Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua toista lasta =(

Vierailija
22.03.2008 |

Kuulin taas erään kaverini odottavan toista lastaan ja jälleen se masensi mieleni, koska oma mieheni ei halua toista lasta. Esikoinen jo 4,5 vuotta ja olen asiaa moneen kertaan miehelleni surrut. Haaveeni olisaada kaksi lasta ja mielestäni se on väärin, ettei mies suostunut tuohon. Tiedän olevani katkera asiasta lopun ikääni ja sen olen hänellekkin sanonut, mutta ei auta. Hän sanoi minulle vuosi sitten, ettei jaksa kuunnella ainaista ruikutusta asiasta, kun olin toisesta lapsesta nurissut aina välillä, Nyt en ole asiaa hänelle maininnut, mutta harmittaa aika ajoin kovastikkin. Ikää alkaa olla jo sen verran että haaveet kariutuu lopulliseti, mutta katkeruus jää..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mitään käsitystä lasten kanssa elämisestä. Saatikka luvata jotain. Minun mielestäni lapsia tehdään jos niitä molemmat haluaa.

Meillä on sama tilanne kuin ap:llä, mutta haluan lapsen vain jos miehenikin häntä aidosti haluaa. Sikäli helppo tilanne, mutta toki välillä kirvelee...varsinkin kun kuulee muiden raskauksista ja synnytyksistä.

Onneksi meillä on nämä ainokaiset :)

t. olinkohan 3

Vierailija
2/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä taivalta takana kohta jo 20 vuotta ja teineinä alotettiin yhdessä olo eli silloin ei asiaa sen kummemmin sovittu, enkä itsekkään halunnut lapsia pitkiin aikoihin. Mies halusi " ehkä joskus" omien sanojensa mukaan, kun siitä joskus puhuttiin paljon ennen lapsen tuloa. Lapsenteko ei ollut helppoa ja onnellinen olen että hänet saatiin ja mies häntä rakastaa kovasti ja on hyvä isä ja myös onnellinen lapsesta. Mutta toista ei kuulemma halua, eikä pysty/halua mun kantaa ymmärtämään asiassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasta ei kannata hankkia, jos ei halua. Ei edes puolison mieliksi.

Vierailija
4/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies haluaa, minä en. ap, onko miehesi selittänyt syitä ?

Vierailija
5/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa yhden lapsen, muttei toista???? omituista...

Kaksin aina kaunihimpi.

Vierailija
6/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kahta ilman kolmannetta ?

Vierailija
7/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten asiassa surettaa se, ettei mies edes halua asiasta kunnolla keskustella vaan toteaa vaan ettei halua, eikä kuuntele ajatuksiani. Syyksi hän on sanonut että meillä on yksi hyvä lapsi ja pelkää ilmeisesti alitajuisesti ettei toinen olisi " hyvä" . Ongelmia lapsen kanssa oli ihan loppuraskaudesta ja pelko siitä etteä hän on vakavasti sairas (tai kuolee), mutta hän on terve ja kaikki kävi hyvin.

Olen todella iloinen yhdestä rakkaasta lapsestamme ja usein ihan tyytväinen ettei enempää lapsia ole, yhden kanssa elämä on kuitenkin aika helppoa jne. (näin ainakin itselleni ja muille selittelen )Mutta silti asia jäytää mieltäni ajoittain ja aina kun kuulen noita raskaus ja synnytysuutisia kavereilta mieli on apea.

ap

Vierailija
8/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin oli suhteen alussa puhetta, että minä haluaisin kaksi lasta ja mies kolme. No, meillä on nyt yksi ja mies onkin päättänyt, ettei halua enempää ja minä edelleen haluaisin sen toisen, että olisi ne kaksi lasta. Katsotaan miten tämä asia etenee. Poikamme on kuitenkin " vasta" 2 v. 11 kk.

Vierailija
9/9 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän hyvästä elämästämme (kuten minäkin - ja myös lapsi vaikuttaa onnelliselta). Hän ei halua muutosta täydelliseen tilanteeseen. Hän ei myöskään koe, että sisarus olisi automaattisesti hyvä juttu lapsellakaan. Ymmärärn häntä.

Itsekin mietin joskus, miksi ahnehtia. Ja kohta taas ajattelen, että olishan se toinen lapsi kiva juttu...

Pahinta itselleni tuntuu olevan epätietoisuus asiasta. Haluaisin jotenkin mennä eteenpäin oli päätös mikä hyvänsä...

t. 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän