Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa "yksinkertaisen" ihmisen?

Vierailija
02.10.2014 |

Niin, tarkoitan mistä tunnistaa jos ihminen on suoraansanottuna hieman "tyhmä"? Ja johtuuko se aina pienestä älykkyysosamäärästä? 

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö ap sitä, että oletko yksinkertainen tai yritätkö keksiä keinoja miten salailla sitä? Itseltäsi ja muilta?

Kyllä tästä aloituksestasi tunnistaa yksinkertaisuuden. Sitä on aika vaikee salata... Niinkuin huomaat. Paljastin ja tunnistin sun yksinkertaisuutesi. Pitää vaan olla tarkkana, niin se onnistuu. Harjoittele. Tsemppiä sulle.

Vierailija
82/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä keskusteluissa missä puhutaan ihmisten negatiivisista ominaisuuksista minulle tulee tunne, että jotkut vastaavat kysymykseen rehellisesti mutta toiset taas vastaavat ikään kuin haukkuakseen muita. Siis jos vaikka kysytään, että millainen on mielestäsi ruma ihminen ja joku vastaa siihen, että läski, niin heti joku tulee sanomaan, että mun mielestä rumia ihmisiä on ne jotka sanoo muita läskeiksi. Hieman lapsellista. Vesittää ketjun alkuperäisen idean.

Miksi teette niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin intin käyneenä miehenä törmäsin siellä jätkään joka ei vaihtanut kalsareitaan (tai muita vaatteita) 4 kuukauteen, kun ensimmäisen kuukauden jälkeen ohjattu varustevaihto loppui ja piti alkaa huolehtimaan vaatteiden vaihdosta itse. Tyypillä ei kyllä muutenkaan sytyttänyt, kapteeni ei päästänyt sitä esimerkiksi ammuntoihin koskaan se olisi voinut aiheuttaa suurta tuhoa siellä. En ymmärrä miksei sitä vapautettu palveluksesta.  Tämän henkilön kutsuminen yksinkertaiseksi on vähättelyä...

Vierailija
84/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä-älyisyys voi olla myös lahja! Miettikää miten yksinkertaista ja "helppoa" elämä on kun käsittelee vaan muutamaa asiaa elämässään. Olen miettinyt tätä ja olen hieman kateellinenkin.

Vierailija
85/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:43"]

Ja kun henkilön ulkonäkökin antaa ymmärtää, että kaverilla ei ole ihan kaikki "muumit laaksossa" tai "vintin matot suorassa", niin... esim. avopurenta tällä samaisella henkilöllä jota kuvailin, ei voi mitään mutta tulee todella sellainen vaikutelma ettei hän ole ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä. Fb:ssä samat arkiset jutut päivästä ja viikosta toiseen...

ap

[/quote]

Yksinkertainen ihminen käyttää sanontoja kuten: "muumit laaksossa" tai "vintin matot suorassa", "ei hän ole ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä" ja päättelee keskustelukaverinsa olevan "tyhmä", koska tämän hampaissa on avopurenta.

Vierailija
86/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan perusyleissivistyksen puute on selvä merkki, tyyliin ei tiedä koska Suomi itsenäistyi, oman äidinkielen oikeinkirjoitus on heikkoa, ei osaa sijoittaa maita edes oikeille mantereille tai ei tiedä/tunnista kulttuurin ja historian merkkihenkilöitä, esim. Napoleon, Pietari Suuri ja Väinö Linna, vain joitakin mainitakseni.

Vierailija
87/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo olemattomaan jumalolioon, uskoo horoskooppeihin, katsoo BB:tä tai vastaavaa, ei lue tietokirjoja lainkaan, ei hahmota kokonaisuuksia, jne.

Vierailija
88/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:47"]

No jos ei osaa derivoida tai integroida, tulee tyhmä ihminen mieleen.

[/quote]

Mihin esim. romaanista filologiaa opiskellut filosofian lisensiaatti tarvitsee noita taitoja, kun toimii työkseen kielenopettajana ja kääntäjänä? Uskomattoman kapeakatseista ja itseriittoista, mielestäsi taidot joita itse tarvitset työssäsi ovat niitä kaikista keskeisimpiä ja niitä hallitsemattomat ovat tyhmiä. Jotenkin niin tyypillistä matemaattisilla aloilla työskenteleville.

Vierailija
89/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista/tyylistä huomaan kyllä HETI. 

Vierailija
90/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 01:12"]

No okei. Leikitään nyt sitten.

- Ihmistä jolla on paksu, lapsellinen käsiala. Ei osaa pitää marginaaleja eikä käyttää erilaisia fontteja.

- Ihmistä jolla kauheasti kamaa käsilaukussa tai autossa ja monta kassia ja pussukkaa mukana.

- Ihmistä jolla koti täynnä tavaroita. Kaikki vaakasuorat pinnat täynnä pinnejä, hiusdonitseja (!), halpiskoruja, sekalaisia papereita, meikkejä, matkamuistoja ja muuta krääsää.

- Ihmistä jolla on typeriä periaatteita.

- Ihmistä joka luulee olevansa jotenkin parempi kuin muut koska osaa yhdyssanasäännöt tai käytöstavat.

- Mielensäpahoittajia. Erityismaininnan saavat kukkahattutädit. Vielä erityisemmän maininnan saavat persukukkahattusedät.

- Ihmiset joiden mielestä omien virheiden myöntäminen on luonteenheikkoutta. Terveisiä persuille.

- Auktoriteettiuskovaisia. Kun koulussa opettaja sanoi niin, niin niin sen täytyy olla.

- Ihmisiä jotka syövät elokuvissa, junissa yms. Poislukien diabeetikot.

- Ihmisiä jotka ylpeilevät sillä ettei heillä ole addiktioita.

- Ihmisiä jotka eivät häpeä roskaruuan mässyttämistä.

- Ihmisiä jotka luulevat, että aina puhutaan heistä.

[/quote]

5 alapeukkua. Voi hitsi mitä tosikkoja te olette. Yksinkertaisia suorastaan.

Vierailija
91/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää radioiden aamujuontajien vitsejä ja tarinoita hauskoina, terävinä ja syväluotaavina kuvina päivän uutistarjonnasta.

Vierailija
92/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tunne häpeää, jos ihan perusyleissivistyksessä on aukkoja (pressa, pääministeri, Ruotsin pääkaupunki..).

Vierailija
93/131 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 01:03"]

No jos ottaa derivointi-integrointi-kommentin vakavasti ja loukkaavana.

[/quote]

Tai jos esittää sen vakavasti ja loukkaavasti.

Vierailija
94/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisen yksinkertaisuutta ei voi todeta pintapuolisen tuottavuuden perusteella. Älykäskin ihminen voi vaikuttaa tyhmältä joinain päivinä (esim valvottuaan koko yön), joissain tilanteissa tai joidenkin ihmisten kanssa (esim ujous). Älykkäälläkin voi olla hyvin rajatut mielenkiinnon kohteet. Voi olla älykäs yhdellä osa-alueella ja toisella "yksinkertainen" . Minua varmaan monikin pitää yksinkertaisena. En kauheasti seuraa politiikkaa enkä osaa maantietoa (edes lähi-), töissä kysyn aina uudestaan ja uudestaan miten tätä laitetta taas käytettiinkään (ei kauheasti kiinnosta). MUTTA opiskelen aina jotain uutta, vähintään jotain uutta kieltä työväenopistossa. En tiedä mikä äo minulla on, mutta mielestäni en ole ainakaan joka suhteessa yksinkertainen.

Vierailija
95/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen lukee av-palstaa eikä vieläkään tajua mitä on tyhmyys, niin aika idiootti saa olla.

Vierailija
96/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 03:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 03:39"]

Tilanteentajuttomuus, huonot käytöstavat. 

[/quote]Se sana on tilannetajuttomuus. Vain yksinkertainen ei tätä tiedä.

[/quote]Mitäs siitä lukihäiriöstä olikaan sanottu..?

Vierailija
97/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 03:57"]

Aina näissä keskusteluissa missä puhutaan ihmisten negatiivisista ominaisuuksista minulle tulee tunne, että jotkut vastaavat kysymykseen rehellisesti mutta toiset taas vastaavat ikään kuin haukkuakseen muita. Siis jos vaikka kysytään, että millainen on mielestäsi ruma ihminen ja joku vastaa siihen, että läski, niin heti joku tulee sanomaan, että mun mielestä rumia ihmisiä on ne jotka sanoo muita läskeiksi. Hieman lapsellista. Vesittää ketjun alkuperäisen idean.

Miksi teette niin?

[/quote]Samaa mieltä. Minä ainakin vastasin sen mukaan millaisia ovat ihmiset jotka tunnen ja joiden tiedän olevan yksinkertaisia. En väittänyt päätteleväni heti siitä jos joku puhuu kovalla äänellä tms.

En tiedä onko se typerää vai ilkeää vai mitä, mutta minusta on hölmöä tulla haukkumaan mielipiteensä sanojia.

Vierailija
98/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Autuaita ovat yksinkertaiset."

Vierailija
99/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:18"]

Niin, tarkoitan mistä tunnistaa jos ihminen on suoraansanottuna hieman "tyhmä"? Ja johtuuko se aina pienestä älykkyysosamäärästä? 

[/quote] Olet itse yksinkertainen ja älyltäsi matalaotsainen, jos et ymmärrä tajuta, kuka on tyhmä ja yksinkertainen.

Vierailija
100/131 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos lapsena puutteellisen ravinnon, liian vähäisten virikkeiden, kommunikaation yms takia on jäänyt muodostumatta tärkeitä yhteyksiä aivoissa siinä vaiheessa kun niitä pitäisi nopeaan tahtiin muodstua, ihminen jää yksinkertaiseksi. Tällainen ihminen ei kuitenkaan ole vammainen. Tämä ei ole haukkumista, tämä on fakta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä