkuunsa, se siitä.. ;), mutta en kyllä tiedä yhtään kuinka päin tää menee. Jos pitäis oireista jotain päätellä niin eikö hillitön himo kokolihaan, kaikkeen suolaiseen, (veren)punaiseen väriin ja viimeksi meetwurstiin enteilisi jotain testosteronipitoista otusta? Siippa taas on ihan saletti että tulee tyttö, se säästää jo pulloa aitoa rosesamppanjaa nimiäisiä varten. No, rakenneultrassa se ehkä selviää... Tai viimeistään sitten kun laps on iso ja osaa kertoa itse.
-zel & z, 9+0
Juu! niinkuin huomaatte, olen hieman väsynyt tänään.
Tässä juon kahvia, dippaan Valion Edamia kahviin ja yritän epätoivoisesti saada aikaan jotain viestin tapaista. En ole kirjoitellut nyt pariin päivään mitään, aika on mennyt omassa navassa...ja tämän perheen navassa. Tunnen olevani perheeni napa välillä...
Tälle maankamaralle ei kuulu mitään uutta.
Odottavan aika on pitkä, tutkitusti vielä 1,6 kertaa pidempi kuin kuluva aika! Joten piiitkä on....iso maa ja piiitkät minuutit!!
Kaikille hyvät lauantait! Tasapuolisesti.
Riesa ja Riesas lilla lycka = onni
..Hienoa ja tarrasukkia kovasti sinullekkin matkaan!!:)
Jos nyt näitä tyttö/poika oloja alkaa miettimään niin multa kyllä puuttuu se pahoinvointi joka yleensä tyttöä odottaessa on..esikoista odottaessa en oksentanu mut yökkäiltyä tuli muutama aamuna. Nyt vain vähän etoo välillä mihin aikaan päivästä sattuu.
Ruokailuun ja nesteytykseen oon kyl kovasti panostanu, kahen tunnin välein syön jotain ja juon pari litraa päivässä vettä, et oisko sillä jotain tekemistä sen kans ettei kunnon yökötys pääse tulemaan, tiedä häntä!?;)
Oikeesti ei ole mitään väliä kumpi tulee, kunhan vaan tulee!!!:)
Nyt on mentävä huilimaan et jaksaa yön olla töissä...huh..
tinsku ja pikku piitu
Mäkin liittyisin tähän klubiin jos lupa annetaan...;)
plussa rävähti testiin 24.3, ihan yllättäen. talosta löytyy yksi lapsukainen ennestään, neiti melkein jo 5 vee.
tätä raskautta ei ehditty sen kummemmin odottelemaan, vuosi ollaan vaan jo pohdittu koska olisi oikea aika jne. tämä pikkukaveri päätti että nyt on. ylettömän onnellisia ja kiitollisia tästä olemme, kunhan saisimme yhtä onnellisten tähtien alla kulkea marraskuulle asti.
nettilaskurin mukaan la ois 25.11.2008, sitä siis odotellessa. =) mä oon aina inhonnut marraskuuta, nyt muuttuu senkin asian laita. ;)
eka neuvola on varattu ja se on parin viikon päästä, nyt on ilmeisesti viikkoja kasassa 5+4. että pitkästi on matkaa vielä edessä.
oireilua ei sen kummemin ole ollut, muuta kun armoton väsymys ja rintojen aristus. kahtena päivänä oli tosi ällö olo mutta se meni ohi, ainakin toistaiseksi. en kyllä esikoltakaan oireillut mitenkään erityisemmin.
raskaus sinällään vähän jännittää koska mulla oli esikolta paha raskausmyrkytys ja sen uusiutuminen pelottaa ihan kamalasti. pidän sormet ja varpaat ristissä että tällä kertaa se jättää mut väliin.
hmmm, np-ultra pitäisi ilmeisesti varata, mutta millos siihen oli paras ajankohta? meillä kun kunta ei tarjoa kun " toteamisultran" . kaikki tuntuu niin uudelta ja ihmeelliseltä, johan siitä edellisestä raskaudesta on viitisen vuotta.
