Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako köyhän pukeutua tavallisesti vain niin että näyttää varakkaalta?

Vierailija
21.12.2023 |

Tavallisuus näyttää köyhältä. Logoilla varustettujen merkkivaatteiden käyttäminen näyttää puolestaan juntilta ja tyylittömältä. Antaako köyhä työtön esimerksi työhaastattelussa itsestään paremman kuvan, jos kehtaa pukeutua varakkaan näköisesti? Vai onko noloa pukeutua varakkaan näköisesti, jos ei ole varakas?

(Unohdetaan ne pieruhouduissa kulkevat miljonäärit, koska heidän ei tarvitse tehdä vaikutusta ja on parempi, jos heidän varallisuuttaan ei tajuta).

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tulkinnanvaraisia sanontoja nuo tavallisen ja varakkaan näköisyydet. Enpä osaa sanoa muuta.

Vierailija
2/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pukeutua siististi varallisuutensa mukaan. Jokin kallis laukku pienituloisella ihmisellä näyttää lähinnä siltä, että henkilö tekee valintoja muiden ihmisten painostuksesta, hakee epätoivoisesti hyväksyntää eikä osaa pitää rajoistaan kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanosin, että minä köyhä tai sanosin mieluummin tulorajoitteienn pukeudun niin arkena kuin työhaastatteluun siististi ja mielestäni asiallisesti tilanteen ja paikan mukaan. Ehkä olen vähän esteetikko taii vain pinnallienn mutta minusta siistit ja puhtaat ja ennen kaikkea tilanteeseen sopivat vaatteet auttavat pitämään pään kasassa, 

Vierailija
4/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi on hölmö. Ei köyhän tietenkään kannattaisi elää yli varojen. Ihmisen tulotasohan ei selviä kuin ottamalla asiasta oikeasti selvää.

Vierailija
5/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillein, mitkä on omasta mielestä kivoja ja niihin riittää rahat. Työhaastatteluun ehjät ja siistit vaatteet, merkillä ei väliä.

Vierailija
6/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki vaatteet mustia ja hintaluokka vaihtelee, eipä taida kukaan työkaveri tunnistaa esim kashmirneuleitani kuinka arvokkaita ne oikeasti ovat. Silti sen kalliin neuleen kanssa saatan täysin hyvin pukea ne pieruverkkarit :)

Vierailija
7/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika avuton on, jos pitää mammapalstalta kysyä miten pukeutua.

Vierailija
8/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan käytettynä laadukkaita siistejä vaatteita. Ei tarvitse olla mitään merkkikamaa. Köyhän ei kannata ostaa halpaa, ne laadukkaat kestää siistinä pesusta toiseen ilman nyppyjä.

Vierailija
9/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laadukkaat vaatteet eivät ole naurettavan näköisiä. Itsellä jonkin verran todella kalliita vaatteita, joita sitten yhdistän halvempien vaatteiden kanssa. Kalliit vaatteet ovat siitä hyviä, että kestäät kyllä pitkään. 

Vierailija
10/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan käytettynä laadukkaita siistejä vaatteita. Ei tarvitse olla mitään merkkikamaa. Köyhän ei kannata ostaa halpaa, ne laadukkaat kestää siistinä pesusta toiseen ilman nyppyjä.

Niinpä saahan jostain Uniqlosta halvalla vaatteita, mutta eivät ne kauaa kestä. 

Vierailija
11/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ihmisen ei pitäis koskaa tehä asioita vaan miellyttääkseen muita. 

Mutta jos me katsotaan tätä nykyistä Matrixia niin kandee varmaan jotain siistiä olla jos haluu parempaa kohtelua, koska niin se valitettavasti menee tässä keinotekoisessa todellisuudessa että ulkonäkö myy. 

Vierailija
12/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata pukeutua ainakaan merkkivaatteisiin, voi saada puukon kylkeensä, mutta niin, ettei se vain puhko sitä merkkivaatetta. Sun täytyy riisuutua ensin.

En olisi ikinä uskonut - joskus aikoinaan hyvinvointivaltiossa eläessäni - että joudun näin sanomaan Suomessa. Kehitysmaat  ja USA:n slummit ovat saapuneet maahamme. Toivottavasti palelluttavat edes munansa.

Vierailija
13/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika avuton on, jos pitää mammapalstalta kysyä miten pukeutua.

Itse pelkään tai aiankin on jo käynyt mielessä joitain kertoja, että vielä jaksan pukeutua, ainakin pääsääntöisesti ja tilanteen ja paikan mukaan. Mutta jos köyhyyteni pitkittyy, enkä löydä ja saa työpaikkaa, ellen muutoin löydä paikkaa, jossa kokisin jonkun välitttävän ja olevan edes hieman kiinnostunut siiitä, miten mulla menee, niin miten jaksaisin enää välittää ja huolehtia itsekään itsestäni?  Itsestä huolehtimiseen kuuluu minusta se, että käy säännöllsiesti (riittävän usein) pesulla ja pukeutuu mahdollsiuuksien mukaan tilanteen mukaan ja asianmukaisesti.

Vierailija
14/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että rikkaat pukeutuvat niin, että näyttävät köyhiltä.

Mitä enemmän merkkivaatetta, sitä perseaukinaisempi tyyppi. Vaatteet varastettuja.

Vierailija
15/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että rikkaat pukeutuvat niin, että näyttävät köyhiltä.

Mitä enemmän merkkivaatetta, sitä perseaukinaisempi tyyppi. Vaatteet varastettuja.

Aikamoinen yleistys.

Vierailija
16/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei kannata.

Jos haet pienipalkkaiseen työhön, niin silloin vaatteet jotka saavat sinut näyttämään varakkaalta ovat usein enemmänkin miinusta.

Jos haet kovapalkkaiseen työhön, niin silloin vaatteet jotka ovat kalliita mutta eivät näytä siltä ovat usein parempi valinta.

17/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän siistejä, ehjiä ja puhtaita vaatteita, jotka ovat omasta mielestäni hillityllä tavalla tyylikkäitä ja kauniita. Ostan vaatteeni uusina. En halua näyttää homssuiselta.

En pyri näyttämään varakkaalta. Siisteys ja tyylikkyys on tärkeämpää eikä siihen tarvitse paljon rahaa.

Vierailija
18/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän pitää pukeutua köyhästi. Mitä reikäisemmät vaatteet, sitä vähemmän saat vihamielisyyttä osaksesi. Missään nimessä älä ainakaan osta rakennekynsiä!

Vierailija
19/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaatteiden värimaailma hillittynä. Klassinen pelkistetty tyyli ei vaadi suuria tuloja. Käytä asusteita (hatut, huivit jne.) tyyliä piristämään ja vaihteluun. Tutki alet ja kipparit. Ei pikamuodille. 

Vierailija
20/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin nuorena työelämään siirtyessäni klassisen pukeutumisen, jota olen ajan kanssa uusinut laadukkaampiin, jolloin yksittäinen vaatekappale kestää paremmin myös kulutusta. Syynä oli, että tuolloin katsoin tyylin olevan aikaa kestävä ja silti siisti työelämään. Työtuloni ovat vuosien aikana kasvaneet ja tyylini ehkä on tylsä, mutta varallisuuteni on ajan kanssa karttunut, koska ei ole tarvetta ostaa kokoajan kaikenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän