ODOTTAJAT, kuinka paljon syötte makeisia?
Eli kuinka paljo tulee raskaanaollessa syötyä makeisia eli karkkeja tai muuta sokerista? Jos paljon niin näkyykö se omassa painossa? Minulla oli esikoinen 4,5kg syntyessään ja en tiedä tuliko sitten syötyä liikaa silloin karkkia. Nyt mietin mikä olisi vielä kohtuullista makeitten syöntiä vauvan kannalta.
Kommentit (15)
... ja siitä huonoa omaatuntoa podenkin. Joka päivä tulee jotain herkkua syötyä. Paino on noussut nyt kokonaisuudessaan sellaiset 7 - 8 kg (viikolla 31) mut viime aikoina nousu on ollut aika reipasta. Yritän jatkuvasti vähentää herkutteluani. Vaihtelevin tuloksin.
melkeen joka päivä tuli syötyä jotain makeeta ja varmasti ihan liikaa kerralla. :/ Painoa vauvalla oliki sitten 4,7kg ja ekat viikot seurattiin painon kehitystä ku tippu jo laitoksella ollessa ihan hirveesti ja lähti nousuun tosi hitaasti...
Ja arvaa vaan monetko hoitajat kysyi osastolla, että todettiinko mulla raskausajan diabetes... Ei todettu ei... Miten niin muka sokerivauva, hävettää...
Ekoissa raskauksissa vaan 12-14kg ja sillon vauvojen painot oli vähän yli neljä kiloa. Eihän se toki tuohon kato, mutta mun kohdalla antaa jo vähän viitettä. Tiedänpähän jos neljättä vielä alan joskus odottamaan.
karkinsyönti ihan kohtuutonta ennen tätä raskautta, söin ainakin sen 200g vähintään 5 päivänä viikossa irtokarkkeja. :| Muita paheita minulla ei ole sitten ollutkaan ja olen ollut aina liikunnallinen. Nyt olen kuukauden pysynyt sillä linjalla että kerran viikossa se joku 200g karkkeja. Tuntuu hirmu vaikealta... Ja muuta makeaa en syö oikeastaan... 6kg on tullut, viikkoja huomenna 29.
T.ap
Karkilla on aina tullut korvattua kunnon ruokaa. Tyhmää, tiedetään.
Olen hoikka ja raskauksissakin painoa ei ole tullut 13kg enempää. Ja sokerit on pysyneet kunnossa.
Lasten syntymäpainot 3800 ja 3400. Joten ei se sokeri aina.
raskaudessa 28kg, vauva pano 2850g.Koko raskausaika meni hyvin, mutta paino nousi ja nousi...Nyt toinen raskaus viikkoja 29 ja painoa tullu 10kg.Vauva mahassa painaa n.1kg...Herkuttelen... :(
Pussi päivässä melkeinpä. Vauvat 2700-3300.
pussillista. Ei vaan tee mieli. Ei raskaan tekeekin sitten mieli kaikkeee suklaata jne..
makeaa? Mulle tulee niin huono olo jos syön vähänkään karkkia:( 16 viikko menossa ja painoa tullut silti 7kg.
Kai se vaan toisilla vaikuttaa enemmän ja toisilla vähemmän vauvan painoon. Minullakin oli sokeriarvot kohdallaan ekassa raskaudessa ja nyt tässä toisessa, mut pelottaa kyllä koska esikoinen oli niin iso. Tuntuu että mulle on tullut ihan pakkomielle jo tästä makeitten syönnin vahtaamisesta, tekisi mieli niiiiin paljon mutta morkkis tulee jo siitä jos syön yhden piparin! :(
T.ap
Muuten syön todella terveelisesti! Työ on sellaista, ettei enää jaksa lenkille..Vielä kk pitäs jaksaa töissä ja liikkuminen viikolla saa jäädä minimiin. Pari herkuttelupäivää viikossa ja äsken herkuttelin.. Olo on huono.
Itsekin syön suhteellisen terveellisesti muuten, mut herkkuihin on kyllä tullut joku käsittämätön himo. Välillä yritän korvata herkut hedelmillä, mut se tarkoittaa vain sitä, että syön hedelmät + herkut siihen päälle.
3
rv 33 ja painoa tullut 20kg:( kyllä on huono omatunto
Usein kyllä mutta painoa vain tulee joillekin syömisistä riippumatta. Minä syön herkkuja aika vähän yleensäkin eikä raskaus ole muutosta tuonut. Silti painoa on tullut joka raskaudessa sellaiset 20-25kg, vauvat painaneet neljän kilon molemmin puolin, terve olen itse ja niin olleet myös vauvat, raskauskilot ovat tippuneet huimaa vauhtia, jälkitarkastuksessa olen ollut normaalimitoissa. Niinpa en jaksa enää ressata neljännessä raskaudessa, tulkoon kilot, kyllä ne lähteekin!
kohtuullista karkinsyöntiä raskaana ollessa on se, mikä on kohtuullista muulloinkin. Tietysti tästäkin kohtuudesta on monia näkemyksiä.
Omalla kohdallani pitäisin kohtuullisena vaikkapa 50 g:n annosta päivässä (mutta ei ihan joka päivä!) - suklaapatukka tai kourallinen irtokarkkeja. Ei siis kokonaista megajättipussia kerralla. Tai jos syö leivonnaisia niin ei karkkia samana päivänä.
Minulle maistuu kyllä nyt raskaana ollessa makea, etenkin suklaa, kun huonoon oloon on kiva popsia jotain tasaisin väliajoin. Mutta makeisten sijasta kannattaa syödä vaikka hedelmiä välillä.