Mäkin liittyisin tähän klubiin jos lupa annetaan...;)
plussa rävähti testiin 24.3, ihan yllättäen. talosta löytyy yksi lapsukainen ennestään, neiti melkein jo 5 vee.
tätä raskautta ei ehditty sen kummemmin odottelemaan, vuosi ollaan vaan jo pohdittu koska olisi oikea aika jne. tämä pikkukaveri päätti että nyt on. ylettömän onnellisia ja kiitollisia tästä olemme, kunhan saisimme yhtä onnellisten tähtien alla kulkea marraskuulle asti.
nettilaskurin mukaan la ois 25.11.2008, sitä siis odotellessa. =) mä oon aina inhonnut marraskuuta, nyt muuttuu senkin asian laita. ;)
eka neuvola on varattu ja se on parin viikon päästä, nyt on ilmeisesti viikkoja kasassa 5+4. että pitkästi on matkaa vielä edessä.
oireilua ei sen kummemin ole ollut, muuta kun armoton väsymys ja rintojen aristus. kahtena päivänä oli tosi ällö olo mutta se meni ohi, ainakin toistaiseksi. en kyllä esikoltakaan oireillut mitenkään erityisemmin.
raskaus sinällään vähän jännittää koska mulla oli esikolta paha raskausmyrkytys ja sen uusiutuminen pelottaa ihan kamalasti. pidän sormet ja varpaat ristissä että tällä kertaa se jättää mut väliin.
hmmm, np-ultra pitäisi ilmeisesti varata, mutta millos siihen oli paras ajankohta? meillä kun kunta ei tarjoa kun " toteamisultran" . kaikki tuntuu niin uudelta ja ihmeelliseltä, johan siitä edellisestä raskaudesta on viitisen vuotta.
Minulla tulee suurimmaksi osaksi vain lueskeltua teidän juttuja, mutta nyt koitan saada suutani auki.. mikä tosiasiassa on melkein kokoajan auki, koska haukottelen jatkuvasti :)
Mieletön väsymys vaivaa.
Käyn nukkumaan iltaisin yhdeksältä ja nukun sen kymmenen tuntia + päikkärit jos olen aamuvuorossa ja silti väsyttää.. milloinkahan tämä helpottaa?
Pissalla saa juosta jatkuvaan ja hyvin usein myös yöllä joudun heräämään vessaan, missä käynkin sillai puolinukuksissa.. ihme että ylipäänsä löydän tieni vessaan enkä esim vaatekomeroon :)
Vasen käteni (sormet) haisee aika ajoin ihan raudalle tai vanhalle hopealusikalle, mistähän kummasta moinen??
Kiukkunen olen kuin ampiainen, mistä saa kärsiä kaikki ja illalla nukkumaan käydessäni omatunto kolkuttaa kun olen ollut kiukkupussi lapsille.
Hyvä etten eilen illallakin mennyt herättämään lapsia kesken unien ja pyytämään anteeksi huonoa käytöstäni :(
Sitten eräs vaiva mikä ei saisi mennä pahemmaksi, näet ummetus. Se astui kehiin samantein plussan kanssa. Saako odottajat ottaa sitä levolakkia? (vai mikähän se nyt oli)
Ei oikein noi luumut houkuta...
Turvotusta löytyy täältäkin ja housut ei mahdu jalkaan enää kunnolla. Olen hoikka normaalisti ja nyt kun turvottaa, ei normaalit käyttövaatteeni enää sovi, siispä otin käyttööni väliaikais niksin jolla selviän siihen asti että pääsen housu ostoksille. (lue: ilkeän mennä mammahousu ostoksille tän pienen kuplani kanssa)
Laitoin kumilenksun kiinni napinläpeen ja kiepsautin lenkin napiin... avot näin sain hiukan pelivaraa :)
Mies nauroi keksinnölleni, mutta se saa nyt olla hetken ja eihän se näy paidan alta mihinkään..
Neuvolan sain tilattua eilen ja sain sen jo viikolle 8+0, jänskättää.
Mies lähtee mukaan koska tämä on hänen ensimmäinen lapsensa ja haluaa olla kaikessa mukana.
Lähdenkin nyt tästä omaa napaani purkamasta saunan lämmitykseen josko sitä taas hetken jaksaisi keikkua pystyssä ennen höyhensaarille menoa :)
Suuret pahoitteluni marrasmuruista pois jääneille ja tarrasukkia mukana oleville.
KMK75 6+4
Minä kävin alkuvaiheessa pari viikkoa sitten jo ultrassa koska rviikoista ei ollut varmuutta, ja olin silloin lääkärin arvion mukaan 6 viikolla. Siellä pieni pähkinä keinui, ja sydän tykytti jo kovin! Oli ihana nähdä että siellä oikeasti oli jotain koska sitä kun ei oikein muuten ymmärrä olevankaan... kun ei ole vielä muita kun näitä " fyysisiä" oireita.:)
8+