Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMURUT VKO 13

24.03.2008 |

Uusi viikko, uusi pino, uudet kujeet

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis ihan alussa tämä. 30.11. vasta ois ton laskurin mukaan l.a. Lisäksi luulin, että kuukautiset alkoivat, mutta tulikin vain niukkaa vuotoa vähän aikaa, ja testi näytti edelleenkin plussaa. Huomenna teen kyllä vielä uuden.

Olisin ihan onneni kukkuloilla, jos tuota verenvuotoa ei ois ollut... Ystävätär, joka on gynekologi, kehoitti käymään rv 8 ultrassa. Tiedän, että saattaa olla kiinnittymisvuotoa tms., mutta pessimistiluonteeni ei oikein anna lupaa iloita. Ensimmäistä, nyt 3-vuotiasta poitsua tehtiin vuosi, tämä lähti jo 3. kierrosta. Olin varautunut taas vuoden tekoprosessiin. Kovasti nyt vaan odotellaan... Mitään erityisiä oireita ei ole, mitä nyt hiukan pahaa oloa silloin tällöin ja rintoja kihelmöi, mutta nämä pystyn kyllä psykkaamaan itelleni. Ekaa odottaessani en saanut oireita ennenkuin joskus rv 7, ja kulun niihin onnekkaisiin, joilla ei ole oikeastaan minkäänmoisia pahoinvointeja tai muita. Nyt kyllä toivottaisin ne riemulla tervetulleiksi...

Kaikille kuitenkin paljon lykkyä pyttyyn, toivottavasti kaikille käy hyvin!

Meku

rv 5+0 tai jtn

Vierailija
22/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäinen menikin sairastaessa..

mielenkiintoista kun on kova yskä ja kuvotus, rykii ni ykä lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi lyhkäseksi äsken.

mua kuvottaa maito, onko muilla ?

pelkkä maidon haju, hyi.

varmaan pitää jotai kalsium pillereitä ostaa jos pidempää jatkuu.

oletteko te syöneet niitä multitabs raskaana oleville vitamiinejä? katoin akuutista et jotai niistä ei oltu tutkittu ja olisi jotai haittaa, oiskohan joku helokkiöljy tai vastaava ollu... tiiä sit.

valkosipulia tekee hirviästi mieli, ja pierut lentelee. :)

t: erika3 sekä mokkula

jatqoja!

Vierailija
24/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marrasmuruihin! Plussasin pääsiäissunnuntaina, kuten J4nnikin. Tervehdys myös Jaffa76:lle. Oltiin kuumeilijoissa. Laskurin mukaan LA olis 28.11. Oon 27v, mies 36v ja meillä on poika -06. Ensimmäisestä kierrosta tärppäs taas niinkuin esikoinenkin. Taisin miehen kanssa istua samoilla saunanlauteilla.....Kunhan nyt vaan pikkukaveri pysyy matkassa mukana:) Raskausoireita on tasaiseen tahtiin: etomista, hikoilua, vatsakipuja.Nuo alavatsakivut on tuttuja jo ekasta raskaudesta. Mulla oli aikalailla vaan ekat kolme kuukautta maha kipee ihan kuin menkat olis ollu. Varsinkin iltaisin tuntu kovemmin. Neuvolasta sanovat silloin vaan että kuuluu asiaan, kun kohtu alkaa kasvaa. Varasin äsken neuvolaan ajan. Tuntuu vieläkin uskomattomalta, että on taas raskaana:)

Vierailija
25/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas paluu arkeen pääsiäisen jälkeen. Etukäteen jännitin kovasti, miten pystyn olemaan töissä, jos olo on yhtä huono kuin pyhien aikaan. Aamulla olikin aika kamala olo, mutta se parani työpäivän aikana. Välillä tuntui, että töissä oli helpompaa kuin kotona, koska kotona tulee koko ajan tarkkailtua omaa olotilaa.

Soitin tänään myös neuvolaan. Sain ensimmäisen ajan jo reilun kolmen viikon päähän. Aiotteko muuten mennä neuvolaan yhdessä miehen kanssa? Me menemme varmaan molemmat. Ainakin mies on ollut niin kovasti kiinnostunut ja laittoi jo ajan omaan kalenteriinsakin.

erika3: Minä olen syönyt raskausvitamiineja. En ole ainakaan kuullut, että niistä olisi mitään haittaa. Minuakin ällöttää maito, mutta muita maitotuotteita pystyn syömään. Varsinkin viili tai jugurtti menee hyvin alas. Vielä pahempi ällötys tulee kyllä ruisleivästä ja banaanista.

Jaksamista kaikille vuodoista kärsiville!

Tiitikkä rv 5+4

Vierailija
26/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Töistä kun olin lähdössä ja kävin vessassa, olikin verta housuissa. Onneksi oli side kuitenkin mukana ja aattelin että katellaan nyt sitte...

Jatkuu se vaan... Mitäköhän tää vois olla? On just niinku olis menkat! Toivon vaan nyt että vähenis ja aamulla teen sitten uuden testin ennen matkalle lähtöä.

Voikaa kaikki hyvin!

V, muistaakseni rv 4+4 (jotenkin tätä ei tule seurattua niin tarkkaan kuin viimeksi...)

Vierailija
27/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo aiemmin pitkän sepostuksen tänne, mutta sitten tuli yllätysvierailija ja jotenkin hätäpäissäni sitten kadotin koko tekstin.. :( No nyt uusi yritys..

Huokaukselle, Koralli73:lle ja V80 ja muillekin, joilla vuotoa on, toivottavasti vuoto vähenee ja pikkuinen pysyy kyydissä!! Jotenkin joka vessakäynnillä itsekin on pieni pelko mukana, tuleeko vuotoa vai ei, vaikka toistaiseksi ei ole semmoista vielä tullutkaan. Niiskuneitisellä oli jotain pöpö-ongelmaa. Itse uskon nyt saaneeni hiivan (anteeksi tämä ällö selostus...), tosin mitään inhottavia oireita ei ole, mutta valkovuoto on ihan paksua ja valkoista ja hieman kokkareistakin. :/ Täytynee mennä huomenna apteekkiin ennen töihin menoa.

V80 kysyi, onko muiten Etelä-Suomesta. Voin ilmoittautua mukaan, pääkaupunkiseudulta ollaan! Ihan muuten tuli mieleeni, että oletteko jo päättäneet synnärinne? Siis ainakin te, joilla on useampikin vaihtoehto valittavananne? Täällä kun näitä on ainakin kolme, joista valita. Itse ajattelin mennä omalle työpaikalleni NKL:lle, mutta täytynee vielä miettiä asiaa juuri nimenomaan em. syyn vuoksi... Kättärikin on kyllä ihan jees paikka, ainakin oman harjoittelukokemuksen perusteella. Ens viikon ke:na on jo eka neuvola, siihen mennessä vissiin pitäisi päättää. Saahan sen kyllä sitten vaihdettua halutessaan, no katsotaan nyt. Joku kyseli siitä, tuleeko mies mukaan neuvolaan. Kuvittelin omasta miekkosestani, ettei varmaan tule, sillä kun on kaikenlaista valkotakkiskammoa ym. Kysyin sitten kuitenkin ja sanoi tulevansa mukaan :).

Omaa napaa vielä sen verran, ettei pahoinvointi ole onneksi ainakaan toistaiseksi alkanut.. Aivan hirveä jano vaivaa varsinkin iltaisin, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, koska olen ollut aika huono juomaan ihan muutenkin.. Tuleepahan ainakin nestytettyä itseään kunnolla. Rinnat on arat ajoittain ja nänninpiha kasvanut, mieskin sanoi, että ompas isot.. :D

Mielialakin heittelee, alkuun olin hurmiossa, nyt iskee välillä kauhea pelko ja ahdistus, että miten me pärjätään ja miten me muka kasvatetaan joku pikkuihminen. Onko muilla tällaisia tuntemuksia, ahistaa välillä jo sekin, kun on semmonen olo, että tästä pitäisi iloita ja siltikin on niin alakuloinen olo.. Inhottavaa. Toisaalta luulen, että jotenkin tää alakulo on ikäänkuin puolustusreaktio sille, että jos kaikki ei menekään hyvin ja tulee esim. keskenmeno, niin en ole ainakaan vielä uskaltanut haaveilla tulevasta hirveästi ja pettymys ei olekaan niin suuri.. Mitenkä teillä, kuuluuko tällainen oikeasti raskauteen? Toivottavasti voidaan pistää hormoonien piikkiin.. Ehkä tällaisten asioiden vuoksi ihmiskeho antaa vanhemmille aikaa valmistautua lapsen saamiseen sen 9 kk eikä esim. kahta kuukautta..

Nyt ajattelin mennä tuohon sohvalle telkkaria katselemaan ja sitten ehkä kirjoitan muutaman sanasen odotuspäiväkirjaani. En kyllä ole sitä vielä aloittanut, enkä tiedä, uskallanko vieläkään aloittaa... Jotenkin olen niin skeptinen.. No, katsotaan. Tiistai-illanjatkoja kaikille!

Sinikellonen 6+5

Vierailija
28/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskuneitinen kyseli hiivasta...Täällä kohtalotoveri...Viikkoja 7+6 ja jo toista kertaa tässä muuten hankalassa alussa hiiva...Ei kiva kun paikkoja kirvelee, koko ajan pitää hypätä vessassa (pissatulehdusta tämä ei ole), kutittaa...Pikkuhousunsuojat kuulemma voi hankaloittaa hiivaa, mutta ilmankaan en osaa olla, ei kiva jos pikkarit sotkeutuu. Ei auta kun hakea taas kerran apteekista kuuri, tällä kertaa pidempi kun ei tuo yhden tabletin canesten kerran auttanut kuin hetken. Kärsitään yhdessä :)

Kaikille marraskuisille tiedoksi, msn sivustolla on perustettu sitten ihan oma yhteisö marraskuisille odottajille, mukaan pääsee jäsenhakemuksella, jonka yhteisön valvoja käsittelee ja hyväksyy. Tässä alla linkki (toivottavasti oikeanlainen...) sivulle. Siellä voi enemmän hlökohtaisesti keskustella mieltä askarruttavista asioista kun aivan kaikki eivät pääse lukemaan.

http://groups.msn.com/Marrasmurut2008/

Vierailija
29/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiro.

Viikko on alkanut täällä alavireisesti. Töissä ei jaksaisi millään. Ensinnäkin väsyttää ihan sikana ja etoo koko ajan. Toisaalta mietin töissä, että miten jaksan edes motivoitua tulevat kuukaudet. Onko kellään samaa fiilistä? Tai onko muita joitten takaraivossa paukuttaa edes osittainen ketutus työelämän pätkäisyydestä. Mulla määräaikainen työ ja pesti loppuu vuodenvaihteeseen. Turha edes kuvitella jatkoa mikäli on raskaana, ei ole ollut perinteenä organisaatiossa - siis äitiyslomalaisten työsuhteen jatko. Paskamainen juttu, että itselle iloinen asia on niin hitsin negatiivinen asia työelämän kannalta. Tasa-arvoa ei oo eikä tuu. Mutta mehän nautitaan mahoistamme. Eiköpä niin!!?

Täällä taitaa iskeä muuten flunssa. Pöh.

Sirilii 6+3

Vierailija
30/82 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Minulla tosiaan tiputteli verta yhtenä iltana, mutta onneksi se loppui siihen, eikä ole jatkunut. Tänä aamuna vielä tein kaapissa lojuneen predictor testin, joka on testeistä kai epäherkin. Komea viiva tuli, vahvempi kuin kontrolliviiva, eli ilmeisesti hcg on noussut ihan hyvin. Josko tässä taas voisi hetkeksi huoahtaa.

Tsemppiä muillekin, joilla ollut vuotoa. [b]Huokaus[/b], sulla on tainnu tulla vuotoa aika lailla. Toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin!!!

Minulla ei ole juurikaan oireita vieläkään. Rinnat aavistuksen arat, mutta ei paljoa. No viluttaa kyllä vähän enempi ehkä kuin yleensä, olen kyllä muutenkin melkoinen vilukissa. Mutta nyt palelin jo töissäkin ja siellä olen yleensä tarjennut hyvin (meillä kotona pidetään aika matalana huonelämpö). Työkaverit jo kyselivät, olenko tulossa kipeäksi...en tohtinu vielä sanoa mitään raskaudesta, vaikka pari ihan läheistäkin työkaveria on. Ei uskalla vielä kertoa.

neuvolaan en ole vielä soittanut. Olen vähä laiska/saamaton soittelemaan mihinkään, pitäs nyt ottaa itteään niskasta kiinni. Gynelle olen varannut ajan alkuraskauden ultraa ajatellen n. 3 viikon päähän, voi kun pitkä aika sinne vielä.

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

Koralli & Aarre rv 4+4 (tai 5+0)

Vierailija
31/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla jonku tekstin kirjoittelin, mutta nyt olen vaan käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia. On väsyttänyt ihan himona. Joka ilta menen viimeistään yhdeksältä nukkumaan ja silti väsyttää. Eilen työkaveri kysyikin että olenko tulossa kipeeksi kun näytän niin väsähtäneeltä ja mustat silmänalusetkin kuulemma oli...;) lentsuakin kyllä on mutta kun ei kuumetta niin sit hakenu saikkua...

Kaks työkaveria ja yksi hyvä ystäväni tietävät raskaudesta, he ovat sellaisia joille voi kyllä kertoa JOS jotain ikävääkin sattuis...

Toivottavasti teillä joilla on vuotoa tullu niin se olis jo loppunu!!!???Onhan!!!!???

Mihin koralli oot varannut alkuraskauden ultra ajan??(asustellaan samassa kaupungissa ilmeisesti)Mietin siellä käyntiä itsekkin..

Oon tainnut laskea väärin aikasemmin noi rv eli nyt taitaa olla 5+1

Mukavat keskiviikkopäivän jatkot kaikille!!

tinsku

Vierailija
32/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole arvailuille varaa. Verta tulee todella runsaasti ja muutama iso hyytymä tullut. Onnea kaikille marrasmasujen kasvattajille tästä eteenpäin.

Vierailija
33/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..TOSI SURULLISTA!!!! Anna surun tulla,sulla on siihen oikeus niin kuin varmasti tiedätkin, et ole tehnyt mitään väärin!!! Pidä huoli itestäsi!!Vielä teillekin nyytti joku päivä suodaan, varmasti!!!

Halauksin Tinsku

Vierailija
34/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vuoto jatkuu, on siis aivan kuin olisi menkat. En ymmärrä, testi näytti la plussaa... Millaiset on valemenkat, jotka raskauden alussa voi tulla?

Parin tunnin päästä on lähtö lentokentälle, nyt sunnuntaihin asti lomalla, seuraan, joudunko mäkin poistumaan teidän seurastanne.

Voikaa hyvin!

Vierailija
35/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että elämä joskus onkin niin epäreilua!!!! Tiedätkö että minuunkin sattuu tuo sinun kohtalo, koska tiedän miltä se tuntuu!!!

Itse en ole vieläkään päässyt yli viimeisestä keskenmenosta, vaikka olenkin nyt raskaana ihan alkuvaiheessa vasta...koko ajan käy mielessä eikä tässä osaa olla edes iloinen koko asiasta.

Onneksi vauvanalku tuli pois nyt eikä vasta paljoa myöhemmin. Silloin olisi varmasti vielä ollut paljon raskaampaa. Mutta, en vähättele ollenkaan. Tämä on teille varmasti rankkaa.

Iso hali teille. Minä täällä vain huokailen teidän puolesta.

Kyllä se elämä vielä järjestyy, ihan varmasti!!! Luota siihen.

Riesa

Vierailija
36/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ihana huomata kuinka empaattisia ihmisiä täällä on. Itse tulin uutena vasta mukaan keskusteluihin, vaikka olinkin lukenut jo vauvakuumepuolella monta kuukautta teidän kanssasisarien taivalta tänne odotuspuolelle. Silti minulle " tuntemattomalle" löytyy kannustavia sanoja.

Seurailen täällä vointiani. Jos tulee kovia kipuja tai niin kovaa vuotoa, että alkaa pyörryttämään, on hakeuduttava sairaalaan. Muutoin käyn sitten maanantaina gynen polilla tarkistuttamassa, että onko kohtu tyhjentynyt kokonaan. Tämä tyhjyys sisälläni on sanoinkuvailematonta.

Vierailija
37/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tänään plussan ja viikkoja taitaa olla hurjat 5...

Nasse rv5+0

Vierailija
38/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Huokauksen aavistukset olivat oikeita. Voimia vaan sinne. Itsekin täällä koko ajan yritän olla tyynenä ja pääselemättä mitään ilonpurkaushuutoja ilmoille, kun kumminkin ollaan niin alussa vielä, ja mulla oli tuota verenvuotoakin alussa, tosin ihan vähän vain. Tein tänään vielä tarkistustesti, ja vahva plussahan se oli.

Neuvola-ajan sain vasta 2.5., onko uudfelleensynnyttäjillä tapana mennä eka käynnille vasta niin myöhään? Tilasin kyllä Medisonarilta Turussa sen ultrauksen varmuuden vuoksi, ettei tuo vuoto nyt sitten vaan mihkään epäilyttävään viittaisi... se on " jo" 18.4. Pitkiä viikkoja. Osaako joku kertoa hintaa tolle yksityiselle varhaisultralle?

Lumiset terveiset

Meku72

Vierailija
39/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhaa ja voimia sinulle surutyöhön.

Ja edelleen tsemppiä muille km-peikon kanssa kamppaileville. Tuolla lokakuisissa tuli suuren plussa-aallon jälkeen myös jotenkin poikkeuksellisen paljon ikäviä uutisia, ja aina ne on yhtä ikäviä..

Joku kyseli synnytyssairaalan valinnasta. Meillä esikoinen syntyi Kättärillä (pk-seudulta ollaan), mutta toisen kohdalla aateltiin siirtyä NKL:lle koska se on niin paljon lähempänä meitä. Loppuvaiheessa varsinkin kun sai rampata harva se päivä erilaisissa kontrolleissa niin 45 min kahdella eri bussilla ei ollut kiva.

Alunperin valittiin Kättäri koska sieltä oli myönteisiä sateenkaarperhekokemuksia ja tiedettiin tuttavien kertomuksista, että myös lapsen isä pääsisi mukaan synnytykseen (siis mun ja mun vaimon lisäksi). Toivottavasti NKL:lla on samanlainen linjaus.. Ainakin kavereiden kertoman mukaan sielläkin on suhtauduttu tosi kivasti sateenkaariperheisiin, että sillä perusteella uskaltaa toivoa.

Neuvola ois jo ens viikon keskiviikkona, näin se aika kuluu. Meiltä tulee näillä näkymin kaikki kolme vanhempaa paikalle.

Noniin, back to sohva..

-zel ja z, 8+4

Vierailija
40/82 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Huokaus[/b]: Oon todella pahoillani sun puolestasi :( Toivottavasti tärppää pian uudestaan. Olen käsittänyt että monella keskenmenon jälkeen tärppää nopeasti, toivottavasti sullakin! Kaikkea hyvää sulle!

[b]Tinsku[/b]Varasin netin kautta (suomen terveystalo) ajan gynelle Sanatoriin. Netin kautta oli niin kätevä varata, kun sai ite sieltä katottua halusko mies- vai naisgynelle ja mihin aikaan. Hinnasta en tiedä. Aion kyl sanoa, että mulla tämä on clomiraskaus ja haluan tietää onko kyseessä monikkoraskaus. Josko sais sillä perusteella sitten sen Kelan korvauksen. Mut jos ei saa, niin sitten ei saa :)

Oon ennenki käyny tuolla sanatorilla gynellä ja on ultrattu munasarjoja, olisko sama hinta nytkin. Oli kai se jotain satasen luokkaa se hinta silloin en nyt muista tarkkaan :I

[b]V80[/b] Sullakin siis vuotaa yhä. Toivottavasti on harmitonta!

Kurjia nuo vuodot. Itteänikin niin säikäytti, vaikka vuoto loppuikin nopeasti.

Melkein ottaisin itelleni sitä pahoinvointia hitusen. Mut ei, ruokahalua riittää koko läänille. ja mulla on ruoan suhteen aika huono itsekuri, painon suhteen jojottelija jne. Nyt oon melkein normipainos, viitisen kiloa ylipainoa, eikä kyl tarttis raskausaikana tulla hirveesti, 10 kiloa max.

Töissä palelin taas. Ja taas tuli flunssakommentteja. Onneks on niin tautista aikaa, että menee täydestä. En halua ihan vielä kertoa töissä asiasta. Ei ennen kuin miehen lähipiirille on kerrottu. Mun vanhemmat siis tietää. Miehen mummun hautajaiset on nyt perjantaina ja niiden jälkeen on tarkoitus kertoa miehen äidille ja sisarelle.

Haiku olo, kun miehen isä kuoli viime toukokuussa -07 haimasyöpään. Mehän alotettiin vauvayritys (kesällä 2006) sen jälkeen kun saatiin kuulla tuo syöpädiagnoosi. Aluksi toivoin että vaari ehtisi nähdä uuden lapsenlapsensa, sitten toivoin että hän saisi ees tietää että on tulossa lapsenlapsi, mutta niin vaan kesti näin kauan että uusi vauva saatiin alulle. Toisaalta nyt saimme tietää vauvasta juuri kun mieheni mummu kuoli. Elämän kiertokulkua. Uutta syntyy kun vanha kuolee.

Menipäs haikeaksi tekstiksi.

Eilen tuijotin yhtä plussatesteistä ja taas kerran tuli onnenkyyneleet silmiin. Jotenkin niin uskomatonta, että tärppäsi. Ei meinaa vieläkään uskoa. :)

Koralli & Aarre rv 4+5 (tai 5+1)