Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitaja lähes tappoi vauvani

Vierailija
18.03.2008 |

Neuvolan th teki kriittisen virheen joka lähes maksoi vauvani hengen. En kirjoita täällä mikä virhe oli (en halua että minua tunnistetaan).

Mihin voisin valittaa? Vauva syntyi loppujen lopuksi täysin terveenä eli pysyvää vahinkoa ei aiheutunut. Silti trauma on melkoinen ja henkinen tuska jatkunee vielä pitkään.

Valittaisitteko te ylemmälle taholle? Virhe aiheutui th:n ammattitaidottomuudesta ja huolimattomuudesta.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuuluu synnytyksen alkaessa tarkastaa, sanoo neuvolakortti mitä tahansa.

Vierailija
2/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th ei ole huomannut perätilaa. Mutta sitäpä ei aina voi huomata ja siksi Th ei ole tehnyt mitään turhaa ja valittaminen potilasasiamiehelle on ajan haaskausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

38

Vierailija
4/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen menemään yksityiselle tai valittamaan ylemmälle taholle. Mä olen vaihtanut neuvolan tätiä, koska kemiat eivät kohdanneet, enkä voinut luottaa tyyppiin.

Vierailija
5/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä mielessä mielestäni th:n olisi pitänyt automaattisesti antaa lähete polille.

T:33, jolle ei jäänyt kuitenkaan mitään katkeria ajatuksia th:ta kohtaan. Hyvä, kun asia tuli ajoissa selville.

Vierailija
6/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä, koska lapsilla on vakuutus. Ne vähät lähetteet ja avut mitä olen kunnalliselta puolelta saanut, olen jo nyt hakenut ylilääkärin avustuksella. Neuvolassa on erehdytty, minun arvioni on ollut oikea, mutta suunta ei silti muutu siellä.

Vierailija
7/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tarkoituksena ei ole kertoa lapsen tai äidin koosta.

T: th

Vierailija
8/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakaan sitä ei otettu, koska painoin 107kg

Vierailija
9/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vauva oli perätilassa jota th ei huomannut.

Arvioi kyllä koon oikein (yli 4kg). Vauva ei olisi missään nimessä mahtunut tulemaan alakautta! Meiltä matkaa synnärille on yli 70km ja lapsivesi tuli kotona- koska en tiennyt perätilasta emme pitäneet kiirettä..

Vasta laitoksella huomattiin perätila, synnärille mentäessä olin jo 8cm auki. Hätäsektio tehtiin viime tingassa, oli minuuteista kiinni ettei vauva kuollut.

t. ap

Vierailija
10/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

th tee arvion vauvan tarjonnasta käsikopelolla!! siinä jos missä saattaa sattua erehdys taitavallekkin ammattilaiselle. ei ole mikään ainutlaatuinen juttu että pää ja pylly tuntuvat samalta.. oletko hieman kohtuuton ja synnytyksen jälkeisissä huuruissas nyt..

Vierailija
11/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutki. Sitä paitsi käsikopelo ei koskaan ole 100 % luotettava.

Vierailija
12/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saattanut aivan hyvin kääntyä perätilaan tutkimuksen jälkeen!! otas nyt ap järki käteen.

Vierailija
13/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykset hoitaa ihan muut ammattilaiset kuin terveydenhoitajat... Ja ainakin mulle synnytystapa-arvioinnin teki lääkäri, joka ei kyllä voinut sanoa, onko lapsi perätilassa vai ei ilman ultran varmistusta.

Vierailija
14/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tälläistä ei pitäisi sattua. Kävin neuvolassa viimeisen kerran tiistaina ja lapsi syntyi keskiviikko-iltana. Synnytyslääkärin mukaan oli ollut jo pitkään perätilassa.

Ehkä tosiaan olen synnytyksen jälkeisissä huuruissa ja tämä on ok homma, sattuuhan sitä eikös niin. Vauvan henki kyseessä mutta virheitä käy, ammattilaisillekin.

t. ap

Vierailija
15/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli huonoa hoitoa. Ei kannata jäädä itse märehtimään tätä.

Vierailija
16/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoisin että koska on aina mahdollista että vauva on kääntynyt vielä tutkailun jälkeen asiassa ei seuraisi mitään huomautuksia lääninhallituksen puolelta. hoitoon ja kohteluun liittyvän muistutuksen voi aina tehdä terveydenhuollon yksikköön kyllä. teo ottaa käsittelyyn sitten todella rankat tapaukset. ja potilasvakuutus ne joissa on käynyt potilasvahinko.

eli jos haluat asiaa uudelleen esille niin muistutus terveydenhuollon yksikköön järkevin. etkä joudu myöskään odottamaan sitä kuukausi tai vuositolkulla.

Vierailija
17/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä eka lapsi joten en tiennyt mitä pitäisi tuntea ja missä. Tyhmä siis olen ja kohtuuton th:ta kohtaan.

Valittaa ei siis kannata ja th totesi että " sattuhan sitä" . No, toivottavasti ei satu muille, hätäsektio ei ole miellyttävä kokemus.

t. ap

Vierailija
18/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä kieltävää vastausta kauaa joudu odottelemaan. Senhän sai täälläkin kuin apteekin hyllyltä!

Vierailija
19/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lääkäri kohteli huonosti, että pitää tehdä kirjallinen valitus asiasta. Kirjalliset valitukset täytyy käydä lain mukaan läpi, ja on varmaa että ne tulee huomioitua. Jos vain soitat johtavalle lääkärille, niin ei ole ollenkaan varmaa, meneekö asia yhtään eteenpäin kyseiseltä lääkäriltä.

Joku tämän jo saattoi sanoakin, en jaksa koko pinoa lukea...

Vierailija
20/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pylly voisi muka tuntua samalta kuin pää kun sitä sieltä tunnustellaan!? Olisi sitten pyytänyt jonkun toisen kokeilemaan jos ei ollut varma. Raivostuttavaa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän